sanzo slazem se, ali sam htio samo dati drugaciji pogled, apsolutni pogled, koji je najmanje relevantan. Mozes zadrzati kvalitetu i portat na PC u isto vrijeme, day one. Nisu usporedive platforme i zapravo je idealna prilika za Sony kako bi zaradio vise.

Ti i dalje imas target sustav i iz njega izvlacis maksimum. Ne prilagodavas se izdavanju na PC niti to utjece na razvoj. Suprotno da, ono sto CDPR radi i redovno faila

    Jedne od najskupljih igara svih vremena za napraviti + marketing su bile Genshin Impact, RDR2, Modern Warfare 2 (2009), Witcher 3 itd i sve su bile multiplat igre i sve su odlicne, te gotovo svaka od njih imala ispoliran Launch na platformama kojim je izašla. Tako da te priče da je nemoguće dumpati silne milijune u projekt da ispadne dobar na više platformi je krivo. Tada se tu radi o nesposobnosti ili nerealnim rokovima.

    Na stranu to sve, u mome slučaju djaba bacanje silnih milijuna u te igre kad gameplay bude smor. Jedva sam se natjerao završiti RDR2 i TLoU2, a u slučaju Witcher 3 da sve ostalo nije na zavidnoj razini, zbog combata bih odustao na pola.

    Meni trebaju zabavne igre, koje ne moraju nužno pomicati granice u ničemu, ali ove holivudske sony, Rockstar, sada remedy igre, mogu laka srca zaobići ako im fokus i dalje bude bio priča i "realne animacije" i kretanje kao da imaju pune gaće govana. Upalim dmc5 i imam sve kontra od toga + odličan Combat, nešto što u Western dev igrama jako rijetko viđam.

      maverick e dobro da si spomenuo RDR 2 koji je izašao na dvije konzole. Isto tako će i GTA 6 izaći na dvije konzole. To su igre koji su produkcijom usporedive sa Sonyjevim najvećim igrama i sigurno jedan dobar dio odluke izdavanja isključivo na konzolama leži u jednostavnijem razvoju. Samo si potvrdio poantu.

      Na ostatak posta se uopće glupo osvrnut i neusporedivi su u ovom kontekstu. Witcher 3 je bio daleko od ispoliranog launcha, Call of Duty je manufaktura za sebe i svake godine ista igra koja ovisi o marketinga i pogođenom "osjećaju" kretanja i pucanja, a Genshin je u srži mobilna igra.

      chono tvoj pogled isto nije neki iz perspektive tog AAA. Spominješ CB2077 koji je bio tehnički krš kojeg se popravljalo godinama, a o novom Horizonu možemo pričati svašta, ali je ispoliran, a istovremeno i pravo čudo kako se uopće pronašao na PS4.

        maverick

        Remedy je sa AW2 pokazao da i manji studio može napraviti multiplatform igru sa svim bitnim elementima koje je cine na razini Sony igara.

        Npr. ND ce trebati malo više vremena za paralelni development PS5 i PC igara, ali na kraju dana su to isti engine sa drugim API-em, velikanima kao Sony to nije nikakav problem jer dosta Sony studija vec imaju ogromno iskustvo sa PC portanim/nativnim igrama, dokumenti Insomniaca potvrđuju paralelni razvoj za PS5 i PC.

        Fenix ali je pomaknuo granice vizuala odmah po izlasku, nesto o cemu smo raspravljali ovdje. I jos ih pomice. Osim toga nisam ja ni potegao pitanje CDPRa, nego @somethingwrong gdje sam rekao da je los primjer, jer je to studio sa 2 velike igre, od kojih je jedna bila fijasko na izlasku

        Fenix i sigurno jedan dobar dio odluke izdavanja isključivo na konzolama leži u jednostavnijem razvoju

        Ja sam mislio da su dnsnje konzole zapravo PC po arhitekturi i samim time ne vidim zašto bi bilo toliko teško iste raditi i za osobna računala. Nisam ekspert i ne trudim se biti, samo me to intrigira. Kada već ulazes 200+ milijuna u nesto, tada ne znam dali je problem uložiti još koji i da te igre izdaju i na PC.

        Kako god bilo meni ekskluzivnost ne smeta, mogu si sve konzole priuštiti, vremena tako i tako nemam puno pa ove blockbustere tipa nadolazeći GTA ionako zaobilazim.

        maverick Tako da te priče da je nemoguće dumpati silne milijune u projekt da ispadne dobar na više platformi je krivo. Tada se tu radi o nesposobnosti ili nerealnim rokovima.

        Pa to nije ni bila tvrdnja, nego upravo suprotno. Da za simultani devlopment treba dumpati hrpu milijuna. Nije to dodati par developera. I pitanje same dugoročne isplativosti bez gubitka onoga što te igre čini baš tim igrama.

        Ne znam jesu li objavljeni minimum zahtjevi za Horizon FW na PC, baš me zanima.

        Da ponovim pitanje od prije koje je bilo ignorirano, kako je Remedyju uspjelo s AW2? Ako se ne varam, imaju 300-ak zaposlenika (vjerojatno su dio posla outsorcali).

        Znači igra produkcijski na razini Sonyjevih ekskluziva, guraju sa svojim engineom zadnji tech, rade perfektno na svim platformama day one. Mora da je neka magija u pitanju.

          Deadwalker Mora da je neka magija u pitanju

          Epic-ova magija love je u pitanju i naravno vrijeme. Zato sam ga i spomenio gore jer ima sva obilježja dnsnjih Sony igara, a uspilo im je poći za rukom napraviti ispoliran naslov za sve platforme.

            maverick daj jebote u genshin je upucano 700+ milijuna dolara do sad. Plus igra je gatcha. Znači 2022 su imali zaradu od 4 milijarde. Neusporedivo s bilo kojom igrom.

            Kvalitetna je, ja osobno aktivno igram. Ali nije to nivo jedne ps ekskluzive. Prvo genshin priče imaš brat bratu jedno 500-1000 sati. Imaš farmat da se usereš. Ako želiš nekog igrača ili weapon moraš cekato bannere. Farmat primogemse za wisheve je nocna mora. Jbga. skroz drugi tip igre.

              maverick dosta vremena imaju svi Sonyjevi studiji (vidimo po brzini izbacivanja novih naslova), a bogati i veće budžete za glavne hitove.

                maverick

                Zbog određenih lošijih naknadnih Sony portova stvara se fama da je to tko zna kakav pothvat, u suštini nije problem za pravi studio i to Remedy potvrđuje sa AW2 i mnogi drugi prije njih.

                Isto tako imamo studija koji izbace multiplatform igru koja ni na konzoli ni na PC ne radi kako treba, npr. SW Survivor ili CP 2077, Project Red je išao previse na hype i ulagace a imao malo vremena i iskustva, zato je igra i bila odron na izlasku za sve platforme.

                  Deadwalker studio s 30 godina iskustva u razvoju multiplatform igara s igrom koju je uvelike financirao i tehnički potpomognuo Epic (zato je uostalom i EGS ekskluziva) koja je upitne isplativosti i, ne kontriram ti nego je tužno, postoji najviše zbog toga jer je netko zaključio da će mu pomoći u promociji storefrontea (paralela sa Sony)

                    Fenix ne znam u čemu ih je Epic tehnički pomagao ako razvijaju igre na svom engineu. Iskustvo ne osporavam, no kao što rekoh, do toga se dođe kroz odrađene projekte. Ne može biti isprika. Za isplativost će se tek vidjeti - EGS na PC-u istina nije popularan, no pokrit će se s konzolaškim verzijama ako ništa drugo.

                      maverick

                      Sva sreća da su indie firma koja se baš muči sa budžetom 🤷‍♂️ Ja i dalje stojim da je dobra igra direktno proporcionalna sa dobrim developerom. Naravno da je lakše raditi igru samo za jednu platformu ali da li to znači da će igra biti bolja? Apsolutno ne, mislim može izgledati ljepše i izvoditi se bolje u odnosu na HW ali dobru igru čini dobar gameplay i elemente gameplay-a. Može HFW izgledati kao milja dolara kad sam do sada odigrao previše igara na istu foru. Nije baš nešto za pohvalit se da ti igra naspram drugih jedino što ima nuditi je ljepšu grafiku, radije ću upaliti neki teški indie i zabavit se 10 puta bolje nego u istoj kaljuži koja je dosta dugo prisutna u gamingu. Ono što je tipa Larian napravio sa BG3 je nešto što svaki dev treba težiti i ne postoji niti jedan koji je iti blizu toj razini, ama baš niti jedan. I guess what? Igra je multiplatform i jednako jednako je kvalitetna na svim platformama.

                        Deadwalker

                        Microsoft nema nikakve probkeme napraviti multiplatform igre sa svojim studijima ako tu vide profit, ne vidim zasto bi to bio problem i Sonyu. Jedni i drugi imaju ogromne resurse i masu studija sa iskustvom da to izvedu bez vecih problema, samo je pitanje dali je to smjer u kojem treba ici a to ce se brzo saznati.

                        stitrek kojih loših sony portova?

                        prayer bez original sina 1 i 2 baldurs ne bi bio ovako dobar. Igre su crowfundali fanovi i jasno su rekli kakvu igru žele. Ne možes tako razvijati svaki igru.