• Gaming Vijesti
  • Bethesda o zaobilaženju PlayStationa: Igre će biti bolje i igrat će ih više ljudi

Dobro, po pitanju novijih FPS-ova malo koji ima tako zabavan SP kao zadnja dva Dooma. Bethesda mi ima igre koje variraju od ništa posebno do odličnih, i u ove potonje definitivno ubrajam Doomove. Kako god, ova izjava da će doći do više igrača zaobilaženjem platforme je u najmanju ruku redundantna.

Fico Garantiram da si u krivu, lol. Probao sam što me zanimalo, napisao sam ti što mi se posljednje svidjelo. Nigdje nisam prepoznao tu visoku kvalitetu o kojoj pričaš, ni kod onog što mi se svidjelo, ni kod onog što nije. A vidim da se i tu puno drugih ljudi slaže. No već smo ustanovili da su tvoji kriteriji nešto niži i to je u redu, ali nemoj ih nametati drugima.

A izjava ti je, da prostiš, glupa. Rekao sam da ćemo vidjeti kakve će biti igre, misleći na to da želim da postanu bolje no što su bile pošto se u posljednjih 10 godina i nisam nešto nauživao njihovih igara. Kako sam doveo quotanom izjavom kvalitetu budućih naslova u pitanje?
Granted, doveo sam naknadno u pitanje kvalitetu onoga što sam već odigrao jer te igre ni po čemu ne spadaju u vrh gaming ponude. Nadam se da će Microsoft donijeti pozitivan utjecaj i da će kvaliteta porasti, kao što su najavili da hoće. Mislim da je to svima u interesu, nitko sretniji od mene da Starfield rasturi i da ga mogu odigrati, gdje god to bilo. Bezobrazno si mi stavio riječi u usta i očekujem ispriku. Tvoja reakcija bi bila prihvatljiva samo da sam napisao "Aha, prodali su se evo odoše u kurac, sve igre će biti smeće." Jesam ja to igdje napisao?

Već godinama se Bethesda kritizira zbog forsiranja zastarijelog engina i zbog toga što ih je jedan Witcher serijal i CDPR u razmaku od dvije igre pretekao u gotovo svim segmentima.
Id Software je s druge strane primjer kako se iz pada u prosjećnost vraćaš na pravi put.

Žalit ću samo za novim Doom-om i Evil Within 3 (ak ga bude). Makar su mi te igre (serijali) oke, slažem se sa Buzom da Bethesda baš i nije tolki sinonim za ultrakvalitetne igre bez kojih se ne može.

Sve ostalo nije moj đir i osobno ne propuštam niš previše.
Al i dalje čisto sumnjam da s godinama neće doć na neku Playstation konzolu.
Kleli su se i u PS exkluzive, pa ih evo na Pc-u

@Fico
Da ti pokušam objasniti, pod uvjetom da ih ima, ja sad odem po Xbox i neću to ni osjetiti. Osim od pravednika, taj markup si ne mogu priuštiti...
Ja s Microsoftom nemam nikakav problem, pobogu Tzereenu sam pokušavao objasniti da je kupovina Bethesde legitimna i da bi i Sony ih kupio da može, znam ja tko je i što je i dalje Bethesda u ovoj industriji, ali budimo objektivni na čas.

Ono što ja nemam je vrijeme za sve i svašta. Imam vremena za odigravanje samo vrha ponude, a Bethesda me dosta puta razočarala u zadnje vrijeme tako da mi svakako nisu neki mamac za Xbox. Dok me ne uvjere u suprotno. Ne vidim kako sam doveo kvalitetu u pitanje, doveli su je sami. A i da jesam, ne kužim tko si točno ti da ćeš odrediti benchmark za kvalitetu. Dokaži da su njihove igre u posljednjih 10 godina u vrhu po nekakvoj priči, grafici, ispoliranosti, gameplayu. Jednostavno nisu. To su korektne igre, kultne kao što sam rekao pa imaju nekakve izgrađene svijetove i loreove i to ih jedino drži na životu sada.

    Smrdljiva ekskluzivnost, ništa drugo. Govorim to iz pozicije nekoga tko će moći igrati ovu igru na kompu. Trebaju se dogovoriti, sve igre na sve platforme, znam utopija.

    Navučena mi je izjava, igre će možda biti dostupne širem krugu igrača, ali ako sve ide preko pretplate, nisam siguran da će to značiti i značajno veći profit. Baza PS4/PS5 igrača je prevelika da je se otpiše. Vidjet će se koliko je to dobar smjer.

    elpscyhopatost
    Rok trajanja tvog boravka na forumu bit će kraći od roka mog poluustajalog ramsteka u frižideru.

    Nije li M$ prigovarao Sony-u za ekskluzive prije nekog vremena ili sam ja to nešto krivo zapamtio?

    buz Ne vidim kako sam doveo kvalitetu u pitanje, doveli su je sami. A i da jesam, ne kužim tko si točno ti da ćeš odrediti benchmark za kvalitetu. Dokaži da su njihove igre u posljednjih 10 godina u vrhu po nekakvoj priči, grafici, ispoliranosti, gameplayu. Jednostavno nisu. To su korektne igre, kultne kao što sam rekao pa imaju nekakve izgrađene svijetove i loreove i to ih jedino drži na životu sada.

    Iako na tebi leži težina dokaza jer si ti taj koji tvrdi nešto suprotno od velike većine dojmova o njihovim igrama, udovoljit ću ti i uložiti vrijeme na raspisivanje nečega što si mogao sam vidjeti u recenzijama, dojmovima igrača i dojmovima samih forumaša u temama na ovome forumu.

    Kao prvo, potrebno je Bethesdu razdvojiti na razvojni tim i na izdavača. Krenut ću od razvojnog tima.

    Spomenuo si i sam da je Fallout 4 bio podložan kritikama dijela fanova zbog pojednostavljivanja svojih mehanika. Tu se prvenstveno misli na davanje glasa protagonistu čime se izgubilo na fleksibilnosti dijaloga koji je krasio prethodnike. Međutim, može se povući i kritika da je igra pojednostavila i svoje RPG karakteristike. I dok je to svakako validna kritika, ona se čini znatno manjom u usporedbi s ostatkom igre. Primjerice, s poboljšanim sustavom napucavanja koje je inspiraciju vuklo iz novijih Wolfenstein naslova. I sam je svijet bio vrlo pozitivna točka. Vijugave ulice Bostona, radioaktivni krateri, maglovite i mračne luke, Fallout 4 daleko je od loše igre. To je bila stvarno vrlo, vrlo dobra igra koja je sa sobom povukla puno novosti koje će sigurno naći mjesto i u novijim nastavcima.

    Fallout 76 je po svom izlasku dobio fijasko. Toga sam jako dobro svjestan jer sam uložio i previše sati da napišem recenziju. Tehničke poteškoće, nepraktičnost Creation Enginea u online primjeni i brojni bugovi zbog preranog izlaska gotovo su uništili igru s ogromnim potencijalom. On se prvenstveno manifestirao u predivno dizajniranom svijetu, čudovištima i glazbi koji su zajedno pomogli da zadrže pažnju igrača dovoljno dugo da igru i poprave te nadograde. To se i dogodilo u obliku pravih NPC-eva, boljih questova i boljeg sustava gradnje svoga settlementa. Fallout 76 je danas pristojna igra koja je dokaz da je njeno lansiranje bio rezultat pretjerane žurbe da izbace igru na tržište.

    Idući im je potez Starfield i razlog zašto vjerujem u uspjeh i kvalitetu te igre je vrlo jednostavan. Fallout 4 bio je odlična igra. Fallout 76 trenutno je dobra igra. Konstanta koju su držali su upravo ti izgrađeni svijetovi i lore. To nisu "nekakvi" izgrađeni svijetovi. To su ponajbolje dizajnirani svjetovi u industriji. Svaki od njih uspijeva od jednostavne petlje stvoriti nezaboravno i igraču jedinstveno iskustvo. Na prvi se pogled čini kao vrlo jednostavan mehanizam. Sve se svodi na odlazak od točke A do točke B. No vrlo pametnim dizajnom svijeta, taj se svijet pretvara u nešto više.

    Nešto nakon polaska naići će se na zasjedu koja će voditi do novoga questa koji dovoljno odvraća od puta da zahtijeva ulaganje vremena. Na putu do te nove točke, vidiš lijepi pogled na horizont na koji baciš oko. Tamo pronađeš neku napuštenu zgradu s kosturom osobe koja je očito iskusila bizarnu smrt. Na njegovom se tijelu nalazi pismo u kojima je zabilježio svoje posljednje misli i govori o blagu za kojim je tragao. To područje se potom pretvara u veliku zagonetku traženja tog blaga. Prođu dva sata igre, a točka B udaljenija je nego što je bila kada se kretalo od točke A. Takav svijet ne može svatko dizajnirati. Potrebno je iskustvo, mašta i talent kako bi se iz igre u igru i iz serijala u serijal konstantno prenosila ta kvaliteta. I za slučaj da se pitaš, Fallout 76 ima tu istu kvalitetu. Oni ih ne drže na životu. Oni su im stvorili i daju život. To je čar Bethesdinih igara. Sloboda u pješčaniku toliko detaljnom da se ne možeš oteti dojmu da je stvarno mjesto. To možda nije ono što te privlači i to je skroz u redu. No nije u redu suditi o kvaliteti igre na temelju toga što ti se nešto ne sviđa.

    Sada je vrijeme i za drugu stranu priče, onu o Bethesdi kao izdavaču. Krenuo bih od Arkanea. Dishonored je serijal koji je usavršio apsolutno svaki dio žanra koji predstavlja. Ogromna sloboda u pristupu svakoj meti. Raznovrsne mehanike koje su toliko ispolirane da je svakom igraču jedina granica mašta. Kvalitetno napisane radnje s odličnom glasovnom glumom i toliko mogućnosti prilikom igranja da nakon 10 prelazaka shvatiš da otkrivaš nešto novo.

    Prey je vrlo hvaljena igra čiji je izlazak samo obilježila tehnička neispoliranost zbog čega su ju kritizirali. Radnja i gameplay vrlo su hvaljeni. Nadolazeći Deathloop gradi na izuzetno čvrstim temeljima spomenutih igara i to što tebe nije zainteresiralo nema nikakvog odraza na kvalitetu igre.

    Tražiš nešto što oduševljava pričom? Ne gledaj dalje od Wolfensteina. The New Order i The New Colossus izvrsno su napisani i fino balansiraju između apsurda Tarantinovih filmova i drame ratnih filmova. Od dvodimenzionalne mašine za ubijanje, B.J. je pretvoren u trodimenzionalnog lika koji svojim monolozima na odličan način daje ljudskost čak i situacijama na granici karikature. Da ne govorim da priča nije jedino što valja. Odlična grafika. Maštovit art dizajn. Zanimljivi likovi i mesnato napucavanje u kaotičnoj akciji koja se skriva iza svakog ugla. Wolfenstein je igra koja zrači kul energijom.

    Ako pak se osvrnemo na Doom i da tu kreneš negirati kvalitetu, onda stvarno ne znam o čemu više pričamo. Igra iz 2016. rasturila je na sve moguće načine, a Eternal je svaki element podigao na još kvalitetniju razinu. Ne znam ni što bih ti o tim igrama pričao. Sve je već rečeno, a možeš i sam pročitati na forumu ako te zanima.

    Kvaliteta nije ono što se tebi sviđa ili ne sviđa. Ako to nisu igre za tebe, to je u redu, ali negirati odličan gameplay, kvalitetno napucavanje, kvalitetno pisanje ili pak odbacivati lore i worldbuilding kao samo "nešto", to nije objektivan pogled ni na što. To je čista subjektivnost i zbog toga i govorim i ističem to da ne možeš na temelju ukusa reći je li nešto kvalitetno ili nije.

    Htio bih se za kraj osvrnuti na još nešto, posve nevezano uz igre.

    To što si ti navikao na prosjeke s Ubisoftom, isključivo je tvoj problem. Ja imam vremena samo za top kvalitetu.

    No već smo ustanovili da su tvoji kriteriji nešto niži i to je u redu, ali nemoj ih nametati drugima.

    A izjava ti je, da prostiš, glupa.

    Bezobrazno si mi stavio riječi u usta i očekujem ispriku.

    Isprika će ostati u iščekivanju sve dok sarkazam i cinizam iza kojih samo skrivaš uvrede i provokacije ne ukrotiš i staviš pod kontrolu.

    Opet vidim da mi stavljaš riječi u usta na par mjesta i tupiš po istome tako da mi se ne da opet u krug. Nisam rekao da ne rade kvalitetne igre, već mi trenutno ne spadaju u vrh industrije ni po čemu od navedenog i kao ime mi nisu selling point ni za što. Sada pod okriljem Microsofta imaju svaku priliku me razuvjeriti i privući, isto vrijedi i za Ubisoft i za bilo kog drugog.

    To da li su oni vrh industrije ili dno industrije utvrđuje tržište. Pojedinačna mišljenja su samo pojedinačna mišljenja.

      Sterlok Upravo to i govorim od jutra, ali nekima nije jasno i dalje. 😄😄

      Mislim da je daleko najveća snaga Bethesde sjajan world building koji ispriča cijelu priču igre sam za sebe. Mislim da nema developera koji im može u tom segmentu parirati na nekom sličnom levelu genijalnosti.

      No s druge strane, imaju im igre dosta drugih musica - prastari engine kojeg valjda još uvijek drže zbog modding communityja, toliko kvalitetna priča i likovi da sam završio glavnu kampanju u ravno 0 njihovih igara, trend drastičnog pojednostavljivanja RPG mehanika koji ubija kompletni roleplay, apsolutno 0 izazova u u bilo kojoj njihovoj igri i generalno osjećaj kao da sam x puta odigrao sve jednostavniji Morrowind.

      Svejedno, kada se sjetim Bethesde, prvo što mi pada napamet je fantastična atmosfera i random dungeon prepun iznenađenja na svakom koraku. Šteta je propustiti njihove igre i mislim da PS igrači puno gube MS-ovom akvizicijom.

        prayer navodno je novi engine u pitanju, no dam ruku u vatra da će igra izgledati i mirisati kao Fallout na svakom koraku.

          Deadwalker

          Onaj trailer sa E3 je in engine alpha, ne izgleda loše iako da budem iskren ne zanima me ta igra baš. Bez gameplaya je 0 bodova. Ali pošto sada imaju dosta veliki budget sumnjam da će biti smeće igra, na drugu ruku - Bethesda...

          2 mjeseci kasnije