Flipper pa no, vide priliku za vecu zaradu uz minimalno ulaganje. Proizvodni proces im je iznimno razvijen i uz port timove i quality checkove dobijaju daleko vece brojke za istu stvar

prayer Spominjem prodaju konzola da si predocim neku sliku sta bi im bilo isplativije, jer ponavljam Sony ce se odlucit za ono sta smatraju najisplativije…

@chono Neznaci mi nista exluzivnost jer osobno nemam koristi od toga, cinjenica je da sam PS igrac koji zeli da oni meni isporucuju kvalitetu kao do sad ili bolje.Idalje imam stav da te exluzive pomicu granice najsritniji bi bio kad Xbox imao jednako sposobne studije kao Sony da me natiraju da uzmem i njihovu konzolu i prakticki svako 3miseca ima novi toptier naslov.

    escoban ne bis, bio bi najsretniji da dobijes Xbox igre na PS5 i da ne moras kupovat jos jednu konzolu, ne hitajmo si drek va oci….

    Eksluzive ne pomicu granice, a dokaz su utjecajne multiplatform igre i indie naslovi koji su inovativniji, zabavniji i raznolikiji od spomenutih eksluziva. Eksluzive stvaraju nevidljive zidove, stvaraju potrosace poput tebe koji nisu iskusili nista drugo i pisu iz perspektive vrlo uskog i ogranicenog gledista odnosno polazisne tocke.

    Sony nema svaka 3 mjeseca top tier naslov. Barem ne ovu generaciju. Sony eksluzive ne pomicu granice ovu generaciju, niti blizu.

    Samo po ovih nekoliko recenica je vidljivo u kojem smjeru i kako razmisljas.

      escoban Neznaci mi nista exluzivnost jer osobno nemam koristi od toga, cinjenica je da sam PS igrac koji zeli da oni meni isporucuju kvalitetu kao do sad ili bolje.Idalje imam stav da te exluzive pomicu granice najsrizniji bi bio kad Xbox imao jednako sposobne studije kao Sony da me natiraju da uzmem i njihovu konzolu i prakticki svako 3miseca ima novi toptier naslov.

      Dosad smo imali četiri generacije Xboxa. Koji Xbox (ili Xboxove) si dosad imao u kući? Generalno se većina slaže da je X360 era bila (po)najbolje vrijeme za Xbox. Ako te tada nisu uvjerili u kupnju, vjerojatno neće nikad.

        chono Sto se tice developmenta, ne, ne i ne. Igre bi i dalje imale target sustav zvan PS5, jedino sto bi se povecao odnosno trajno zaposlio port team koji bi to prilagodio za PC launch. A i tu ne govorimo o Celeronima i zastarjelik konfama, vec o rasponu minimum i recommended system requirements. Takav tim bi se vrlo jednostavno financirao prodajom na 2 plarforme, sto uostalom i rade naknadnim izbacivanjem. U ni jednom slucaju to je bi utjecalo na kvalitetu, tehnicku stranu i kreativnost Sonyevih igara.

        Kako odgovaraš sa ne , ne i ne kad sam doslovce rekao kao i ti da bi svaki njihov studio se morao povećati na bar duplo ljudi za dobar PC launch što je povelik trošak. Sad to rade tako da nakon što igre izađu daju port igre Nixxesu bez nekih rokova i opet bude problema što potvrđuje i drugi moj point.
        Valve izdaje igru svakih 20god kako je krenuo trend brale. Ne računam CS2 .

          Zero Kad je bila era PS3/360 nisam prakticki ni znao da postoje stvari kao exluzivnost imao sam PS jer jbg to imaju svi a i da sam znao nebi si moga kupit obe konzole jer tad sam isa u skolu… A era od XboxOne do danas je u najbolju ruku smjesna.

          chono iz tog razloga sta nemaju toptier svaka 3miseca ti i govorim da bi volio da Xbox ima slicnu situaciju kao sony, ja bi lipo ima 2 konzole i igra bi toptier naslov svako 3miseca…Za exluzivnost se slazemo da se neslazemo idalje mislim da su jako bitne za napredak igri isto kao prava konkurencija, zasto nove sonyeve exluzive nepomicu granice mozda zato sta im Xbox nije konkurencija, mozda su ispucali sve assove u PS4 eru ko zna, mozda je premali skok izmedu PS4 i PS5 u HW.

          Ako MS najavi danas da ide full multiplat ja to zasebe smatram kao minus jer sam uvjeren da ce sony nakon par godina ako ostane jedina konzola ovog tipa dizat cijene od igri do konzola i preplata.

          somethingwrong ne bi se povecao na duplo, nego bi jedna ekipa radila na vise projekata ili bi se formirao manji tim unutar maticnog za portanje, sto je ujedno i bolja solucija za kvalitetni launch. Problema bude zbog izostanka inicijative i fokusa. Ako Sony odluci simultanku, onda se i management mijenja. Top down koliko god bio star i dalje je najbolji nacin kako spustiti nesto na produkciju.

          "Brale" ja pisem o ranijim igrama, gdje je bilo jos teze razviti nesto, a da ostavi takav trag. Isti raspon konfiguracija, slabiji hw i veci problemi.

          @escoban ne pomicu granice, jer je novac postao prioritet. Novac je i inicijator potencijalnih odluka o 2 platforme za 1st party Sonyeve igre. Na pomicanje granica i kreativnost mozes zaboraviti u mjeri kako je bilo ranije. Trziste se promjenilo kao i cijela industrija. Sve je vece, brze i sa daleko vise love nego ranije.

          Pa onda se prebacis na neku jeftiniju vsrijantu i rijesis si probleme. Sony je postao smijesna i pohlepna firma, a ova generacija je pomalo vec uzas

          fensisuperstar ma cijelo IT trziste je takvo. Puknuo je Covid balon, navikli su na abnormalan rast i velike brojke i sada krece lov. Tko prezivi 2024. pricat ce

            chono Eksluzive ne pomicu granice, a dokaz su utjecajne multiplatform igre i indie naslovi koji su inovativniji, zabavniji i raznolikiji od spomenutih eksluziva

            Možete se vi tješiti da Sonyeve ekskluzive " ne pomiču granice", ali u 90% slučajeva se radi o izvanserijskim igrama koje su redovito u 90% prosjeku ocjena, koje su univerzalno cijenjene od strane igrača i koje se na kraju godine redovito spominju među Goty naslovima.

            Reakcije na njihov dolazak na PC su redovito i više negod pozitivne, jer igrači znaju da dobivaju vrhunsku igru.

            TLOU 1 i 2 su pomaknuli svaku moguću zamislivu granicu, Forbidden West je i danas nešto najljpše što se može zaigrat na apsolutno bilo kojoj platformi, GOW je sa rebootom izveo jebenu stvar.

            Nemaš pojma ni ti ni itko drugi kako bi izgledalo da Soyneve ekskluzive dođu day 1 na PC. I ja sam također mišljenja da možda ne bismo dobili tako dobar i ispoliran proizvod kao kad igra prvotno izađe samo na PS. Možda sam u krivu ja, možda ti, al vi svoje razmišljanje predstavljate kao jedino univerzalno točno. Kad i ako krene razvijanje igara u tom smjeru, vidjet ćemo tko je bio u pravu.

            O zabavi ne možemo jer je to previše individualno (mene je zabavio Horizon, tebe Stalker, mene GOW, tebe Cyberpunk itd).

            Mogu se složit da je sad malo predugo zatišje (ali isto tako nitko nije ni pisnuo kad je SMW spomenuo da je u zadnje 3 godine izašlo podosta "heavy hittera"), mogu se složiti da nema neka prevelike inovativnosti (opet, tu pričamo o ogromnim troškovima razvoja gdje se jednostavno ne riskira previše nego se ide na provjerenu formulu, inovativnost je većinom rezervirana za Indie studije & igre), ali ovo:

            chono Eksluzive… stvaraju potrosace poput tebe koji nisu iskusili nista drugo i pisu iz perspektive vrlo uskog i ogranicenog gledista odnosno polazisne tocke.

            je jedna od žešćih gluposti koje si provalil.

            Postavljaš situaciju kao da ljudi na Playstationu kupuju isključivo Playstation ekskluzive i da nikad nisu isprobali apsolutno ništa drugo. Što je baš notorna glupost…

              Povezano s diskusijom: [unknown discussion]

              Tuhy ne ljudi, on, specificno on, kojeg sam svrstao u kos sa njemu slicnima kojih je prepun net.

              Da, ne pomicu granice, tlou su proslogeneracijske igre, ova generacija nema nista za ponuditi u tom kontekstu, ali bas nista kako sam napisao. Horizon si naveo kao tebi dragu igru, ali to ne pomice granice nicega. Da izgleda lijepo, ali CP77 ga sije i u tome, igra iz 2020. godine.

              Ispolirane da, tehnicki pristojne da, ocjenama visoko rangirane da, apsolutno se slazem, ali procitaj pozornije o cemu pisem kao odgovor na njegove postove.

              Jedna od zescih gluposti koje su provalili ovdje je da neznam kako development funkcionira. Ti znas? To ti je profesija?

                Igre ne trebaju inovirati, palworld je to dokazao. Igre trebaju biti zabavne. Dokle su god igre zabavne dobre su. A to za day 1, čista matematika, više platformi više vremena sa bude na istoj razini ali i veća zarada. Developerima treba samo više vremena.

                Ako se sjećaš ds1 kad je došao na pc nije bio najbolji port i onda su naučili raditi za baš sa dsom. Ds3 je bio bolesno dobar, elden ring isto a armored core savršen. Znači ako imaš studio koji zna raditi i konzole l pc ja ne vidim nikakav problem da studio poput santa monice ne napravi flawless pc verziju i konzolašku verziju.

                Ali da first gen igre znače znače. Neke igre na plejki su zasluzne za pomocanje granica današnjeg gaminga. Ali isto tako nazalost istina je da će jedna fifa sa paketićima zaraditi više nego nego nekoliko 1st party heavy hittera…

                  Ako tvrdite da multiplatformsko izdavanje day 1 ne utjece na kvalitetu, prodite kroz top 100 najbolje ocjenjenih igara svih vremena i provjerite kolike od njih su inicjalno izasle na samo jednoj platformi.

                  Probajte pogledat i top 10 igara za zasebne platforme pa vidite koliko je tih multiplatformskih naslova koji su bili sam vrh ponude u svoje vrijeme.

                    Tuhy odličan odgovor kroz sve točke.
                    Koriste se Helldivers2 kao primjer nekakvog masovnog multiplatform launcha i isplativosti koji je kako je i @escoban spomenuo zapravo primjer koliko after development truda treba za hotfixove i održavanje igara. I ujedno i razlog zbog kojeg je ND odustao (nažalost) od Factionsa.

                    A ovo da Sony 1st party studiji ne pomiču granice je potpuno smiješno. Vidjet će chono kad upali Horizon FW uskoro na PC točno ono o čemu govorim (optimizaciji kroz različite PC konfiguracije) i možemo onda isto razgovarati.
                    Čisto jedan mali primjerčić što znači development za 1 platformu od ljudi koji rade i multiplatform engine(Decima od GG). I Death Stranding 1 i 2 se radi u njemu. Ne da pomiču granice, nego drugi nisu još ni blizu.
                    Vidjet ćemo kskav će GTA 6 biti.
                    Ali evo kako sam friško prešao TLOU2 remaster, samo ću reći da nikada u nijednoj igri, pogotovo na PC, nisam odigrao od početka do kraja , pa opet još jednom , da ne naiđem na iti jedan bug. U TLOU2 remaster sam naišao na 1.
                    U jednoj cutscene na sekund nestanu sjene.

                    Šta se tiče Covid bubble koji spominje @fensisuperstar živa istina, takav high će biti teško dostiči opet, a teško se odvojiti sad bilo kome od takvog rasta. Nerealno i bit će teško održati kvalitetu zbog želje za lovom

                      • [deleted]

                      Ja kad vidim 50 novih odgovora u bilo kojoj temi

                      fensisuperstar Igre ne trebaju inovirati, palworld je to dokazao. Igre trebaju biti zabavne. Dokle su god igre zabavne dobre su. A to za day 1, čista matematika, više platformi više vremena sa bude na istoj razini ali i veća zarada. Developerima treba samo više vremena.

                      Generalno se slažem sa cijelim postom, osim sa prvom rečenicom. Meni su draže drukčije igre od Palworlda, volim igre koje pomiču granice i imaju i neke dublje slojeve. Stvar je individualna. Ali Palworld je jako drag CEOvima u gamingu, ništa ulaganja-ogroman dobitak

                        Baldurs Gate 3 vam šalje tople puse i zagrljaje.