- Uređivano
The Legend of Heroes
Na ovoj slici sam je doživio kao ironičnu. Voli samo sebe, svoje lutke, projekte i one ljude kojima može manipulirati jer se samo želi igrati (sjeti se samo kako je mučila Kea-u jer je znala da će izgubiti kontrolu i oformiti Sept-Terriona).
Rekao bih da se mogu povući paralele između Mariabell i Weissmanna ali one nisu toliko izražene.
Ponajprije njihovi porivi. Weissmann je bio opsjednut moći, bio je egoističan, ohol i zao.
Mariabell je samo opsjednuta znatiželjom, poput znanstvenika koji ne preza nit pred čim da se domogne riješenja (ili pak bilo kakve reakcije). Zato bih rekao da je u tome također slična Novartisu (Anguis no.VI) koji nije prezao nit pred čim da završi gordias class mechove, iako su svi testni subjekti umirali. Mislim da i Mariabell funkcionira po istom principu, jer je pogurala Demiourgos do krajnjih granica ali ipak se povukla kada se sve počelo raspadati.
S tim da je puno pragmatičnija i rekao bih inteligentinija od Weissmanna. Ima kočnicu, samokontrolu i puno širu viziju onoga što želi.
Plot twist... još dan danas se od toga oporavljam. Igra je izvela čudo. Nešto kao Nier Automata ali puno kompleksnije. Cijela igra je laž, zapravo iluzija stvarnosti. Svi su pijuni u toj igri i opet je na čelu svega Mariabell i Ouroboros.
Kad sam tek shvatio da se radi o takvom twistu, pomislio sam zašto Kea jednostavno nije izbrisala Mariabell iz postojanja. No to je ipak puno kompleksnije budući da je upravo Mariabell bila ključna za rekreiranje Keainih moći. Što znači da je ipak morala slijediti neke smjernice jer bi se u protivnom timeline urušio. Kea je MORALA postati Azure Demiourgos kako bi mogla napraviti reset.
Primjetne su neke oscilacije, recimo Black Auction gdje Mariabell kaže da unatoč tome što Kea nije završila u njezinom vlasništvu ipak sve napreduje onako kako je zamislila.
Zanima me koliki je učinak "reset" imao na svijet, moguće puno širi od granica Crossbella.
Što se tiče Guentera, sviđa mi se detalj gdje ga Lloyd pita što zapravo želi kad uskrsne D. Sav se zbuni, niti sam ne zna svrhu svog vjerovanja. Odnosno, sama ideja vjerovanja je zapravo vjera. Paradoks.
Tako da se slažem, savršena igra koju ovaj sitni detalj nikako ne može pokvariti.
Nego, jesi porazio Arianrhod ili si joj samo uništio šljem?
Sviđa mi se jako kako su superbossa ubacili kao storyline bossa.
Ujedno, ona je možda i najsnažniji boss protiv kojeg sam se ikad (pokušao) boriti.
Brzo igraj Cold Steel... ima materijala za eseje.

- Uređivano
A i ono što otkrije ako je uspiješ porazit je vrlo zanimljivo, kad je Ellie pita dal je ona možda iz "War of the Lions" rat koji se odvio 250 godina prije radnje u crossbell-u i dosta se često spomine u Cold Steel-u pa joj Arianrhod odgovori "You did well to notice" prije nego što nestane. Ellie je zbrojila dva i dva da bi Arianrhod mogla biti Lianne Sandlot tj. Lance Maiden (imena koja su se također u par navrata spomenula u Cold Steel-u).
Kako je uopće moguće da se pojavi netko iz rata koji se odvio prije 250 godina... e to je bogami prava enigma . Mogu samo reći da se vrlo radujem vidjet kako će se njena priča odvijat jer poznajući Falcom vrlo lako bi mogao biti nekakvi grandiozni zaplet koji će me ostavit u šoku i nevjerici

Inače slažem se za ovo duboku psiho analizu, pogotovo ovaj dio s usporedbom sa profesorom Novartis-om, mislim da ga je tako identično u jednom trenu opisao Meister Jorg

Što se tiće Weissmann on je bio crna ovca među Anguis-ima, na kraju SC-a, onaj dio koji dođe iza Credits-a gdje imaju "saborsku sjednicu" gdje žale za gubitkom Loewe-a jedan od Anguis-a spomene da je Weissmann skrenuo s pravog puta i da su možda trebali intervenirati po tom pitanju da bi se možda mogao izbjeći takav ishod...
Igram CS, al čini mi se da će proći još neko vrijeme prije nego li se radnja zakuha, Imam 40-tak sati i igri i trenutno sam u Heimdallr-u (Laura i Fie su konačno formirale arcus link, pa su sad svi odahnuli xD).
Koristio sam Wazya i Ellie za artove (jer su samo artovi radili štetu), Tio je bila zadužena za Zero Field i Adamantine Guard (kad ga je uspjela prizvati9 a Llodyd je bio "žrtva" jer nisam od njega uspio napraviti evasion tanka pa je popio par ozbiljnih udaraca.
->> f_i_c_o Što se tiće Weissmann on je bio crna ovca među Anguis-ima, na kraju SC-a, onaj dio koji dođe iza Credits-a gdje imaju "saborsku sjednicu" gdje žale za gubitkom Loewe-a jedan od Anguis-a spomene da je Weissmann skrenuo s pravog puta i da su možda trebali intervenirati po tom pitanju da bi se možda mogao izbjeći takav ishod...
Znaš... Weissmannovo cijelo postojanje je ironično. Od mladosti, bio je spašen od Salt Palea da bi na kraju od istog poginuo, bio je član crkve da bi je na kraju izdao, postao je Anguis da bi izdao osnovne zakone postavljene od Grandmaster, i na kraju, kao netko tko je na sve gledao kao marionete i alate zapravo bio izigran od stane Grandmaster.
Weissmann nikad nije znao za Phantasmal Blaze, mislio je da je Gospel konačni plan, da je ON najbitniji i da zna sve. To mu je hranilo ego, i zbog ega nije vidio širu sliku i činjenicu da je upravo on sam postao marioneta nečeg puno većeg. Znaš da u toj sceni Grandmaster tuguje za svima koji su poginuli, uključujući i njega. Nakon što Anguisi kažu kako su upravo oni krivi za sve što se zbilo, GM inzistira kako je to učinila (pustila ga da radi što hoće) zato što je to bilo potrebno za dobrobit svijeta.
Što se tiče satnice za CS, meni je trebalo oko 80-ak sati. U zadnjih, recimo, 5h sve podivlja pa se čekanje isplati.
Baš me zanima kak će ti bit kad te sve skupa ispljuska.

- Uređivano
Baš me zanima kak će ti bit kad te sve skupa ispljuska.
Tako je i meni trebalo, mislim da je 78 sati bilo, a za ovaj drugi dio:
Rend night’s silent veil and reveal unto all the beautiful world!"
Kad je počelo, skoro sam vrisnuo, iako sam u sebi sumnjao na nju (obzirom na Weissmana i Mariabell). Onaj tren kad se direktno obrati Class VII, tranzicija iz radio prijenosa u direktno obraćanje je toliko dobra da sam se naježio kad sam prvi put čuo.
q> f_i_c_o I iako su prića i likovi slabiji
Samo čekaj, samo čekaj. hihihi
Iako se donekle slažem s ovime, ipak treba odigrati sve igre da se dobije cijela slika.
Uostalom, ne znam hoće li itko biti bolji od Estelle i Joshue... njihov je odnos nenadmašan.
Što se toga tiće
- Uređivano
THE LEGEND OF HEROES
TRAILS OF COLD STEEL SAGA
"Together, we shall write the end to this wretched faiy tale. In ink, black as despair."
Već sam nekoliko puta pokušavao napisati ovaj tekst ali nekako mi to nije polazilo za rukom. Priznajem, poprilično je teško sabrati sve misli o ovom kolosalnom serijalu i napisati sve što sam zamislio a da pritom ne izostavim nešto bitno. I tako, sjedim pred monitorom, razmišljam dok mi kroz slušalice svira "Hamel" i jednostavno, misli same od sebe dolaze.
Trails of Cold Steel je stvarno posebna igra. Dugo sam je godina škicao i pregledavao, razmišljao kako bih je uopće nabavio i došao do nje. Tada sam odlučio pustiti svoje glupe principe i primitivnu kolektorsku prirodu i ući u novo doba – digitalna verzija bila mi je nikad bliže, nikad bolja, nikad sjajnija. Nekoliko sati je prošlo u trenu (ili su možda trajali kao cijela vječnost) i igra je napokon bila u mojim rukama (figurativno, jel). Falcomov logo se prelio preko ekrana a mene su prošli žmarci. Zatim je započela menu tema , trebao mi je jedan podugačak trenutak da napokon shvatim kako igram igru koju sam toliko dugo čekao. I sve se to čekanje itekako isplatilo.
Poučen iskustvom prethodnih igara iz serijala znao sam što me očekuje. Podugačak, dosadnjikav početak i epsko finale. I uistinu, početak je stvarno bio dug, isprepleten različitim primjerima i pričama o Erobonijskom carstvu, golemom behemotu Zemurijskog kontinenta koje svima dahće za vratom. To zlo carstvo prepuno zlih ljudi, tragedija i gotovo neograničene moći. Ili... je li uistinu tako?
Prva se igra bavi zornim prikazivanjem svega što valja, a zatim i onime što ne valja, u tom kotlu koji samo što ne iskipi i spali sve što mu se nađe na putu. To carstvo, taj demon od kojeg svi strepe, je prije svega okaljano podjelama. Društvena segregacija je duboko ukorijenjen problem, koji nije samo funkcionalne prirode već i kulturološke. Sastavni je dio erebonijskog života i na nju se gledalo kao na nešto posve normalno. Tako je, s vremenom, jačanje pučana i dolazak kancelara Osbornea na vlast izazvao negodovanje plemića a time je nastalo plodno tlo za izbijanje svakojakih sukoba, izazvano isključivo ljudskom glupošću. U tim je sitnim prebiranjima, političkim igricama i spletkama učinjena možda i najveća tragedija u povijesti Zemurie, najveći i najokrutniji genocid u povijesti kontinenta. Izbrisan iz anala povijesti, zaboravljen pod prašinom mračne prošlosti carstva. Prošlost se prelila u sadašnjost i jasno klizi u budućnost. Erebonija se ne može osloboditi okova prošlosti samo zato što se ne može osloboditi sama sebe.
Upravo zato je osnovan Class VII, sasvim novi razred vojnih kadeta koji usprkos svemu, prkosi društvenim nametanjima i pritiscima. Pod budnim okom princa Oliverta, Class VII postaje zraka svjetlosti u toj zlokobnoj tami koja se nadvila nad carstvom. Razred je to sastavljen od svih slojeva društva, koji služi tome kako bi svijetu pokazao kako podjele ne postoje i kako su svi zapravo jednaki. Naravno, ne može sve ploviti tako glatko, pa i oni sami upadaju u zamku podjela i svakojakih svađa. Tada ulogu vođe preuzima Rean Schwarzer, perspektivni mladić koji požrtvovno pokušava naći kompromis između svojih prijatelja dok i sam biva mučen vlastitim sumnjama. Teškom mukom u tome uspijeva te time postaje vođa, svojevrsni stup koji sve drži na mjestu, čuvajući sve svoje prijatelje od okrutnosti svijeta, često trpeći svu bol i patnju potpuno sam, daleko od očiju drugih. No nije mogao niti naslutiti da je ono što mu se sprema veće od života i da je sudbina uistinu odlučila odigrati okrutnu igru. Budeći drevnu ostavštinu cara lavljeg srca Rean postaje tek marioneta u toj okrutnoj igri prepunoj izdaje, boli i patnje.
Tada, potaknuti šapatom Ouroborosa, plemići pokreću građanski rat u nadi da vrate stari sjaj plemstvu a time postaju tek kotačić u puno većoj igri, igri koju nitko, možda čak ni sama Aidios, nije mogla predvidjeti.
Svaki član Class VII je poseban. Svaki od njih ima svoje mane, vrline, vrijednosti koje slijedi, tajne koje skriva. Često izmučeni okrutnostima života kakvog su vodili. Pod vodstvom instruktorice Sare, koja je i sama suviše ekscentrična, Class VII polako ali sigurno korača naprijed. Iza svake nedaće postaju jači i bliži zaboravljajući pritom na one gotovo nepremostive razlike koje ih razdvajaju.
Nakon što se Class VII izbori za svoje mjesto pod zvjezdanim nebom, na scenu stupa nova generacija. Rean, postavši njihov instruktor polako shvaća u kakav je pčelinjak Sara bila bačena no mukotrpnim radom (i tapšanjem po glavi) on se grčevito bori za dobrobit svojih učenika. Novi Class VII je puno manji pa je svaki od likova puno istančaniji i dolazi do izražaja. Ponovo, svaki od njih je poseban, svojstven i karakterno drugačiji. No ono u čemu su Trailsi toliko posebni je karakterizacija negativaca. Cold Steel se posebno trudi pokazati ih kao ljude koji, birajući možda pogrešne strane, ipak vjeruju u pravi put. Vođeni osjećajem odgovornosti prema svome narodu, prema svijetu općenito i prema nekome tko je možda čak i nedokučiv ljudskom umu, okovanom okovima smrtnosti.
Gameplay segment je ovdje doveden do savršenstva. Aktivirajući combat linkove čineći svojevrsni combo napad, skupljamo Bravery pointse koje potom koristimo za otključavanje drugih mogućnosti combat linkova što borbu čini poprilično zabavnom i dorađenom. No ipak, gameplay doživljava apsolutni klimaks dolaskom trojke i uvođenjem Brave orders koje postaju ključne za pobjedu u borbama. Borbe postaju brže i efektnije i moram priznati da niti jednom tijekom 135h igranja nisam osjetio dosadu. Pozdravio bih i sustav ubrzavanja koji jako dobro dođe želimo li borbe završiti puno brže. To je nešto što me je mučilo još od Sky igara i drago mi je da su se napokon odlučili stati tome na kraj.
Glazba je i dalje vrhunska, još se uvijek naježim kada začujem violinu dok bezbrižno trčkaram putevima ili se pak javlja doza nostalgije slušajući umirujuću flautu Nord Highlandsa. Ili pak slušajući pokoju žešću borbenu temu prepunu gitarskih riffova i moćne violine. Kompletan soundtrack je odmjeren i savršeno paše uz svaku scenu.
Voice acting je uistinu vrhunski odrađen. Sean Chiplock je definirao Reana Schwarzera, a niti ostali ne zaostaju za njim. Sva su ta lica (ili bolje glasovi) dobrano poznati u svijetu animea i videoigara pa to niti ne čudi.
Grafički je prikaz ipak zastario. Neke animacije pokreta su uistinu zastarjele pa, iako efekti magija izgledaju sasvim pristojno, generalni je dojam ipak nešto slabiji. Prve dvije igre imaju opravdanje da su ipak samo portovi PS Vite, no u oko upada drastični pad FPS-a prilikom određenih scena (a to za sobom vuče gromoglasno zujanje PS4 Pro). Trojka i četvorka izgledaju bolje i dotjeranije, modeli likova su prekrasni, međutim okolina je manjkava. Pogotovo otvoreni prostori gdje su teksture razmuljane i nejasne. Ipak, obzirom na količinu sadržaju, dotjeranost svijeta i pregršt sićušnih detalja vezanih za priču, slabija grafika je samo mrvica, malena mrljica na ovom prekrasnom, dotjeranom platnu.
Ostavio sam preko 500h u ovim igrama, niti sam ne znam kako ali igre su naprosto jele satnicu. U tim sićušnim, svakodnevnim razgovorima izgube se sati i sati. Lutajući gradovima koji imaju svoju osobnost, povijest, običaje. Iskušavajući lokalnu hranu ili pak loveći ribu na obali nekog lokalnog jezera, sve je to dio avanture. Avanture za koju sam sretan što sam iskusio. Bilo je to uistinu prekrasno iskustvo prepuno različitih emocija, različitih poglavlja, susreta i otkrivanja istina i tajni. Avantura je to koja se pamti i koja pokazuje kako je japanski RPG i dalje prisutan na tržištu. A Trailsi su najbolji primjer toga.
- Uređivano
Da li se ovi prethodni nastavci sa PSPa mogu kupiti u digitalnom obliku i igrati na Viti? Neda mi se gubiti oči na PSPu, a imam PS TV pa fino mogu Vita igre igrati na TVu sa DS3 controllerom.
- Uređivano
Potpis na sve navedeno .
Bogami kako sam krenuo s trails in the sky fc nisam se uspio odljepit od ovog serijala i što je najbolje u svakom nastavku dosada su uspjeli oduševit, ni u kojem trenu igra ne postaje naporna. I to bi već samo po sebi trebalo biti dosta, ali ne još se i svaki nastavak s prićom nadovezuje na onaj prethodni i na ovako već odlične igre dodaje još jedan sloj izvrsnosti...stavarno jedno posebno i unikatno jrpg iskustvo koje bi svaki ljubitelj žanra trebao iskusit barem jedanput .
Inače danas sam baš završio:
Sutra krećem s tricom i taman računam dok tricu odigram da će doći na gog/steam TLoH IV
Znam da postoje Evolution verzije igara (to su portovi za vitu). Za digitaliju nisam siguran, znam da postoje fizička izdanja za vitu (Trails in the Sky FC,SC, 3rd, Zero i Azure(japan only)m ali imaju engleski patchevi ako imas custom firmware).
Po meni ako zelis sve odigrat na jednoj platformi uzmeš na gog-u ili steamu (nekakav pc iz 2010 to vrti na high bez pol muke) uštekaš xbox 360 ili xbox one kontroler i to je to.
Zero i Azure ima malo posla oko instlacije s obzirom da igra nije službeno prevedena na engleski, ali ova gospoda ovdje:
https://geofront.esterior.net/
Su napravila jedan jabački dobar prijevod i patch za HD texture, 60 fps-a itd... , ako se odlucis ikad zaigrat preko kompa i zatrebas pomoć oko instalacije javi
- Uređivano
The Legend of Heroes: Zero no Kiseki izlazi 25.02. za NS, ali samo za azijsko trziste. Nadam se da ce The Legend of Heroes: Zero no Kiseki izaci i za zapad posto je izasla samo za japansko trziste

Cijela priča i atmosefera dvojke mi je vrhunska, likovi su odlični i svi su mi drago osim Rufusa. Taj njegov samodopadni smiješak mi je stašno išao na živce a i činjenica da ubije Grianosa mi je baš strašna. Znaš koliko je sati kad sam na kraju navijao za Ouroboros

Ako se ne varam PC verzija četvorke još nema datum, iskreno se nadam da još nisi završio trojku.

- Uređivano
Trenutno guštam u trojci i baš sam na tom dijelu kad McBurn i Campanella naprave nered na Orchis Tower-u, Pokušavam se ne žurit previše, vidim da je za 9.4.2021 najavljena verzija za switch pa nekak računam da bi tad i za pc IV mogla doći, mada sad već razmišljam o tome da probam ubost ps5 da mogu to igrat kako spada. A čak razmišljam da i krenem pohađat tečaj japanskog jer tko će njih dočekat da izbace prijevode za hajimari i buduće naslove ako ih bude... a i sad sam već nešto naućio npr. Madamada Korekara (it's not over yet, Gaius i Kurt, ) , Boku Wa Nanda, Yare Yare (boy oh boy, Randy, Wazy, Tio, Fie... ) , Choto Mate Kudasai (wait a moment, Ellie) i moj osobni favorit Yosh ili bolje rečeno YOOOOSSSSHHHH!! kad ga rastegnu onako pošteno( yes/let's go, Lloyd & Juna)
Ne žuri se i uživaj... ja sam čekao četvorku jedno osam mjeseci, ajme kakve muke.

Što se tiče Hajimari:
https://www.dualshockers.com/hajimari-no-kiseki-localization-nis-america-site-screenshots/
Skoro sam vrisnuo i onda skuzim update. PAS MATER.
Toplo se nadam da će doći ove godine, Kondo stalno ponavlja kak su vidjeli da se na zapadu jako dobro prodaju igre. Pa nek porade na tome (iako je to i na NISA-i).
Već ludim sa svim teorijama koje mi se motaju po glavi. Imam wallpapere Nadie i Swina... poludio sam.
Jednom sam, sasvim nevino, došao na Youtube i iskočio mi jedan Hajimari video sa sumnjivim thumbnailom, nisam nikad brže okrenuo glavu.

f_i_c_o Ne samo CS3, već opčenito taj cijeli serijal
f_i_c_o Izgleda da je community prijevod već out, moram još istražit i vidjet što treba da se to upogoni.
Je je, već je vani pa valjda pola godine... Cak sam na tren razmišljao da krenem to igrat no komp nema šanse da mi pokrene igru, a PS4 verziju ne kupujem fizikaliju sigurno. Nakon četri igre sa eng glasovima ne mogu niti zamisliti igrati s japancima.