*Shadow of War nastavlja priču tamo gdje je Shadow of Mordor stao. Glavni junak, Talion, još uvijek je povezan s duhom vilenjačkog gospodara Celebrimbora. Zajedno kuju novi Prsten moći – bez utjecaja Saurona – s ciljem da se odupru njegovoj sili.

Njihova misija ih vodi duboko u srce Mordora, gdje okupljaju vojsku kako bi se suprotstavili Mračnom gospodaru. Prsten daje Talionu moć da kontrolira umove orkova i grade vlastitu vojsku unutar neprijateljskih redova, što postaje ključni element u igri i priči. No, dok pokušavaju srušiti Sauronovo carstvo iznutra, pukotine se počinju pojavljivati i u njihovom savezu. Talion se sve više sukobljava s Celebrimborovim metodama i ambicijama, što vodi do mračne dileme – boriti se za slobodu naroda ili prepustiti se sili koja obećava pobjedu, ali po cijenu čovječnosti. Priča se odvija kroz epske sukobe, izdajstva i moralne odluke, sve do dirljivog i tragičnog kraja koji postavlja temelje za događaje koje poznajemo iz Tolkienovih priča – pred sami uspon Froda i Prstena u Gospodaru prstenova.
*
Prošlo je dosta vremena otkako sam prvi put završio Shadow of Mordor, a iako sam odmah bio znatiželjan kamo će priča dalje voditi, Shadow of War sam iz nekog razloga dugo odgađao. Možda zbog vremena, možda zbog drugih igara koje su se u međuvremenu natiskale, ali sada, godinama kasnije, odlučio sam napokon zaroniti u ovaj nastavak. I mogu reći – unatoč golemim razmjerima igre koji su me u trenucima znali i preplaviti, nimalo ne žalim što sam se vratio u Mordor. Shadow of War je moćna i ambiciozna avantura koja podiže sve aspekte originala na višu razinu. Prvo što me osvojilo bila je poznata, ali unaprijeđena borba – oštra, tečna i zadovoljavajuće brutalna. Stealth pristupi i mehanike eliminacije podsjećaju na zlatne trenutke Arkham serijala, ali s dodatnim slojevima oružja, vještina i taktičkih mogućnosti koje donosi orkovska hijerarhija. Sustav nadogradnji i razgranat skill tree otvaraju mnoštvo stilova igranja, pa sam se često zatekao kako mijenjam taktike ovisno o neprijateljima i teritoriju. Naravno, Nemesis sustav ponovno je apsolutni dragulj igre. Uvijek je uzbudljivo susresti nekog starog neprijatelja koji te pamti – možda ti se ruga zbog prošlog poraza, možda te izdao, a možda ti je sada vjerni saveznik. Dinamika unutar tog sustava daje svakom igraču osobno, neponovljivo iskustvo. Mogućnost da okrećem Orke i Urukse pod svoju komandu i gradim vlastitu vojsku – od običnih kapetana pa sve do war chiefova – učinila je svaku bitku, posebno opsade tvrđava, napetima i uzbudljivima.
I dok gameplay briljira, priča me emotivno zaokupila. Talion kao protagonist funkcionira savršeno – rastrgan između borbe protiv Saurona i unutarnjih demona, njegova putanja je i herojska i tragična. Povezanost s Celebrimborom, savezništvo s Eltariel, te bitke protiv Nazgûla i samog Saurona – sve to čini narativ dostojan Tolkienove mitologije. Likovi su izvrsno profilirani, odnosi uvjerljivi, a atmosfera... taman mračna i opasna kako i priliči svijetu Mordora. Vizuali, iako igra nije nova, i danas izgledaju impresivno. Pogotovo u trenucima velikih bitaka ili tijekom zadivljujućih cinematic sekvenci, gdje se sav trud studija Monolith osjeti u svakom kadru. Mape su raznolike, a svaki regija nudi svoje specifične izazove i nagrade. Izuzetno sam uživao u opcionalnim aktivnostima poput traženja Ilithid fragmenata i misterija koji šire mitologiju, kao i u dodatnim misijama koje pružaju uvid u prošlost i budućnost Međuzemlja.
Nakon više od 40 sati provedenih u kampanji i brojnim side questovima, osjećam kako sam jedva zagrebao površinu onoga što igra nudi. DLC sadržaji još čekaju, iako nisam siguran kad ću se baciti na njih, ali znam da hoću – jer svijet i sustavi igre me ne puštaju. Istovremeno, moram priznati da me ponekad zamorila njezina veličina i osjećaj da nema kraja. Možda je tome doprinio i vremenski odmak od izlaska, ali balans između količine sadržaja i fokusa priče znao se u trenutke razbiti. Ipak, Shadow of War je igra vrijedna svakog trenutka provedenog u njoj. Bilo da okupljaš vojsku, režeš kroz redove neprijatelja, suočavaš se s osobnim gubicima ili se gubiš u mračnim hodnicima tvrđava Mordora, iskustvo je snažno, emotivno i vizualno raskošno. Velika hvala Monolithu što su nam pružili ovako bogatu, slojevitu avanturu. Kada zaokružim sve, i DLC i preostale misterije – bit će to iskustvo koje zaslužuje posebno mjesto u mojoj kolekciji.
