Dao sam si malo truda pa pogledao cijeli video o kojem je Fenix pisao ovdje: https://ffa.hr/gaming-kultura/focus/o-sweet-baby-inc/98823
Da, onih 20 sekundi jest izvučeno iz konteksta, ali rekao bih da ih je i Fenix krivo skužio. Kim tu poziva "Creative-e" (to su valjda ljudi koji rade na priči u igrama) koji rade u studijima da traže konzultante i research (znači SBI) od svojih nadređenih i ako oni ne vide value u tome da odu do svog marketing tima i zatraše ih što bi se moglo dogoditi ako im ne daju što traže (dakle ako im ne dovedu konzultanta). U prijevodu zatrašite svoj marketing tim da nas zaposli.
E sad, u vezi toga, oni (a i Fenix u svom tekstu) upozoravaju kako nešto u igri može zvučati rasistički, homofobno, offensive itd. i da tu oni nastupaju da to "srede" da to ne ispadne tako, no imamo li uopće ikakav primjer da je neka igra imala takav slučaj, da je brendirana da je rasistička npr, da je prodaja zbog toga patila itd?
Recimo jedan GTA San Andreas, Kim ne bi da se crnci prikazuju kao gang memberi i ona bi to sigurno kao konzultant flagala kao nešto rasističko, no to je realnost u americi. Zašto to prikazati drukčije nego što jest?
E sad, što se tiče cijelog videa..
prvo Kim kaže "We try to bring a lot of inclusion, diversity and new ideas to the industry", a Fenix je to preveo "da žele igre učiniti privlačnijima, zabavnijima, smislenijima i inkluzivnijima". Tek kasnije u videu Kim spomene da rade narrative consultation, design i risk assesment.
"Woman of color", "woman of color" i tako ne znam koliko puta. Žena je valjda zarobljena u nekoj godini prošlog stoljeća gdje crnci nemaju prava pa ima potrebu stalno spominjati kako je ona "woman of color". Osim toga, ima potrebu naglasiti kad je nešto slala svojoj best frendici da je ona "WHITE best friend".
Presretna je bila kad je 2010. u Mass Effectu napravila svog crnog glavnog lika i onda je u jednoj cut sceni imala dva crnca na ekranu koji nisu bili kriminalci ili gang memberi.
Nekoliko puta spominje "white hetero males" kao nešto negativno, kao nešto čega ima previše.
Igrače naziva "picky babies" jer ne žele igrati inclusive i diverse sranja koja ona smišlja.
Kratos joj je "literally white".
Nije joj dovoljno da dobiješ character creation screen u kojem možeš napraviti crnca, bijelca, azijca, nego bi htjela da glavni lik bude premade crnac i da se to ne može mijenjati.
Svih 30 minuta priča o boji kože, o "white hetero males", kako bi ona svugdje ubacila crnce, "black character", "black man". Moj neki zaključak je da žena živi u nekom svom svijetu, da su svi white hetero males oko nje, da nitko ne ubacuje crnce u igre osim ako je nešto negativno i da su ona i njezin tim tu protiv svih da to promijene. Jednostavno toliko priča o boji kože da se uopće zapitaš rade li oni išta drugo ili samo broje koliko ima bijelaca u nekoj igri.
Tako da se ne bih složio s ovime što je Fenix naveo u članku
Ironično, Kim je čitavu prezentaciju indirektno posvetila upravo toj (pre)osjetljivosti društva gdje samo jednom greškom ili previdom u pisanju možete ispasti rasist ili homofob.
Ne, ona je cijelu prezentaciju pričala o previše bijelaca i premalo crnaca.
Da skratimo, Sweet Baby Inc. upozorit će na sve što bi moglo u većoj mjeri negativno utjecati na prodaju.
Well, this aged well jer gdje god SBI ima prste to automatski negativno utječe na prodaju.
Fenix Stavio je to kao točku u slideu iz zajebancije koja se izvukla iz konteksta.
Što se tiče ovoga, prvo si žrtva, prijetnje smrću, obiteljima, prijetnje bombom, a onda ideš provocirati s takvom “šalom” da želiš “burn the video game industry to the ground”. Mislim, želiš još više prijetnji smrću ili, treba se odlučit.