• Gaming Vijesti
  • Microsoft gasi četiri studija, među njima tvorce Redfalla, Hi-Fi Rusha, Evil Withina…

herc Neda mi se više.

Borba s vjetrenjačama i samo se vrtimo u krug.

Deadwalker

Sony još ulaže nadu u fizikaliju pa shodno tome i reklame u stvarnom svijetu. MS je all digital.😃

    prayer tebi da Spencer dodje i kaze fraeru nije nam gamepass odrziv, ti bi rekel, ali daj malo razmisli bla bla bla.

    S tobom nema rasprave, ti si ko zid neki.

      renda

      Ja se slažem da nije održiv. Ali opet, te developere nitko ne tjera da svoje igre stave na Game Pass zar ne? Microsoft pita, da ponudu, devovi pristanu, igra tipa ne prođe dobro sa prodajom i onda bude surprisedpikachuface.jpg i krivi se Microsoft, iako je dev jasno i glasno rekao da. Kužim da je fun i cool hejtati MS, ali razmisli objektivno zbog čega Game Pass i dalje postoji i zbog čega developeri i dalje plasiraju igre na takav servis, ali pokušaj se jako jako koncentrirati na to, možda ti sine.

        Zero ma ja se zezam, nije to sigurno jedini marketing za igru, no ekipa koja vodi SM za Xbox ovih dana ima baš “neinspirativan” tjedan 🙃

        prayer I ti vjeruješ svemu što kažu za javnost? Evo, s Hi-Fi Rushom su pisali kako su jako zadovoljni s brojkama, igra kritički vrhunski prihvaćena. Rezultat nedugo potom i kad su krenuli s idejom za nastavkom? Studio kompletno zatvoren.

        Kako to?:surprisedpikachuface:

          Zero Kako to?:surprisedpikachuface:

          Studio je pod njihovim vlasništvom, PR mogu pisati kako god budu htjeli. Ima drastičan broj third party igara koji i dalje dolaze na Game Pass, uz to čak i day 1 po izlasku. Kako drugi studiji ne zatvaraju poslovanje, kako drugi studiji unatoč svemu dobrovoljno stavljaju igre tamo? Da li ih drže za taoce ili to rade iz vlastite koristi? I ako to naprave to dobrovoljno da li je tu MS kriv ili oni sami što propadnu/uspiju? Kako to?

            prayer Slažem se da mogu što hoće (nažalost), ali zapitaj se i sam koja je to razina licemjerja i dvostrukih poruka u medijima koje šalješ, s krajnjim rezultatom kao zatvaranjem deva koji dosad nije imao lošu igru, dok je zadnja upravo jedna od najhvaljenijih malih igara koje su se pojavile na njihovom servisu. Kvaliteta>kvantiteta.

              Zero

              Jesu smeća, to znam ja, to znaš ti i to znaju svi. Ovi studiji što su se zatvorili je zbilja velika žalost i iskreno ne znam što im je u glavi.

              Zero Kvaliteta>kvantiteta.

              Nažalost, da. Moje mišljenje je da prvo recimo plasiraju sve svoje igre multiplatform ako im je stalo do toga pa onda na Game Pass nakon što prodaja stagnira. Ali meni se čini da se su financijski rascjepani između dva svijeta gdje je u jednom Game Pass zlatna kokoš, duk u drugom third party publishanje.

              Poanta mog posta jest da nitko ne tjera niti jednog deva koji nije pod vlasništvom MS-a da stave svoje igre na Game Pass. Svatko to radi dobrovoljno i svjesno, pogotovo kad se do sada vidio rezultat takvog poslovanja, i svaki dev koji se odluči na isto je vlastoručno odgovoran za svoj dobitak ili gubitak.

                prayer U jednu ruku se slazem, sve je kako se dogovoris npr. leakano je bilo da je Larian trazio samo 5mil za BG3 da bude na gamepassu a Xbox je to odbio ( na sricu studija). Lako za velika imena ala EA/Ubisoft tu jedino MS moze spusit jer oni nece dat svoje igre za sicu… Al sad imaju problem svi devovi koji su kupljeni od MSa sa Bethestom i ABK, oni sad moraju stavit svoje igre na gamepass sta lako more rezultirat gasenjem studija.

                  Ajmo se praviti da Sony nedavno nije zatvorio jedan studio i da Jim nije napravio isto šta i Phil i netom prije toga bio u posjeti tom studio i smiješio im se u lice, znajući da će dobiti uskoro pedalu.

                  Što se tiče Gamespass, kao što Prayer kaže, ajd što M$ tjera svoje studije da stave igre day one u ponudu, ali baš me zanima kakvim se magijama ili silama služe da uspiju natjerati 3rd party studije.

                    Povezano s diskusijom: [unknown discussion]

                    prayer u srzi se slazem s tobom da ih nitko ne tjera medjutim ima jos jedna komponenta koju treba razmotriti barem u slucaju indie igara. Slusao sam jedan podcast prije godinu dvije u kojoj je jedan indie dev kritizirao gamepass i voditelj ga pita kako to da je njegov studio odlucio staviti igru na gamepass ako mu se taj sistem ne svidja? Njegov odgovor mi je imao smisla, uglavnom rekao je da su proucili release schedule igara na gamepassu kroz neki period i gotovo nije bilo sanse da ukoliko oni odbiju ponudu MS-a da u trenutku release-a njihove igre nece biti neka slicna indie igra besplatno na gamepassu koja ce im raditi konkurenciju. E sad, to je razmisljanje jednog covjeka ali kontam da sigurno ima mnogo devova koji ce prihvatiti takvu ponudu gdje znaju da ce uz nesto prodanih primjeraka na drugim platformama barem pokriti trosak razvoja igre. Druga opcija je naravno vjerovati u kvalitetu svoje igre ali isto tako znati da ce na gamepassu u isto vrijeme izaci nesto sto ljudi mogu igrati "besplatno" i lako ti se moze dogoditi da nitko ne primjeti tvoju igru.

                      maverick ali baš me zanima kakvim se magijama ili silama služe da uspiju natjerati 3rd party studije.

                      Sigurna instant lova, u moru igara je teško odbiti MS ponudu a ne znaš kako ce se igra prodavati. Zato je najbolje imati fokus na kvaliteti pa makar igra bila kraca sa cijenom od 30-50€, Triple A je postao rizicni segment cak i za najvece, zato tesko izlaze novi veliki ip-evi.

                      Garrus_V

                      Indie igre su jako zeznute stvari, kod njih je ili budu veliki boom ili prođu kompletno ispod radara. To što je taj dev rekao ima smisla, ali isto tako u tom slučaju se mora uzeti u obzir prostranjenost Game Pass pretplate globalno i koliko ljudi koriste takvo što unutar Xbox, PC ili Cloud ekosistema. Moje mišljenje je da Indie igre na Game Pass dolaze sa primarnom svrhom brze zarade jer ih velika većina izlazi istovremeno na PC koji ima drastično veći domet te puno veći publicitet uz svakakve Festove koji znaju biti. Ako igra valja ljudi će ju igrati bez kompromisa. Evo tipa ja nemam Xbox pa niti njihove pretplate a igrao sam Palworld, “indie” igru za koju nisam ni čuo do izlaska na Steam, a ta je igra zaradila drastično više nego veliki broj današnjih AAA igara. Sve što GP može nuditi tim devovima je malo veći publicitet i veću zaradu, pogotovo ako se radi o EA igri koje oni očito jedini podržavaju u konzolaškom svijetu koliko sam upoznat.

                      Edit: ali ako je mislio na konkurenciju unutra samog Xbox-a onda je u pravu nažalost. No opet, mislim da ako mu igra zbilja ima ono nešto da će se jako dobro prodati na Steam bez obzira na GP model xboxa

                      maverick Magija stavljanja igri par miseci nakon releasa i magija jednostavne racunice da nema previse Xbox konzola vani i da Xbox igraci nevole placat igre pa je zato isplativije stavit na gamepass.

                      Najveća magija tj. čarolija je da sony igrače vole plaćati 100 eura za igre i ne mogu ih igrati online bez pretplate. Toliko te košta godinu dana igranja na game passu imao konzolu ili ne, jer nisu je zaključali hardverski. Ali ljudi se boje za kompanije i njihovu održivost ha ha ha.

                      prayer Nažalost, da. Moje mišljenje je da prvo recimo plasiraju sve svoje igre multiplatform ako im je stalo do toga pa onda na Game Pass nakon što prodaja stagnira. Ali meni se čini da se su financijski rascjepani između dva svijeta gdje je u jednom Game Pass zlatna kokoš, duk u drugom third party publishanje.

                      Selling point GamePassa od početka je da je first party produkcija day one na platformi. Računali su da će se investicija vratiti kroz velik i brz rast novih pretplatnika, no očito su se dosta preracunali. Nisu pomogle ni ove velike akvizicije, dok su neki naslovi podbacili (npr Starfield). Korporacije u takvim situacijama naravno odmah rezu troskove i mislim da tu Phil nije imao nekog izbora osim odabrati tko će ići pod nož. Također ne možeš preko noći promijeniti value proposition jer si tako odmah ubiju diferencijaciju u odnosu na glavnog konkurenta. Vjerojatno će ostaviti day one release, no računam da će cijena ići gore + možda AAA produkciju zaključaju na Ultimate tier.

                      Po meni bi odgovornost trebala ići od gore prema dolje, a ne obratno. U prijevodu, kompletna smjena Xbox uprave, uključujući Phila.

                      Ovo je nekakav scenarij koji mislim da će se dogoditi:

                      1/ Još će podijeliti otkaza u first pary studijima čije igre su daleko od izlaska ili tek u pretprodukciji;
                      2/ U lipnju najava sljedeće runde igara koje će izaći na konkurentnim platformama
                      3/ Najava širenja Xboxa na nova tržišta jer teško je očekivati rast novih pretplatnika ako nema službene podrške
                      4/ Rast cijene GamePas pretplate, možda zaključavanje AAA igara na Ultimate tier;
                      5/ Daljnja velika ekspanzija PC Game Passa na nova tržišta;
                      6/ Promjena kompletne Xbox uprave (sada moraju prvo naći novu ekipu koja bi to mogla raditi).

                      Fora je sada što je Xbox divizija pod velikim povećalom od kada su toliko kapitala ulupali u istu. Zato je došla direktiva za naglo rezanje troškova i ciljeli ovaj cirkus koji se dogodio. Prije su financijski bili dosta sitni u MS-ovoj ukupnoj računici pa valjda nikog nije bilo previše briga. Problem Xboxa sada je što nemaju nikakvu viziju, osim što pokušavaju brzo i na silu gaming prebaciti na pretplatni model prema kojem funkcioniraju sada sve divizije u MS-u. Problem je "samo" što su igre skupe za razvoj, rizik od neuspjeha je velik i samo tržište nije još (očito) spremno za takav model, odnosno ljudi nisu na to naviknuti.

                        Deadwalker Po meni bi odgovornost trebala ići od gore prema dolje, a ne obratno.

                        Tako inače i ide, ne možeš kriviti proizvod za loše poslovanje njime. Imali su tj još imaju hrpu studija pod sobom, sami su odgovorni kako će snjima i sami su krivi za ishod.