Gaming Chat - news, tračevi i rumori
chono on, specificno on, kojeg sam svrstao u kos sa njemu slicnima kojih je prepun net.
Čisto sumnjam da čovjek igra isključivo PS5 exkluzive.
chono Horizon si naveo kao tebi dragu igru, ali to ne pomice granice nicega. Da izgleda lijepo, ali CP77 ga sije i u tome, igra iz 2020. godine.
Stojim iza svojih riječi da je Horizon Forbidden West i dalje jedna od najljepših igara na bilo kojoj gaming platformi. Ne izgleda lijepo, izgleda prokleto fenomenalno. Izgleda i Cyberpunk, nisam niš reko kontra njega.
Horizon FW i Gow:R (po nekima i SM2) mogu stajati uz bok najboljima u ovoj generaciji. Možda je "pomicanje granice" prejak izraz, istina, takvih igara su možda 2-4 po generaciji (Elden Ring, Witcher 3, TLOU 1&2, RDR2, Zelda, vjerojatno Baldurs 3), ali u nekim stvarima su ih pomaknuli (sa mog gledišta).
- Uređivano
Tuhy i nitko ti to ne spori, ali ova generacija ne pomice granice u nicemu, PS5 igre nemaju taj efekt koji Escoban spominje. I nisam rekao da igra samo eskluzive, vec da kroji misljenje kroz njih, sve mu se vrti oko njih, ocekuje od njih puno i smeta mu njihov dolazak na jos jednu platformu.
Jos jednom, ako ja izvaljujem gluposti, koja je tvoja referenca u developmentu? Jel ti to struka, posao, to ti nosi kruh na stol? Imas li iskustva u bilo kakvom developmentu?
Edit: vjerojatno je zabuna nastala sto se ja cijelo vrijeme referiram na sadasnju generaciju i eksluzive. Ne generalno, jer generalno to jednostavno ne bi bila istina
- Uređivano
Posrali ste SW-a jer je rekao da je jednostavnije razvijat za jednu platformu nego za gomilu njih. Ako to nije istina, ne znam što je i kako god pokušali izvrnuti svakako je prednost.
Gomila drugih studija je pokazala da bacanje novca u nešto ne rješava problem. Primjer je sami ND, jedan od najboljih dev studija na svijetu, koji je pokušao razvit igru u žanru koji ne pozna i razbio je zube na njemu. Dalje, studio koji je sebe tokom 30 godina strukturirao na način da razvija za jednu lead platformu ne može preko noći postati multiplatform. Njihove igre izgledaju nemoguće dobro za hardver na kojem izlaze jer su rađene za taj jedan buffer, za tu jednu frekvenciju, s toliko trikova i prilagodbi toj jednoj arhitekturi. U takvom okruženju nije tek tako lako skalirat slajdere i eto, imaš, imaš low, middle i ultra postavke za PC.
Svaki pristup ima svoje prednosti i mane, a isključivi razvoj samo za jedan uređaj svakako ima svoje velike prednosti. Sve izvan toga značajno podiže trošak i vrijeme razvoja, pogotovo kad nemaš know how (koliko god to skaliranje neki umanjivali) i to je parametar koji će Sony svakako morat uzet u obzir ubuduće. Barem još neko vrijeme.
Meni osobno je uvijek bilo jebeno kad sam na PS konzolama (pa i na Xboxu nekad) mogao odigrat nešto za što nikome nije jasno kako se izvodi. Je, idealistički bi bilo imat sve da se sve vrti na svim platformama, ali istovremeno vjerujem kako raznovrsnost pristupa, kako poslovnih tako i razvojnih, gura industriju dalje. I tu ne mislim samo na PS nego i na Nintendo. Zadnje što bi volio je da sve postane isto i sterilno
Konkretno po pitanju Sonyja, on sad mora donijeti odluku, ili ćemo nastaviti ovako ili otići skroz u multiplatform. Malo jedno, pa malo drugo dugoročno ne može funkcionirat, i na što god se odluči je rizik. Čini mi se da je ovaj delay s ekskluzivama nastao upravo zbog te neodlučnosti.
chono tlou su proslogeneracijske igre, ova generacija nema nista za ponuditi u tom kontekstu, ali bas nista kako sam napisao. Horizon si naveo kao tebi dragu igru, ali to ne pomice granice nicega. Da izgleda lijepo, ali CP77 ga sije i u tome, igra iz 2020. godine.
Čisti promašaj u svakoj riječi. Ali razumljivo jer nisi ni dotaknuo TLOU2 i Horizon. Kad probaš možemo o tome. Kao netko tko je prešao sve te igre uzduž i poprijeko, uključujući Cyberpunk 5 puta i na PS5 i na PC i koliko god mi se sviđa i taj svijet i igra, generacijski je iza Horizon FW i TLOU2 u masu aspekata. Da ne ispadne da je to samo moj dojam ili dojam nekih fanboja, samo pogledaj reakcije drugih developera i programera na animacije i detalje u TLOU2, ili na HFW , ne trebaš ništa dalje tražiti.
Tuhy horizon je predivan ne zato što je eksluziva vec zato što iza te igre stoje ljudi koji rade takve igre.
- Uređivano
sanzo sto nitko ne spori, igre visoko kotriaju ocjenama, vec sam nekoliko puta napisao, ali ova lista pokazuje pobjednike zadnjih 10 godina. Pobjednike
@somethingwrong nebitno, tlou2 je last gen igra, a novi Horizon izgleda lijepo.
@escoban procitaj jos jednom, a ne uzimaj @Tuhy rijeci koje ja nisam napisao
@fensisuperstar i izgledat ce jos ljepse uskoro
Fenix Posrali ste SW-a jer je rekao da je jednostavnije razvijat za jednu platformu nego za gomilu njih. Ako to nije istina, ne znam što je i kako god pokušali izvrnuti svakako je prednost.
To je moto ovih threadova di ja izjavim nešto
Nije se nitko zapravo niti dotaknuo osim tebe, escobana i Tuhyja točno toga o čemu sam govorio. Development igara je postao preskup, prespor(zapravo nikad brži, ali spor u odnosu na zahtjeve tržišta) i kad bi na to dodao još zahtjev da se istovremeno radi za multi platforme i konfiguracije dolazimo do situacije gdje ili imaš ogroman dodatni trud i trošak ili gubitak kvalitete i kreativne vizije ili negativan press zbog bugova ns launchu ili sve skupa.
Fenix Dalje, studio koji je sebe tokom 30 godina strukturirao na način da razvija za jednu lead platformu ne može preko noći postati multiplatform.
Istina. Nitko ne očekuje studio koji isključivo radi na jednoj platformi da magično izbaci PC port day one.
Ali isto tako prije ću vjerovati pc verziji takvog studija nakon sto su prebacili 4-5 igara na pc.
Nitko se ne buni na ds3 i elden ring.
fensisuperstar pa to i je cijela poanta
chono Jos jednom, ako ja izvaljujem gluposti, koja je tvoja referenca u developmentu? Jel ti to struka, posao, to ti nosi kruh na stol? Imas li iskustva u bilo kakvom developmentu?
Reko sam da si izvalil glupost sa:
Eksluzive… stvaraju potrosace poput tebe koji nisu iskusili nista drugo i pisu iz perspektive vrlo uskog i ogranicenog gledista odnosno polazisne tocke
Nisam se dotaknul developmenta il ičeg vezano uz to. Ne stavljaj mi riječi u usta.
Jedino sam spomenul da sam mišljenja da možda ne bismo dobili tako dobar i ispoliran proizvod kao kad igra prvotno izađe samo na PS. Čisto moje mišljenje na temelju onog što pratim u gamingu zadnjih 20 godina.
Dal ću bit u pravu ja sa svojim mišljenjem il ti sa svojim jednom ako Sony ode multiplaform, vidjet ćemo. Neki mjerodavniji od mene su to puno bolje obrazložili nego što mogu ja.
fensisuperstar Nitko se ne buni na ds3 i elden ring.
Ali DS3 i Elden Ring i dalje izlaze na PlayStationu i to je drugačiji tip igre. Ne mislim na žanr, mislim na metodu i tip razvoja, a u konačnici i na budžet. Odlaskom u potpuni day one multiplatform poptuno će se izgubit potreba i smisao razvoja neke 200+ milijuna dolara vrijedne "filmske" akcijske avanture. To je model koji funkcionira isključivo u ovakvom okruženju, tip igre koja će podignuti appeal platformi i pružati dodatnu vrijednost kod onih 30% provizije koju će nositelj platforme dobiti od svake druge prodane igre.
Netko je bacio usporedbu s Forza Horizonom, ali usporedba je totalno promašena. Radi se o fantastičnoj igri i dobrom serijalu koji je s razlogom uspješan, ali nema ni približno svrhu kao Sonyjeve standardni AAA blockbusteri.
Sad je pitanje treba li nam uopće takvih igraćih blockbustera. Ja mislim da da, bogatstvo leži u izboru, a ako je model kakvog Sony ima taj koji će izroditi takva iskustva (zasad se pokazalo da jest) onda to podržavam
- Uređivano
somethingwrong pa ono onda ne vidim u čemu je problem :-D
Kad gow ragnarok izadje za pc to će biti dovoljno iskustva za izbacit nastavak na pcu. Neće jer i dalje drže do ps branda ali mogu. Režem k na komade od 20 cm svaki da bili sposobni day 1 sa istom kvalitetom.
@Fenix slažem se s tobom. Potpuno. Mislio sam na ovo što kažeš da studio koji radi na jednoj platformo x godina ne može preko noci postati pc dev iste kvalitete da bi izbacio takvu igru na pcu i da bude na istoj razini kao jedam blockbuster koji je praktički avatar/lotr razina. A mozemo ih smatrat takvima jer necemo lagati te igre stvaraju taj dozivljaj. Ali isto tako smatram da takvu igru mogu istovremeno razvijati za pc i za konzolu, izbaciti istu razinu kvalitete ako imaju dovoljno vremena. Znači ne pričamo o tome dal je to financijski bolje ili bolje za rast branda već samo o tome dal je moguće.
Umanjuje se vrijednost studija kad netko kaze da santa monica ne moze izbacit neki novi gow na pcu day 1 bez da pati od kvalitete. Moje mišljenje.
- Uređivano
Tuhy i sad se malo jos vrati unazad i pronadi spominjanje xbox igri, eksluziva i ostalih epiteta. Ne vadi iz konteksta, kao sto ne volis kada se to tebi radi.
@Fenix nece, jer PC nije takva platforma. Nije isto izdati jedan takav brend ili fransizu na PC ili na Xbox. PC se ne reklamira na takav nacin niti se to moze. Neces vidjeti plakate po gradu, gdje stoji slika Uncharteda i gdje je navedeno PC. I dalje bi pisalo Sony i PlayStation.
Ne možeš samo po jednoj igri godišnje radit zaključke. Zato kažem da uzmeš sve nominirane.
Moje mišljenje se dosta poklapa sa ovima koji tvrde da su ekskluzive dobre za kvalitetu jer smatram da ne možeš napravit igru sa jednakim fokusom, budžetom i vremenom razvoja ako radiš za više različitih sustava i uvijek ćeš morat radit kompromise umjesto da izvučeš maksimum koji je u nekom trenutku moguć. S moje strane je najidealnija opcija razvit igru za jedan sustav i onda ju kroz nekoliko godina portat na ostale. Tako dobijemo bolji proizvod, a s vremenom i postane dostupan svima. Realno ionako ne stignem odigrat sve što izađe i počekat godinu - dvije da probam novi hellblade/hi-fi rush ako nemam box ili gow/horizon ako nemam PS mi nije nikakov problem. Čak i kad imam konzolu nerijetko igre čekaju. Ragnarok tek sad igram, pitanje kad ću Forbidden West.
- Uređivano
sanzo slazem se, ali sam htio samo dati drugaciji pogled, apsolutni pogled, koji je najmanje relevantan. Mozes zadrzati kvalitetu i portat na PC u isto vrijeme, day one. Nisu usporedive platforme i zapravo je idealna prilika za Sony kako bi zaradio vise.
Ti i dalje imas target sustav i iz njega izvlacis maksimum. Ne prilagodavas se izdavanju na PC niti to utjece na razvoj. Suprotno da, ono sto CDPR radi i redovno faila
Jedne od najskupljih igara svih vremena za napraviti + marketing su bile Genshin Impact, RDR2, Modern Warfare 2 (2009), Witcher 3 itd i sve su bile multiplat igre i sve su odlicne, te gotovo svaka od njih imala ispoliran Launch na platformama kojim je izašla. Tako da te priče da je nemoguće dumpati silne milijune u projekt da ispadne dobar na više platformi je krivo. Tada se tu radi o nesposobnosti ili nerealnim rokovima.
Na stranu to sve, u mome slučaju djaba bacanje silnih milijuna u te igre kad gameplay bude smor. Jedva sam se natjerao završiti RDR2 i TLoU2, a u slučaju Witcher 3 da sve ostalo nije na zavidnoj razini, zbog combata bih odustao na pola.
Meni trebaju zabavne igre, koje ne moraju nužno pomicati granice u ničemu, ali ove holivudske sony, Rockstar, sada remedy igre, mogu laka srca zaobići ako im fokus i dalje bude bio priča i "realne animacije" i kretanje kao da imaju pune gaće govana. Upalim dmc5 i imam sve kontra od toga + odličan Combat, nešto što u Western dev igrama jako rijetko viđam.
maverick e dobro da si spomenuo RDR 2 koji je izašao na dvije konzole. Isto tako će i GTA 6 izaći na dvije konzole. To su igre koji su produkcijom usporedive sa Sonyjevim najvećim igrama i sigurno jedan dobar dio odluke izdavanja isključivo na konzolama leži u jednostavnijem razvoju. Samo si potvrdio poantu.
Na ostatak posta se uopće glupo osvrnut i neusporedivi su u ovom kontekstu. Witcher 3 je bio daleko od ispoliranog launcha, Call of Duty je manufaktura za sebe i svake godine ista igra koja ovisi o marketinga i pogođenom "osjećaju" kretanja i pucanja, a Genshin je u srži mobilna igra.
chono tvoj pogled isto nije neki iz perspektive tog AAA. Spominješ CB2077 koji je bio tehnički krš kojeg se popravljalo godinama, a o novom Horizonu možemo pričati svašta, ali je ispoliran, a istovremeno i pravo čudo kako se uopće pronašao na PS4.