Fenix Posrali ste SW-a jer je rekao da je jednostavnije razvijat za jednu platformu nego za gomilu njih. Ako to nije istina, ne znam što je i kako god pokušali izvrnuti svakako je prednost.

To je moto ovih threadova di ja izjavim nešto😂😂

Nije se nitko zapravo niti dotaknuo osim tebe, escobana i Tuhyja točno toga o čemu sam govorio. Development igara je postao preskup, prespor(zapravo nikad brži, ali spor u odnosu na zahtjeve tržišta) i kad bi na to dodao još zahtjev da se istovremeno radi za multi platforme i konfiguracije dolazimo do situacije gdje ili imaš ogroman dodatni trud i trošak ili gubitak kvalitete i kreativne vizije ili negativan press zbog bugova ns launchu ili sve skupa.

Fenix Dalje, studio koji je sebe tokom 30 godina strukturirao na način da razvija za jednu lead platformu ne može preko noći postati multiplatform.

Istina. Nitko ne očekuje studio koji isključivo radi na jednoj platformi da magično izbaci PC port day one.

Ali isto tako prije ću vjerovati pc verziji takvog studija nakon sto su prebacili 4-5 igara na pc.

Nitko se ne buni na ds3 i elden ring.

    chono Jos jednom, ako ja izvaljujem gluposti, koja je tvoja referenca u developmentu? Jel ti to struka, posao, to ti nosi kruh na stol? Imas li iskustva u bilo kakvom developmentu?

    Reko sam da si izvalil glupost sa:

    Eksluzive… stvaraju potrosace poput tebe koji nisu iskusili nista drugo i pisu iz perspektive vrlo uskog i ogranicenog gledista odnosno polazisne tocke

    Nisam se dotaknul developmenta il ičeg vezano uz to. Ne stavljaj mi riječi u usta.

    Jedino sam spomenul da sam mišljenja da možda ne bismo dobili tako dobar i ispoliran proizvod kao kad igra prvotno izađe samo na PS. Čisto moje mišljenje na temelju onog što pratim u gamingu zadnjih 20 godina.

    Dal ću bit u pravu ja sa svojim mišljenjem il ti sa svojim jednom ako Sony ode multiplaform, vidjet ćemo. Neki mjerodavniji od mene su to puno bolje obrazložili nego što mogu ja.

      fensisuperstar Nitko se ne buni na ds3 i elden ring.

      Ali DS3 i Elden Ring i dalje izlaze na PlayStationu i to je drugačiji tip igre. Ne mislim na žanr, mislim na metodu i tip razvoja, a u konačnici i na budžet. Odlaskom u potpuni day one multiplatform poptuno će se izgubit potreba i smisao razvoja neke 200+ milijuna dolara vrijedne "filmske" akcijske avanture. To je model koji funkcionira isključivo u ovakvom okruženju, tip igre koja će podignuti appeal platformi i pružati dodatnu vrijednost kod onih 30% provizije koju će nositelj platforme dobiti od svake druge prodane igre.

      Netko je bacio usporedbu s Forza Horizonom, ali usporedba je totalno promašena. Radi se o fantastičnoj igri i dobrom serijalu koji je s razlogom uspješan, ali nema ni približno svrhu kao Sonyjeve standardni AAA blockbusteri.

      Sad je pitanje treba li nam uopće takvih igraćih blockbustera. Ja mislim da da, bogatstvo leži u izboru, a ako je model kakvog Sony ima taj koji će izroditi takva iskustva (zasad se pokazalo da jest) onda to podržavam

      somethingwrong pa ono onda ne vidim u čemu je problem :-D

      Kad gow ragnarok izadje za pc to će biti dovoljno iskustva za izbacit nastavak na pcu. Neće jer i dalje drže do ps branda ali mogu. Režem k na komade od 20 cm svaki da bili sposobni day 1 sa istom kvalitetom.

      @Fenix slažem se s tobom. Potpuno. Mislio sam na ovo što kažeš da studio koji radi na jednoj platformo x godina ne može preko noci postati pc dev iste kvalitete da bi izbacio takvu igru na pcu i da bude na istoj razini kao jedam blockbuster koji je praktički avatar/lotr razina. A mozemo ih smatrat takvima jer necemo lagati te igre stvaraju taj dozivljaj. Ali isto tako smatram da takvu igru mogu istovremeno razvijati za pc i za konzolu, izbaciti istu razinu kvalitete ako imaju dovoljno vremena. Znači ne pričamo o tome dal je to financijski bolje ili bolje za rast branda već samo o tome dal je moguće.

      Umanjuje se vrijednost studija kad netko kaze da santa monica ne moze izbacit neki novi gow na pcu day 1 bez da pati od kvalitete. Moje mišljenje.

      Tuhy i sad se malo jos vrati unazad i pronadi spominjanje xbox igri, eksluziva i ostalih epiteta. Ne vadi iz konteksta, kao sto ne volis kada se to tebi radi.

      @Fenix nece, jer PC nije takva platforma. Nije isto izdati jedan takav brend ili fransizu na PC ili na Xbox. PC se ne reklamira na takav nacin niti se to moze. Neces vidjeti plakate po gradu, gdje stoji slika Uncharteda i gdje je navedeno PC. I dalje bi pisalo Sony i PlayStation.

      chono

      Ne možeš samo po jednoj igri godišnje radit zaključke. Zato kažem da uzmeš sve nominirane.

      Moje mišljenje se dosta poklapa sa ovima koji tvrde da su ekskluzive dobre za kvalitetu jer smatram da ne možeš napravit igru sa jednakim fokusom, budžetom i vremenom razvoja ako radiš za više različitih sustava i uvijek ćeš morat radit kompromise umjesto da izvučeš maksimum koji je u nekom trenutku moguć. S moje strane je najidealnija opcija razvit igru za jedan sustav i onda ju kroz nekoliko godina portat na ostale. Tako dobijemo bolji proizvod, a s vremenom i postane dostupan svima. Realno ionako ne stignem odigrat sve što izađe i počekat godinu - dvije da probam novi hellblade/hi-fi rush ako nemam box ili gow/horizon ako nemam PS mi nije nikakov problem. Čak i kad imam konzolu nerijetko igre čekaju. Ragnarok tek sad igram, pitanje kad ću Forbidden West.

        sanzo slazem se, ali sam htio samo dati drugaciji pogled, apsolutni pogled, koji je najmanje relevantan. Mozes zadrzati kvalitetu i portat na PC u isto vrijeme, day one. Nisu usporedive platforme i zapravo je idealna prilika za Sony kako bi zaradio vise.

        Ti i dalje imas target sustav i iz njega izvlacis maksimum. Ne prilagodavas se izdavanju na PC niti to utjece na razvoj. Suprotno da, ono sto CDPR radi i redovno faila

          Jedne od najskupljih igara svih vremena za napraviti + marketing su bile Genshin Impact, RDR2, Modern Warfare 2 (2009), Witcher 3 itd i sve su bile multiplat igre i sve su odlicne, te gotovo svaka od njih imala ispoliran Launch na platformama kojim je izašla. Tako da te priče da je nemoguće dumpati silne milijune u projekt da ispadne dobar na više platformi je krivo. Tada se tu radi o nesposobnosti ili nerealnim rokovima.

          Na stranu to sve, u mome slučaju djaba bacanje silnih milijuna u te igre kad gameplay bude smor. Jedva sam se natjerao završiti RDR2 i TLoU2, a u slučaju Witcher 3 da sve ostalo nije na zavidnoj razini, zbog combata bih odustao na pola.

          Meni trebaju zabavne igre, koje ne moraju nužno pomicati granice u ničemu, ali ove holivudske sony, Rockstar, sada remedy igre, mogu laka srca zaobići ako im fokus i dalje bude bio priča i "realne animacije" i kretanje kao da imaju pune gaće govana. Upalim dmc5 i imam sve kontra od toga + odličan Combat, nešto što u Western dev igrama jako rijetko viđam.

            maverick e dobro da si spomenuo RDR 2 koji je izašao na dvije konzole. Isto tako će i GTA 6 izaći na dvije konzole. To su igre koji su produkcijom usporedive sa Sonyjevim najvećim igrama i sigurno jedan dobar dio odluke izdavanja isključivo na konzolama leži u jednostavnijem razvoju. Samo si potvrdio poantu.

            Na ostatak posta se uopće glupo osvrnut i neusporedivi su u ovom kontekstu. Witcher 3 je bio daleko od ispoliranog launcha, Call of Duty je manufaktura za sebe i svake godine ista igra koja ovisi o marketinga i pogođenom "osjećaju" kretanja i pucanja, a Genshin je u srži mobilna igra.

            chono tvoj pogled isto nije neki iz perspektive tog AAA. Spominješ CB2077 koji je bio tehnički krš kojeg se popravljalo godinama, a o novom Horizonu možemo pričati svašta, ali je ispoliran, a istovremeno i pravo čudo kako se uopće pronašao na PS4.

              maverick

              Remedy je sa AW2 pokazao da i manji studio može napraviti multiplatform igru sa svim bitnim elementima koje je cine na razini Sony igara.

              Npr. ND ce trebati malo više vremena za paralelni development PS5 i PC igara, ali na kraju dana su to isti engine sa drugim API-em, velikanima kao Sony to nije nikakav problem jer dosta Sony studija vec imaju ogromno iskustvo sa PC portanim/nativnim igrama, dokumenti Insomniaca potvrđuju paralelni razvoj za PS5 i PC.

              Fenix ali je pomaknuo granice vizuala odmah po izlasku, nesto o cemu smo raspravljali ovdje. I jos ih pomice. Osim toga nisam ja ni potegao pitanje CDPRa, nego @somethingwrong gdje sam rekao da je los primjer, jer je to studio sa 2 velike igre, od kojih je jedna bila fijasko na izlasku

              Fenix i sigurno jedan dobar dio odluke izdavanja isključivo na konzolama leži u jednostavnijem razvoju

              Ja sam mislio da su dnsnje konzole zapravo PC po arhitekturi i samim time ne vidim zašto bi bilo toliko teško iste raditi i za osobna računala. Nisam ekspert i ne trudim se biti, samo me to intrigira. Kada već ulazes 200+ milijuna u nesto, tada ne znam dali je problem uložiti još koji i da te igre izdaju i na PC.

              Kako god bilo meni ekskluzivnost ne smeta, mogu si sve konzole priuštiti, vremena tako i tako nemam puno pa ove blockbustere tipa nadolazeći GTA ionako zaobilazim.

              maverick Tako da te priče da je nemoguće dumpati silne milijune u projekt da ispadne dobar na više platformi je krivo. Tada se tu radi o nesposobnosti ili nerealnim rokovima.

              Pa to nije ni bila tvrdnja, nego upravo suprotno. Da za simultani devlopment treba dumpati hrpu milijuna. Nije to dodati par developera. I pitanje same dugoročne isplativosti bez gubitka onoga što te igre čini baš tim igrama.

              Ne znam jesu li objavljeni minimum zahtjevi za Horizon FW na PC, baš me zanima.

              Da ponovim pitanje od prije koje je bilo ignorirano, kako je Remedyju uspjelo s AW2? Ako se ne varam, imaju 300-ak zaposlenika (vjerojatno su dio posla outsorcali).

              Znači igra produkcijski na razini Sonyjevih ekskluziva, guraju sa svojim engineom zadnji tech, rade perfektno na svim platformama day one. Mora da je neka magija u pitanju.

                Deadwalker Mora da je neka magija u pitanju

                Epic-ova magija love je u pitanju i naravno vrijeme. Zato sam ga i spomenio gore jer ima sva obilježja dnsnjih Sony igara, a uspilo im je poći za rukom napraviti ispoliran naslov za sve platforme.

                  maverick daj jebote u genshin je upucano 700+ milijuna dolara do sad. Plus igra je gatcha. Znači 2022 su imali zaradu od 4 milijarde. Neusporedivo s bilo kojom igrom.

                  Kvalitetna je, ja osobno aktivno igram. Ali nije to nivo jedne ps ekskluzive. Prvo genshin priče imaš brat bratu jedno 500-1000 sati. Imaš farmat da se usereš. Ako želiš nekog igrača ili weapon moraš cekato bannere. Farmat primogemse za wisheve je nocna mora. Jbga. skroz drugi tip igre.

                    maverick dosta vremena imaju svi Sonyjevi studiji (vidimo po brzini izbacivanja novih naslova), a bogati i veće budžete za glavne hitove.