Fico Pa da uživam u ekstremnim uvjetima vožnje - i ne uživam.😃 I mene zaboli glava ako vozim noću po pljusku ili po poledici. Ali kruzanje vijugavim slavonskim cestama u naseljima gdje je ograničenje 70 km/h tijekom sunčanog dana je već uživanje.

Mislim da prije svega trebamo prvo dići sigurnost običnog prometa. Ako će nove kamere koje su već na prometnicama tome pripomoći, onda super. Robotaksiji su zanimljiva ideja, ali da sam stalno u ZG-u, vjerojatno bi se po mogućnosti držao tramvaja.

Robo autić je delal samo u Terrahawksima a i tam je Zelda katkad preuzela kontrolu nad tim autićem Hudson.

Sam robo auto može bit i savršeno napravljen da korisnika sigurno otpelja na željenu destinaciju ali jednom če takav taxi morat umrežit u sustav i kad padne u ruke nekog zajebanta pa će on navigat iz svog doma kak mu paše.

To je sve još na nivou znanstvene fantastike.

Fico ako je nekakav mentalitet, onda je svjetski. Lokalne zajednice od početka industrijske revolucije daju zemljišta pod povoljnijim uvjetima, niže poreze i druge poticaje firmama od kojih očekuju dugoročnu veliku korist. Sv. Nedjelja se kladila na uspjeh Rimca, a sad hoće li im proći… ja se nadam da hoće

Fico znaš što naprave (polu)autonomna vozila koja već godinama voze po cestama u tim uvjetima? Smanje brzinu i prilagode se uvjetima na cesti što ne radi ni 50% vozača. A pritom imaju i druge senzore osim kamera

Zero li u praksi AI je dovoljno "glup" da ga zaustavi lik sa majicom STOP koji šeće uz cestu

Dovoljno je glup da ga zaustavi samo jednom ili koliko već puta dok ne nauči ili dok ga se ne nauči. Video neke greške koji je objavljen jučer danas više nije mjerodavan, toliko brzo se tehnologija razvija. Autonomnu vožnju i industriju iza nje pratim već godinama jer me fascinira i interesira, stvarno jako pratim. Svodit sve to na nekoliko videa s interneta kao prilog nekoj tezi mi je totalna glupost. Ima videa o svemu na internetu, vodeći se tom logikom najbolje je onda ne izlazit iz kuće. Ako išta drugo, videi svakako dokumentiraju napredak.

A tehnologiju nitko ne nameće, ona je tu i ljude već voze kamere i nešto silicija na tisuće kilometara dnevno. Svakako je budućnost. Ja se samo nadam da nam je nitko neće nametati. Tko hoće voziti normalno, neka vozi, a mlađe generacije će ionako usmjeravati sve i odlučivati se na novije stvari. Ja osobno jedva čekam da me moj auto vozi u stani-kreni gužvama

    Fenix za mene je svaka nova voznja automobilom povezana sa milijun razlicitih varijabli koje su svaki put drugacije. Ne kazem da sam neki vrsni vozac ali mislim da kao i 90% ljudi mogu prepoznati odredjenu situaciju prije nego sto se dogodi i to je taj neki osjecaj koji po meni ne mozes nauciti racunalo. Mozes ti njega recimo nauciti da je odredjeno raskrizje opasno ali neces mu moci nikad odrediti te situacije u prometu koje to raskrizje zapravo cine opasnim. Mislim da si sam napisao nesto u stilu da prepoznaje odredjenu situaciju i smanjuje brzinu sto isto zvuci super u teoriji ali recimo dok se vozim autocestom 130-140 km/h od nikud se stvori guzva bez prijasnjeg upozorenja, u takvim situacijama ja znam da na neki nacin moram paziti i na ove iza mene i da ne mogu kociti ko ludjak vec moram tocno odvagati koliko mi treba da se zaustavim a da mi se istovremo neko od iza ne zabije.

    Ono sto me smeta kod robotaxija je, koja je tocno njihova svrha, koji problem rjesavaju?Nekako ne vidim odrzivim ubaciti stotinu takvih automobila u grad i da oni po potrebi i prazni se vozaju.

      Garrus_V ja kužim i tvoju i svačiju skepsu, ali naveo si najbanalniju moguću situaciju u kojoj računalo odreagira bolje nego ti i bilo tko drugi. Upravo zato što ni ne treba predviđat, vidi i kalkulira sve u 100% vremena.

      Garrus_V Ono sto me smeta kod robotaxija je, koja je tocno njihova svrha, koji problem rjesavaju?Nekako ne vidim odrzivim ubaciti stotinu takvih automobila u grad i da oni po potrebi i prazni se vozaju.

      Svrha im je valjda da budu taksiji, imaju svrhu poput Ubera i Cammea.

        I da eliminiraju još jedno zanimanje za ljude.:sarkazam: Al da, uz sigurnost većinu ljudi će vjerojatno više zanimati koliko bi takvi taksiji trebali srušiti cijenu postojećim.

        Ja sam prilično uvjeren da će poslovati s gubitkom i da će se to krpati EU novcem za poticaje zelenih tehnologija, kako je uostalom i počelo. Našim novcem.

          Kada se mogu ocekivati takvi Taxiji i dali ce imati posebne "trening" dionice u gradovima kojima ce se najviše kretati zbog sigurnosti?

            stitrek autonomnu vožnju trenira najmanje zadnje pola godine u cijelom gradu, a baš auto izvan poligona prvo će u Novom ZG. Ako sam dobro povezao (prvi?) mothership grade u Buzinu tamo gdje je sad Nova TV

            Rekli su 2026. pružat uslugu, ali tko zna

            Zero taksist je ionako zanimanje kojeg su već sjebali. Ja osobno se vozim taksijem možda 4-5 puta godišnje, a ako ovo i zaživi, vozit ću se s onim koji je najjeftiniji kao i dosad. Možda 10% više da ne moram pričat s vozačem

            A što se tiče svega, vjerojatno će kao s Neverom bit unosnije prodavat know-how i tehnologiju, a Zagreb kao lokacija je showroom

            Žali Bože novaca. Što se sve moglo napraviti, ali ne, mi dajemo milijarde za robo taksije koje kao prvo ne trebamo, a kao drugo ne znamo napraviti.

            Fenix pa kako ne imati skepsu kad dvije godine pred start usluge auto u kontroliranim uvjetima ne uspijeva napraviti 10m do pozornice. Ne zelim ni znati koliko su puta "vjezbali" da bi automobil to napravio u datom trenutku i ipak nisu uspjeli. Kako da mirno sjednem u takav automobil u barem 1000x kompleksnijem i opasnijem okruzenju

            Zero Ja sam prilično uvjeren da će poslovati s gubitkom i da će se to krpati EU novcem za poticaje zelenih tehnologija, kako je uostalom i počelo. Našim novcem.

            Pa to mi je mozda i najveci problem s ovime jer to nije nikakva zelena tehnologija, treba subvencionirati nove tehnologije u javnom prijevozu gdje se moze voziti sto vise ljudi u jednom vozilu. Taksiji su ionako prijevozno sredstvo za visi srednji sloj i vise. Subvencionirati tako nesto novcem onih koji se voze tramvajem ili busom na posao mi osobno ne zvuci normalno.

              Kao da prvi put vidite prototip i predstavljanje nečega. Kad predstavljaju aute u Genevi oni ne voze, u fazi razvoja su, imaju šasiju i eventualno koji elektromotor nabačen da ga ne moraju šlepat do pozornice i to je to. U igrama se to zove vertical slice, jer zamisli, predstavljaš proizvod kojeg razvijaš

              Kužim da Index bilda klikove, ali bizarno mi je da to toliko ljudi puše, pa čak i vi neki za koje znam da pratite aute

              Čovjek je obećavao brda i doline, dobio preko milijardu kuna od države, srezao sve moguće, probio sve rokove.. mislim, šta reći.

              Mogle su se obnoviti bolnice, izgraditi vrtići.. ali ne, mi gledamo kako čovjeku na pozornici nakon nekoliko godina rada na tome aplikacija/auto ne radi.

                Brijac sad još dodaj i da je obećao V5 autonomiju i sve si rekao

                Trebao sam odraditi jedan posao s njima prije par godina, inzistirali su da bude na crno, u pitanju je bilo nekih par sto kuna poreza. Meni je to već tad puno reklo. Ostatak komunikacije i razgovor nije bio puno bolji.

                Ovo neće kod nas na cestu još desetljećima, garantiram.

                Ako se ne varam, ti novci od države / Europe su tek vrlo mali dio ukupnih investicija koje je Rimac dobio. I dok naravno treba preispitivati na sto se troši javni novac, meni je izuzetno humoristično pričati o ulaganjima u škole i vrtiće dok se sjetim koliko love vlast pokrade u jednoj godini mandata. Čak da i cijela priča bude flop na kraju (sto je lako moguće s bilo kakvim start-upom), opet se stvara dodana vrijednost u procesu i Europa barem prividno pokušava smanjiti zaostatak za Amerikom i Kinom kada je u pitanju patentiranje novih tehnologija i guranje cijele industrije naprijed.

                Ali da, Indexovi novinari osim sto su eksperti za nogomet, sada su i vrhunski poznavatelji tehnologije samovozecih automobila.

                  Garrus_V Slažem se, no eto, to je isto EV pa ajmo ulagati. Isto kao što bi radije da imamo hrpu EV-a na cesti, ali nema veze što nema infrastrukture i što će tu energiju morati dobivati iz termoelektrana i nuklearki da bi pokrili potražnju kad bi se i dogodio boom. Ajde, barem su se u EU napokon sjetili dići carine na kineske EV jer ovo sve skupa s tim forsiranjem tranzicije nema smisla.

                  Deadwalker mislim da je za P3 EU dala više od pola (odnosno još nije, jer su dosad povukli oko 80 milijuna od 180, a investicije zaokružili na 100 milijuna), a nakon ovoga su vjerojatno trebali po novi krug investicija

                  Ali svejedno, išao sad gledat njihove prihode (tportal/fina), koliko seru po njima rekao bi čovjek da stvarno prodaju maglu. Bez ubrajanja investicija u prošloj godini uprihodovao 200 milijuna eura (i to bez Bugattia koji se knjiži u Francuskoj). Ako i propadne ova priča s taksijima, EU će imati kapitala za se naplatit. Više mi je idiotski to pljuvanje, a pogotovo ta bolesna želja naših ljudi da mu sve propadne dok zapošljava 1000 ljudi plus postoji nekakva šansa da gospodarstvo prodiše jer znamo što za neku državu znači konkretna auto industrija i koliko drugih grana profitira od nje. Dok se sere po Rimcu kriteriji definitivno nisu isti, što se zorno vidi po ovoj priči danas sve velikih stručnjaka. Isto kao što mu je netko radio dobar PR do prije nekoliko godina, sada bogami mašina dobro dere u kontra smjeru