Recenzije mainsrltream gaming medija su apsolutno kontaminirane access journalismom.

To nije upitno ni sekunde.

Čak bi išao tak daleko pa rekao da bilo koja recenzija za koju autor nije svojim novcem kupio igru, nije korektna.

Jedino treba uzimati u obzir recenzije nakon launcha u kojoj je recenzent kupio i recenzira istu verziju igre koju dobivaju igrači kad kupe igru.

Nije tu čak ni do access journalisma. Kolko puta smo vidjeli ubacivanje raznoraznih sranja na launchu nakon što su recenzenti izbacili pozitivne recenzije.

Zero nema teorije da produ velike igre u tako kratkom roku. Izgeneraliziraju do boli i onda dragulji od igara koje treba kompletirati pate zbog toga. Debili su

    Citat iz recenzije:

    In my 100-hour near-100 percent, almost obsessively completionist playthrough, I styled Rook as a Spellblade – a mid-ranged melee hybrid mage – and really enjoyed the play style once I'd unlocked all of my core tools. Dancing with a dagger through a lightning storm I summoned, darting out of danger and then back in for a lethal blow, is just a really good time that rewards precise timing and wise target prioritization. This isn't the tactical Dragon Age of my youth, but it is a Dragon Age I can vibe with.

    Ja znam da je popularno hejtati velike medije, no sumnjam da bi ovako nešto recenzent svjesno napisao i lagao oko toga. 🙃
    Barem danas to nije teško provjeriti temeljem achivementa i playtimea na public profilu.

      chono Mene bi bilo sramota napisati Witcher recenziju, Obsidianovu ili bilo kojeg RPG-a da nisam odigrao barem glavni quest (a dobro znamo da ni to nije dovoljno kako bi se vidio sav trud uložen u igru). Što se tiče Crash trilogija, kroz svaku igru bez kolektibelsa se prođe u roku 6-8 sati bez beda ako si imalo sposoban. Ako netko na recenziju ne može odvojiti ni tih dvadesetak sati, točno da se zapitaš koja je svrha te kritike osim da naprave sami sebi promidžbu (i toj igri, ako kojim slučajem pokupi dobru ocjenu).

        Deadwalker šta se tiče IGNa. Ako ih malo promotriš, nakon najave PS5 Pro, u jednom danu su npr. izbacili članak u kojem kažu da je 700dolara puno, a u drugom zašto se isplati kupiti PS5 Pro.
        Stvar je jednostavna da ne može biti jednostavnija.
        Ide se na klikove , na max mogući engagement, zato i imaju novinare sa dijametralno suprotnim stavovima.

        Nema tu nekog integriteta ili opće misli vodilje, standarda kod ocjenjivanja. (Osim kad pojedini portali pušaju politički narativ)

        Osobno, nikad nisam pridavao nikakve važnosti ocjeni na kraju reviewa.
        Ima rijetkih igara di je konsenzus da su remek djela u nekim aspektima, odnosno igara koje su tehnički neispravne. Sve ostalo je od 7-9. Potpuno nebitna ocjena. (Osim za publishere)

        Zero dobar primjer za to je Black Myth WUKONG gdje novinarka IGNa priznaje da nije prešla dalje od prva dva levela, ali je to nije spriječilo da slandera cijelu igru za seksizam nadovezujući se na "vijest" da je jedan od devova možebitno prije par godina imao neki seksistički post na nekom forumu .

        Također to nije spriječilo IGN da objavi vijest o 10, pa 20 milijuna prodanih BMWa.

        Meni je medij autentičniji ako ima ljude sa suprotnim stavovima koji se izraze u različtim tekstovima, nismo u autokratskom režimu gdje se moramo svi složiti s mišljenjem centralnog komiteta organizacije lol.

        Svaka recenzija je jedno mišljenje temeljeno na nekim argumentima koji proizlaze iz dasadašnjeg iskustva / testu proizvoda / što već, a iz istog imaš podlogu da se dalje razvija diskusija temeljem različitih perspektiva na istu problematiku.

        Čak je Skill Up napravio nakon svoje vrlo negativne DA recenzije imao komentar session s par kolega iz branše koji su imali o Dragon Ageu pozitvno, mixed i njegovo loše mišljenje o igri pa da se čuju različite perspektive na istu materiju. Nije mi jasno zašto ljudi i dalje briju na nekakvu objektivnost - objektivan ti je jedino Metacritic koji matematički sumira ocjene medija ili pogledaš Steam score na uzorku od 20K korisničkih recenzija. Sve ostalo je "meni se više sviđa ovo ili ono" pa ti procijeniš koliko se to poklapa s tvojim sustavom važnosti kvalitete segmeneta pojedine igre.

        Naravno, medijima odgovara engagement, no po meni bolji dojam oko nečega možeš dobiti ako čuješ / pročitaš što više različitih perspektiva na platformi koja ti to omogući, umjesto "sada ću pročitati ovu recenziju i vidjeti je li igra valja ili ne". Recenzije su samo mišljenja u konačnici i ne vidim ništa sporno da se kasnije radi diskusija oko igre koliko su drugima neki segmenti dobri ili loši.

          Deadwalker nije to poanta, poanta je da oni ne odigraju dovoljno za ocjenu i misljenje.

          Primjer, vecina je odigrala perfektan prolog CP77 u trajanju od nekoliko sati i zaljepila 9 i 10 na igru. Nakon sto se igra otvori i ispadnu problemi (2020. godine…) na cestu poput utrobe svinje na kolinju, onda vidis da su njihove recenzije i "misljenje" nista drugo nego pogresno, povrsno i nedoreceno

            I objektivnost je svakako odlika koju bi svaki recenzent trebao imati.

            Ne se pravit potpuno objektivan, ali imati sposobnost prepoznati i naglasiti koje kritike bi mogle biti utjecaj njegovog osobnog ukusa, a koje su općenito opravdane za sve bi trebalo biti osnova recenziranja bilo čega.

            Subjektivni osvrt nije recenzija, to je samo članak i komentar o dijelu.

            chono

            Deadwalker Citat iz recenzije:

            In my 100-hour near-100 percent, almost obsessively completionist playthrough, I styled Rook as a Spellblade – a mid-ranged melee hybrid mage – and really enjoyed the play style once I'd unlocked all of my core tools. Dancing with a dagger through a lightning storm I summoned, darting out of danger and then back in for a lethal blow, is just a really good time that rewards precise timing and wise target prioritization. This isn't the tactical Dragon Age of my youth, but it is a Dragon Age I can vibe with.

            Ja znam da je popularno hejtati velike medije, no sumnjam da bi ovako nešto recenzent svjesno napisao i lagao oko toga. 🙃
            Barem danas to nije teško provjeriti temeljem achivementa i playtimea na public profilu.

              Deadwalker

              Što ako čovjek nije kompetentan recenzirati igru? Ne mora lagat da bi reca bila loša i ne ispunjavati svoju ulogu kupcu.

                chono ja sam mislio da pričamo o DA 😃

                wooddiebone tako možeš postaviti hrpu what if pitanja. Pročitaš tekst pa vidiš ako ti argumenti imaju ili nemaju smisla. I pročitaš još xy drugih komentara na istu igru pa sam doneseš svoje zaključke. Na mediju je naravno da pazi kakve ljude ima u timu.

                  Deadwalker

                  Na mediju je da izbaci recenziju sto je moguce ranije jer zive od klikova. Kasnjenje je gubitak novca, pa ako si za igru od 100 sati imao pet dana do kraja embarga, bitno je da napises nesto, makar si odigrao samo prvih 15. Sve drugo je gubitak novca. Kvaliteta i tocnost teksta je u drugom planu, ako su uopce bitni.

                    Nije nit cudno kaj takvi postaju nebitni.

                      revo Kako kome. Konkretno IGN je pokrenuo svoje "podružnice" po svijetu, sad su valjda i u marketingu (i izdavaštvu?). Idem im super. Jebe se prosječnom Perici koji preleti recenziju i pogleda ocjenu ili video ima li taj recenzent/site nekakav kredibilitet i povijest ocjenjivanja. Zato ih i izmjenjuju kao na tvorničkoj traci i krivnju za ofrlje recenzije tipa Alien Isolation eventualno prebace na individualnu za one koji se uopće time zamaraju.

                      Doduše i sam snosim dio odgovornosti za promociju njih jer prečesto prvi izbace recenziju ili IGN First ekskluzivni prikaz nečega iz igre. Jbg, postali su i previše utjecajni i relevantni da bi ih se ignoriralo.

                        Deadwalker Meni je medij autentičniji ako ima ljude sa suprotnim stavovima koji se izraze u različtim tekstovima, nismo u autokratskom režimu gdje se moramo svi složiti s mišljenjem centralnog komiteta organizacije lol.

                        Nije uopće upitno imaju li dva novinara različita mišljenja, nego to što npr. IGN da review koji se računa od samo jednog. Riječ je o standardu kod ocjenjivanja. A ne može ga zapravo biti jer su recenzije duboko subjektivne i svaki put rađene od drugog novinara.
                        S tim da se IGN odluči za točno tog novinara i objavi tu ocjenu, smatram to službenim stavom IGNa. U rasponu od 7 do 9 Ha-Ha-Ha

                          Jednom ćete shvatit da ste manjina u cijeloj toj priči. HC mora-sve-bit-kompletirano gaming je niša.

                          sanzo Na mediju je da izbaci recenziju sto je moguce ranije jer zive od klikova. Kasnjenje je gubitak novca

                          I ovo vrijedi za apsolutno sve medije današnjice, jer tko više gleda nečiju recu 2 dana poslje day 1 recenzija ako su ih na day svi ostali izbacili? Fanovi možda, ali raja samo klika i samo daj sve odmah.

                          Užasna vremena ako gledamo na vrijeme + kvaliteta; vrijeme je minimalno utrošeno da se dobije van maximalno novaca uz upitnu kvalitetu i objektivnost. Evo vidim to na Dragons Dogmi 2 koja po meni iznad 7 ne može nikako, a puste devetke su frcale. I naravno ima tu dosta takvih primjera nad drugim igrama.