Moji mobiteli kroz godine: siemens c60, sony ericsson k750i, sony ericsson f305, sony ericsson xperia mini, samsung galaxy s3, samsung galaxy a5, samsung galaxy s10.

Od svih navedenih, samsung mi je najmiliji, jer je jednostavan za korištenje, za moje potrebe je i više nego zadovoljavajući, iako mi je svaki navedeni mobitel trajao 3+ godine, samsung mi je najviše sjeo jer jednostavno je. Stvar osobne preference i budžeta individualca.

@Fico Ne , Apple nije nista bolji od Androida(Google).

https://www.computerworld.com/article/3646190/apple-is-sneaking-around-its-own-privacy-policy-and-will-regret-it.html “Apple has allowed app developers to collect data from its 1bn iPhone users for targeted advertising, in an unacknowledged shift that lets companies follow a much looser interpretation of its controversial privacy policy. In May, Apple communicated its privacy changes to the wider public, launching an advert that featured a harassed man whose daily activities were closely monitored by an ever-growing group of strangers. When his iPhone prompted him to ‘Ask App Not to Track,’ he clicked it and they vanished. Apple’s message to potential customers was clear — if you choose an iPhone, you are choosing privacy. But seven months later, companies including Snap and Facebook have been allowed to keep sharing user-level signals from iPhones, as long as that data is anonymized and aggregated rather than tied to specific user profiles.”


https://9to5mac.com/2022/02/28/apps-sell-your-location-data/ A report in The Markup found that many apps continue to sell location data to brokers simply by doing so directly rather than via an SDK – and relying on an innocuous-sounding phrase in their privacy policies.

Now, data brokers are moving to a new method. If the app developer has an agreement with a location data broker, they can supply user data directly through “server-to-server” transfers.

This method appears to happen outside of the view of app stores and is becoming more common in the industry […]

Apple’s policy requires apps to disclose what data they are collecting from people and how it can be used and to get consent from users before sharing their data. However, it doesn’t require apps to disclose exactly who they are selling data to, and many apps simply state that they “share data with partners.”

There’s plenty of incentive for popular apps to do this.

In an email sent to an app developer and reviewed by The Markup, Veraset, a location data broker that is a subset of the company SafeGraph, pitched that the developer could “send data to Veraset server-to-server (no need to install or maintain an SDK).” The pitch also noted that apps can make from $12,000 to $1 million a year for sending their users’ location data to the company. 

The piece argues that Apple and Google have no realistic way to audit this practice, and that only privacy laws can prevent it from happening.


Apple me podjseca na izdavace videoigara koje kazu da nece biti mikrotransakcija pa su recenzije odlicne a onda ih mjesec dana kasnije ubace, a recenzije vec odavno izbacene.

    Meni su se kinezi toliko zgadili da ih vise ni stapom ne diram, imao sam Mi9T i bio je ajmo reci ok ali s njim sam shvatio da ne zelim vise imati midrangere pa cu radije uzeti godinu dana stari flagship na akciji. Nije bio cak toliko problem u tom Mi9T, bio je samo underwhelming kao cijelokupno iskustvo. Ono zbog cega su mi se zgadili je da kako vec eto zivim devetu godinu u Njemackoj, donosim rodbini i prijateljima mobitele kad uhvatim na dobroj akciji i uvijek je stvarno dosta jeftinije no u zadnje vrijeme sam imao toliko nesrece s Xiaomi odnosno Redmi uredjajima da ih vise ne uzimam dok sa A serijom od njenog samog pocetka sam sigurno donio preko 10 mobitela i nikad ni jedan jedini problem. Isto tako je mit da su mobiteli A serije puno skuplji od onih konkurencije vec sam o tome masu puta pisao i ne da mi se ali o cemu pricamo kad jedan Redmi Note 11 Pro 5G sa SD695 cpu-om ima MSRP od 369€, taj procesor je ok za mobitele koji kostaju 200€ maksimalno.

    Ne kazem da je Samsung neko cudo ali s njim imam daleko najbolja iskustva i ako budem vise ikad mjenjao brand to ce jedino mozda biti neki Pixel ili Iphone, sve ostalo je za mene umrlo.

    bosscorelli tehnički i banke rade istu stvar u kontekstu kategoriziranih i anomiziranih purchase informacija svojih klijenata pa opet ne možeš reći da je to baš ista stvar budući da je Googleov cijeli poslovni model temeljen na trackingu i ad klikovima, dok Apple većinski živi od prodaje hardwarea i pripadnog softwarea. U nekom mjeri Apple i ne može u potpunosti maknuti kompletni tracking jer od toga žive developeri aplikacija / igara pa trebaju ostati konkurentni za one od čijih feeova žive.

    Generalno, na nekakvu potpunu anonimnost možemo u današnjem svijetu zaboraviti, jedino da se kompletno isključiš iz interneta i moderne tehnologije. Apple iako svoj privacy marketinški potencira van onoga što u stvarnosti to zbilja jest, svejedno tako postavlja svojevrsne standarde, barem što se tiče smjera u kojem bi platform holderi trebali ići, a to je transparentnije informiranje kupaca koji im se podaci prikupljaji i kome se dijele. Tu dalje konzument ima mogućnost izabrati je li mu to ok ili ne.

      @Deadwalker je napisao nešto što sam htio napisati. Dio telemetrije jednostavno ne možeš maknuti jer je nužan za funkcioniranje aplikacije. Međutim, u jednom od članaka koje si linkao se skriva jedna bitna stvar.

      bosscorelli But seven months later, companies including Snap and Facebook have been allowed to keep sharing user-level signals from iPhones, as long as that data is anonymized and aggregated rather than tied to specific user profiles.

      Ovo puno znači. Ne koliko bi značilo potpuno gašenje telemetrije, ali ovo je već velika razlika naspram Googlea. Ovime se efektivno zakida korištenje/stvaranje tzv. Advertising ID-a koji jedinstveno identificira korisnika i šalje mu ciljane oglase. Kda gledamo na to u kontekstu Mete, ovime se otežava ciljano reklamiranje političkih stranaka, grupa ili pokreta individualcima, nešto na čemu Meta jako puno zarađuje.

      Apple nije svetac, ali je po pitanju privatnosti korisnika bolji od Googlea. Nije to velika razlika, ali je dovoljna za kežual korisnika da čini razliku. Za sve one koji više naginju na HC privatnost, oni će se okrenuti GrapheneOS-u, LineageOS-u i općenito procesu degooglifikacije prelaskom, primjerice, na alternativne poslužitelje maila poput ProtonMaila ili Tutanote, dok će određene aplikacije, poput YouTubea, zamijeniti open-source aplikacijama koje komuniciraju sa YouTube serverom i direktno dohvaćaju video zapise (donedavno Vanced, a sada je jedan od najpopularnijih NewPipe).

        Deadwalker Clanak koji sam linkao potkopava "transparentnije informiranje kupaca" i "kome se dijele."

        Apple’s policy requires apps to disclose what data they are collecting from people and how it can be used and to get consent from users before sharing their data. However, it doesn’t require apps to disclose exactly who they are selling data to, and many apps simply state that they “share data with partners.”

        Mislim da je to ista stvar kao i kod drugih prodavaca podataka. Apple je poceo pozitivno sa privacy politikom na papiru, ali sve vise i vise gazi to i okrece se prodavanju korisnickih podataka kao i svi ostali. Jasno je zasto to zapravo i moraju , kao sto si rekao zbog developera app/games.

        @Fico

        Fico anonymized and aggregated

        Ovakvi podaci su puno manje vrijedni za oglase, da. S druge strane, Googlu su oglasi zlatna koka dok su Applu samo beer money. Uvijek budu najgori na Zapadu sto se tice oglasavanja. Nadam se da ce ih EU u tome usporiti, SAD sumnjam da ce ista po tome uciniti u blizoj buducnosti..

          Može samo pitanje, što je loše u ciljanim reklamama? Unaprijed hvala.

            bosscorelli Mislim da je to ista stvar kao i kod drugih prodavaca podataka. Apple je poceo pozitivno sa privacy politikom na papiru, ali sve vise i vise gazi to i okrece se prodavanju korisnickih podataka kao i svi ostali. Jasno je zasto to zapravo i moraju , kao sto si rekao zbog developera app/games.

            Ovo je više problem s državama i regulacijama te zakonima o zaštiti potrošača i njihovih podataka. Apple može tražiti da je jedini način da se certificira aplikacija taj da se specifično navede kome se prodaju podaci prikupljeni korištenjem tih aplikacija. Problem je što onda neće imati skoro niti jednu aplikaciju na svom uređaju jer nema zakonske osnove koja bi natjerala firme koje stoje iza aplikacija da to jasno definiraju.

            Za takvo što bi se ljudi trebali angažirati i pisati svojim političkim predstavnicima. U slučaju EU država, to bi bili članovi Parlamenta EU.

            Ovakvi podaci su puno manje vrijedni za oglase, da. S druge strane, Googlu su oglasi zlatna koka dok su Applu samo beer money. Uvijek budu najgori na Zapadu sto se tice oglasavanja. Nadam se da ce ih EU u tome usporiti, SAD sumnjam da ce ista po tome uciniti u blizoj buducnosti..

            Zato baš nema smisla Appleu da se bavi prodajom informacija. Oni će radije te informacije iskoristiti da poboljšaju svoje proizvode ili eventualno vide koje se 3rd party aplikacije koriste kako bi vidjeli isplati li im se uložiti u razvoj ili kupovinu takvog proizvoda na koji bi onda nabili pretplatu i prodali u sklopu svog ekosustava.

            Nitko ne govori da Apple ne prikuplja podatke, ali način na koji ih oni koriste je drukčiji od Googlea.

            Tzereen Može samo pitanje, što je loše u ciljanim reklamama?

            Informacije su najvrijednija stvar u današnjem svijetu. Mogu promijeniti tok čitavih zemalja. Ciljani oglasi mogu biti da tebi stižu oglasi za Adidas tenisice jer si ih Googlao. Ciljani oglas može biti i reklama za polikliniku jer si Googlao što znači osip na preponama. Međutim, ciljani oglas može biti i politička opcija na nadolazećim parlamentarnim izborima.

            Poanta je da je metoda prikupljanja informacija ista, a prodaja nije regulirana, stoga se te informacije prodaju zainteresiranim skupinama i time se ti podaci koriste za manipulaciju mišljenja pojedinca. Primjerice, Facebook je namjerno povećavao prisutnost desno orijentiranih Facebook grupa prije predsjedničkih izbora u SAD-u 2016.

            Evo ti konkretan primjer. Zamisli da se bliže parlamentarni izbori. Na njima ne vidiš političku opciju koja ti u potpunosti odgovara, no vidiš jednu koja pokriva neke stvari koje bi volio vidjeti da se primjenjuju. Nećkaš se hoćeš li ili nećeš izaći na izbore jer nisi siguran hoće li uopće ostvariti dovoljan broj glasova da sastave vladu. Politička opozicija kupi u paketu informacije o političkim tendencijama korisnika određene društvene mreže, među kojima su i informacije o tebi. Ciljano gledaju da tebi prikazuju čim više reklama, grupa i stranica za sebe kako bi te demotivirali za izlazak na izbore jer ti pokušavaju oslikati sliku da su izbori već dobiveni jer puno ljudi podržava njih, a ne one kojima ti misliš dati glas.

            Ne postoji regulacija primjene informacija koje se prodaju što dovodi do malicioznog korištenja tih istih informacija. Korporacijama se besplatno daje nešto potencijalno vrlo opasno samo zato što je ljudima praktično koristiti neku aplikaciju.

            Ok. Hvala još jednom.

            Mislim da nitko u stvari ne zna pravu istinu s tim prikupljanjem podataka, koliko samo različitih aplikacija imam na računalima..nebi me čudilo da znaju sve o meni. Da ne pričamo o tome da je i google i facebook i druge vece korporacije vec bile po sudovima zbog ovakvih stvari. A gdje su ostale manje i upitne kompanije.

            Da ne govorim o primjerima tipa telegram aplikacije…gdje je tipa korisnik sve obrisao…uništio uređaje..a fbi dođe do svih podataka. Bojim se da se puno toga svejedno sprema na oblake…možda i hardcore kriptirano, sakriveno…kako god…ali bojim se da nitko više nije 100% anoniman. Pa k vragu i sam ISP provider ima sve spremljeno.

            Mada je meni to sve manje bitno…nemam šta skrivati..ne bavim se kriminalom niti ilegalnim stvarima…kaj ce vidjet? da sam gledao golotinju?Znat gdje radim i kaj sam naručio preko weba? Who cares…

            A oglasi..neznam kako vi ali nikad baš nikad nisam kupio ništa oglašeno…ali vjerujem da ima puno osoba na koje to ima utjecaj.

              doctorfreak Mislim da nitko u stvari ne zna pravu istinu s tim prikupljanjem podataka, koliko samo različitih aplikacija imam na računalima..nebi me čudilo da znaju sve o meni. Da ne pričamo o tome da je i google i facebook i druge vece korporacije vec bile po sudovima zbog ovakvih stvari. A gdje su ostale manje i upitne kompanije.

              Zapravo se poprilično jasno zna kakvi se podaci sve prikupljaju. Na koji ih način obrađuju i što s njima rade je druga priča. Kada god stisneš I agree tijekom ili nakon neke instalacije, pristaješ na Terms of Agreement u kojima jasno stoji koje su podatke u mogućnosti prikupljati. Na temelju toga su nastale stranice poput Terms of Service; Didn't Read koje rade pregled rada aplikacije i ocjenjuju njenu privatnost.

              Da ne govorim o primjerima tipa telegram aplikacije…gdje je tipa korisnik sve obrisao…uništio uređaje..a fbi dođe do svih podataka. Bojim se da se puno toga svejedno sprema na oblake…možda i hardcore kriptirano, sakriveno…kako god…ali bojim se da nitko više nije 100% anoniman. Pa k vragu i sam ISP provider ima sve spremljeno.

              Telegram po defaultu ne koristi E2EE (End-to-End Encryption) zbog čega se može doći do svih poruka i medija koje se nalaze u nekom chatu. Mnogi to ne znaju ili znaju, ali im se ne da prebaciti razgovor u Secret Chat opciju koja zatim koristi E2EE. Međutim, Telegram koristi svoju enkripciju, što stavlja upitnik nad kvalitetu te enkripcije. U svakom slučaju, postoji E2EE opcija koju jako puno ljudi ne koristi.

              Mnogi, primjerice, koriste WhatsApp tako da rade backup poruka i slika na oblak. Iako ima E2EE implementaciju, jako se puno metapodataka može izvući, što je opet još jedan znak da je bolje pomalo se micati od WhatsAppa s obzirom na firmu koja stoji iza aplikacije.

              Ako netko cilja na privatnost u razgovorima, najpraktičniji prelazak bio bi na Signal koji potpunu kontrolu daje korisniku, otvorenog je koda i ima klijentsku enkripciju koja omogućuje da oni u niti jednom trenutku ne mogu pohraniti sadržaj poruke na svojim serverima (jednostavno je nemoguće zbog načina na koji je aplikacija napravljena). Postoji još alternativa poput Threeme, švicarska aplikacija za razgovor koja se jednokratno plaća, a temelji se na Matrixu – sve popularnijem sigurnosnom komunikacijskom protokolu. Interesantna je jedna od Matrixovih implementacija zvana Element koja je zapravo aplikacija poput Slacka ili Discorda te koristi E2EE, a moguće ju je i self-hostati. Prosječno tehnološki pismena osoba može jako puno toga saznati i učiniti po pitanju vlastite privatnosti na internetu.

              Imaš pravo da ISP ima uvid u to što radiš s prometom, no ne znam jesi li upoznat s korištenjem DNS-a preko HTTPS-a? Treba dvije minute da se postavi (može na razini rutera, operacijskog sustava ili preglednika). Time efektivno možeš otežati praćenje korisnika čak i ISP-u. Ne možeš u potpunosti eliminirati, ali je svakako bolje nego ne korištenje enkripcije. Jedan od primjera DNS-a preko HTTPS-a je švicarski Quad9.

              Mada je meni to sve manje bitno…nemam šta skrivati..ne bavim se kriminalom niti ilegalnim stvarima…kaj ce vidjet? da sam gledao golotinju?Znat gdje radim i kaj sam naručio preko weba? Who cares…

              Ovo je vrlo opasno stajalište. Kao da kažeš da nemaš ništa za reći pa te nije briga za slobodu govora. Ovime se postavlja ideja da ako nešto skrivaš, onda mora da si kriv za nešto. Ako ne skrivaš ništa, onda nisi kriv za nešto. Međutim, zapitaj se sljedećih nekoliko pitanja. Bi li dopustio bilo kome da ti njuška po mobitelu? Ja osobno ne bih. Ne zato što sam nešto skrivio, nego zato što moji razgovori s drugim ljudima nisu tuđa briga niti imaju što znati o njima van onoga što ja eksplicitno odlučim podijeliti. Štoviše, ovo se pitanje može primijeniti i na druge teme. Bi li ostavio ključ stana odmah ispred vrata i dopustio bilo kome da uzme ključ i uđe, samo na temelju toga da su obećali da neće ništa loše napraviti? Tehnologija, a posebice mobiteli, postali su neizostavan dio svakodnevnice koji koristimo za neke nebitne, ali i neke vrlo bitne stvari. Zbog toga bismo trebali firme tretirati s puno više strogoće po pitanju toga što si dopuštaju. Na kraju krajeva, to je samo još jedna skupina stranaca.

              No maknimo se s osobnog doživljaja. Takvim se stavom oduzima od ideje da zviždači imaju platforme na kojima mogu pouzdano komunicirati. Gube se i platforme za prijavu obiteljskog nasilja. Privatnost je puno veći koncept od nas samih. Zahvaća jako puno aspekata života, čak i one koje možda nikada nećemo iskusiti, ali drugi hoće. Stoga je bitno i boriti se za pravo na privatnost. Kako za naše dobro, tako i za dobro drugih.

              Također, nije poanta u potpunoj anonimnosti. Najbliže što se tome može doći je korištenje određenih Linux distribucija, self-hostanje mnogih aplikacija i korištenje VPN-a i TOR-a. To je samo po sebi vrlo rigorozan, vremenski zahtjevan i opsežan posao koji nije praktičan i ujedno nije potreba svake osobe na svijetu. Ideja je da imaš čim veću kontrolu nad svojim podacima i onome što izlažeš drugima. Neke aplikacije uzimaju podatke koji su u potpunosti nepotrebni za funkcioniranje same aplikacije, već se radi o prikupljanju informacija i njihovoj prodaji. Na kraju krajeva, svaka besplatna aplikacija mora na neki način zaraditi. To se najčešće radi telemetrijom koja podrazumijeva prikupljanje apsurdno specifičnih podataka.

              A oglasi..neznam kako vi ali nikad baš nikad nisam kupio ništa oglašeno…ali vjerujem da ima puno osoba na koje to ima utjecaj.

              To je u redu reći, no oglasi podsvjesno oblikuju naš način razmišljanja. Oglasi nisu ništa drugo nego naša okolina, a okolina nas oblikuje, bili mi toga svjesni ili ne.

                Fico Na temelju toga su nastale stranice poput Terms of Service; Didn't Read koje rade pregled rada aplikacije i ocjenjuju njenu privatnost.

                Hvala na linku, jako korisna stranica.

                Također:

                Giphy - Comedy Central GIF by The Jim Jefferies Show

                Nadam se da ce nex model doc na EU trzite, jer sa ovim su odradili vrhunski fold imho 😊

                15 dana kasnije

                Ovako izgleda original Samsung maska, odnosno dio maske (S Pen i etui za S Pen) nakon samo jednog dana korištenja. Nabijem ih sve skupa, maska košta skoro 700 kuna, a nakon jednog dana izgleda kao da sam olovkom dupe čačkao, a ni sam je ni koristio praktički. Sramota! Kontaktirao sam već Samsung i čekam odgovor.

                Iz osobnog iskustva Samsung generalno ( exynos ) sam probao jednom i vrlo vjerojatno više nikad. 🙂

                  Picek Da sad sam baš guglao pa mi je izbacilo i cijenu za spomenuti. 1800$
                  to je već pristojan rabljeni bajk. Ja sam ove godine odlučio da odustajem vjerojatno
                  trajno od flagship telefona.

                  led_zeppelin

                  Nemam ni ja neko pozitivno mišljenje o Exynos chipovima, prvenstveno zbog prijašnjih iskustava, i rekao sam sebi da samo zbog toga neću više nikad ići na Samsung.

                  A S22 Ultra sam dobio kao rođendanski poklon sa Exynos 2200 chipom, i vjeruj da otkako ga koristim ova 2-3 mjeseca, mobilni radi bez ikakvih poteškoća. Radi tako uredno i moćno kad zatreba da trenutno niti jedan Snapdragon uređaj ne bih mijenjao za njega.

                    Ja san i dalje na note 10+ cekan ovaj novi iphone ili s23 pa mozda prominem.

                    A kojeg uzmen taj cu onda i sat uzeti ovaj samsungov je sad vec u kurcu i iman crnu tocku na ekranu plus burn in

                      Exyons se popravio od S21 serije, imam S21 Ultru skorom godinu i pol, nikakvih problema do sada, tipa usporavanja, prevelikog zagrijavanja i tome sl. imho.