Pratim uživo otkrivanje Rimčevog taksija i ovo je baš ogroman blam da mu auto nije došao na pozornicu. Baš neugodno za gledat. Navijam da mu uspije i prilično sam uvjeren da hoće, jer sve što sam čuo čak i kad su srali da auto ne postoji je bilo super, ali ovo je baš neugodno. Satrat će ga portali

    Mislio sam to komentirati; meni uopće nije toliko do blama ili da se sprdam s Rimcem (što će učiniti mase), već više do toga da je još jednom zorno prikazano koliko je ta tehnologija i dalje u povojima, nepouzdana i u konačnici potencijalno opasna za ceste gdje prometuju i svi ostali. Bolje da se blamaže i nesreće događaju na testnim poligonima i predstavljanjima koliko god puta treba prije nego to puste u promet i dok ne bude smislenije infrastrukture da autonomna vozila zažive (uključujući AI, ali i pokrivenost gradova kamerama za navigaciju). Ionako nam ljudi puno previše umiru na cestama u odnosu na EU - što je istina za volju najčešće problem upravo u vozačima, no i s takvima na cestama i dalje vjerujem da smo sigurniji ako vozimo mi sami (pridržavajući se prometnih pravila i osobne odgovornosti, dakako) u odnosu na bilo koji trenutno dostupni AI robotaksi. Možda je to samo moja predrasuda, ali u ovom trenutku, hvala ne, ne bih se vozio u tome.

      Zero ne bih se vozio u tome.

      Ne bi ga ni dočekao!

      Slažem se s ostatkom što si napisao.

      Zero na stranu sad Rimac, ali već ove razine autonomne vožnje koje imamo na cestama su po nekoliko puta sigurnije i bolje od prosječnog vozača na cesti. Može bit samo sigurnije, nikako obrnuto. Pričaš da smo sigurniji na cestama kada imamo ljude koji se drže prometnih pravila i osobne odgovornosti, ali to je utopija, to nemamo niti ćeš ikada imati, a sa svim novim tehnologijama koncentracija na cesti ide ka nižem. U apsolutno svakoj vožnji kršimo prometna pravila, ja prvi.

      A sad za Rimca ili nekog šesnaestog tko to izvede, što god u svijetu se događa, uvijek je naš mentalitet "neka rade i testiraju drugi", "ma gdje će naš" itd. Onda se čudimo kako u državi nemamo ništa, kad ni nismo pioniri u nijednoj industriji. Meni osobno ne pada na pamet bit protiv bilo čega za što postoji barem iole šanse da može promijenit i poboljšat gospodarsku sliku u državi.

      A što se tiče samog Rimca, u kontekstu potencijalne auto industrije u HR me boli k što mu je stari radio i odakle mu početni kapital da sklapa bmw u garaži. Čim je nešto napravio s njim, očito je sposobniji od 99,99% drugih ljudi koji su imali iste životne privilegije. Možemo o moralu, ali ako ćemo ga primjenjivat dosljedno, svucite cipele sa noga, skinite se goli i ostavite aute nasred ceste, bacite mobitele, konzole i televizore kroz prozor i dajte otkaze iz firmi za koje radite

        Zaboravljate jednu stvar, vožnjom u autonomnom taksiju smanjujete mogućnost da vam šivaju š2pac nego nakon vožnje s čovjekom.

        Garrus_V Ja svakako jesam za napredak ali nema tog boga da bih sjeo u automobil kojim ne upravlja ljudska osoba.

        A gle, nekad su to govorili za prve aute, nema šanse, radije će pješice ili konjem. I za avione, pa danas lete 99% autopilotom. Ne kažem da će Rimac spasitelj to riješit (na kraju AI ionako razvija Izraelska firma), ali da će za neko vrijeme AI većinski vozit na cestama, to sigurno hoće, bilo autonomno ili kao asistent. Ako ideš čisto analitički, sama osnova je binarna, ako je sve u redu, vozi se, ako ima neki problem, ne vozi se ili koči.

          Fenix osim toga AI daleko najbolje radi na audio - vizualnim podrazajima i uzorcima, na tom polju je najvise i razvijan i najdalje je stigao.

          Fico I dalje ga smatram zescim prodavacem magle koji je imao nevjerojatnu srecu da mu je tata osudeni HDZ-ovac.

          Tu se slažem i zahvaljujući svojem tati što ima sve danas, biznis i početni kapital.

          I ono potencijalno dobro sto se moze izroditi ne valja, jer eto ima veze sa HDZom. Kolicina mrznje zaista zamagljuje zdrav razum pojedincima. Kao da su svjetske korporacije i velike firme izrasle na zdravim temeljima i bajkovitim pricama koji su materijal za sladunjavi americki film…

          Vec dovoljno dugo posluje da pokazuje odredeni modus operandi. Od problema s neplacanjem poreza pa do namjestanja natjecaja za zemljiste. Toga ce biti sve vise i vise i vise.

            Fenix Da, na papiru i u idealnim prilikama stvar funkcionira, ali u praksi AI je dovoljno "glup" da ga zaustavi lik sa majicom STOP koji šeće uz cestu. Primjera "dječjih" bolesti kakve je naveo i Garus ima napretek. Sad zamisli da treba hitno mijenjati smjer zbog nadolazećeg manijaka ili štogod. Hoće li znati poduzeti pravu radnju svaki put? Možda. Ja takvu odluku ne bih prepuštao AI-u što se moje i sigurnosti bližnjih tiče, kao što mi niti GPS nije savršen za sve ceste i naselja, pogotovo zabitima.

            Definitivno idemo u smjeru smanjenja gustoće vozila na cestama (i samim time većoj sigurnosti), ali to više ide u tom smjeru zbog guranja različitih politika i trendova koji uvjetuju da vožnju učine luksuzom i cjenovno nepristupačnom običnom čovjeku. Mislim da generalno možemo biti sretni što živimo u vremenu gdje još uvijek vožnja osobnim autom nije samo uglavnom nužda već i zadovoljstvo. Opet, govorim za sebe i svoje preferencije. Netko možda više uživa u javnom i taksi prijevozu, kada ne mora odveć brinuti o prometu i pravilima vožnje.

              Zero Voziti po noci po Slavonskoj dok pada kisa je ravno ruskom ruletu dok pogadas gdje je tvoja traka koliko je cesta losa. Sumnjam da bi se robotaksi bolje snasao.

                Fico kao i svaka korporacija bilo gdje bilo kada, nevezano za hdz i HR. A Rimac je u startu krenuo korporativno preskocivsi startup fazu u pravom smislu rijeci. Ne pitajte me kako znam

                Fico Pa da uživam u ekstremnim uvjetima vožnje - i ne uživam.😃 I mene zaboli glava ako vozim noću po pljusku ili po poledici. Ali kruzanje vijugavim slavonskim cestama u naseljima gdje je ograničenje 70 km/h tijekom sunčanog dana je već uživanje.

                Mislim da prije svega trebamo prvo dići sigurnost običnog prometa. Ako će nove kamere koje su već na prometnicama tome pripomoći, onda super. Robotaksiji su zanimljiva ideja, ali da sam stalno u ZG-u, vjerojatno bi se po mogućnosti držao tramvaja.

                Robo autić je delal samo u Terrahawksima a i tam je Zelda katkad preuzela kontrolu nad tim autićem Hudson.

                Sam robo auto može bit i savršeno napravljen da korisnika sigurno otpelja na željenu destinaciju ali jednom če takav taxi morat umrežit u sustav i kad padne u ruke nekog zajebanta pa će on navigat iz svog doma kak mu paše.

                To je sve još na nivou znanstvene fantastike.

                Fico ako je nekakav mentalitet, onda je svjetski. Lokalne zajednice od početka industrijske revolucije daju zemljišta pod povoljnijim uvjetima, niže poreze i druge poticaje firmama od kojih očekuju dugoročnu veliku korist. Sv. Nedjelja se kladila na uspjeh Rimca, a sad hoće li im proći… ja se nadam da hoće

                Fico znaš što naprave (polu)autonomna vozila koja već godinama voze po cestama u tim uvjetima? Smanje brzinu i prilagode se uvjetima na cesti što ne radi ni 50% vozača. A pritom imaju i druge senzore osim kamera

                Zero li u praksi AI je dovoljno "glup" da ga zaustavi lik sa majicom STOP koji šeće uz cestu

                Dovoljno je glup da ga zaustavi samo jednom ili koliko već puta dok ne nauči ili dok ga se ne nauči. Video neke greške koji je objavljen jučer danas više nije mjerodavan, toliko brzo se tehnologija razvija. Autonomnu vožnju i industriju iza nje pratim već godinama jer me fascinira i interesira, stvarno jako pratim. Svodit sve to na nekoliko videa s interneta kao prilog nekoj tezi mi je totalna glupost. Ima videa o svemu na internetu, vodeći se tom logikom najbolje je onda ne izlazit iz kuće. Ako išta drugo, videi svakako dokumentiraju napredak.

                A tehnologiju nitko ne nameće, ona je tu i ljude već voze kamere i nešto silicija na tisuće kilometara dnevno. Svakako je budućnost. Ja se samo nadam da nam je nitko neće nametati. Tko hoće voziti normalno, neka vozi, a mlađe generacije će ionako usmjeravati sve i odlučivati se na novije stvari. Ja osobno jedva čekam da me moj auto vozi u stani-kreni gužvama

                  Fenix za mene je svaka nova voznja automobilom povezana sa milijun razlicitih varijabli koje su svaki put drugacije. Ne kazem da sam neki vrsni vozac ali mislim da kao i 90% ljudi mogu prepoznati odredjenu situaciju prije nego sto se dogodi i to je taj neki osjecaj koji po meni ne mozes nauciti racunalo. Mozes ti njega recimo nauciti da je odredjeno raskrizje opasno ali neces mu moci nikad odrediti te situacije u prometu koje to raskrizje zapravo cine opasnim. Mislim da si sam napisao nesto u stilu da prepoznaje odredjenu situaciju i smanjuje brzinu sto isto zvuci super u teoriji ali recimo dok se vozim autocestom 130-140 km/h od nikud se stvori guzva bez prijasnjeg upozorenja, u takvim situacijama ja znam da na neki nacin moram paziti i na ove iza mene i da ne mogu kociti ko ludjak vec moram tocno odvagati koliko mi treba da se zaustavim a da mi se istovremo neko od iza ne zabije.

                  Ono sto me smeta kod robotaxija je, koja je tocno njihova svrha, koji problem rjesavaju?Nekako ne vidim odrzivim ubaciti stotinu takvih automobila u grad i da oni po potrebi i prazni se vozaju.

                    Garrus_V ja kužim i tvoju i svačiju skepsu, ali naveo si najbanalniju moguću situaciju u kojoj računalo odreagira bolje nego ti i bilo tko drugi. Upravo zato što ni ne treba predviđat, vidi i kalkulira sve u 100% vremena.

                    Garrus_V Ono sto me smeta kod robotaxija je, koja je tocno njihova svrha, koji problem rjesavaju?Nekako ne vidim odrzivim ubaciti stotinu takvih automobila u grad i da oni po potrebi i prazni se vozaju.

                    Svrha im je valjda da budu taksiji, imaju svrhu poput Ubera i Cammea.