Zero dobar primjer za to je Black Myth WUKONG gdje novinarka IGNa priznaje da nije prešla dalje od prva dva levela, ali je to nije spriječilo da slandera cijelu igru za seksizam nadovezujući se na "vijest" da je jedan od devova možebitno prije par godina imao neki seksistički post na nekom forumu .

Također to nije spriječilo IGN da objavi vijest o 10, pa 20 milijuna prodanih BMWa.

Meni je medij autentičniji ako ima ljude sa suprotnim stavovima koji se izraze u različtim tekstovima, nismo u autokratskom režimu gdje se moramo svi složiti s mišljenjem centralnog komiteta organizacije lol.

Svaka recenzija je jedno mišljenje temeljeno na nekim argumentima koji proizlaze iz dasadašnjeg iskustva / testu proizvoda / što već, a iz istog imaš podlogu da se dalje razvija diskusija temeljem različitih perspektiva na istu problematiku.

Čak je Skill Up napravio nakon svoje vrlo negativne DA recenzije imao komentar session s par kolega iz branše koji su imali o Dragon Ageu pozitvno, mixed i njegovo loše mišljenje o igri pa da se čuju različite perspektive na istu materiju. Nije mi jasno zašto ljudi i dalje briju na nekakvu objektivnost - objektivan ti je jedino Metacritic koji matematički sumira ocjene medija ili pogledaš Steam score na uzorku od 20K korisničkih recenzija. Sve ostalo je "meni se više sviđa ovo ili ono" pa ti procijeniš koliko se to poklapa s tvojim sustavom važnosti kvalitete segmeneta pojedine igre.

Naravno, medijima odgovara engagement, no po meni bolji dojam oko nečega možeš dobiti ako čuješ / pročitaš što više različitih perspektiva na platformi koja ti to omogući, umjesto "sada ću pročitati ovu recenziju i vidjeti je li igra valja ili ne". Recenzije su samo mišljenja u konačnici i ne vidim ništa sporno da se kasnije radi diskusija oko igre koliko su drugima neki segmenti dobri ili loši.

    Deadwalker nije to poanta, poanta je da oni ne odigraju dovoljno za ocjenu i misljenje.

    Primjer, vecina je odigrala perfektan prolog CP77 u trajanju od nekoliko sati i zaljepila 9 i 10 na igru. Nakon sto se igra otvori i ispadnu problemi (2020. godine…) na cestu poput utrobe svinje na kolinju, onda vidis da su njihove recenzije i "misljenje" nista drugo nego pogresno, povrsno i nedoreceno

      I objektivnost je svakako odlika koju bi svaki recenzent trebao imati.

      Ne se pravit potpuno objektivan, ali imati sposobnost prepoznati i naglasiti koje kritike bi mogle biti utjecaj njegovog osobnog ukusa, a koje su općenito opravdane za sve bi trebalo biti osnova recenziranja bilo čega.

      Subjektivni osvrt nije recenzija, to je samo članak i komentar o dijelu.

      chono

      Deadwalker Citat iz recenzije:

      In my 100-hour near-100 percent, almost obsessively completionist playthrough, I styled Rook as a Spellblade – a mid-ranged melee hybrid mage – and really enjoyed the play style once I'd unlocked all of my core tools. Dancing with a dagger through a lightning storm I summoned, darting out of danger and then back in for a lethal blow, is just a really good time that rewards precise timing and wise target prioritization. This isn't the tactical Dragon Age of my youth, but it is a Dragon Age I can vibe with.

      Ja znam da je popularno hejtati velike medije, no sumnjam da bi ovako nešto recenzent svjesno napisao i lagao oko toga. 🙃
      Barem danas to nije teško provjeriti temeljem achivementa i playtimea na public profilu.

        Deadwalker

        Što ako čovjek nije kompetentan recenzirati igru? Ne mora lagat da bi reca bila loša i ne ispunjavati svoju ulogu kupcu.

          chono ja sam mislio da pričamo o DA 😃

          wooddiebone tako možeš postaviti hrpu what if pitanja. Pročitaš tekst pa vidiš ako ti argumenti imaju ili nemaju smisla. I pročitaš još xy drugih komentara na istu igru pa sam doneseš svoje zaključke. Na mediju je naravno da pazi kakve ljude ima u timu.

            Deadwalker

            Na mediju je da izbaci recenziju sto je moguce ranije jer zive od klikova. Kasnjenje je gubitak novca, pa ako si za igru od 100 sati imao pet dana do kraja embarga, bitno je da napises nesto, makar si odigrao samo prvih 15. Sve drugo je gubitak novca. Kvaliteta i tocnost teksta je u drugom planu, ako su uopce bitni.

              Nije nit cudno kaj takvi postaju nebitni.

                revo Kako kome. Konkretno IGN je pokrenuo svoje "podružnice" po svijetu, sad su valjda i u marketingu (i izdavaštvu?). Idem im super. Jebe se prosječnom Perici koji preleti recenziju i pogleda ocjenu ili video ima li taj recenzent/site nekakav kredibilitet i povijest ocjenjivanja. Zato ih i izmjenjuju kao na tvorničkoj traci i krivnju za ofrlje recenzije tipa Alien Isolation eventualno prebace na individualnu za one koji se uopće time zamaraju.

                Doduše i sam snosim dio odgovornosti za promociju njih jer prečesto prvi izbace recenziju ili IGN First ekskluzivni prikaz nečega iz igre. Jbg, postali su i previše utjecajni i relevantni da bi ih se ignoriralo.

                  Deadwalker Meni je medij autentičniji ako ima ljude sa suprotnim stavovima koji se izraze u različtim tekstovima, nismo u autokratskom režimu gdje se moramo svi složiti s mišljenjem centralnog komiteta organizacije lol.

                  Nije uopće upitno imaju li dva novinara različita mišljenja, nego to što npr. IGN da review koji se računa od samo jednog. Riječ je o standardu kod ocjenjivanja. A ne može ga zapravo biti jer su recenzije duboko subjektivne i svaki put rađene od drugog novinara.
                  S tim da se IGN odluči za točno tog novinara i objavi tu ocjenu, smatram to službenim stavom IGNa. U rasponu od 7 do 9 Ha-Ha-Ha

                    Jednom ćete shvatit da ste manjina u cijeloj toj priči. HC mora-sve-bit-kompletirano gaming je niša.

                    sanzo Na mediju je da izbaci recenziju sto je moguce ranije jer zive od klikova. Kasnjenje je gubitak novca

                    I ovo vrijedi za apsolutno sve medije današnjice, jer tko više gleda nečiju recu 2 dana poslje day 1 recenzija ako su ih na day svi ostali izbacili? Fanovi možda, ali raja samo klika i samo daj sve odmah.

                    Užasna vremena ako gledamo na vrijeme + kvaliteta; vrijeme je minimalno utrošeno da se dobije van maximalno novaca uz upitnu kvalitetu i objektivnost. Evo vidim to na Dragons Dogmi 2 koja po meni iznad 7 ne može nikako, a puste devetke su frcale. I naravno ima tu dosta takvih primjera nad drugim igrama.

                      foggy

                      Tocno to, a onda uz to vidis da iste ljude koji pisu recenzije sponzorira kompanija koja je igru napravila. To vise nije ni novinarstvo ni kritika vec samo jos jedan oblik marketinga kojem je cilj prodat proizvod, a ne rec stvarno kakav je.

                        sanzo To vise nije ni novinarstvo ni kritika vec samo jos jedan oblik marketinga kojem je cilj prodat proizvod, a ne rec stvarno kakav je.

                        Dobro si ovo rekao, ovo je marketing danas a ne recenziranje.

                        Zero ajde oni su izuzetak jer su se raširli ko kuga

                        Bave se i filmovima i televizijom isto.

                        Hc ekipa mozda je manjina, ali je glasna. Ako od njih krene dobar glas primit ce se i na druge.

                        Kak sve te silne devetke i desetke od IGN-a i slicnih nisu urodile dobrom prodajom DA:V ?

                        U Eurogamer recenziji cak pise da je to najbolja igra koju je Bioware ikad napravio Ha-Ha-Ha

                          Jako malo gledam recenzije i ako već nešto želim day 1 ili u prvom tjednu, iskreno, prvo pogledam što ekipa ovdje kaže za neke realne dojmove (npr Silent Hill 2 Remake). Rijetke su igre koje bi uzeo day 1 bez gledanja recenzije ali to su one za koje mislim da nemaju puno mjesta za fail, tako mi npr. pada na pamet God of War Ragnarok i Hogwarts Legacy u zadnjih 2 godine.

                          A i ako gledam, gledam neke kratke ("buy, wait for sale, pass" tip recenzija) koje mi kroz par minuta prenesu generalni dojam gameplaya i ostalog - dovoljno da se odlučim, ne čitavu analizu svakog detalja.

                          Zero Doduše i sam snosim dio odgovornosti za promociju njih jer prečesto prvi izbace recenziju ili IGN First ekskluzivni prikaz nečega iz igre. Jbg, postali su i previše utjecajni i relevantni da bi ih se ignoriralo.

                          Upravo ovo i je problem. Kome ćemo dati ekskluzivu?

                          Pa IGNu narvono, oni nam uvijek daju dobre recenzije.

                          somethingwrong jer su recenzije duboko subjektivne

                          Recenzija kao format je objektivna. Naravno da ima element subjektive, ali nije duboko subjektivna nego mora biti najmanje subjektivna što može, a maksimalno objektivna.

                          Sve što nije takvo, odnosno ne trudi se do maksimalne granice ili eliminirati ili jasno odvojiti subjektivno od objektivnog nije recenzija.

                          To što danas umjesto cjenjenih recenzenata koji kao nekad imaju duboko znanje o žanru, industriji, developmentu, tehničkim aspektima i povjesti igara, imamo random ljude iz ureda koji odigraju igru i napišu svoje mišljenje o njoj i onda to neki portal objavi kao recenziju, ne znači da je to recenzija.

                          Recenzije su maksimalno objektivni osvrt koji čitaocu mora usaditi ideju o tome kakav je proizvod koji kupuje.

                          Veliki dio mainstream recenzenata danas nisu ni gameri nego Steve koji u slobodno vrijeme igra igre i najdraži mu je serijal Assassin's Creed, a najdraža igra Mario Kart 8.

                          Znači današnji critic review je ništa drugo nego financijski motivirani user review.