Sweet Baby... Jesus Christ almighty?
Nakon kaj su igri dali 9/10 sad ce nam IGN objasnit kaj ne valja sa Drgon Age-om
https://www.ign.com/articles/dragon-age-the-veilguard-is-at-war-with-itself
Zato sto bacaju rece nakon 5h igranja, a u kracim igrama i nakon prologa… odvratna praksa i gadi mi se to
- Uređivano
Sumnjam da bi išli baš toliko daleko da recezent ne odigra igru koju recenzira.
Par stvari:
1/ Ne moraju unutar jednog medija imati svi identično mišljenje o igri i zapravo dosta često znaju biti nakon recenzije objavljene kolumne o istoj igri od strane drugog autora kojem je ista igra više ili manje legla (ako pogledate oba teksta, vidjet ćete da nije ista osoba pisala ovu kolumnu i ranije recenziju);
2/ EA je dao dosta para IGN-u za promotivnu kampanju The Veilguarda tako da bez obzira koliko se trude biti objektivni, utjecaj love može biti u nekoj mjeri prisutan u finalnom osvrtu na igru (što ne mora nužno biti istina, imali su drugi mediji također vrlo pozitivna mišljenja o igri bez takve agresivne promocije igre ususret izlasku)
3/ Nakon što se dojmovi slegnu, može se dogoditi da te pusti početni entuzijazam nakon prelaska pa budeš kritičniji prema igri, pogotovo ako na površinu isplivaju neke dodatne stvari koje se pojave u javnim diskusijama oko igre, a o kojima nisi možda dovoljno razmišljao / posvetio pažnje.
Generalno, prema kritici igra je 8+ kvaliteta, prema igračima 7+. Vidim i ja neke manjkavosti koje sam komentirao u svojih 12 sati igranja, no DA je daleko od loše igre.
Deadwalker zasto sumnjas, to rade redovno. Ocito je iz svake pore recenzije i to sam se uvjerio vise puta. I onda rade nekakve osvrte kada zaista kompletiraju.
Deadwalker Sumnjam da bi išli baš toliko daleko da recezent ne odigra igru koju recenzira.
Nažalost to i ne skrivaju. Točno se sjećam kad je Dunkey radio osvrt na današnju kritiku, naveo je IGN recenziju Crash remake trilogije i o tome kako je lik koji je recenzirao odigrao svaku od tri igre do otprilike polovice. Očito je to današnji modus operandi.
- Uređivano
Recenzije mainsrltream gaming medija su apsolutno kontaminirane access journalismom.
To nije upitno ni sekunde.
Čak bi išao tak daleko pa rekao da bilo koja recenzija za koju autor nije svojim novcem kupio igru, nije korektna.
Jedino treba uzimati u obzir recenzije nakon launcha u kojoj je recenzent kupio i recenzira istu verziju igre koju dobivaju igrači kad kupe igru.
Nije tu čak ni do access journalisma. Kolko puta smo vidjeli ubacivanje raznoraznih sranja na launchu nakon što su recenzenti izbacili pozitivne recenzije.
- Uređivano
Citat iz recenzije:
In my 100-hour near-100 percent, almost obsessively completionist playthrough, I styled Rook as a Spellblade – a mid-ranged melee hybrid mage – and really enjoyed the play style once I'd unlocked all of my core tools. Dancing with a dagger through a lightning storm I summoned, darting out of danger and then back in for a lethal blow, is just a really good time that rewards precise timing and wise target prioritization. This isn't the tactical Dragon Age of my youth, but it is a Dragon Age I can vibe with.
Ja znam da je popularno hejtati velike medije, no sumnjam da bi ovako nešto recenzent svjesno napisao i lagao oko toga.
Barem danas to nije teško provjeriti temeljem achivementa i playtimea na public profilu.
- Uređivano
chono Mene bi bilo sramota napisati Witcher recenziju, Obsidianovu ili bilo kojeg RPG-a da nisam odigrao barem glavni quest (a dobro znamo da ni to nije dovoljno kako bi se vidio sav trud uložen u igru). Što se tiče Crash trilogija, kroz svaku igru bez kolektibelsa se prođe u roku 6-8 sati bez beda ako si imalo sposoban. Ako netko na recenziju ne može odvojiti ni tih dvadesetak sati, točno da se zapitaš koja je svrha te kritike osim da naprave sami sebi promidžbu (i toj igri, ako kojim slučajem pokupi dobru ocjenu).
Deadwalker šta se tiče IGNa. Ako ih malo promotriš, nakon najave PS5 Pro, u jednom danu su npr. izbacili članak u kojem kažu da je 700dolara puno, a u drugom zašto se isplati kupiti PS5 Pro.
Stvar je jednostavna da ne može biti jednostavnija.
Ide se na klikove , na max mogući engagement, zato i imaju novinare sa dijametralno suprotnim stavovima.
Nema tu nekog integriteta ili opće misli vodilje, standarda kod ocjenjivanja. (Osim kad pojedini portali pušaju politički narativ)
Osobno, nikad nisam pridavao nikakve važnosti ocjeni na kraju reviewa.
Ima rijetkih igara di je konsenzus da su remek djela u nekim aspektima, odnosno igara koje su tehnički neispravne. Sve ostalo je od 7-9. Potpuno nebitna ocjena. (Osim za publishere)
Zero dobar primjer za to je Black Myth WUKONG gdje novinarka IGNa priznaje da nije prešla dalje od prva dva levela, ali je to nije spriječilo da slandera cijelu igru za seksizam nadovezujući se na "vijest" da je jedan od devova možebitno prije par godina imao neki seksistički post na nekom forumu .
Također to nije spriječilo IGN da objavi vijest o 10, pa 20 milijuna prodanih BMWa.
- Uređivano
Ma ne pate dobre igre, daju oni devetku svemu
Meni je medij autentičniji ako ima ljude sa suprotnim stavovima koji se izraze u različtim tekstovima, nismo u autokratskom režimu gdje se moramo svi složiti s mišljenjem centralnog komiteta organizacije lol.
Svaka recenzija je jedno mišljenje temeljeno na nekim argumentima koji proizlaze iz dasadašnjeg iskustva / testu proizvoda / što već, a iz istog imaš podlogu da se dalje razvija diskusija temeljem različitih perspektiva na istu problematiku.
Čak je Skill Up napravio nakon svoje vrlo negativne DA recenzije imao komentar session s par kolega iz branše koji su imali o Dragon Ageu pozitvno, mixed i njegovo loše mišljenje o igri pa da se čuju različite perspektive na istu materiju. Nije mi jasno zašto ljudi i dalje briju na nekakvu objektivnost - objektivan ti je jedino Metacritic koji matematički sumira ocjene medija ili pogledaš Steam score na uzorku od 20K korisničkih recenzija. Sve ostalo je "meni se više sviđa ovo ili ono" pa ti procijeniš koliko se to poklapa s tvojim sustavom važnosti kvalitete segmeneta pojedine igre.
Naravno, medijima odgovara engagement, no po meni bolji dojam oko nečega možeš dobiti ako čuješ / pročitaš što više različitih perspektiva na platformi koja ti to omogući, umjesto "sada ću pročitati ovu recenziju i vidjeti je li igra valja ili ne". Recenzije su samo mišljenja u konačnici i ne vidim ništa sporno da se kasnije radi diskusija oko igre koliko su drugima neki segmenti dobri ili loši.
Deadwalker nije to poanta, poanta je da oni ne odigraju dovoljno za ocjenu i misljenje.
Primjer, vecina je odigrala perfektan prolog CP77 u trajanju od nekoliko sati i zaljepila 9 i 10 na igru. Nakon sto se igra otvori i ispadnu problemi (2020. godine…) na cestu poput utrobe svinje na kolinju, onda vidis da su njihove recenzije i "misljenje" nista drugo nego pogresno, povrsno i nedoreceno
I objektivnost je svakako odlika koju bi svaki recenzent trebao imati.
Ne se pravit potpuno objektivan, ali imati sposobnost prepoznati i naglasiti koje kritike bi mogle biti utjecaj njegovog osobnog ukusa, a koje su općenito opravdane za sve bi trebalo biti osnova recenziranja bilo čega.
Subjektivni osvrt nije recenzija, to je samo članak i komentar o dijelu.
Deadwalker Citat iz recenzije:
In my 100-hour near-100 percent, almost obsessively completionist playthrough, I styled Rook as a Spellblade – a mid-ranged melee hybrid mage – and really enjoyed the play style once I'd unlocked all of my core tools. Dancing with a dagger through a lightning storm I summoned, darting out of danger and then back in for a lethal blow, is just a really good time that rewards precise timing and wise target prioritization. This isn't the tactical Dragon Age of my youth, but it is a Dragon Age I can vibe with.
Ja znam da je popularno hejtati velike medije, no sumnjam da bi ovako nešto recenzent svjesno napisao i lagao oko toga.
Barem danas to nije teško provjeriti temeljem achivementa i playtimea na public profilu.
- Uređivano
Što ako čovjek nije kompetentan recenzirati igru? Ne mora lagat da bi reca bila loša i ne ispunjavati svoju ulogu kupcu.