Kaj ti je dobro u Dustbornu?

Fakat me zanima jer ja nisam vidio ništa imalo prihvatljivo, čak ni marginalno zanimljivo.

I igra je bila totalan flop prije nego je to uopće primjećeno od strane jutubera ili šire javnosti tak da to automatski pada u vodu.

Jednostavno ju nitko nije htio igrat niti ikoga zanima. Čak ni streameri koji inače skaču na takve prilike za publicitet nisu imali uopće želju milkati to za content.

Dosadan art, jako unlikable likovi, besmislena politički evangelistička priča, totalno plitko i infantilno pristupanje bilo kojem problemu koji pokušava obradit, combat koji bi na PS2 djelovao zastarjelo…

Ok, nisam igrao, ali nije ni 99.999% gamera.

Najlakše je okrovit jutubere i hejt agendu. To je sad moderno. Svaki neuspjeh je rezultat usmjerene hejt kampanje. Ista stvar se dogodila Concordu.

Ali činjenice ne idu tome u korist. One pokazuju da se radi o izuzetno nezanimljivim igrama koje nisu privukle gotovo nikoga.

Čak ni woke ekipa nije kupila igru. Nitko ju ne brani, nitko ne piše o njoj više. Mišljenje ljudi nije polarizirano nego je skoro univerzalno loše.

Zanimljivo je da ima pozitivne reviewove na steamu, ali sa tolko malim player baseom, logično je da se toj miniskulnoj nekolicini igra sviđa.

    wooddiebone Zanimljivo je da ima pozitivne reviewove na steamu, ali sa tolko malim player baseom, logično je da se toj miniskulnoj nekolicini igra sviđa.

    Nije ni Dreamfall Chapters poznata a ni popularna igra ali u segmentu price i likova je dosta dobra, slicno važi i za Dustborn…kad se igra bez predrasuda i "internet percepcije" igra ima solidnu pricu, likove i koncepte, to i je najbitnije u takvim igrama, combat je stavljen cisto da se podigne akcija, slicno je bilo i sa combatom u The Longest Journey: Dreamfall iz 2006.

    Brijac nemoj tako, to je jedina igra koju je odigrao u zivotu

    4 dana kasnije
    12 dana kasnije

    Brijac

    U potpunosti se slažem, ovo je najveće zlo što je spopalo gaming… samo neka što prije nestanu.

    Brijac meni je još bolesnije ovo seciranje svakog kadra nekog videa. A još bolesniji su mi oni koji mogu ovako nešto gledat sat ipo koliko traje, bez obzira koja je tema i koga se secira lol. Odakle ljudima vremena za sve ovo

    Možda neki rezime?

    Upravo to. Pitam se tko je bolesniji u cijeloj priči - ovi koji kao provode agendu ili ljudi koji potroše x sati vremena svojeg života da bi u voidu interneta secirali takve stvari i pokušali nekoga uvjeriti da oni vide tu agendu.

      chono video recenzije su nekakav smisleni content. Ovo je ništa doli gubljenje vremena, ne vidim koja je dodatna vrijednost ovim formatom stvorena temi. Što se reklo, a da se nije reklo stotinu puta prije (pa i u ovom linku ranije o redizajnu stranice)? Siguran sam da ni Brijac nije gledao sat ipo ovoga.

      Kad sam otvorio kanal shvatio sam i zašto se to radi. Moraju imat svaki dan po sat dva nekog streama, SBJ je samo sredstvo, dovoljno polarizirajuće da zadrži pažnju i stvori jeftini sadržaj. Ja bih rekao da su jedni drugome postali svrha, i to isključiva svrha. SBJ već neko vrijeme nije nikakav faktor u industriji. Istovremeno imaš xy drugih firmi i interesnih skupina koje u sjeni guraju sličnu agendu

        Fenix nevezano za taj konkretan primjer, ako je sadrzaj onda je sadrzaj. Imao publiku, vrijednost ili svrhu. Danas je gore nego ikad i biti ce sve gore, kolicina sadrzaja na netu je abnormalna. Meni je suludo potezat takve polemike kada i sam znas u kakvom svijetu zivimo.

        Dakle, poanta je da ljudi imaju previše slobodnog vremena. Počevši od ovih koji zagovaraju pretjeranu uključivost do ovih koji od svojih 8, ako i toliko slobodno sati dnevno, sat ipo potroše na ovakvu glupost.

        Uglavnom, bilo mi je super sad kad sam se praktički isključio s interneta tjedan dana. Volio bih opet

          Fenix Siguran sam da ni Brijac nije gledao sat ipo ovoga.

          Naravno da nisam, ali i ono malo što sam vidio dovoljno mi je za zaključiti da ta ženska jednostavno nije normalna. Kako netko toliko opičen dođe na poziciju toliko moćnu da utječe na rad najvećih game dev studija na svijetu to mi nije jasno.

            Fenix najljepsi osjecaj. Jedva cekam vatru u peci, uzet knjigu u ruku i iskljucit se na pravi nacin

            Brijac Kako netko toliko opičen dođe na poziciju toliko moćnu da utječe na rad najvećih game dev studija na svijetu to mi nije jasno.

            Ali samo da si pogledao onaj njezin prvi video od kojeg je sve krenulo, ili čak ovaj (kojeg upravo slušam bez komentara), vidio bi da nije ni na približno takvoj poziciji i da je sve prenapuhano. Primjer Spider-Mana 2 ili Ragnaroka, developeri i dalje imaju svoje odjele za pisanje i studiji udare 99% priče, a nju angažiraju kao support. I takvih sličnih tvrtki je koliko želiš. Na obje igre radilo je kao support čak više takvih firmi. Da, očito je da je njen stav (pretjerana) inkluzivnost, ali ona osobno niti njezina firma nemaju ni približno utjecaja na industriju kao što se to napuhalo.

            Ok, postala je sinonim za takvo nešto što je definitivno prisutno u industriji, ali ono što je tema ovog izlaganja je količina hejta i uvreda koje prima. Zamisli, njih 10-ak koliko ih radi ili ih je radilo u toj fimi više ne mogu izaći iz kuće, prijetnje smrću su svakodnevne itd. Doslovno to i isključivo to je bila tema ovog izlaganja. Ako zbog toga nije normalna i opičena je, onda smo kao društvo u kurcu. Meni je sve to pretjerano

              Fenix nije pretjerano, samo to cu napisati. Ne smijem dalje, pogotovo ne ovako javno. Nemas pojma sta se dogada

              Fenix Doslovno to i isključivo to je bila tema ovog izlaganja

              Pa da, sad su oni žrtve ispali, to je bila poanta ovog izlaganja.

                Brijac pa naravno da jesu kad bolesnici ne znaju odreagirat kao normalni ljudi. Počevši od one prve njezine prezentacije koja se predimenzionirala s margine neke konferencije. A otišlo je toliko daleko da se čak i meni koji sam nitko i ništa prijetilo i maltretiralo me kad sam pokušao objasnit u čemu je stvar u onom svom tekstu ranije ove godine. Rade to i dan danas. Meni koji sam među prvima još prije 10 godina počeo kritizirat prvi tu pretjeranu inkluzivnost

                Bolesno je prijetit nekome smrću zbog nekakvog mizernog utjecaja na bilo što, a 100% ima budala koje bi, izmanipulirane ovakvim jeftinim YT videima, učinile i korak više od toga. Ljude se radikaliziralo iz nečije bolesne pobude da stvori tema iz nečega gdje je nema. Kritika je uvijek zdrava, ali ovo je odavno nadmašilo bilo kakvu razinu zdravog.

                Cijela zabavna industrija je pretjerala s inkuzivnošću i puno prije SBJ, isto kao što će izlaziti iz svega toga narednih godina i to nema veze s ovom ženskom koja stvarno jest ispala žrtva u svemu tome

                  @Fenix

                  Isto možemo reći za bilo kakav oblik političkog komentara.

                  Ljudi koji troše sate na ovakve analize, uglavnom budu informirani oko problema o kojima govore, a ljudi kojima je to bacanje vremena, ne budu informirani.

                  Znam da je tvoj stav da je to sve sa SBI bullshit i da se radi witch hunt na firmu tak da mi je jasno i da ti se ne da baviti tim temama.

                  Ali kaj nije malo licemjerno da netko tko želi kritizirati tuđe stavove oko neke teme, ima stav da je edukacija o toj temi trošenje vremena dok svoje stavove kroji po mišljenjima drugih koji također smatraju da je edukacija na temu trošenje vremena?

                  I da, postoje primjeri gdje debili doslovno blate igre i developere bez ikakvog povoda, pozivajući se na poružnjivanje ženskih likova. To je posebno primjetno sa Aloy u Horizonu i najsvježije sa Mariom u Silent Hillu 2.

                  Svakome sa jednim okom i pola mozga je jasno da su to mrtve debilčine.

                  Al praviti se da zbog tih debilčina ne postoji vrlo očiti problem, kad imamo neosporive primjere igara koje su na prvo mjesto stavile inkluzivnost i woke agendu umjesto gameplaya i priče, izjave developera koje potvrđuju upravo to, primjere direktnog mješanja političkih agenda u igre i to ne u stilu obrade problema i približavanja tog problema masama ili podizanje svijesti oko problema nekih manjina nego se direktno docira ljudima, signalira se vrlinama, na silu se ubacuju transrodne zamjenice, rade se likovi koji bi trebali predstavljati inkluzivnost i toleranciju, ali se to napravi sa nula truda i nula poštenja prema materiji, settingu, priči ili gameplayu, a kad ljudi protiv toga dignu glas, naziva ih se bigotima.

                  Gaming industrija je doživjela ogroman boom i strahovit rast u posljednjih 10-15 godina i vrlo se jasno vidi da puno ljudi koji danas rade igre, ne igraju igre, puno ljudi koji rade na vrlo voljenim i poštovanim IPevima, ne vole te IPeve, ogroman broj novinara koji pišu o igrama, niti su gameri, niti imaju imalo poštovanja prema gamerima, naprotiv, bashaju ih konstantno.

                  To nisu bajke ili priče koje furaju konzervativni desničarski jutuberi. To je realnost i to najbolje vidiš kad izađe igra poput remakea Silent Hilla 2, Wukonga, Space Marine 2, bilo kaj od JRPGeva…

                  Svi nahrle na to ko na vruće kifle.

                  I onda bi se netko trebao pravit da jedan npr. Assassin's Creed Shadows ili Concord izgleda privlačno kao igra?

                  Kako pobogu? Igrao sam se kad su igre koje su izlazile bile developane od strane 10-20 stravstvenih gamera koji su htjeli napravit igru koju bi oni najviše htjeli igrat i jebali su mamu radnom vremenu i nisu tražili pauze za mentalno zdravlje svaka dva tjedna, nisu imali SBI da im daje konzultacije o inkluzivnosti…

                  Kako da se ja nakon takvih igara prebacim na mindset u kojem igram moderne igre i uživam? Kako da prihvatim da igra više ne mora biti dobra da bi bila kritički hvaljena, da ne mora biti ni napravljena za gamere niti da su gameri ciljana publika za jednu video igru nego su to novinari koji nisu gameri i koji samo traže izliku da pišu članke o toksičnom fandomu koji štuje hitlera i trumpa i mrzi šarene frizure.

                  A izdavač cjelo vrijeme gledaju Metascore, ali critics score, kao da rade igre za recenzente, a ne za igrače. I onda recenzenti nahvale smeće od igre jer access journalism i industry networking i onda kad igrači zapravo popljuju igru jer je smeće, jer je zapravo smeće, onda se kao na traci pišu članci da su fanovi ovakvi i onakvi i svi u industriji se ljepo rukuju, ubace novi live service pokušaj na roadmap i reportaju dioničarima na kraju kvartala kak su si svi jebeni, a novinarima podjele pare za promociju i review kodove.

                  I to se događa i u tech industriji i u Hollywoodu. Gaming je postao industrija i korporativna circlejerk mašinerija sa isključivim ciljem maksimizacije profita minimizacijom troška.

                  Zato AI mjenja pisce, a EA radi na tome da AI mjenja i same developere tako da pretvori gamere u developere koji će sa njihovim novim AI engineom kreirati tone i tone sadržaja dok oni mogu otpuštati, snižavati trošak, povećati profit i opet na kraju fiskalne godine prikazat bolestan rast.

                  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Enshittification

                  Znam da sam otišao puno dalje od samog SBIa, ali kad je to sve dio istog problema.

                  SBI nije tu da bi kompanije bile inkluzivne ili da bi se manjinama bilo koje vrste dala pažnja koju zaslužuju, nego je tu sa isključivom svrhom smanjenja kontroverzi, risk managementa i PRa kako bi se izbjegle bilo kakve negativne posljedice na vrijednost dionice.

                  Tak da ok, postoje debili, rasisti, faši, nazi bigoti i autentične primjere njih apsolutno treba prozivati i marginalizirati.

                  Ali kome sve ovo gore kaj sam napisao nije jasno, nema uopće dotocaja sa stvarnošću.

                  Znam ljude kojima je jasno, pa opet biraju strane i postaju dio problema, to je vjerojatno neka trauma iz djetinjstva.