yakuza_stinger Crash i Spyro više nisu relevantni. Nostalgia trip koji je usahnuo još prošle god.

Crash vrijedi, četvorka je ubila. Spiru jebeš, i tad mi nije bio napet. Obje nisu hot merch trenutno, ali sami su si krivi. Žao mi je zbog Crasha, ako bude novi, želim ga igrat. Nek si nabiju relevantni COD u dupe.

Fenix nastavljaš silovat taj tipfeler unatoč tomu da sam već potrošio 10.ak radnih sati istražujući i pisući o materiji, što je posebno jadno od tebe.

Ma većina što on napiše je dosta jadno od njega, nemoj se obazirat 😃

Microsoft ne moze kupit niti Nintendo niti Sony. Nije da nemaju para. @Fico kako stoje zakoni o monopolu ako je merger u pitanju?

    DarkPunisher
    Fuck... I'd take that.

    N + S bi sabilo realno. Ali to se neće dogoditi nikad pa ni tad.

    yakuza_stinger
    Pa da, ali jebiga. Druga vremena, a obje kompanije posluju odlično. Bilo bi odlično samo zbog koncentracije kvalitetnih igara + hardvera koji Sony uvijek sagradi.

    Mogao bi MS i ostali kupovati što žele, ali ta kombinacija bi se teško mogla pobijediti na tržištu. Još za ekstra profit izbace i na PC-u i ukradu dio kolaca ostatku ekipe.

    Ali to jednostavno ne vidim. Japanci su to, tvrdoglavo ponosno, nitko neće popustiti ni zaboraviti povijest.

    Fico Naravno da znam, nije uopće bilo upitno. Ja forum ne doživljavam suviše ozbiljno, kao ni život općenito. Dođem se zajebavati i s ekipom koju sad već poznajem preko 10 godina i usput se informirati i skupiti najbolje recepte za jela. Naravno da planem na ovim temama jer se na te teme nakače s gadarijama jedni te isti, svako toliko. Ne smeta mi njihovo mišljenje, već to ponašanje i podcjenjivanje. To s circlejerkom je moj prvi upis bio jer mi je dosta istih sranja, po n-ti put, istih osoba.
    Da se gospoda nisu javila, ne bih ni komentirao jer me igre Activisiona i Blizzarda nisu nikad pretjerano zanimale. U zadnjih 10 godina kupio sam njihove tri igre i to baš u zadnje dvije godine, inače nisam od 2012.-2020. kupio niti jednu tako da mi na osobnoj razini nije tako bitna vijest, a za širi utjecaj na gaming su neki pametni ljudi do tog trenutka već dovoljno objasnili pa nisam vidio svrsishodnim (u tom trenutku) ponavljati ono što je izrečeno.

    Naravno da se najviše reagira kad su Microsoft i Sony tema kad je to većini najrelevantnije što zbog utjecaja tih kompanija na gaming, što zbog toga što je većina korisnik njihovih proizvoda i usluga, ne kužim što želiš reći.

    Što ste tiče Sonya i Nintenda nije potreban ni merger ni ništa, uvijek postoji mogućnost ostvarivanja strateškog partnerstva. Kao što Mazda i Toyota sada rade pa dobijemo ovu abominaciju koja se zove Mazda 2 hybrid, a u biti je Toyota Yaris sa Mazdinom značkom.

      buz Naravno da planem na ovim temama jer se na te teme nakače s gadarijama jedni te isti, svako toliko. Ne smeta mi njihovo mišljenje, već to ponašanje i podcjenjivanje.

      Evo meni se čini da ti prozivaš Woodieja za nešto što i sam sada tvrdiš, samo za drugu stranu.

      A oni kojima smeta ovo, drago mi je vidjet da su to još uvijek sve isti ljudi za koje očekujem da će im smetat.
      Ništa novo na tom frontu.

      Woodie tvrdi da se kače jedni te isti s jedne strane, ti tvrdiš da se kače jedni te isti s druge strane.

      Što se pak podcjenjivanja tiče, to je pak točno ono na što ja ciljam sa spominjanjem tog revizionizma. Igre koje su bile odlične, odjednom su prosjek i nebitne.

      Općenito sam dojma da je jako mali broj objava u toj temi bio objektivan i da je prozivanje i jedne i druge strane nastalo iz čistih emocija, a ne zbog toga što je jedna strana objektivnija od druge.

      buz Naravno da se najviše reagira kad su Microsoft i Sony tema kad je to većini najrelevantnije što zbog utjecaja tih kompanija na gaming, što zbog toga što je većina korisnik njihovih proizvoda i usluga, ne kužim što želiš reći.

      Utjecaj na gaming mogu imati i mikrotransakcije, popularnost NFT-a, zaključavanje ekskluzivnosti iza platformi (mislim van konzola, Epic i Steam) i to je utjecaj koji nije nimalo zanemariv. Popularnost praksi se gradi od malih koraka i u takvim temama ne nastaju tako žustre svađe samo zato što se ne spominju riječi Sony i Microsoft. Na to sam ciljao. Korisnici smo i igara pa se oko njih manje kači.

        fensisuperstar

        Zašto je Disney mogao kupiti Fox? Radi se o ogromnoj kompaniji koja nije samo imala filmove već i niz programa, vijesti itd.

        Morao bi se procijeniti market share i iskreno malo sam ispao i ja iz voda trgovačkog prava, ali puno je veći problem japanski zakon trenutno nego monopol sam po sebi.

        @Fico
        Mali broj je bio objektivan (i to sam odmah istaknuo) jer se neki trude uporno sidetrackati svaku vijest u potpunosti ignorirajući bilo kakvu argumentiranu raspravu, a oni koji čak i daju pokoji argument ga na kraju useru sa svojim komentarom gdje odmah bilo kakve druge argumente odbacuju jer ih je dao "Sony Defence Force". Nismo isti, ni blizu.

        Fico

        Pitanjce:

        Kad pričaš o revizionizmu jel se referiraš na moje postove u modernim Sony first-party ekskluzivama?

        Ako da, koji dio ti smatraš revizionizmom?
        Onaj gdje kažem da moderne PS ekskluzive nisu kvalitetne kako ih se prikazuje
        Ili
        Da su stare PS ekskluzive primjetno kvalitetnije od modernih?

        Ja tipa za ovo prvo mislim da samo na ovom forumu ima dosta materijala koji ukazuju upravo na to, a šire se može naći još i više.

        Za drugo priznajem da je moguće da romantiziram starije ekskluzive.
        Definitivno je moguće.
        Ali ne sjećam se takvih komentara iz tog vremena.

          wooddiebone Ako da, koji dio ti smatraš revizionizmom?
          Onaj gdje kažem da moderne PS ekskluzive nisu kvalitetne kako ih se prikazuje

          Mislim da si to možeš i sam jako lagano pobit. Složi listu od 30 igara koje smatraš najkvalitetnijima u prošloj generaciji i pobroji ps ekskluzive na njoj.

          wooddiebone Ne, nego kada krene priča o tome da Bethesda ima prosječne igre baš nakon što ih je Microsoft kupio. Ili priča o tome kako je CDPR prosječan developer s jednom dobrom igrom nakon što su kiksali sa Cyberpunkom. O takvom revizionizmu govorim.

            Fico Svim navedenim je zajedničko što su u posljednje vrijeme dosta kiksali i naravno da ljudi slabo pamte, a negativna stvar više odjekne nego 10 dobrih. "Bughtesda" je dobila takav naziv valjda zbog nečega, nije to izmislio nitko na ovom forumu. CDPR je prvi pravi mainstream uspjeh imao s W3 da se ne lažemo. Nije baš da je to dev s deset megauspješnih naslova pa je sad pljuska reći da je jedna igra bila dobra.

              buz Svim navedenim je zajedničko što su u posljednje vrijeme dosta kiksali

              Ne znam što misliš pod dosta kada je riječ o Bethesdi, no najlakše je da samo citiram što sam ti odgovorio već prije kada si krenuo s ovom pričom.

              Iako na tebi leži težina dokaza jer si ti taj koji tvrdi nešto suprotno od velike većine dojmova o njihovim igrama, udovoljit ću ti i uložiti vrijeme na raspisivanje nečega što si mogao sam vidjeti u recenzijama, dojmovima igrača i dojmovima samih forumaša u temama na ovome forumu.

              Kao prvo, potrebno je Bethesdu razdvojiti na razvojni tim i na izdavača. Krenut ću od razvojnog tima.

              Spomenuo si i sam da je Fallout 4 bio podložan kritikama dijela fanova zbog pojednostavljivanja svojih mehanika. Tu se prvenstveno misli na davanje glasa protagonistu čime se izgubilo na fleksibilnosti dijaloga koji je krasio prethodnike. Međutim, može se povući i kritika da je igra pojednostavila i svoje RPG karakteristike. I dok je to svakako validna kritika, ona se čini znatno manjom u usporedbi s ostatkom igre. Primjerice, s poboljšanim sustavom napucavanja koje je inspiraciju vuklo iz novijih Wolfenstein naslova. I sam je svijet bio vrlo pozitivna točka. Vijugave ulice Bostona, radioaktivni krateri, maglovite i mračne luke, Fallout 4 daleko je od loše igre. To je bila stvarno vrlo, vrlo dobra igra koja je sa sobom povukla puno novosti koje će sigurno naći mjesto i u novijim nastavcima.

              Fallout 76 je po svom izlasku dobio fijasko. Toga sam jako dobro svjestan jer sam uložio i previše sati da napišem recenziju. Tehničke poteškoće, nepraktičnost Creation Enginea u online primjeni i brojni bugovi zbog preranog izlaska gotovo su uništili igru s ogromnim potencijalom. On se prvenstveno manifestirao u predivno dizajniranom svijetu, čudovištima i glazbi koji su zajedno pomogli da zadrže pažnju igrača dovoljno dugo da igru i poprave te nadograde. To se i dogodilo u obliku pravih NPC-eva, boljih questova i boljeg sustava gradnje svoga settlementa. Fallout 76 je danas pristojna igra koja je dokaz da je njeno lansiranje bio rezultat pretjerane žurbe da izbace igru na tržište.

              Idući im je potez Starfield i razlog zašto vjerujem u uspjeh i kvalitetu te igre je vrlo jednostavan. Fallout 4 bio je odlična igra. Fallout 76 trenutno je dobra igra. Konstanta koju su držali su upravo ti izgrađeni svijetovi i lore. To nisu "nekakvi" izgrađeni svijetovi. To su ponajbolje dizajnirani svjetovi u industriji. Svaki od njih uspijeva od jednostavne petlje stvoriti nezaboravno i igraču jedinstveno iskustvo. Na prvi se pogled čini kao vrlo jednostavan mehanizam. Sve se svodi na odlazak od točke A do točke B. No vrlo pametnim dizajnom svijeta, taj se svijet pretvara u nešto više.

              Nešto nakon polaska naići će se na zasjedu koja će voditi do novoga questa koji dovoljno odvraća od puta da zahtijeva ulaganje vremena. Na putu do te nove točke, vidiš lijepi pogled na horizont na koji baciš oko. Tamo pronađeš neku napuštenu zgradu s kosturom osobe koja je očito iskusila bizarnu smrt. Na njegovom se tijelu nalazi pismo u kojima je zabilježio svoje posljednje misli i govori o blagu za kojim je tragao. To područje se potom pretvara u veliku zagonetku traženja tog blaga. Prođu dva sata igre, a točka B udaljenija je nego što je bila kada se kretalo od točke A. Takav svijet ne može svatko dizajnirati. Potrebno je iskustvo, mašta i talent kako bi se iz igre u igru i iz serijala u serijal konstantno prenosila ta kvaliteta. I za slučaj da se pitaš, Fallout 76 ima tu istu kvalitetu. Oni ih ne drže na životu. Oni su im stvorili i daju život. To je čar Bethesdinih igara. Sloboda u pješčaniku toliko detaljnom da se ne možeš oteti dojmu da je stvarno mjesto. To možda nije ono što te privlači i to je skroz u redu. No nije u redu suditi o kvaliteti igre na temelju toga što ti se nešto ne sviđa.

              Sada je vrijeme i za drugu stranu priče, onu o Bethesdi kao izdavaču. Krenuo bih od Arkanea. Dishonored je serijal koji je usavršio apsolutno svaki dio žanra koji predstavlja. Ogromna sloboda u pristupu svakoj meti. Raznovrsne mehanike koje su toliko ispolirane da je svakom igraču jedina granica mašta. Kvalitetno napisane radnje s odličnom glasovnom glumom i toliko mogućnosti prilikom igranja da nakon 10 prelazaka shvatiš da otkrivaš nešto novo.

              Prey je vrlo hvaljena igra čiji je izlazak samo obilježila tehnička neispoliranost zbog čega su ju kritizirali. Radnja i gameplay vrlo su hvaljeni. Nadolazeći Deathloop gradi na izuzetno čvrstim temeljima spomenutih igara i to što tebe nije zainteresiralo nema nikakvog odraza na kvalitetu igre.

              Tražiš nešto što oduševljava pričom? Ne gledaj dalje od Wolfensteina. The New Order i The New Colossus izvrsno su napisani i fino balansiraju između apsurda Tarantinovih filmova i drame ratnih filmova. Od dvodimenzionalne mašine za ubijanje, B.J. je pretvoren u trodimenzionalnog lika koji svojim monolozima na odličan način daje ljudskost čak i situacijama na granici karikature. Da ne govorim da priča nije jedino što valja. Odlična grafika. Maštovit art dizajn. Zanimljivi likovi i mesnato napucavanje u kaotičnoj akciji koja se skriva iza svakog ugla. Wolfenstein je igra koja zrači kul energijom.

              Ako pak se osvrnemo na Doom i da tu kreneš negirati kvalitetu, onda stvarno ne znam o čemu više pričamo. Igra iz 2016. rasturila je na sve moguće načine, a Eternal je svaki element podigao na još kvalitetniju razinu. Ne znam ni što bih ti o tim igrama pričao. Sve je već rečeno, a možeš i sam pročitati na forumu ako te zanima.

              Kvaliteta nije ono što se tebi sviđa ili ne sviđa. Ako to nisu igre za tebe, to je u redu, ali negirati odličan gameplay, kvalitetno napucavanje, kvalitetno pisanje ili pak odbacivati lore i worldbuilding kao samo "nešto", to nije objektivan pogled ni na što. To je čista subjektivnost i zbog toga i govorim i ističem to da ne možeš na temelju ukusa reći je li nešto kvalitetno ili nije.

              Izvor


              buz CDPR je prvi pravi mainstream uspjeh imao s W3 da se ne lažemo. Nije baš da je to dev s deset megauspješnih naslova pa je sad pljuska reći da je jedna igra bila dobra.

              Prodaja ne određuje kvalitetu igre, pobogu. O kvaliteti prvog Witchera, kao i dvojke dovoljno govore pohvale i kritike i igrača. O Gwentu, kao naslovu poslije Witchera 3, također isto govore i kritika i igrači. O Thronebreakeru isto.

              Ako misliš da je jednostavno napraviti dobru igru, bila ona stara, nova, jednostavna, komplicirana, 3D, 2D, varaš se.

                Fico

                Tvoj problem je što ti od svih ovdje očekuješ da sve argumentirano po nekakvim točkama obrazlože u detalje i onda na kraju napišu zaključak. Očekuješ nekakve seminarske radove od ljudi. Pa je li potrebno svaki put napisati "Da, Bethesda ima super igara, prihvaćene su dobro od kritike i igrača te se izrazito dobro prodaju. Bethesda u svom portfelju ima i neke igre u pripremi kao što su Starfield, od koje se puno očekuje. Unatoč navedenom, moje osobne preferencije su takve da mi njihove igre ne odgovaraju" Ili smijem napisati: "Briga me, Bethesdine igre mi nisu bog zna što, igrao sam to i to i nije mi valjalo."
                I kažeš da nestanem iz rasprave, naravno kad mi tamo mojih 10 rečenica izvučeš van posebno i onda svaku seciraš posebno pritom promašujući cijelu poantu ako gledaš jedno po jedno naravno da nemam ni vremena ni volje na to odgovarati i komunicirati na taj način. To nije ni komunikacija ni rasprava, to je analiza.