prayer koliko para oni misle da gube ekskluzivama!

I oni i Microsoft misle da će imati i ovce i novce i da recimo odu full multiplatform će zadržati trenutne korisnike (Microsoft je već trebao naučiti da nije tako), ali sve u svemu zanimljiva vremena su pred nama ako ne završimo svi u rovovima…

    z0l3e

    Zašto nebi zadržali trenutne korisnike? Tko god se igra na konzolama tj na plejci (a ima preko 100M aktivnih korisnika) će se nastaviti igrati na konzolama. Tko vidi neki novi IP kojeg želi igrati, postoji vrlo mala šansa da će kupiti PC samo za tu igru tako da sigurno uzima konzolu a čak i da se odluči krenuti skupljom rutom i kupiti PC, Sony opet ima novce od toga jer je njihova igra dostupna na najvećoj platformi na svijetu.

    fensisuperstar ja garantiram. GARANTIRAM. Da izdavanje top Sony igara Day one na PC znači nekoliko stvari: - lošije ispolirane igre pune bugova, - kaotičniji development gdje i sam sadržaj igre pati, - gubitak baze igrača što nosi još više problema, - razvoj novih tehnologija zbog gubitka interesa, itd itd

    Da ne nabrajam dalje, jer ovo je dovoljno. Development za PC gdje se uzimaju u obzir još sistemi bez SSDa , bez high speed on the fly de/kompresije(loš CPU) i 4,5 generacija stari GPUovima radi tolike probleme developerima da igre i development pate.
    U idealnim uvjetima samo po sebi bi sve trebalo biti ok, ali u PC gamingu ne postoji termin Idealni Uvjeti. Pogotovo ne day one. kad bi izašao recimo TLOU3 i lik sa GTX 1070 koji ima 3fpsa na 720p radi thread na redditu gdje piše da je igra neoptimizirano smeće je loš marketing, i tih par komada više što bi prodali bi ih daleko više koštalo . Trošak cijelog drugog tima za portanje na PC, duži support za rješavanje bugova zbog konstantnih updejta GPU drivera i sto drugih stvari.

    Sve je ok što ti ne bi kupio konzolu da igraš ekskluzive ili bilo šta drugo, imaju milijuni ljudi koji bi, i koji točno znaju zašto bi.
    Nije zato što nemaju PC kako se površno pokušava objasniti.

      Day 1 igra koja ima fenomenalnu optimizaciju, super ocjene i enormni broj igrača. Xbox igrači uživaju u igri, PC igrači uživaju u igri.

        prayer Mozda bi bila jos bolja da su se fokusirali iskljucivo na XBX 🤷‍♂️

        MS je sam sjeba svoje devove sa XBS konzolom koja sigurno koci devove… A sta je najgore vecina igraca ima tu konzolu

          somethingwrong kad bi izašao recimo TLOU3 i lik sa GTX 1070 koji ima 3fpsa na 720p radi thread na redditu gdje piše da je igra neoptimizirano smeće je loš marketing, i tih par komada više što bi prodali bi ih daleko više koštalo .

          Svaka igra ima minimalne i preporučene zahtjeve koje možeš pročitati prije nego li istu kupiš (i danas bezbroj video analiza, recenzija i čega sve ne na internetu). Da netko radi thread da mu TLoU 3 ne radi na GTX 1070, internet bi mu rekao da je idiot i da se kloni PC gaminga.

          Ideš u ekstreme da potenciraš totalno promašen point, kako bi opravdao postojanje ekskluziva koje oduvijek jedino i isključivo služe platform holderu za prodaju hardwarea. Po tome kako si to fino sročio, niti jedan izdavač na planeti ne bi radio multiplatform projekte jer je NEMOGUĆE optimizirati igru kako treba za više od jedne platforme lol.

            Deadwalker niti jedan izdavač na planeti ne bi radio multiplatform projekte jer je NEMOGUĆE optimizirati igru kako treba za više od jedne platforme lol.

            Ne. Nisam rekao da je nemoguće, nego da otežava development. Otežan development radi veće troškove,traži više ljudi(nekad i duplo i više) zbog toga (jer vrijeme ne čeka) igra pati zato što se izbacuju dijelovi koji rade probleme. Nadam se da je moja poanta sad puno jasnija?

              somethingwrong otežan development postaje manje otežan sa iskustvom. Veći troškovi se pokriju daleko većim prihodima od prodaje na drugim platformama. Poanta je i dalje da ekskluzive jedino koriste Sonyju da proda više svojih konzola. Igrači od njih nemaju ama baš nikakve koristi, osim da na internetu nađu svoj tabor i ratuju protiv drugog tabora, uvjeravajući sebe da su dobili genijalno tehničko iskustvo koje ne bi bilo moguće dobiti na multiplatform projektu.

                prayer to što FH5 ima 32 milijuna igrača na xbox one, xbox s i x uopće ne znači da se iti blizu toliko prodala na Steamu, vjerojatno ju većina igra na konzolama ili PC preko GPa, što uopće ne opovrgava moju tvrdnju da su igre rađene za toliko različitih sistema kvalitativno lošije nego čiste ekskluzive zs jednu platformu.
                Gore je isto spomenuto: zamisli da je rađena samo za Series X.

                prayer Samo neka Sony nastavi ovim smjerom, mislim da su se spasili sta su stali na kocnicu sa liveserviceom. Neka se zapocetak full fokusiraju na svoju platformu a PC igraci imaju dovoljno za igrat ako nemogu cekat 2-3 godine na PS igre neka kupe pleyku. I neznam zasto bi zrtvovali to da u svakom trenutku mogu najavit PC port i opet zapalit pricu oko svoje “stare” igre.

                  Deadwalker ovo uopće nije istina. Ako pogledaš prodajne rezultate prošle godine, ekskluzivni i multiplatform software se daleko najbolje prodaje na Playstation 5 i onda na Nintendu. Ovdje ne govorim o zaradi od mikro transakcija i Valve zaradi od kockanja u CS2.
                  Pogledaj i koliko su se portane PS5 igre prodale na Steamu. Par stotina tisuća primjeraka po sniženim cijenama ne opravdava toliko dizanje vremena i troška developmenta.
                  Već sada ljudi imaju dojam da igre imaju predugačak development ciklus, sa day one na PC to postaje još gore i to je činjenica. Spomenuo sam ND koji broji valjda oko 300-500, zaposlenih. Za usporedbu Diablo IV je radilo 10000 ljudi

                    Deadwalker

                    Deadwalker Igrači od njih nemaju ama baš nikakve koristi, osim da na internetu nađu svoj tabor i ratuju protiv drugog tabora, uvjeravajući sebe da su dobili genijalno tehničko iskustvo koje ne bi bilo moguće dobiti na multiplatform projektu.

                    Igrači imaju itekakve koristi kad dobiju super ispeglanu igru day one, i to nije uvjeravanje ikoga, to je činjenica. Pogledaj kakav je Cyberpunk izašao sa ogromnim timom i to timom koji ima iskustva u pravljenju igara za razne PC konfiguracije i konzole. I to nakon 6-7 godina developmenta.

                      somethingwrong Za usporedbu Diablo IV je radilo 10000 ljudi

                      Diablo 4 je radio blizzard. I oni su toliko posla offloadali vanjskim da nisu istine. I čisto da znaš veliki broj ljudi koji radi na istom projektu ne znači nužno i bolju kvalitetu. Treba sve to šljakati kako treba. GGG recimo koji radi PoE ima 160 ljudi radi istovremeno na dvije igre, dio koji aktivno radi nove sezone i priču za poe 1 i dio koji radi aktivno na poe 2. I poe 2 je sve blizu izlasku a po svemu sudeći u startu je masivniji od d4 nekoliko puta.

                      escoban I neznam zasto bi zrtvovali to da u svakom trenutku mogu najavit PC port i opet zapalit pricu oko svoje “stare” igre.

                      Helldivers 2 ti je savršen primjer zašto, pazi koji uspjeh ima na Steam i koliko ga igrača igra i koliko bi ga igrača igralo da je ekskluzivan za PS. Steam je drastično veća platforma nego PSN koja ima samim time i veći reach. Ako je jedan Helldivers mogao u prvi dan prestići sve ostale Sony igre po broju igrača stime da je day 1 igra bi trebalo dati vrlo jasnu sliku u kojem grmu leži zec. Steam je jednostavno pre masivan da ga se zanemari, i hype je vrlo velik faktor u kupnji.

                        somethingwrong Pogledaj i koliko su se portane PS5 igre prodale na Steamu. Par stotina tisuća primjeraka po sniženim cijenama ne opravdava toliko dizanje vremena i troška developmenta.

                        Da, zato je Sony kupio studije za portanje igara i upravo lansirao Helldiverse istovremeno na PC-u koji su se očito očajno loše prodali. I nakon portanja prvog Horizona, zaključili su da im se ne isplati pa svejedno izbacuju uskoro i idući Horizon.

                        I uspoređuješ prodaju day one dostupne igre na konzoli i 2+ godine nakon izlaska dostupne igre na PC-u koje btw prodaju po punoj cijeni što ima smisla, jel. Nintendo style.

                        somethingwrong Pogledaj kakav je Cyberpunk izašao sa ogromnim timom i to timom koji ima iskustva u pravljenju igara za razne PC konfiguracije i konzole.

                        Bravo, opet ti u ekstreme da guraš svoj point i to s primjerom izdavača koji je svjesno manipulirao reviewovima jer je znao kakvo neoptimizirano smeće izbacuje. Što nisi uzeo za primjer recimo Alan Wake 2 koji je radio perfektno day one na raspoloživim platformama, a koji je produkcijski i team sizeom mnogo bliže tipičnom SP orijentiranom studiju pod Sonyjevom kapom.

                          prayer Ako je jedan Helldivers mogao u prvi dan prestići sve ostale Sony igre po broju igrača stime da je day 1 igra

                          Prestigao je Sony igre na Steamu. I to sa samo 150tisuća igrača što je zapravo kontra argument. Te iste igre koje je prestigao poput GOW 2018 ili Horizon su na plejki prodane u 20+milijuna primjeraka. I po 5-6 milijuna u 3 dana.

                          Ali kako rekoh, multiplayer naslovi imaju smisla da budu day one na PC i PS5 zbog većeg user basea. SP nikako.

                            prayer Steam je drastično veća platforma nego PSN koja ima samim time i veći reach

                            I otkud ovaj mit? PSN u prosincu bilježi 123 milijuna aktivnih igrača, a Steam 120 milijuna. Ne samo da nije drastično veći nego je manji. Doslovce svi argumenti ovdje su bazirani na pogrešnim podacima.

                            Deadwalker koristim Cyberpunk kso primjer jer je CDPR jedan od developera koji radi slične SP only igre visoke produkcije poput Sony studija. Najbolja moguća usporedba