Eh Valve…Svaka cast Rockstar, a i ostali, ali ono sto je Valve ucinio, posebice sa Half-Life 2 je nesto sto se zove revolucija.
Zasto mnogi ne znaju za to je zato jer se ili ne sjecaju kakve su igre prije Half-Life 2 bile, posebice FPS zanr, ili su poceli gejmat kada su stvari koje je Valve donio gamingu vec bile standard.
Half-Life 2 je bio revolucionizirao FPS zanr tako sto su integrirali skriptirane story evente u gameplay. Prije toga kada bi bilo razgovora u igri, ili bi ga igra prikazala u obliku cutscene ili u obliku texta izmedju levela. Sada si mogao hodati okolo dok bi ti npc davao informacije o prici te bi te cak pratili glavom ako bi se vrtio oko njih dok bi ti pricali.
Cak i tokom story razgovora ti si uvijek bio u kontroli lika i kamere. to tada igre nisu radile, ne rade ni dns, ili jako rijetko. Rijetko ti daju potpunu kontrolu nad likom i kamerom, svo vrijeme.
Dok su radili na Half-Life 2 projektu, usput su stvorili i Steam platformu i izdali Half-Life 2 na njoj, a nepune dvije godine kasnije su omogucili Third Party studijima da stavljaju svoje igre na Steam platformu, sto je rezultiralo mogucnoscu Indie devova da se probiju na scenu.
Takodjer su izdali svoj Hammer mapping tool i engine ostavili otvoren za modding sto je rezultiralo fan made modom zvanim Counter Strike koji je postao toliko popularan da ga je Valve preuzeo pod sebe i dns vrijedi ogromne kolicine novca. Half-Life engine je vec tada dobar net code i server browser sto je dovelo do velikog booma u online gamingu i dedicated serverima.
Valve je sa Portalom napravio jednu od najboljih Puzzle igara, ako ne i najbolju, ikada. Nista slicno nije postojalo u to vrijeme, a uspjeli su to nadmasiti sami oni, par godina kasnije nastavkom.
Mozda i ono najbitnije, kada gledamo cistu revoluciju u gamingu, Valve je donio sa fizikom u Half-Life 2. Dali su objektima u igri stvarna svojstva i interakciju i onda stvorili okruzenje, puzzle i gameplay oko toga. I slag na tortu napravili su Gravity Gun kako bi te objekte mogli manipulirati na sto kreativniji nacin u igri. To ni dan dns igre gotovo da ne rade i kada je 2017. Breath of the Wild vratio na scenu fiziku u igri svi su igru zbog toga hvalili, a mnoge tadasnje generacije nisu ni znale kome mogu zahvaliti na tome.
I sada su opet, mozda ne revoluciju, ali evoluciju svakako VR-a postigli sa Half-Life: Alyx.
Svaka cast Rockstaru, volim njihove igre, ali njihova najbitnija stvar (a ujedno ih zbog toga nekada i krivim) je to sto su napravili open world zanr popularnim. Medjutim nisu ni bili prvi koji su ga takog napravili, nego su iskopirali uvelike Atarijev Driver i prbacili se u 3D nakon sto su vidjeli sta je Refelection Interactive ucinio sa svojom perjanicom, medjutim pun pogodak sa GTA3 je dosao s time sto cu omogucili liku da u 3D okruzenju radi puno vise aktivnosti van same voznje te su dali puno vise slobode igracu. Medjutim sami vozni model je bio losiji i to u narednih nekoliko sljedecih igara od onoga u prvoj Driver igri iz 1999.
GTA 3 se pokazao uspjehom i od tada im je serijal zgrnuo nenormalne kolicine novca i samim time produkcija im je osla u nebesa i tu im nema konkurencije. medjutim ne smatram da su donjeli nakon GTA3 nikakvu revoluciju. Sto se tice narativa nisu najbolji u industriji. Sto se tice sandboxa, nisu najbolji, sto se tice gameplaya, posebice onog combat djela, tu su uvijek bili slabasni i mnoge druge igre imaju bolje tps mehanike, kontrole i napucavanje, a i sto se tice grafike Cyberpunk sa RTX je far cry za ono sto ce GTA 6 biti itd itd.
Ako se mene pita koji su najbitniji studiji ikada u gamingu, tu mi na prvu padaju Nintendo, id Software, Valve te Blizzard, a tek onda ostatak velikana poput Rockstar, Bioware, Naughty Dog, Squre, Bethesda, From Soft te Larian i ostatak ekipe.