Kada čekaš nastavak serijala, čiji si fan više od dva desetljeća, onda su želje jasne, želiš da ta igra bude vrhunska i uspješna, a to se upravo dogodilo sa The Great Circleom
Veliki sam fan akcijskih arheologa poput Lare Croft, odnosno Tomb Raidera i Indiane Jonesa, no potonjeg malo ipak više, a kako Indiana Jones nikada nije kvalitetnih igara koliko primjerice Tomb Raider serijal, predugo sam čekao da dođem na svoje! No i to se napokon dogodilo te sada imamo vrhunsku Indiana Jones igru.
Čim je igra bila najavljena internet ratnici/gameri su shitstormali odluku da Indiana Jones igra bude u prvom licu, što meni uopće nije bilo bitno, ako se dobro odradi. U niti jednom trenutku prilikom igranja nisam požalio što se igra iz prvog lica, pogotovo što su nas počastili prelaskom i traznicijom u treće lice, prilikom penjanja. Zašto je u potpunosti uspijela ta odluka iz prvog lica? Pa zbog hrpe cutscena i animacija u kojem vidimo najdražeg junaka u punom sjaju. Moram priznat da me oduševila činjenica da u prvih pet sati nisam niti obratio pozornost da Indiani ne daje glas Harrison Ford, nego Troy Baker i to najviše govori o tome koliko je kvalitetno odradio svoju rolu! Osjećaj prisutnosti u prostoru je kudikamo imerzivniji iz prvog lica i ne moguće mi je zamisliti sada ovako kvalitetnu igru iz trećeg lica. Tranzicija iz prvog u treće lice je uvijek prirodna i nekako glatka, bravo MG! Ono što igra vrhunski radi, jeste osjećaj napredovanja, istraživanja i zavirivnje u apsolutno svaki kutak lokacija na kojima se nalazimo. Prve dvije lokacije - Vatikan i Gizu sam u potpunosti riješio sa 100% riješenosti, a kasnije je igra, odnosno developer malo zakazao pa zbog nekih glitcheva i bugova nisam uspio kompletirati igru 100%. Primjer kako mi igra nije dala da uzmem ove cogwheelse za daljni napredak koji je potreban za secret ending! Tako da se čeka patch ili ponovni prelazak! Kada već spominjem nedostatke, neuspješne stvari i bugove, defitivino je glitch Gine u Sukhotaiu, kada svaki pet sekundi ponavlja jednu te istu frazu, to je izuzetno iritantno budući da se vozimo s njome na čamcu. Nadam se da će to popeglati, jer stvarno šteta da igra ovog kalibra ima takve problema.
Priča je izuzetna kao i likovi, koji su osebujni, sjajno okarakterizirani i imaju dušu. Gluma u igri je fantastična, scene i animacije su na razini filmova o Indiana Jonesu i poprilično nose cijelu igru na razini AAA blockbustera. Pohvale svakako za sve jezike u igri, jer pridonosi autentičnosti. Koncept misija, Indianinog putovanja mi se jako svidio. Nakon prve dvije velike lokacije i open world kretanja kroz iste, usljedile su dvije linearne lokacije u kojima ne provodimo previše vremena, ali izazvale su klasičan jaw-dropp moje gubice. Istraživanje, batinjanje neprijatelja, fotografiranje, riješavanje zagonetki, sakupljanje itema i razno raznih informacija, donekle je pokvario gunplay koji nisu najbolje odradili, pogotovo hit detekciju iliti samo napucavanje. Ali to su neke sitnice oko kojih se ne treba zamjeriti puno developeru, ali dovoljne su da ne dobije savršene ocjene. Jedna od najboljih ingame odnosno gameplay scena koje sam ikada vidio kada sam bacio nakon tridesetak sati igranja u neprijatelja nekakvu metlu, a on ju je primio u zraku?! Isto tako gađanje jabukama i onim molotovljevim bombicama, je toliko opcionalno i igra ti ne govori ništa, da su vjerojatno puno igrača zaobišli tu opciju. Obožavam što te igra ne vodi za ruku, nego kao prije 20 i više godina igre, sam istražuješ, riješavaš situacije i puzzleove! Većina lokacija je Indianin playground i broj oruđa za nokautiranje ili distrakciju je razbacano na svakom koraku mape!
Prerušavanje u stilu Hitmana poprilično olakšava Indianino navigiranje mapama, pa preporučam da što prije nabavite neprijateljske uniforme. Sporedni zadaci i misterije koje su dakako opcionalne daju pravi šarm, jer su pune animacije, a to sam već spomenuo koliko su vrhunski napravljene! RPG sustav napredovanja je odličan i stvarno služi svrsi. Igra izuzetno nagrađuje da istražite apsolutno sve. Fast travel na većim lokacijama je mogao biti malo lakši, jer mi se nebrojeno puta dogodilo da moram proći do putokaza koji jesu fast travel. Igra izgleda jako lijepo, pogotovo wow utisak mi je bio oko vegetacije na nekim mapama. Machine Games nam je dostavio vrhunsku Indiana Jones avanturu i na tome im veliko HVALA. U izradi i procesnoj fazi je story DLC kojemu se jako radujem. Priča u igri je bolja nego u filmskim adaptacijama i to je za fanove Indiana Jonesa u igrinom obliku najveća pobjeda! Igra ima prostora za popeglavanje sitnica, pogotovo audio djela, gdje se nekad dojma traljav posao, no sve se to da popraviti. Radujem se najavi DLC-a, ali i nastavka, jer bi bili ludi da stanu samo na ovom projektu. Indiana Jones and the Great Circle je dokaz da se može napraviti igra s dušom kakvu su imale igre prije par desetljeća. I nakon dugo vremena sam se nekako upustio u gejmanje, poput malog mene koji je uživao u igrama u svojem djetinjstvu. Igra koja je pomakla granice različitosti, jer nije igrala na sigurno, nego je ponudila unikatno iskustvo s vrhunskom atmosferom!