Fenix ne gledaš realno na situaciju. I dok se slažem da EGS nije idealan, dapače, jako zaostaje i dosta sporo se razvija, čak i presporo, ali po tvome kako bi neka konkurencija trebala pronaći svoje mjesto na tržištu? Pogotovo na tržištu na kojem je Steam tako dominantan? Nema pristupa osim ovoga, usporedno se graditi i tražiti svoju poziciju.
Kvalitetnim servisom. Rjesavanjem nekog problema ili barem predstavljanjem jednako jake alternative pod opravdanjem da je konkurencija dobra. Epicov nacin nije dobar nacin. Ja razumijem poslovno stajaliste da prvo skupe hrpetinu sadrzaja i tek onda naprave kvalitetan servis ako im je to isplativo, no taj nacin je cisto sramocenje potrosaca, a besplatne igre su samo dokaz da su ljudima dovoljne mrvice da ignoriraju sve oko sebe.
I nisi realan u većini toga što navodiš. Bez obzira što navodiš neke druge servise, oni nisu niti će ikada bit konkurencija Steamu. EGS kao jedini realan konkurent svoj market share nastoji dostići na način na koji to radi. U tišini u tajnosti 3-4 godine graditi servis al-pari Steamu i pržiti lovu definitivno nije opcija ni Epicu ni nekom trećem. Usporedba s Game Passom je itekako validna jer je samo pitanje semantike budući da "posuđivanje" igara itekako utječe na drugi segment distribucije - prodaju. Skoro pa je identično i oba pristupa se itekako mogu uspoređivati. Ako ništa drugo, onda zbog činjenice da ako neki naslov MS financira za Game Pass onda isti ne može izaći na konkurentskoj pretplati. Ni jedni ni drugi ne daju pare jer imaju veliko srce. Pristup je isti osim što ti osobno jedan pristup opravdavaš naspram drugog. Ako nije iz emocije, onda ne kužim zašto.
Epic doslovno przi lovu citavo vrijeme kupovinom ekskluzivnosti i darivanjem besplatnih igara pritom operarirajuci u minusu koji ih tjera da prognoze kada ce postati profitabilni pomicu sve dalje i dalje. Sudski postupci protiv Applea su pokazali da smo sada ili na 2027. ili na 2028. kao godini kada ce EGS postati profitabilan. Umjesto trosenja silnih para na ekskluzive prisutne na groznom servisu, mogli su izgraditi kvalitetan servis s manjom ponudom i odlicnim PR-om reklamirati alternativu i preko tih temelja graditi. Pokupovali su niz brendova i studija koji im nisu ni trebali samo da bi forsirali tu ekskluzivnost. Na kraju su ih pozatvarali ili dali hrpetinu otkaza. Tako se ne probija na trziste koje ima kvalitetno rjesenje.
Molim te da mi navedes primjer toga s Game Passom. Microsoft je za tu identicnu stvar optuzivao Sony, da namjerno placaju kako igre ne bi bile na Game Passu. Ja ne kazem da se to nuzno ne dogada, ali zelim neki otvoreni primjer jer bi tim nacinom sami sebi skodili losim PR-om u vrijeme kada im je PR najbolji prijatelj.
Da nastavimo dalje. Nekoliko puta sam spomenuo da preferiram Steam čisto da mi se ne pokuša izvrtati što pišem. Nigdje nisam optužio Valve za privatizaciju, ali spletom okolnosti Steam = PC igranje. Ali kad smo kod Steama i njegove pozicije na tržištu, uzmimo primjer Starifelda. Što misliš zašto nije na Epicu? Ili Baldur's Gate 3? Ne misliš li da Valve nije dogovorio povlašteni postotak da ih izbije s druge platforme? I to je opravdano tržišno nadmetanje kakvo postoji i u drugim industrijama.
Osim sto Larian nikada prije nije objavio igru na EGS-u, koristili su Steamov Early Access i na njemu skupili svu nuznu publiku. Doslo je do te mjere da su najavili kako nemaju nikakve planove igru stavljati na Game Pass.
Microsoft je pak pokazao da im nije nikakav problem otici na druge platforme. Dobar dio Bethesdinih igara je zavrsio na GOG-u, a same igre su se vratile na Steam nakon sto im eksperiment nije uspio.
Microsoftu je potreban servis poput Steama za samu prodaju, dok Game Pass diktiraju preko svoje aplikacije i sustava. Valveu nisu potrebne Microsoftove igre.
Da rezimiram, EGS je daleko od savršenog ali doslovno nema razloga za količinu hejta koji poprima osim što ekipa preferira Steam. Sve argumente koje si nabrojao navodiš iz pozicije nekoga tko preferira Steam i baziraš na banalnom nagađanju što bi bilo kad bi bilo. A EGS ili bilo tko drugi ne može dostići Steam u periodu ispod 10 godina (i to kad bi sve bilo savršeno, a njje) a kamoli iz toga stvoriti neki monopol.
Ako je moja prethodna objava, u kojoj se doticem konkretnih, provjerljivih informacija, banalno nagadanje onda nemamo o cemu vise pricati.