Usporedba Bethesdinih RPG-eva s Avowedom i drugima
- Uređivano
renda vanilla edition igre, ovo je sve fizika u igri bez modova, takav je engine. Nazalost po danasnje standarde, Skyrim ima tolike detalje.
@prayer interaktivnost u Skyrimu je core mehanika. Pitanje je zasto nesto slicno nije u danasnjim naslovima. Odgovor je jer je lakse napraviti i izbaciti van i ne riskiras bugove u open worldu.
Ok, pažnja na detalje nikad nije ni bila Obsidianov forte, niti su radili neke vlastite visokobudžetne projekte u kojima bi stavljali naglasak na fiziku, reaktivnost okoliša i sl. Ali zato ono što rade, a u srži je tih igara koje proizvedu, može se bez problema mjeriti s Bethesdinim igrama, ako već nije i bolje. Kao što reče Flip, stvar je budžeta i vremena. Starfield je imao sve na raspolaganju, pa opet znamo kako je to ispalo…i to nakon skoro 10 godina od prethodnog SP Bethesdinog projekta (F4). Bolje svako malo neki Avowed, Pillarsi ili Outer Worlds odnosno kvalitetni RPG-ovi i igre, nego jedna u kojoj ćeš imati strijele koje plivaju, odbijaju se od kamen ili kokoši koje možeš zatući. Da, siguran sam da imerzija zbog toga nije top, ali ono…treba sagledati i širu sliku.
chono I ja bih volio da u igrama imamo npr. skoro u cijelosti uništiv okoliš kao Red Faction, ali to je očito wishful thinking. Sigurno ima veze s budžetom i ulaganjem novca u pojedine segmente igre i mehanike koje očito nisu bitne širem krugu gamera i ciljevima proizvođača (uz vjerojatan QA pakao za devove), da se isto tako ne zavaravamo. Evo, Crysis 4 je na ledu i budućnost izlaska je upitna, to ti isto može reći da se unatoč izglednom tehničkom postignuću i pažnji na detalje, razvojni trošak vjerojatno približava sumanutim svotama. Sve je stvar kompromisa.
Zero meni fali onih malih devova i studija koji naprave iskorak i dostave nesto upecatljivo, detaljno ili revolucionarno. Misljenja sam da nije stvar novca, vec vremena i neovisnog poslovanja koje je mnogima danas luksuz. Luksuz u smislu da ne odreduju sami svoje vrijeme i poslovanje.
Kako moze stalker 1 biti napredniji od dvojke ili kako moze Skyrim biti napredniji od Starfielda… kako smo dosli u situaciju da jednom u nekoliko godina dobijemo nesto opipljivo i gdje osjetis rad i trud i detalje. Tipa RDR2 2018. ili tek KCD2 danas.
Kad se sjetim da mi je pol igre ostalo zbugano u Vanila Skyrimu, ne sjecam se nikakvih detalja nego glavobolje.
chono Teško da danas možeš odvojiti vrijeme i novac, gdje da pogledaš. Uvijek tu i tamo uleti neki Warhorse, Larian i dr. s rezultatom za koji je teško povjerovati da je došao od takvog studija. Meni je Obsidian u rangu Insomniaca, naravno ne produkcijom već konzistentnošću odličnih ili vrlo dobrih naslova. Treba i to cijeniti.
- Uređivano
Jebi ga. Prije su sve to bili neovisni studiji koji su tržištu dostavili proizvod uz pomoć izdavača koji je uložio novac računajući na dio prihoda.
Danas je izdavač taj čije je ime najbitnije, čiji splash screen je unskippable i uzima 30 sekundi života i koji određuje kreativni smjer onoga što izdaje jer je vlasnik studija.
Evo Remedy, jedan od rijetkih još živućih neovisnih studija koji proizvodi vrhunske igre i opet za svaki naslov moraju tražit izdavača i na kraju da bi zadržali prava na svoj rad i IP moraju se naguzit recimo Epicu koji im skrši prodaju igre sa EGS ekskluzivnosti.
Takvi studiji bi trebali imati 10 ogromnih izdavača koji se bore za njihove igre, a ne da veliki izdavači izdaju gotovo ekskluzivno igre developane od studija u njihovom vlasništvu.
Ja mislim da bi npr. EA napravio ogromnu stvar kad bi odlučio izdati Control 2 ili KCD3 iki nešto takvo bez da zauzvrat poždere sve kaj od toga ima dobro.
- Uređivano
I oblivion piša po ovoj igri. Ma daj nemoj me…
Ne znam zašto bi ikoji dev na svijetu posvećivao resurse strelicama ako one još u game dizajnu nisu napravljene kao zasebni objekti što, eto, u Bethesdinim igrama jesu.
Izdvojio sam u novu temu da pustite ove koji igraju na miru
Zero Ok, pažnja na detalje nikad nije ni bila Obsidianov forte, niti su radili neke vlastite visokobudžetne projekte u kojima bi stavljali naglasak na fiziku, reaktivnost okoliša i sl. Ali zato ono što rade, a u srži je tih igara koje proizvedu, može se bez problema mjeriti s Bethesdinim igrama, ako već nije i bolje. Kao što reče Flip, stvar je budžeta i vremena. Starfield je imao sve na raspolaganju, pa opet znamo kako je to ispalo…i to nakon skoro 10 godina od prethodnog SP Bethesdinog projekta (F4). Bolje svako malo neki Avowed, Pillarsi ili Outer Worlds odnosno kvalitetni RPG-ovi i igre, nego jedna u kojoj ćeš imati strijele koje plivaju, odbijaju se od kamen ili kokoši koje možeš zatući. Da, siguran sam da imerzija zbog toga nije top, ali ono…treba sagledati i širu sliku.
Zero je savršeno sve rekao. Pogotovo iz današnje perspektive ako usporedimo zadnje 3 igre koje je producirala Betheda i one koje je izbacio Obsidian. Meni takve usporedbe nikada nisu imale smisla, znam da su nakon izlaska ljudi uspoređivali Cyberpunk i GTA sto mi je isto bilo suludo.
S druge strane, ima Avowed svojih drugih problema, Skill Up ih je dosta dobro prezentirao. Meni je ta igra od početka djelovala kao pojednostavljeni Pillars of Eternity za široke mase, no budem sigurno odigrao jer gameplay izgleda prezabavno i nekako je koliko vidim najveći forte ove igre.
- Uređivano
Fenix Ne znam zašto bi ikoji dev na svijetu posvećivao resurse strelicama
Očito nisi pogledao video. Igra ima puno vise "problema" i strelice su najmanji, iako nije bas pohvalno da kada opucas strelu u kameni zid, ne da se zabije, nego jos i float in the air. Legendarni dev, nema šta. Probao sam njihov New Vegas, bio je odron, cini mi se da su im sve igre takve. Djaba sam skidao igru, brisem to da mi ne zauzima prostor.
Takodjer ne znam zasto bi ikoji dev na svijetu posvećivao resurse na pronouns pa eto Odbsidian to radi…