Valve
- Uređivano
Fenix ne bi se slozio, Alyx je puni AAA naslov sa svim sjajem i sto ide sa time. CS2 je pred vratima. A i jos nekoliko pravih igara. Da ne gusimo topic, mozemo u neku drugu raspravu
@buz ja sam igrao u VRu do cca pola igre kad sam moram vratiti HS, a non VR iscijedio do kraja. U modu je klasican HL naslov
Uvijek sam mislio da je ovo tema o ventilima.
Pozdrav.
chono Izuzetno cijenim Valve zbog utjecaja koji imaju na PC trziste. Definirali su problem, ponudili rjesenje i dokazali da piratiziranje nije problem, vec samo alternativa nastala zbog problema. Pogotovo mi se svida njihov pristup radu gdje cijene inovativnost, zbog cega dobivamo svako malo neki cudan novi hardver. Nekad je on pun pogodak, nekad je promasaj, ali svakako na kraju pozitivno djeluju na citavu industriju. Vrlo inzenjerska firma.
Takoder rade odlicne igre, stvarno znaju kako napraviti zanimljiv gameplay loop koji cesto ukljucuje puno igranja s okolinom, nesto sto je pomalo riskantan i zahtjevan potez na koji se mnogi ne usude.
Medutim, nisu Rockstar. Nitko, apsolutno nitko ne spaja toliko dobro veliki budzet, filmski scenarij, nevjerojatno detaljnu interaktivnost i dubinu mehanika te nelinearan gameplay koji igri daje visegodisnji rok trajanja. Ujedno su gotovo anomalija po tome koliko uspjesno stapaju visoku kvalitetu s popularnoscu. GTA stvarno nisu igre, one su fenomen koji rusi rekorde. Postoje igre, a onda postoji jedan GTA, serijal koji ce izroditi memeove, analize, modove, videe, slike, fan-ficove, iskustva koja se prepricavaju u skoli ili na poslu, ulazi u svaku poru medijske kulture i nema tog studija koji je uspio dosegnuti razinu na kojoj se nalazi Rockstar. Bas su Rockstar.
Fico nisam to ni napisao procitaj malo pozornije, napisao sam da trebaju biti na onom popisu utecajnih i kvalitetnih studija. Na toj listi si naveo CDPR, ND, Remedy, Naughty Dog… Valve je jednako, ako ne i vise zaduzio ovu industriju svojim proizvodima sa softverske strane. Alyx je najinovativnija igra modernih AAA naslova. Cak i van VRa kolicina interakcije nadmasuje konkurenciju nekoliko puta.
Rockstar je isao full u open world city žanr kad je trebalo (Gta 3, Vice City, San Andreas), to je pokusao i Saints Row 1 i 2 ali prodaja nije uspjela kao Gta serijal koji ima i T2 iza sebe.
Kad su zaradili ogromne novce samo su jos vise ulozili i rekli nema povratka, tada smo dobili Gta 4 i 5, taj vlak je prevelik da bi mu se netko približio, zato drugi i ne kemijaju puno u taj žanr kao npr. Watch Dogs ili Sleeping Dogs.
- Uređivano
Valve je korporacija kao i svaka druga, profitirati će koliko može i gdje može. Npr. bili su toliko objesni da su pokušali "privatizirati" pc platformu i pretvorit je u vlastitu prčiju sa steam mašinama, koje su željeli prodavati po apple cijenama. Naravno propalo im kao kula od karata.
- Uređivano
Pa i ne baš, više su htjeli stvoriti dobru alternativu monopolskom Windowsu, tu ideju i dalje imaju samo sa nekakvim manjim Steam machinom i mocnim Apu sa Steam OS, Deck je vec napravio veliki korak sa Steam OS i nadam se da ce za 10-20 godina biti barem 50% PC gaming trzista jer Win 12 ce biti veliki bloat.
Da, koncept konzole kao otvorene platforme je totalno privatizacija PC-a
Zato je sada Steam Deck jedini PC handheld koji postoji.
stitrek Pa i ne baš, više su htjeli stvoriti dobru alternativu monopolskom Windowsu, tu ideju i dalje imaju samo sa nekakvim manjim Steam machinom i mocnim Apu sa Steam OS, Deck je vec napravio veliki korak sa Steam OS i nadam se da ce za 10-20 godina biti barem 50% PC gaming trzista jer Win 12 ce biti veliki bloat
Dok možeš koristiti widowse potpuno besplatno, bez aktivacije, ili ih aktivirati za 5 eura trajno nisu baš nikakav problem za gamera. Financijski su praktički besplatni.
Steam mašine su propale sa razlogom, jer su napuhali cijene komponenta koje su oni velikodušno sklopili i gore instalirali besplatni linux. Tih dana su bili sprdnja sa razlogom. Sa handheled napravom je to daleko lakše po njih, jer takvu spravu ne možeš doma sam sataviti od ponuđenih komponeta.
- Uređivano
Eh Valve…Svaka cast Rockstar, a i ostali, ali ono sto je Valve ucinio, posebice sa Half-Life 2 je nesto sto se zove revolucija.
Zasto mnogi ne znaju za to je zato jer se ili ne sjecaju kakve su igre prije Half-Life 2 bile, posebice FPS zanr, ili su poceli gejmat kada su stvari koje je Valve donio gamingu vec bile standard.
Half-Life 2 je bio revolucionizirao FPS zanr tako sto su integrirali skriptirane story evente u gameplay. Prije toga kada bi bilo razgovora u igri, ili bi ga igra prikazala u obliku cutscene ili u obliku texta izmedju levela. Sada si mogao hodati okolo dok bi ti npc davao informacije o prici te bi te cak pratili glavom ako bi se vrtio oko njih dok bi ti pricali.
Cak i tokom story razgovora ti si uvijek bio u kontroli lika i kamere. to tada igre nisu radile, ne rade ni dns, ili jako rijetko. Rijetko ti daju potpunu kontrolu nad likom i kamerom, svo vrijeme.
Dok su radili na Half-Life 2 projektu, usput su stvorili i Steam platformu i izdali Half-Life 2 na njoj, a nepune dvije godine kasnije su omogucili Third Party studijima da stavljaju svoje igre na Steam platformu, sto je rezultiralo mogucnoscu Indie devova da se probiju na scenu.
Takodjer su izdali svoj Hammer mapping tool i engine ostavili otvoren za modding sto je rezultiralo fan made modom zvanim Counter Strike koji je postao toliko popularan da ga je Valve preuzeo pod sebe i dns vrijedi ogromne kolicine novca. Half-Life engine je vec tada dobar net code i server browser sto je dovelo do velikog booma u online gamingu i dedicated serverima.
Valve je sa Portalom napravio jednu od najboljih Puzzle igara, ako ne i najbolju, ikada. Nista slicno nije postojalo u to vrijeme, a uspjeli su to nadmasiti sami oni, par godina kasnije nastavkom.
Mozda i ono najbitnije, kada gledamo cistu revoluciju u gamingu, Valve je donio sa fizikom u Half-Life 2. Dali su objektima u igri stvarna svojstva i interakciju i onda stvorili okruzenje, puzzle i gameplay oko toga. I slag na tortu napravili su Gravity Gun kako bi te objekte mogli manipulirati na sto kreativniji nacin u igri. To ni dan dns igre gotovo da ne rade i kada je 2017. Breath of the Wild vratio na scenu fiziku u igri svi su igru zbog toga hvalili, a mnoge tadasnje generacije nisu ni znale kome mogu zahvaliti na tome.
I sada su opet, mozda ne revoluciju, ali evoluciju svakako VR-a postigli sa Half-Life: Alyx.
Svaka cast Rockstaru, volim njihove igre, ali njihova najbitnija stvar (a ujedno ih zbog toga nekada i krivim) je to sto su napravili open world zanr popularnim. Medjutim nisu ni bili prvi koji su ga takog napravili, nego su iskopirali uvelike Atarijev Driver i prbacili se u 3D nakon sto su vidjeli sta je Refelection Interactive ucinio sa svojom perjanicom, medjutim pun pogodak sa GTA3 je dosao s time sto cu omogucili liku da u 3D okruzenju radi puno vise aktivnosti van same voznje te su dali puno vise slobode igracu. Medjutim sami vozni model je bio losiji i to u narednih nekoliko sljedecih igara od onoga u prvoj Driver igri iz 1999.
GTA 3 se pokazao uspjehom i od tada im je serijal zgrnuo nenormalne kolicine novca i samim time produkcija im je osla u nebesa i tu im nema konkurencije. medjutim ne smatram da su donjeli nakon GTA3 nikakvu revoluciju. Sto se tice narativa nisu najbolji u industriji. Sto se tice sandboxa, nisu najbolji, sto se tice gameplaya, posebice onog combat djela, tu su uvijek bili slabasni i mnoge druge igre imaju bolje tps mehanike, kontrole i napucavanje, a i sto se tice grafike Cyberpunk sa RTX je far cry za ono sto ce GTA 6 biti itd itd.
Ako se mene pita koji su najbitniji studiji ikada u gamingu, tu mi na prvu padaju Nintendo, id Software, Valve te Blizzard, a tek onda ostatak velikana poput Rockstar, Bioware, Naughty Dog, Squre, Bethesda, From Soft te Larian i ostatak ekipe.