Vratimo se 14 godina u proslost kada smo potvrdivali benchmarke Nvidie i AMDa, a danas dokazujemo da su fake…
NVIDIA RTX 50 generacija (RTX 5090, 5080, 5070...)
- Uređivano
Neznam, imam RTX 4060 i PS5 PRO…
Primjer;
Pokrenem Hogwarts Legacy, gubi memoriju, FPS pada nakon pola sata pičke materine
Pokrenem STALKER 2 na PCu, igra u rasulu, šteka, gubi memoriju pičke materine….
Pokrenem Spiderman 2, Horizon, TLoU na PS5 PRO i vilica pada
Hvala lijepo
PS5 PRO me sa prodajom PS5 slima došao 420 eura, (skinut DVD sa slima i stavljen u PRO)
TCL 65C809 me na akciji došao 800 eura
1200 eura PS5 PRO i 65" televizija.
RTX 5070 - 700 eura kod nas vjerovatno
Svakom njegovo, ali umorio sam se od tih grafičkih i procesora. Kada sam stavljo RTX 460 morao sam i mjenjat matičnu, nisam uzeo neku ekstra skupu, ali bilo je potrebno.
Smatram da se nemože više reći "pa šta, samo promjenim grafičku i briga me".
Super mi dođe PC da zaigram Baldurs Gate 3, Totral War ili štagod kada žena gleda TV, ali da, malo mi dopizdilo to dizanje zahtjeva iz mjeseca u mjesec. Prije su se ti TITANI smatral jako rijetkim i niti su bile često u testovima, a sada se stalno spominju neke 4090 i 5090 kartice kao da je to pičkin dim i to ima svaki korisnik!
doktor1 Pokrenem Hogwarts Legacy, gubi memoriju, FPS pada nakon pola sata pičke materine
Hogwarts Legacy je poznata igra koja ždere Vram, s obzirom na smjer AAA igara i sve više UE5 naslova, 16gb Vram je zlatna sredina, sve ispod 12gb Vram su entry gaming kartice za nove AAA naslove…sad but true.
doktor1 O tome i pričam! Sve gladnije i gladnije igre i onda pokrenem Horizon Forbiden West da vidm kako sam naštelo HDR i HGiG i padnem sa stolice kako izgleda. I ne samo Horizon, pa 90% igara koje imam na PS
Playstation je platforma gdje igre trebaju biti ispeglane i izbalansirane, to je dobro i za PC…igre ionako na PS5 izgledaju vrhunski tako da na PC ne trebamo puno bolju grafiku, vec izbalansiranu optimizaciju koja ne zahtjeva preskupe graficke ili 4X FG kerefeke
chono i onda imas situaciju gdje Horizon FW na PS5 izgleda bolje od najvecih postavki na PCu u pola fpsa. Ono o cemu pisemo ovdje, nonsense
Što je točno nonsense ovdje?
Port je odličan i igra praktički nema premca u onome što radi i prikazuje. Igra radi nativno na 4K na PS5.
Da ne govorim koliko je Decima engine bolji od ostalih multiplatform enginea. Moraš biti svjestan da ovaj Horizon radi i na PS4 također, a Death Stranding koji je isto na Decimi radi čak i na iPhone.
To je optimizacija. Možda i najbolji primjer uopće dobrog engina i igre bez bugova i sa odličnim portom.
BTW upalio sam H FW na PS5 Pro. To je tek eye candy, pogotovo na velikom TV.
I sad imajući to na umu, treba znati da Horizon sa ovim setinzima u 4K na Pro ide u 60fps. I usporedi to sa Wukongom koji na GPU od 2000 dolara ide na 28fps.
Manimo se platform warova više. Nema valjda itko da će reći da Wukong na max postavkama radi ili izgleda bolje nego Horizon.
somethingwrong I sad imajući to na umu, treba znati da Horizon sa ovim setinzima u 4K na Pro ide u 60fps. I usporedi to sa Wukongom koji na GPU od 2000 dolara ide na 28fps.
A dobro sad, 5090 ima 28fps ali sa PT, to je tehnologija iz buducnosti PT je ono što je bio RT prije 5-6 godina, znaci PT dolazi tek na PS7, Sony racionalno uvodi hi-space-tech
stitrek Ne samo VRAM, već na 1440p max settings zauzeće RAM-a ide preko 20 GB (Hardware Unboxed je to detaljno testirao). U toj skupini koja ide preko 16 GB na toj rezi i detaljima su još npr. TLOU1, Jedi Survivor, Dragons Dogma, Avatar…Ako je manje memorije dolazi do stutteringa. Danas nitko ne bi trebao slagati gaming konfiguraciju a da ima manje od 32 GB.
- Uređivano
Da, to sam još prošle godine testirao i sistemski RAM mi je išao i preko 21gb jer sam imao samo 8gb Vram, da je graficka imala 16-20gb Vram tada bi koristila manje alociranog sistemskog Rama.
U tom testiranju HU je ukazao na problem kartica sa 12gb Vram kojima bi se kod potpune iskoristivosti sporije ucitavale texture i dolazilo bi do stutteringa, sve navedene igre su imale slicne pojave a u 2025. ce nažalost biti toga još više kod takvih mega AAA igara.
Slažem se, 32gb je novi gaming standard, pogotovo za korisnike kartica sa malo Vrama.
somethingwrong nonsense je da das primjerice 1500 eura za Nvidia grafu i da ti igra izgleda gore nego na konzoli. Jedan takav video ce kod njih imati RT off, pa RT on, uber giga fps rate da se kupci nakace, a realna situacija je da toj igri to ne treba, izgleda predivno bez obzira na platformu, odlicno je optimizirana i uz to izgleda kako sam rekao bolje na PS5 u glavnim stvarima, teksturama i LODu. Nonsense nam prodaju, cast iznimkama
- Uređivano
Ovo je onaj prvi video na koji sam se osvrnuo, zanimljive pojave kod Vrama, moje iskustvo je da kartica sa 8gb koristi više Rama nego kartica sa 16gb na istim postavkama, naravno ovisi od igre do igre.
Ovdje je Rtx 3080 10gb Vram koristila preko 26gb Rama
U videu koji si stavio na 8:20 ide usporedba 4060Ti sa 8 i 16gb Vram, verzija sa 8gb koristi dosta više sistemskog Rama jer iskoristi sav Vram, to je ta pojava koju sam spomenuo.
stitrek Ovo je onaj prvi video na koji sam se osvrnuo, zanimljive pojave kod Vrama, moje iskustvo je da kartica sa 8gb koristi više Rama nego kartica sa 16gb na istim postavkama, naravno ovisi od igre do igre.
nije tocno u mom iskustvu. pratio sam to dosta. Na 4060 Ti PCu sa 8GB VRAMa i 16GB RAMa u Cyberpunku bi koristilo oko 14GB pri slicnim postavkama. Na novom sa 16 GB VRAMa i 32GB RAMa, uzima nerijetko preko 16GB RAMa, dok nisam enablao RAM da mi ide na full 5600, islo je i do 21GB VRAMa. ima tu puno faktora, i vrsta RAMa i sama igra (postavke)
U videu što je stavio Zero na 8:20 imaš usporedbu 4060Ti sa 8 i 16gb Vram, verzija sa 8gb Vram koristi oko 3gb više sistemskog Rama od verzije sa 16gb Vram
S multiframe generatorom, pomalo se zaboravilo da DLSS 4 donosi novu kompresiju tekstura, moglo bi biti korisno ako bude neprimjetno.