somethingwrong Za usporedbu Diablo IV je radilo 10000 ljudi

Diablo 4 je radio blizzard. I oni su toliko posla offloadali vanjskim da nisu istine. I čisto da znaš veliki broj ljudi koji radi na istom projektu ne znači nužno i bolju kvalitetu. Treba sve to šljakati kako treba. GGG recimo koji radi PoE ima 160 ljudi radi istovremeno na dvije igre, dio koji aktivno radi nove sezone i priču za poe 1 i dio koji radi aktivno na poe 2. I poe 2 je sve blizu izlasku a po svemu sudeći u startu je masivniji od d4 nekoliko puta.

escoban I neznam zasto bi zrtvovali to da u svakom trenutku mogu najavit PC port i opet zapalit pricu oko svoje “stare” igre.

Helldivers 2 ti je savršen primjer zašto, pazi koji uspjeh ima na Steam i koliko ga igrača igra i koliko bi ga igrača igralo da je ekskluzivan za PS. Steam je drastično veća platforma nego PSN koja ima samim time i veći reach. Ako je jedan Helldivers mogao u prvi dan prestići sve ostale Sony igre po broju igrača stime da je day 1 igra bi trebalo dati vrlo jasnu sliku u kojem grmu leži zec. Steam je jednostavno pre masivan da ga se zanemari, i hype je vrlo velik faktor u kupnji.

    somethingwrong Pogledaj i koliko su se portane PS5 igre prodale na Steamu. Par stotina tisuća primjeraka po sniženim cijenama ne opravdava toliko dizanje vremena i troška developmenta.

    Da, zato je Sony kupio studije za portanje igara i upravo lansirao Helldiverse istovremeno na PC-u koji su se očito očajno loše prodali. I nakon portanja prvog Horizona, zaključili su da im se ne isplati pa svejedno izbacuju uskoro i idući Horizon.

    I uspoređuješ prodaju day one dostupne igre na konzoli i 2+ godine nakon izlaska dostupne igre na PC-u koje btw prodaju po punoj cijeni što ima smisla, jel. Nintendo style.

    somethingwrong Pogledaj kakav je Cyberpunk izašao sa ogromnim timom i to timom koji ima iskustva u pravljenju igara za razne PC konfiguracije i konzole.

    Bravo, opet ti u ekstreme da guraš svoj point i to s primjerom izdavača koji je svjesno manipulirao reviewovima jer je znao kakvo neoptimizirano smeće izbacuje. Što nisi uzeo za primjer recimo Alan Wake 2 koji je radio perfektno day one na raspoloživim platformama, a koji je produkcijski i team sizeom mnogo bliže tipičnom SP orijentiranom studiju pod Sonyjevom kapom.

      prayer Ako je jedan Helldivers mogao u prvi dan prestići sve ostale Sony igre po broju igrača stime da je day 1 igra

      Prestigao je Sony igre na Steamu. I to sa samo 150tisuća igrača što je zapravo kontra argument. Te iste igre koje je prestigao poput GOW 2018 ili Horizon su na plejki prodane u 20+milijuna primjeraka. I po 5-6 milijuna u 3 dana.

      Ali kako rekoh, multiplayer naslovi imaju smisla da budu day one na PC i PS5 zbog većeg user basea. SP nikako.

        prayer Steam je drastično veća platforma nego PSN koja ima samim time i veći reach

        I otkud ovaj mit? PSN u prosincu bilježi 123 milijuna aktivnih igrača, a Steam 120 milijuna. Ne samo da nije drastično veći nego je manji. Doslovce svi argumenti ovdje su bazirani na pogrešnim podacima.

        Deadwalker koristim Cyberpunk kso primjer jer je CDPR jedan od developera koji radi slične SP only igre visoke produkcije poput Sony studija. Najbolja moguća usporedba

          Deadwalker primjer recimo Alan Wake 2 koji je radio perfektno day one na raspoloživim platformama, a koji je produkcijski i team sizeom mnogo bliže tipičnom SP orijentiranom studiju pod Sonyjevom kapom.

          Da, nije Sonyu problem paralelno razvijati igru za PS5 i PC, to potvrđuju i hakirani Insomniac podatci, Spiderman 2 i Wolverine vec postoje u debelom razvoju za PC.

          • AbelKOsMos o tome sam pričao u analizi puta industrije nakon izjava Nadelle. Ali ako to stvarno bude tako rečeno sutra na toj konferenciji, to zahtijeva Streaming. I to puno robusniji streaming od svega dosad poznatog gdje bi se igre tehnički izvodile izvan uređaja na kojem igraš. To čak nije ni kupovanje igara više. Veliko je pitanje hoće li im biti dosta to studija što imaju da proguraju taj model, jer teško da će ostali 3rd party publisheri biti zainteresirani za iznajmljivanje svojih igara na konkurentskom servisu day one.
            Ako je ovo istina i u ovom omjeru, loš potez i nestanak jedne platforme.

          AbelKOsMos

          Ako je to tako idu ka smjeru da postanu najveci multiplatform publisheri, to itekako ima smisla pogotovo kad Sony razmišlja o day one naslovima paralelno i na PC-u.

          Igre su zarada i kljuc ih je prodati što više na što više platformi, bilo po punoj ili po pretplata cijenama, PC kao platforma ce sa takvim poslovnim idejama najviše dobiti👍

          Velika pogodnost Microsoftu je i izlazak snažnijeg Switcha 2 koji ce im omoguciti puno lakše portanje zahtjevnijih igara, ne izbaciti igru na mnogobrojnom Nintendu je veliki poslovni promašaj.

          somethingwrong Remedy je još bolja, barem u kontekstu zadnjeg projekta gdje su osim visoke produkcije gurali i najnoviji tech te ga super skalirali na konzolama.

            Deadwalker

            Da, mesh shader tehnologija koja se ocekuje u sve više igara a sa time odbacuje stariji hardware, Gtx 1000 i Vega graficke ne podržavaju tu tehnologiju i igre su neizvedive. Remedy se nije bojao te restrikcije i igra je opet bila uspjeh na svim platformama.

            somethingwrong koristis krivi primjer, jer je CDPR studio koji je izdao tocno 2 velike igre, W3 i CP77. S time da je W3 proizvod koji ih je lansirao u kremu developera, a CP77 je inicijalno najavljen za konzole stare generacije, konzole nove generacije i PC. I k tome jos ti rusi cijelu tezu, jer je najispoliraniji i najbolje radi na PCu od prvog dana.

            Sto se tice developmenta, ne, ne i ne. Igre bi i dalje imale target sustav zvan PS5, jedino sto bi se povecao odnosno trajno zaposlio port team koji bi to prilagodio za PC launch. A i tu ne govorimo o Celeronima i zastarjelik konfama, vec o rasponu minimum i recommended system requirements. Takav tim bi se vrlo jednostavno financirao prodajom na 2 plarforme, sto uostalom i rade naknadnim izbacivanjem. U ni jednom slucaju to je bi utjecalo na kvalitetu, tehnicku stranu i kreativnost Sonyevih igara.

            Najbolji svjezi primjer:

            "Arrowhead claimed Helldivers 2 reached 360,000 concurrent players across PC and console at one point over the weekend, requiring the studio to spring into action to prevent its entire system from failing."

            Dakle, skaliranje i samo skaliranje. Treba poceti misliti o velikim brojkama, a Sony i korporacije vole velike brojke, sto ce se u konacnici vrlo skoro i dogoditi.

            @escoban ne, igre trebaju biti dostupne svima prvi dan. Tebi to smeta, jer volis Sony, ali nemoj govoriti u ime PC igraca, jer nisi jedan od njih

              chono Ja nebi ima problem ni sa dayone na Xboxu, ali sam uvjeren da bi patila kvaliteta kad bi se fokus maka sa 1 platforme.Mislim da je to glavni razlog zasto Sony ima tako kvalitetne naslove. Trenutno bez straha mogu preorderat njihove 1stparty igre jer znam da imaju standard i da nece biti SWJedi situacija.Osobno mi nista neznaci di ce oni releasat.

              @prayer A brojke prodani konzola u mjesecima oko izaska GOWR (vjerovatno i SM2) su skocile skoro za duplo 🤷‍♂️ Dali bi skocile da te iste igre izlaze dayone na PC vjerovatno NE toliko. Sta im se dugorocno vise isplati? prodati jos 5milijuna vise igri ili prodati 3milijuna vise konzola i nakon 2 godine opet releasat istu igru i opet prodati par milijuna primjeraka na PC-u…

              Vidit cemo Sony najbolje ima uvid u brojke i sigurno ce se odlucit za najbolju zaradu.

              Edit: Evo sam taj Helldivers je primjer tih boljki koje dolaze od multiplat jos nikad nisam imao ovoliko crashova u niti jednoj igri, svaki dan bar 3x igra se jednostavno ugasi nekad mi freeza i konzolu, a neracunam kad me kicka sa servera.

                escoban to nije razlog, razlog je prodaja konzola i iskljucivo samo prodaja konzola. Ne bi se maknuo fokus sa jedne platforme, nego bi se prosirio fokus na jos jednu, velika razlika. U nijednom slucaju ovo ne bi utjecalo na kvalitetu, kreativnost i viziju kako neka igra treba izgledati u konacnici, jer PC trziste ne odreduje i ne diktira nekim specificnim zahtjevima oko dizajna. I dalje imas full kontroler podrsku, superiorniji HW i modularnost koja pruza opcije.

                Ako zelis bas ici "pravim" putem onda ne portas, nego razvijas igru za konzole i za PC zasebno, kao sto radi Valve. Samo jebiga, nisu svi Valve i ne ostavljaju svi iza sebe proizvod koji je aktualan desetke godina nakon izlaska.

                Sudeci prema tvojim postovima, bas ti znaci ta eksluzivnost, koju nastojis prikriti toboze nekim stavom "meni je svejedno". Tetosis Sony i to je cinjenica, smetalo bi ti izlazak day one na PC unatoc sto se ne bi nista promjenilo. Mislim, svjedocimo ekstremnoj susi Sonyevih igara, tako da se u biti nista ne bi ni mijenjalo sa te strane.

                Sto se tice zarade, to nije bas tako jednostavno, jer neznamo. Sto je bitnije, cash flow ili dugorocnost? Kako to mozes znati? Sto ako je cash flow i ako, karikiram, XY igra umjesto 10 milijuna primjeraka na PS5, ode u prodaji u prvoj godini izlaska na 20 milijuna?

                escoban

                escoban A brojke prodani konzola u mjesecima oko izaska GOWR (vjerovatno i SM2) su skocile skoro za duplo 🤷‍♂️ Dali bi skocile da te iste igre izlaze dayone na PC vjerovatno NE toliko. Sta im se dugorocno vise isplati? prodati jos 5milijuna vise igri ili prodati 3milijuna vise konzola i nakon 2 godine opet releasat istu igru i opet prodati par milijuna primjeraka na PC-u…

                Vidit cemo Sony najbolje ima uvid u brojke i sigurno ce se odlucit za najbolju zaradu.

                Ragnarok ti je loš primjer jer je cross-gen naslov, a što se Spider-Man 2 tiče, prodaja konzola očito neće doseći njihova predviđanja. Meni je jasno što ti pričaš a i slažem se stobom nekim dijelom. Prodaja konzola Sony-u je bitna, ali ne zbog konzola već zbog zatvorenog monopolističkog ekosustava gdje ti plešeš kako oni kažu i nikako drugačije. Za kvalitetu se niti malo ne slažem, dobar dev radi fantastične igre čak i ako su napravljene za najslabiji HW tipa Nintendo Switch. Dao sam ti primjer kako jedna Forza Horizon 5 ne da odlično izgleda već se i odlično vrti na sve platforme što ti jasno pokazuje da su tvoji strahovi bazirani na apsolutno ničemu, čak su i opovrgnuti. Količina prodanih konzola kao i igara je isključivo u ovom slučaju korisna samo Sony-u i ti kao i mnogi drugi zdravi ljudi nebi trebali sekunde svog života provesti razmišljajući o tome osim ako ne posjeduješ neki udio u firmi u obliku dionica ili čega već ne.