> kabegami Uostalom, ne znam hoće li itko biti bolji od Estelle i Joshue... njihov je odnos nenadmašan.

Što se toga tiće

Kratko i jasno: NE . Iako su mi možda likovi kao cjelina mrvicu bolji u crossbell igrama, odnos između to dvoje i njihova priča je vrhunac/cream de la cream nazovi kako to god očeš žanra. Mislim nisu druge igre za odbacit, ali unazad zadnjih 15 godina mi ništa ne pada na pamet (osim možda Xenoblade Chronicles-a) s čim bi to mogao usporedit, jednostavno ovo je klasa za sebe...
7 dana kasnije

THE LEGEND OF HEROES
TRAILS OF COLD STEEL SAGA

"Together, we shall write the end to this wretched faiy tale. In ink, black as despair."

Već sam nekoliko puta pokušavao napisati ovaj tekst ali nekako mi to nije polazilo za rukom. Priznajem, poprilično je teško sabrati sve misli o ovom kolosalnom serijalu i napisati sve što sam zamislio a da pritom ne izostavim nešto bitno. I tako, sjedim pred monitorom, razmišljam dok mi kroz slušalice svira "Hamel" i jednostavno, misli same od sebe dolaze.

Trails of Cold Steel je stvarno posebna igra. Dugo sam je godina škicao i pregledavao, razmišljao kako bih je uopće nabavio i došao do nje. Tada sam odlučio pustiti svoje glupe principe i primitivnu kolektorsku prirodu i ući u novo doba – digitalna verzija bila mi je nikad bliže, nikad bolja, nikad sjajnija. Nekoliko sati je prošlo u trenu (ili su možda trajali kao cijela vječnost) i igra je napokon bila u mojim rukama (figurativno, jel). Falcomov logo se prelio preko ekrana a mene su prošli žmarci. Zatim je započela menu tema , trebao mi je jedan podugačak trenutak da napokon shvatim kako igram igru koju sam toliko dugo čekao. I sve se to čekanje itekako isplatilo.

Poučen iskustvom prethodnih igara iz serijala znao sam što me očekuje. Podugačak, dosadnjikav početak i epsko finale. I uistinu, početak je stvarno bio dug, isprepleten različitim primjerima i pričama o Erobonijskom carstvu, golemom behemotu Zemurijskog kontinenta koje svima dahće za vratom. To zlo carstvo prepuno zlih ljudi, tragedija i gotovo neograničene moći. Ili... je li uistinu tako?
Prva se igra bavi zornim prikazivanjem svega što valja, a zatim i onime što ne valja, u tom kotlu koji samo što ne iskipi i spali sve što mu se nađe na putu. To carstvo, taj demon od kojeg svi strepe, je prije svega okaljano podjelama. Društvena segregacija je duboko ukorijenjen problem, koji nije samo funkcionalne prirode već i kulturološke. Sastavni je dio erebonijskog života i na nju se gledalo kao na nešto posve normalno. Tako je, s vremenom, jačanje pučana i dolazak kancelara Osbornea na vlast izazvao negodovanje plemića a time je nastalo plodno tlo za izbijanje svakojakih sukoba, izazvano isključivo ljudskom glupošću. U tim je sitnim prebiranjima, političkim igricama i spletkama učinjena možda i najveća tragedija u povijesti Zemurie, najveći i najokrutniji genocid u povijesti kontinenta. Izbrisan iz anala povijesti, zaboravljen pod prašinom mračne prošlosti carstva. Prošlost se prelila u sadašnjost i jasno klizi u budućnost. Erebonija se ne može osloboditi okova prošlosti samo zato što se ne može osloboditi sama sebe.
Upravo zato je osnovan Class VII, sasvim novi razred vojnih kadeta koji usprkos svemu, prkosi društvenim nametanjima i pritiscima. Pod budnim okom princa Oliverta, Class VII postaje zraka svjetlosti u toj zlokobnoj tami koja se nadvila nad carstvom. Razred je to sastavljen od svih slojeva društva, koji služi tome kako bi svijetu pokazao kako podjele ne postoje i kako su svi zapravo jednaki. Naravno, ne može sve ploviti tako glatko, pa i oni sami upadaju u zamku podjela i svakojakih svađa. Tada ulogu vođe preuzima Rean Schwarzer, perspektivni mladić koji požrtvovno pokušava naći kompromis između svojih prijatelja dok i sam biva mučen vlastitim sumnjama. Teškom mukom u tome uspijeva te time postaje vođa, svojevrsni stup koji sve drži na mjestu, čuvajući sve svoje prijatelje od okrutnosti svijeta, često trpeći svu bol i patnju potpuno sam, daleko od očiju drugih. No nije mogao niti naslutiti da je ono što mu se sprema veće od života i da je sudbina uistinu odlučila odigrati okrutnu igru. Budeći drevnu ostavštinu cara lavljeg srca Rean postaje tek marioneta u toj okrutnoj igri prepunoj izdaje, boli i patnje.
Tada, potaknuti šapatom Ouroborosa, plemići pokreću građanski rat u nadi da vrate stari sjaj plemstvu a time postaju tek kotačić u puno većoj igri, igri koju nitko, možda čak ni sama Aidios, nije mogla predvidjeti.

Svaki član Class VII je poseban. Svaki od njih ima svoje mane, vrline, vrijednosti koje slijedi, tajne koje skriva. Često izmučeni okrutnostima života kakvog su vodili. Pod vodstvom instruktorice Sare, koja je i sama suviše ekscentrična, Class VII polako ali sigurno korača naprijed. Iza svake nedaće postaju jači i bliži zaboravljajući pritom na one gotovo nepremostive razlike koje ih razdvajaju.
Nakon što se Class VII izbori za svoje mjesto pod zvjezdanim nebom, na scenu stupa nova generacija. Rean, postavši njihov instruktor polako shvaća u kakav je pčelinjak Sara bila bačena no mukotrpnim radom (i tapšanjem po glavi) on se grčevito bori za dobrobit svojih učenika. Novi Class VII je puno manji pa je svaki od likova puno istančaniji i dolazi do izražaja. Ponovo, svaki od njih je poseban, svojstven i karakterno drugačiji. No ono u čemu su Trailsi toliko posebni je karakterizacija negativaca. Cold Steel se posebno trudi pokazati ih kao ljude koji, birajući možda pogrešne strane, ipak vjeruju u pravi put. Vođeni osjećajem odgovornosti prema svome narodu, prema svijetu općenito i prema nekome tko je možda čak i nedokučiv ljudskom umu, okovanom okovima smrtnosti.

Gameplay segment je ovdje doveden do savršenstva. Aktivirajući combat linkove čineći svojevrsni combo napad, skupljamo Bravery pointse koje potom koristimo za otključavanje drugih mogućnosti combat linkova što borbu čini poprilično zabavnom i dorađenom. No ipak, gameplay doživljava apsolutni klimaks dolaskom trojke i uvođenjem Brave orders koje postaju ključne za pobjedu u borbama. Borbe postaju brže i efektnije i moram priznati da niti jednom tijekom 135h igranja nisam osjetio dosadu. Pozdravio bih i sustav ubrzavanja koji jako dobro dođe želimo li borbe završiti puno brže. To je nešto što me je mučilo još od Sky igara i drago mi je da su se napokon odlučili stati tome na kraj.

Glazba je i dalje vrhunska, još se uvijek naježim kada začujem violinu dok bezbrižno trčkaram putevima ili se pak javlja doza nostalgije slušajući umirujuću flautu Nord Highlandsa. Ili pak slušajući pokoju žešću borbenu temu prepunu gitarskih riffova i moćne violine. Kompletan soundtrack je odmjeren i savršeno paše uz svaku scenu.
Voice acting je uistinu vrhunski odrađen. Sean Chiplock je definirao Reana Schwarzera, a niti ostali ne zaostaju za njim. Sva su ta lica (ili bolje glasovi) dobrano poznati u svijetu animea i videoigara pa to niti ne čudi.

Grafički je prikaz ipak zastario. Neke animacije pokreta su uistinu zastarjele pa, iako efekti magija izgledaju sasvim pristojno, generalni je dojam ipak nešto slabiji. Prve dvije igre imaju opravdanje da su ipak samo portovi PS Vite, no u oko upada drastični pad FPS-a prilikom određenih scena (a to za sobom vuče gromoglasno zujanje PS4 Pro). Trojka i četvorka izgledaju bolje i dotjeranije, modeli likova su prekrasni, međutim okolina je manjkava. Pogotovo otvoreni prostori gdje su teksture razmuljane i nejasne. Ipak, obzirom na količinu sadržaju, dotjeranost svijeta i pregršt sićušnih detalja vezanih za priču, slabija grafika je samo mrvica, malena mrljica na ovom prekrasnom, dotjeranom platnu.

Ostavio sam preko 500h u ovim igrama, niti sam ne znam kako ali igre su naprosto jele satnicu. U tim sićušnim, svakodnevnim razgovorima izgube se sati i sati. Lutajući gradovima koji imaju svoju osobnost, povijest, običaje. Iskušavajući lokalnu hranu ili pak loveći ribu na obali nekog lokalnog jezera, sve je to dio avanture. Avanture za koju sam sretan što sam iskusio. Bilo je to uistinu prekrasno iskustvo prepuno različitih emocija, različitih poglavlja, susreta i otkrivanja istina i tajni. Avantura je to koja se pamti i koja pokazuje kako je japanski RPG i dalje prisutan na tržištu. A Trailsi su najbolji primjer toga.

    Da li se ovi prethodni nastavci sa PSPa mogu kupiti u digitalnom obliku i igrati na Viti? Neda mi se gubiti oči na PSPu, a imam PS TV pa fino mogu Vita igre igrati na TVu sa DS3 controllerom.

      kabegami

      Potpis na sve navedeno .

      Bogami kako sam krenuo s trails in the sky fc nisam se uspio odljepit od ovog serijala i što je najbolje u svakom nastavku dosada su uspjeli oduševit, ni u kojem trenu igra ne postaje naporna. I to bi već samo po sebi trebalo biti dosta, ali ne još se i svaki nastavak s prićom nadovezuje na onaj prethodni i na ovako već odlične igre dodaje još jedan sloj izvrsnosti...stavarno jedno posebno i unikatno jrpg iskustvo koje bi svaki ljubitelj žanra trebao iskusit barem jedanput 😃 .

      Inače danas sam baš završio:

      Sutra krećem s tricom i taman računam dok tricu odigram da će doći na gog/steam TLoH IV

      @kabegami

      Kad sam na onom intermission chapteru vidio Lloyd-a i Rixiu u Geofront sectoru vrisnuo sam od sreće, a tek onaj "pravi ending" tj Epilog... . Ne znam jel se samo meni čini ili su za onaj final dungeon inspiraciju vukli naveliko iz Trails in the Sky the 3rd (Phantasma). A i onaj moment kad se svi na kraju slome nakon što Millium pusti suzu (a i ja skupa s njima) je 10/10

      Icek

      Znam da postoje Evolution verzije igara (to su portovi za vitu). Za digitaliju nisam siguran, znam da postoje fizička izdanja za vitu (Trails in the Sky FC,SC, 3rd, Zero i Azure(japan only)m ali imaju engleski patchevi ako imas custom firmware).

      Po meni ako zelis sve odigrat na jednoj platformi uzmeš na gog-u ili steamu (nekakav pc iz 2010 to vrti na high bez pol muke) uštekaš xbox 360 ili xbox one kontroler i to je to.

      Zero i Azure ima malo posla oko instlacije s obzirom da igra nije službeno prevedena na engleski, ali ova gospoda ovdje:

      https://geofront.esterior.net/

      Su napravila jedan jabački dobar prijevod i patch za HD texture, 60 fps-a itd... , ako se odlucis ikad zaigrat preko kompa i zatrebas pomoć oko instalacije javi 😃

        f_i_c_o Ma to za brata pitam, jer ga je ToCS raspametio. A on i napredne PC radnje...ne ide u istu rečenicu 😃 Zato sam i mislio uzet mu digitalno za PSP/Vitu p da na PS TVu odigra u miru.

        The Legend of Heroes: Zero no Kiseki izlazi 25.02. za NS, ali samo za azijsko trziste. Nadam se da ce The Legend of Heroes: Zero no Kiseki izaci i za zapad posto je izasla samo za japansko trziste

        11 dana kasnije

        @f_i_c_o

        Taj intermission mi je možda najdraži dio igre. Kad sam vidio Lloyda i Rixiu smiješak mi se prelio preko face. Likovi su tako dobro realizirani da sam emotivno vezan za njih. 😃
        Cijela priča i atmosefera dvojke mi je vrhunska, likovi su odlični i svi su mi drago osim Rufusa. Taj njegov samodopadni smiješak mi je stašno išao na živce a i činjenica da ubije Grianosa mi je baš strašna. Znaš koliko je sati kad sam na kraju navijao za Ouroboros 🤣

        Ako se ne varam PC verzija četvorke još nema datum, iskreno se nadam da još nisi završio trojku. 😆

          kabegami

          Da slažem se, još kad se dozna da je on taj koji je Lloyda i družinu stavio u kučni pritvor u Mishelam-u... jedini omraženiji lik od njega mi je trenutno Weissmann, ali kako mi se čini mogao bi Rufus do kraja 3.ice zasjest na prvo mjesto .

          Trenutno guštam u trojci i baš sam na tom dijelu kad McBurn i Campanella naprave nered na Orchis Tower-u, Pokušavam se ne žurit previše, vidim da je za 9.4.2021 najavljena verzija za switch pa nekak računam da bi tad i za pc IV mogla doći, mada sad već razmišljam o tome da probam ubost ps5 da mogu to igrat kako spada. A čak razmišljam da i krenem pohađat tečaj japanskog jer tko će njih dočekat da izbace prijevode za hajimari i buduće naslove ako ih bude... a i sad sam već nešto naućio npr. Madamada Korekara (it's not over yet, Gaius i Kurt, ) , Boku Wa Nanda, Yare Yare (boy oh boy, Randy, Wazy, Tio, Fie... ) , Choto Mate Kudasai (wait a moment, Ellie) i moj osobni favorit Yosh ili bolje rečeno YOOOOSSSSHHHH!! kad ga rastegnu onako pošteno( yes/let's go, Lloyd & Juna)
          Rufus je baš dno dna.
          Ne žuri se i uživaj... ja sam čekao četvorku jedno osam mjeseci, ajme kakve muke. 🤣

          Što se tiče Hajimari:

          https://www.dualshockers.com/hajimari-no-kiseki-localization-nis-america-site-screenshots/

          Skoro sam vrisnuo i onda skuzim update. PAS MATER.
          Toplo se nadam da će doći ove godine, Kondo stalno ponavlja kak su vidjeli da se na zapadu jako dobro prodaju igre. Pa nek porade na tome (iako je to i na NISA-i).
          Već ludim sa svim teorijama koje mi se motaju po glavi. Imam wallpapere Nadie i Swina... poludio sam.
          Jednom sam, sasvim nevino, došao na Youtube i iskočio mi jedan Hajimari video sa sumnjivim thumbnailom, nisam nikad brže okrenuo glavu. 🤣

            kabegami

            Ne samo CS3, već opčenito taj cijeli serijal

            Btw:

            Izgleda da je community prijevod već out, moram još istražit i vidjet što treba da se to upogoni.

              f_i_c_o Ne samo CS3, već opčenito taj cijeli serijal

              🤣

              f_i_c_o Izgleda da je community prijevod već out, moram još istražit i vidjet što treba da se to upogoni.

              Je je, već je vani pa valjda pola godine... Cak sam na tren razmišljao da krenem to igrat no komp nema šanse da mi pokrene igru, a PS4 verziju ne kupujem fizikaliju sigurno. Nakon četri igre sa eng glasovima ne mogu niti zamisliti igrati s japancima.

              Još imam traume od Ao i grlenog muškog vrištanja.

              4 dana kasnije

              Nedavno sam započeo prvi nastavak u Cold Steel serijalu na PS4 nakon što sam u nekoliko navrata pročitao kako se radi o dragulju JRPG žanra. Nakon nekih 30-tak sati igranja još nemam neki dojam o kojem bi mogao diskutirati osim da je igra vrlo spora, da joj treba dati vremena i da se treba uživiti u svijet razgovarajući sa svima i čitavši koje kakve informacije o svijetu, nacijama, likovima i sl.

              Turn based sistem mi se sviđa, likovi solidni kao i glasovna gluma za koju bi izdvojio da engleski glasovi pomalo znaju biti iritantni, ali ovisno od lika do lika.

              Zasad dosta neprijatelja je repetivno, iako je to čest slučaj sa igrama iz žanra, ali opet... (možda previše grindam pa zato su mi dojadili)

              Zasad mi je igra na stand baju, imam neke druge preferentne igre iz žanra koje bi htio rješiti po mogučnosti platinirati, pa onda nastavljam.

              kabegami
              Bilo bi još bolje da najavi Hajimari i crosbell remakeove, dajem im do 5. mjeseca prije nego počnem fan translatione

              4 dana kasnije

              Trailer za NS verziju The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV koji izlazi 18.03. za Japan te 09.04. za Ameriku i Europu

              7 dana kasnije

              Field
              R1 – Move faster.
              R3 – Change targets.
              Even if you get close to an enemy, you can avoid battle by not targeting them.
              Action Battle
              Circle – Attack.
              Square – Deploy Shard. (Similar to Orbment?)
              X – Evade (backflip and step).
              Triangle – Tactics menu.
              Right Touchpad – Target information.
              L1 – Switch characters.
              Party members that you are not controlling will fight on their own.
              Command Battle (you can switch between Action and Command at any time)
              A gauge that indicates turn order is displayed.
              Inherits characteristics of the previous Action Time Battle system.
              When your turn arrives, you can move freely within the battle area.
              Links and S-Breaks are also available.
              Each button corresponds to a command, such as Defend, Arts, and Crafts.
              Arts effect range has been reformed.
              BOOST and SCLM are new elements.

              https://www.gematsu.com/2021/03/the-legend-of-heroes-kuro-no-kiseki-action-battle-system-first-look

              Dečki... nije mi dobro.
              Vidio sam par screenova, iskopao par detalja... ne mogu dočekati ovo. Ni Hajimari još nije došao (hajde NISA, najavi ga sutra) a ja sam nahajpan na ovo kao lud.
              Jedva čekam vidjeti borbu u akciji, ovak po slikama se čini baš jako zanimljivo. Drago mi je što su ostavili command mode, ali baš me zanima kako radi taj akcijski aspekt borbe.

              Samo dvije slikice, protagonist i curica... Već vidim da će ovaj lik bit cool i badass (zapravo, nadam se). Dosta je bilo dobrica kao što su Rean ili Lloyd.

              1 / 2

              Nihon Falcom će vjerojatno najaviti Kuro no Kiseki 09.03. pošto tada slavi 40. godišnjicu