Flipper

Odlična snaga ali tu se vidi da već istišću zadnje atome iz tog čipa.

Jednostavno je rast TDP-a prevelik da bi opravdao skok performansi od samo 10-15%.

Kartica ima TDP od 450W jebote.
Koliko je to grijanja i potrošene struje za ništa dok već sredinom godine dolazi RTX 4090 sa 60% boljim performansama po rumorima.
Dakle, svako ima pravo na kupnju ali onaj koji ovo kupi nije baš, da nebudem bezobrazan.

Definitivno neopravdano.
Još su banditi najavili da imaju odličnu najavu za gamere.
Je odlično u pm.
Kao da navedena grafička raste na grani pa idemo u berbu.

Ovo je neisplativo iz svih mogućih razloga.
Recimo da izađe PS5Pro od 28TF ili Xbox Pro, opet za 3000 kn za godinu dana.
Dok ova sama košta 2000 eure. Znači 3 u prodaji.

wooddiebone Ako 1070 vrti moderne igre na max 1440p 60 FPSa bez RTa, a 3080 se sa RT muči doć do 50 onda sad svoju 3080 bacam kroz prozor.

RT je precijenjen, ubija framerate u open world igrama i jedino je Control imao implementaciju kako treba.

Za godinu-dvije ray-tracing više neće postojati. Loš prolazni trend, kao hairworks i hrpa drugih koje smo davno zaboravili.

Odnosno postojat će nešto slično, ali automatski integrirano i optimizirano s možda 5% resursa koje traži današnji eksperimentalni RT.

    Evo, baš odigrao Metro Exodus na PS5. To je valjda među onim najboljim primjerima kada parcijalni RT (u ovom slučaju ray tracing na globalnoj iluminaciji) može biti smislen, odlično izgledajuć i vrtjeti se u 60 fpsa na dinamičkoj 4K rezi.

    Filozofija RT-a je jednostavna, ako ne može normalno funkcionirati na ovoj generaciji konzola, onda to ne uključuj u igri na PC-u na visokim rezolucijama. Barem dok ne kupiš PC hardver (GPU ponajprije) dvije generacije ispred konzola.

    AMD predstavio Zen3 sa 3D cacheom.

    Za sada samo model 5800X

    Podržavaju ga sve AM4 ploče serije 400 i 500 uz bios update.

    Koliko bi tek konzole benefit imale da su pričekali i to implementirali uz full RDNA 2.0 Infinity cache na grafičkama.

    Znači kupuje se.
    Pikirao sam pre 20 dana 5800X, slučajno naletim da izlazi update sa 3D cacheom kao odgovor na Intel, javim se čoveku, reko sory odustajem od kupnje, jebiga. Sve 5.

    wooddiebone RT za sada jede performanse i to je jednostavno tako. Kako ce biti u buducnosti, ne zna nitko.
    Ja govorim o igranju bez RT. Koliko treba kostati 3080? Normalno 500€ ili? Mislim da je skok u Performances tada sasvim opravdao cijenu.
    Uvjeren sam, kako gen bude odmicao, sve vise igara, osobito unreal engine 5 igara, na ps5 i sex ce se vrtiti opet u 30 fps jer nece moci snaga konzola pratiti vizuale.
    Ovo su za sada sve cross gen igre pa i one imaju kompromise ,cesto, da dodju na 60 fps.
    Sve to kosta snage, a kad ubrojimo nepotrebno ray tracing, dobijes jos vece probleme u performansama.
    Nije tu kriva, opet ponavljam, nvidia ili amd.

    Nabrojao si kolko igara kao protuargument većini?

    Pa necu valjda sve igre svijeta nabrojavati. ako ides po kolicini tek onda ce moj argument biti pobjeda jer se svaka stara i indie igra vrti u velikoj rezi i fps-u lol. Ne kuzim sta hoces uvjek dokazivati.
    Mislim boli me briga, kukaj, placi, kmeci, tvoje pravo.

      maverick

      Pusti Unreal Engine 5.
      Već sad se konzole muče sa 1440p i 30 frejma u tech demou bez ajmo reći nekih naprednih gameplay mehanika, umjetne inteligencije, destrukcije okoliša.

      Kompromisa uvijek bude, jedini način da se stane na kraj je da Sony i Microsoft počnu izdavati nove konzole svake 3-4 godine. U startu bi produkcija bila jeftina kao sada uz prihode za kompaniju.

      Tako bi mogli nastaviti ugrađivati APU i lagano refreshati periodično jer tehnologija jako napreduje a konzola je zaostali fixni hardver 7 godina.
      PS4 je star 8 u ovom slučaju. 9 ako računamo produkciju i tehnologiju.

      Treba naći neko novo rješenje a da nije stream preko TV-a ili PC-a.
      Koliko Nvidia i AMD štete svojom politikom i cijenama, toliko konzole koče napredak u igrama. Svaki normalan developer razvijat će za najslabiji ali i najprodavaniji hardver.

      Nemojte shvatiti krivo, nisam za to da konzole izlaze svake godine jer to mrzim iz dna duše za svaku moguću tehniku.
      Čak i za perilicu rublja.
      Neki rok od 4 godine bio bi zlatna sredina sa pristojnom zaradom za proizvođača.

        pravednik sve to sto kazes je tocno, ali moras shvatiti da nece ni svaki dev jednako truda uloziti u optimizaciju.
        Mislim ako mogu ND, Insomniac, Microsoft Studios i jos nekolicina ciniti cuda na konzolama i ako id software radi ovo sto radi, onda ja to vidim samo kao nesposobnost i/ili ljenost ostalih.
        Nije da branim nvidia i amd, ali ono, pretjeriva se.
        A RT je nov kako devovima, tako i hardware proizvodjacima i suludo je ocekivati nove igre u 4k preko 60fps sa bilo kakvom karticom, barem za sada.

        Pusti Unreal Engine 5.

        Jbg on je buducnost, a bogami ne pise se ta buducnost najsvjetlije konzolama, ako bude u opticaju kao UE4 sada.

          maverick Uvjeren sam, kako gen bude odmicao, sve vise igara, osobito unreal engine 5 igara, na ps5 i sex ce se vrtiti opet u 30 fps jer nece moci snaga konzola pratiti vizuale.

          Da, i ja ovo mislim.
          Siguran sam da će bit 60 fps modova u igrama first party developera, ali nema šanse da će se multiplat izdavači truditi kao Insomniac ili ND.

          maverick

          Pazi ovo, nije u redu ostale devove zvati lijenima ili da ne ulažu truda.

          Ove koje si gore nabrojao su mala manjina sa gotovo neograničenim ljudstvom i financijama.

          Takvi vrhunski first party naslovi zapravo čine jako malu brojku udjela ukupnog tržišta videoigara.

          Slušamo od PS2 ere kako je ovaj dev zajebo ovo, onaj ono. Ovo nije optimizirano pa se ne vrti dobro, puca slika.
          Jesi razmislio kako bi bilo da je po mome i developer ima lufta za tehnički dio? Govorite kao da svaki developer svjesno sabotira vlastiti projekt.

          Ti i ja igramo sve, pretpostavljam. 90% su multiplat naslovi, ima osrednjih ima odličnih. Većina naslova bila je na Unreal Engine 4. Većina se nije izvodila kako spada. Većina naslova bila je odlična pričom, mehanikama, igrivošću.
          Mali studio ima potencijala za vrhunske igre ali nema resursa za izradu vlastitog enginea strikno prilagođenog hardveru.

          Sonyeve igre redom imaju vlastiti in house engine razvijen sa ciljem pokazivanja jačih točaka konzole. Svaka igra vrti drugi engine.
          Tu su ulupani milijuni i te igre zapravo su showcase i ono što bi trebalo privući nove korisnike.

          Stoga treba na developera gledati sukladno njegovom rangu.

          @weky je pisao nedavno o poljskim, ukrajinskim i ostalim EU developerima.
          Kako je stvar da si često uzmu prevelik zalogaj bez potpore. Potpuno je u pravu.
          Tu pak imaš paradoks Metro Exodusa na novim konzolama, koji se odlično vrti i izgleda ali narativno uz cjelokupnu ispoliranost igra jako zaostaje za recimo TLOU2.

          Witcher 3 koliko savršen i svjež u svojoj klasi toliko "neispoliran". Takve mane brzo dolaze do izražaja. Jednostavno postoji ta jasna vidljiva razlika između USA, EU i azijskih developera.
          Bitno da vi kao primjer navodite Doom kak se super vrti i jebeno je super igra.
          Da jedna igra, gdje su ostale?

            pravednik Pazi ovo, nije u redu ostale devove zvati lijenima ili da ne ulažu truda.

            Nije u redu srati ni po nvidia i amd sto vam ne ugruvaju 1000 gb vrama po cjeni zivog praseta.

            Isto tako ne pada mi na pamet traziti izlike CD projektu za Cyberpunk, Bethesdi za Fallout 76 i da ne nabrajam. Imaju oni para i previse, a ako su zagrzli preveliki zalogaj, to isto nije u konacnici problem nas korisnika.
            Ako placam igru 1 60€ i igru 2 60€ i jedna je broken, a druga ispolirana i radi kao sat, onda tu za mene dilema nema. Nesposobnost, ljenost, nemarljivost i lakomost su u tom slucaju jedine osobine koje mi padaju na pamet. E sad dali je kriv izdavac, pero, stevo, djuro, to meni za moje novce ne igra nikakvu ulogu.

            pravednik Da jedna igra, gdje su ostale?

            Nabrojao sam ti vise igara, ali necu sada praviti listiu da bih vama dokazivao nedokazivo.
            Vjerujte sta hocete, ja ionako igram one japanske igre sa ps3 assetima...

            Ne. Krovni prozor.

            master_x pa monitor, ali da, od 55" tako da ne znam ni sam što je 😃

            Možeš ga okrenut kako želiš 😃

              Flipper Znam.Al ovako izgleda ko monitor za dolazak/odlazak autobusa.

              16 dana kasnije

              Ovaj mobile RTX 3060 je zvijer.
              Zvijer. Na Lenovo Legion 5 17".

              Inače serem po Nvidiji i što se tiče desktop segmenta smatram da je AMD napredniji radi 7nm procesa i power to performance postotka. Mnogo više frejma za manje W.

              Mobile RTX 3060 iako je 8nm i samo 130W max postiže impresivne rezultate i pokazuje koliko su desktop varijante nabijene voltažom dok povratne performanse nisu impresivne.

              Prvo sam probao Guardians of Galaxy i Control. Oni koji prate moje postove znaju zašto.

              Zatim sam PS5 metnuo na njuškalo.
              Šala, sad za ozbiljno, GPU power mi je oko 110W do 135W uz varijacije a Ryzen 5800H od 20 do 30W na 1440p. Spojeno na TV, integrirana grafika i hibrid mode isključeni. Performance mode režim rada.
              Cijeli laptop troši oko 170W u igrama prosječno a performanse su mnogo bolje nego na konzoli uz ultra postavke, 1440p, DLSS of, RT off. Za usporedbu potrošnja PS5 je oko 200-210W.

              Koliko sam čitao laptop ima dynamic boost spojen sa procesorom.
              I sad na većoj rezoluciji gdje CPU bude manje opterećen oko 15-20W odlazi za grafičku. Extra power management.
              Zato CPU nekad padne i na 15W potrošnje. GPU udari 135W iako piše 130 maximum. Eto, ide. Šteta da ne postoji modificirani bios za unlock full snage, čisto da vidim dokle ide dok ne trotla😁 ili ne pregori...

              DLSS ON?
              Nvidia nije lagala prilikom tvrdnje da je mobilni RTX 3060 50% jači od PS5 uz DLSS. Game changer.

              Mana? Da, ima mane jebiga. Zvuk, laptop je glasan na sva 3 moda, quiet mode mrvicu tiši ali glasnije od konzole u svakom slučaju. Performance mode uz v sync off spojeno na TV bude razina PS4Pro minus 20%. Nije isto ali čuje se.
              Grije se umjereno, ništa strašno za laptop.
              Ekran zadovoljava i služi svrsi za laptop.
              Ok je, IPS LCD. Niti blizu TV-u ali nije to ni bitno. Ima blago probijanje svijetla na rubovima.

              Najveća mana?
              Nvidia...koliko naprijed toliko iza.
              Desktop varijanta ima 12GB u laptop stave 6GB VRAMA. 😒🙄Budalaština i već vidim bottleneck u Watch Dogsu, Far Cry 6 za console level 4K igranje koje namjeravam istestirati.
              Čip je sam po sebi dosta jak i sposoban.

              Mogli su bar 8, varijanta sa 3070 ima 8 poput desktopa.

              Uglavnom jako pozitivno za laptop.
              Prije sam imao HP Omena sa GTX 1060 max q varijantom i performanse nisu pratile desktop. Cijena veća također, 2017. Ovo je dobar skok naprijed.

              Od RTX 4000 serije i Zen4 AMD-a možemo očekivati epske performanse za medium segment.
              Nvidia ide na 5nm sa RTX 4000 serijom.
              Kombinacija zen 4 Ryzena 7 plus mobile RTX 4060 mogla bi davati jebačke rezultate za nativni 4K ako je vjerovati rumorima.

                Guardians of the Galaxy ultra postavke, RT off, DLSS off
                1920x1080

                Lockano 60 frejma, unlockano 75 prosječno. GPU troši od 90 do 110W.
                CPU 30-40.

                Uz DLSS quality i RT max znači i transparency reflections
                60 frejma lock, 70 average.

                Za usporedbu, ista igra na PS5 mi pada na 45 prilikom skeniranja i više protivnika na sceni, na performance mode, 1920x1080. Povremeno bude skroz 45,50,60. Ništa strašno i dugotrajno.

                Točno vidim na gamebaru od TV-a ako vas zanima kako mjerim fps na konzoli.
                Bitno je samo input staviti na PC u HDMI postavkama TV-a umjesto konzole.
                Tada mjeri u real timeu.

                Postavke su medium i low na performance modeu, jasno se primjeti.

                Ova igra favorizira Nvidiu.
                Tokom dana usporedim i Control jer ga ponovo skidam na PS5.

                Namjeravam i AC Valhallu uz Watch Dogs Legion. Valhallu moram kupiti za PS5.