maverick niti sam ja to pisao niti je to bio predmet mog posta. Ti uporno ides usporedivat doom i stalker. Zasto? Zaista neznam. Doom je old school fps, samim time dao sam ti odgovor zasto je odlican. Igre danas slicne Stalkeru ili Fearu imaju kronican nedostatak kvalitete u elementima gdje bi po logici trebale biti naprednije. Nisu, gore su. Nije stvar revolucionarnog, nego osnovnog, prirodne nadogradnje na postojece, koja je izostala

Stalker je izvrsna igra, teško ponovljiva. Točka. Ali ne bi baš rekao da je neki problem sa žanrom, npr. izašao je izvrsni Dathloop, originalni koncept na više nivoa. Jako dobra FPS igra. Zadnji Doom je odličan, Zadnji Metro je odličan, Zadnji Far Cry je sivim solidan (vidi se trud u odnosu na prethodnike), Zadnji Halo je solidan, Borderlanders 3 je vrlo dobar, vrlo dobar je Sniper elite 5…nije da nema dobrih SP FPS-ova. Pogotovo ovi SP u kojima ju kampanju ubačen multi player komponenta Deathloop i Sniper elite 5. Baš fino nadmudrivanje protiv AI-a ali daleko više paziš jer te negdje vreba i pravi igrač. Potpuno druga dimenzija i pravi put za dalje.

zbog ovoga sam poceo navoditi ostale fps igre

chono Toliko su unazadili fps zanr od tog doba.

ovo je generaliziranje

u zadnjih par godina imamo diskutabilno najbolji arena shooter ikada, najbolji half-life ikada, imamo ponajbolju kampanju u fps ikada, imamo metro igre i sada cemo dobiti moguce najboju stalker igru ikada.

ne vidim kako je fps zanr toliko unazadjen od sredine 2000ih.

nadalje…nepuna tri sata todd howarda? moze!

    maverick garantiram da Stalker 2 nece biti jednako dobar kao jedinica. Metro nije donio nista. Sve su to dobre i odlicne igre, ali ne nude nista van okvira za siroke mase. Nije napredak. Last Light je peak Metroa, jer je prakticki raden po spranci HL2, to se vidi iz aviona. Exodus, koliko god bio dobar, nije na razini semi open worlda Stalkera, jednostavno nije. Prakticki identican koncept u kojemu igra iz 2007. radi bolji posao

      id Software je najbolji developer FPS videoigara

      chono Exodus, koliko god bio dobar, nije na razini semi open worlda Stalkera, jednostavno nije.

      Exodus je isfurao koncept multi-region open worlda kako ima Witcher 3, no u suštini to je ista igra kao prve dvije, uz dosta napretka oko samog napucavanja. Slažem se, i dalje daleko od jednog Stalkera koji je simulacija za Metro.

      No generalno da, Stalker i FEAR su dan danas pucacine koje sadrže mehanike i AI kakvi moderni koridor shooteri jednostavno nemaju. Npr Doom je igrao na taj old school feeling, no nije to moj đir.

        chono apsolutno se slazem da nema nekog napredka u fps-a igrama, no to je boljka cijele inustrije tj pitanje je sta se vise moze i treba unaprijediti/izmisliti. nije da je u globalu fps zanr toliko unazadjen. neki podzanrovi da, jesu u silaznoj putanji tj prakticki ni ne postoje vise, a i tu postoje razlozi zasto.

        osobno govorim o onom sto se meni igra i ja ne znam sta mozes napraviti u doom da bude revolucionarno?! sigurno ne zelim da postane stalker sa hc elementim, da mi simulacija bude kao u armi itd. kuzis sta pricam. probali su sa doom 3 nesto drugo i vidjeli smo kako je to ispalo. e sad dali ima mjesta za napredak u nekom drugom tipu fps-a igara, da, definitivno. zato valve napravi igru tek kad ima nesto novo za pokazati, a ne kao cod i bf cisto da se ispuni kvota za ovu godinu.

        Osobno bih volio više novih igara kao Stalker, tj. FPS-ove koji integriraju survival mehanike i sporijeg kretanja. Trenutno izlazi jako puno izvrsnih FPS-ova u Doom stilu (Dusk, Cultic, Amid Evil etc.) no mehanički oni ostaju u toj sferi koju Chono spominje i ne inoviraju značajno žanr. I dalje bih ih mogao igrati konstantno, no istina je da se ne diferenciraju previše međusobno te ciljaju na istu publiku koja voli arkadne shootere, bez radikalnijih poteza.

        Zato bi bilo fino vidjeti još ovakvih sandbox survival shootera koji će izgraditi trajno ime. Unijeti nešto neobičnije i osvježiti žanr. Chernobylite je ciljao na to no ispada presličan Metrou u puno aspekata. Bez obzira na to, uvijek ću podržati nove projekte pa makar oni bili max neoriginalni, naravno ukoliko je vidljivo da su kvalitetne igre i da je uloženo puno truda u kreaciju.

          Deadwalker multiregion open world je zapravo Stalker. Exodus je to adaptirao drugacije, losije, jer je ubacena vrlo linearna prica i nacin prolaska tim regijama. NPCeve rijesis i nema ih vise. Mutanti su strateski postavljeni, ne zive u toj regiji, vec su prepreke na pojedinim mjestima. Nije to lose generalno, vec drugacije, ali u usporedbi za Zonom, losije.

          @maverick ali Doom od 2016. i Eternal su odlicni. Nije to stagniranje, udahnuli su novi zivot u igre, modernizirali i na neki nacin isli naprijed. Sjeti se dobrih boss borbi i koliko stilova igranja imas u Eternalu. Toga nije bilo ranije u toj mjeri, napredak je. Ja ne pisem o ubacivanju survival horor fps elemenata u Doom.

          Bf, cod, far cry…. Sve ih mozemo staviti pod fps, ali te igre su napravili mizerne promjene kroz godine, neke su cak nazadovale, dovele igrace do zasicenja. Da ne nabrajam i sve ostale manje produkcijski mocne igre koje su uzimale od velikih i nastojale biti takvima. Dosadno, stagnirajuce.

          I onda dode Valve, sa nazovimo fps igrom za VR i pomete pod sa svima. To je ta razlika, ta sposobnost raditi igru za sebe i napraviti unikat koji ima svoj identitet i karakter

            chono ali Doom od 2016. i Eternal su odlicni. Nije to stagniranje, udahnuli su novi zivot u igre, modernizirali i na neki nacin isli naprijed. Sjeti se dobrih boss borbi i koliko stilova igranja imas u Eternalu. Toga nije bilo ranije u toj mjeri, napredak je.

            napredak je, ali ne i revolucija o kojoj mi u nekoj mjeri pricamo. isto tako ja vjerujem da ce stalker 2 donijeti napredak barem u nekim segmentima (osim ocito grafike) spram prijasnjih igara. meni cak pase ako budu malo streamline dvojku da vise bude i za non hc igrace ili da barem postoji opcije gasenja nekih hc elemenenata.

            nove doom igre imaju fantastican gameplay, minus sto u eternal platforming dosadi i sto nije trebao ni postojati te jos par sitnica, ali zbilja nista vrijedno nekog posebnog naglasivanja. cak smatram da je doom 2016 ciscije doom iskustvo bez overcomplicating things, no eternal ima tu tehnicku stranu koja je besprijekorna i ima kuku hehe.

            grafika napucana, level dizajn bez konkurencije, dizajn protivnika dignut na vecu razinu spram doom 2016 posebice multilayered komadanje demona, soundtrack, fluidno i stabilno izvodjenje te kontrole koje su pitke i precizne.

            id tech 7 je cudo i vjerojatno najbolji engine na trzistu.

            chono Bf, cod, far cry…. Sve ih mozemo staviti pod fps, ali te igre su napravili mizerne promjene kroz godine, neke su cak nazadovale, dovele igrace do zasicenja. Da ne nabrajam i sve ostale manje produkcijski mocne igre koje su uzimale od velikih i nastojale biti takvima. Dosadno, stagnirajuce.

            slazem se. zato ni ne igram te igre vise. bf sam multy igra bf1 malo, bf 5 sam probao samo kampanju i nju nisam zavrsio, a sa cod-om sam se pozdravio nakon modern warfare. Far Cry pak jos od dvojke ne igram. to su redom fps-ovi koji ne nude nista novo, a cak je upitno i bolje od predhodnika, niti su meni bili ikad nesto posebni za igrati. kao sto kazes ''dosadno''

            I onda dode Valve, sa nazovimo fps igrom za VR i pomete pod sa svima. To je ta razlika, ta sposobnost raditi igru za sebe i napraviti unikat koji ima svoj identitet i karakter

            ne da su napravili ponajbolji fps ikada, vec ubjedljivo najbolju VR igru do sada i jednu od najboljih igara opcenito i to sve u jednom. valve-u uvijek kapa dolje. sve sto ja znam cega su se dotakli je bio sam kvalitet.

            krpa no mehanički oni ostaju u toj sferi koju Chono spominje i ne inoviraju značajno žanr

            ni ne trebaju. ja zbilja ne znam sta mozes tu inovirati posebno. zato se doom vratio korjenima nakon izleta sa doom 3 jer su shvatili da nemas sta eksperimentirati sa provjerenom formulom. arkadni shooter i arena shooteri trebaju prvo i osnovno biti zabavni, imati dobar level dizajn, dobar gp i jos jednom biti zabavni. sve ostalo ne treba i ne fukcionira i samo smeta. slicno je sa akradnim jurilicama. cim su poceli izmisljati toplu vodu, open world, rewind mehanike i ostale djindje, za mene je to bio kraj. najbolja arkadna trkalica je za mene i dalje burnout 3. nakon toga blagi pad pa sve u nepovrat nakon zadnje bas dobre arkade nfs hot pursuit iz 2010.

            Zato bi bilo fino vidjeti još ovakvih sandbox survival shootera koji će izgraditi trajno ime. Unijeti nešto neobičnije i osvježiti žanr.

            definitvno. fps zanr je sirok pojam i ima mjesta za raznolikost i originalnost.

            maverick nadalje…nepuna tri sata todd howarda? moze!

            Baš sam počeo gledati prije par dana, sigurno ću dovršiti, ali ajme meni ovaj Lex Fridman je tako loš voditelj. Isplati se trpiti samo radi toga što Todd ima za reći i za interesantan pogled na dizajn svijeta i likova.

              @maverick

              Ja se u načelu slažem s tobom. If it ain't broken, don't fix it. 😃

              Baš zato što old school FPS-ovi ne odudaraju od stare formule mi pašu. Samo malo ih modernizirati i to je to. 😃

                Fico uzasan voditelj, da, ali jebiga. Posebice odjeljak o TES6 (koji se i ne radi previse o toj igri, ali timestamp je tako nazvan) je zanimljiv za poslusati.

                krpa Samo malo ih modernizirati i to je to.

                Ja cak mislim da su neki i previse modernizirani. U slucaju eternal potpuno bih izbacio platforming djelove (valjda su mislili da to moderan shooter mora imati?), one kamene kocke sto sutas bez razloga i svrhe takodjer te smatram da su natrpali previse vrsta bombi i slicnih budalastina. hub iako je zanimljiv na pocetku, kasnije samo breaka pacing i postaje dosada. jedini smisleni dodatak spram doom 2016 je kuka. Pravi doom slayer treba samo vjernu pušku i celicne sake.

                  Jeste, Cultic je praktički update Blooda, i to odličan.

                  Mada i Blood remaster sam nedavno odigrao i još uvijek je jako zabavno. 🙂

                  I naravno, Dusk se treba odigrati jer je fantastičan.

                  Također, Foegive Me Father me znao podsjetiti na Blood, skroz zabavan, napet shooter u duhu Lovecrafta. Ma moglo bi se nabrojiti desetke ovakvih kvalitetnih novijih shootera. 😃

                  Hexen, Heretic…. Ajma kako bi to bilo dobro! Hexen mi je bio drazi od Heretica, imao je nekako bolju vibru

                  Edit: id Software bi mogao imati gold mine sa ovim modernizacijama. Zamisli da kupis mega pack, Doom, Hexen, Heretic

                  maverick

                  Sve odreda jako zabavne. 😃

                  Probaj i Nightmare Reaper ako nisi, te Arthurian Legends i Hands of Necromancy za povijesni/fantasy štih.