Pa nije recezent mjerilo igre nego samo još jedno mišljenje, napisano opširnije.
Objektivnost recenzija i subjektivnost dojmova
yakuza_stinger jako jako razvodnjen SS. Dobro je prosao iz vise razloga, izmedu ostalog i trenutka u kojem se plasiran. Nije to poanta, jer igra je dobra, vec koliko se mozemo razilaziti u ukusima
- Uređivano
Ispravno je ovo što @Tzereen kaže. Kad god su ljudi u pitanju, ne postoji 100% objektivnost.
Možemo mi njoj težiti i lagati si da smo objektivni, ali naš osobni sud proizlazi iz naših iskustava i nekih predrasuda, stavova i razmišljanja. Sve su to subjektivne stvari tako da neko mišljenje ne može biti objektivno.
- Uređivano
kauboj Postoji jako puno konkurencije po kojoj se može uspoređivati. Naravno, prvo se gleda sam budžet, je li riječ o AAA, AA ili indie naslovu i onda se gleda kako sjeda na dva mjesta, u svom žanru i općenito u industriji. Audiovizualne tehnikalije su najjednostavniji dio za procjenu. Gleda se izgleda li igra lijepo, kako se vrti, ima li tearinga i općenito nekih grafičkih nedostataka, kakav je bitrate zvuka, ima li zvukova okoline, je li zvuk raznolik, koliko je prisutan, je li dobar mix da ne bi bilo pretihog dijaloga u usporedbi s glazbom itd.
Gameplay je uvijek zeznut, ali generalno se u svakoj igri jasno može vidjeti određena petlja. U Falloutu je to izmjenjivanje istraživanja, akcije i razvoja lika po RPG elementima. U The Last of Us je izmjenjivanje ekspozicije u tihim trenucima i akcije u napetijim trenucima, bila ona stealth ili ne. Poanta je da ta petlja čim dulje ostane svježa i drži pažnju igrača.
Priča se isto da procijeniti. Gleda se koliko su likovi konzistentni u karakterima, ako odudaraju da odudaraju zbog nekih opravdanih razloga, dijalozi moraju biti tečni i smisleni, world-building mora pažljivo plesati na granici pretjerane i potrebne ekspozicije, radnja mora biti predstavljena ne samo putem likova, već i putem svijeta. Tu u igru dolazi i kritika grafičkog dizajna koji može utjecati ne samo na radnju, već i na dugovječnost igre.
Na kraju se svodi na nekoliko jednostavnih principa koji se nekima neće svidjeti. Prvi je taj da puno više ljudi ne može odvojiti subjektivno od objektivnog i po tom pitanju izjednačavaju ono što im se sviđa s onime što im se ne sviđa. Drugi je taj da, koliko god neki odbijaju prihvatiti, postoji dobar i loš ukus. Netko tko smatra da je The Room kvalitetan film, a Kum nije, jednostavno ima loš ukus.
Sterlok Umjetnost ili recimo doživljaj nije matematika.
Doživljaj nije nešto što diktira kvalitetu, to je nešto posve subjektivno. Međutim, igre nisu samo umjetnost. One su nastale upravo na temelju matematike. Ta matematika omogućava da igra bude dobro optimizirana. Sve u što gledaš u toj igri je hrpetina nula i jedinica koje su pretvorene u nezamislivo kompleksne algoritme da bi igru izveli ili dobro ili loše. Postoji doživljaj, a postoje i vrlo jasni elementi igara koji se mogu kvantificirati i pretvoriti u nešto mjerljivo, nešto što se može rangirati i kritizirati.
Pa nije recezent mjerilo igre nego samo još jedno mišljenje, napisano opširnije.
Kvalitetan recenzent je upoznat s puno više od same igre i zna odvojiti vlastiti doživljaj od onoga što vidi pred sobom. Subjektivni dojam neke igre su one nijanse između 80 i 85. Objektivni sud je razlika između 10 i 100.
- Uređivano
Netko može potpuno legitimno tvrditi da je igra loša, jer se njemu ne sviđa. Isto tako mene može potpuno legitimno bolit pimpek za njegovo mišljenje. Da sam slušao druge, ne bih nikad uživao koliko jesam u, recimo, Days Gone ili štajaznam, GT7.
Igra je fantastična, priča baš i ne. Da je drukčije nebi s lomila koplja.
- Uređivano
Tzereen ne, recenzent ne bi trebao biti samo mišljenje. To smo mi forumaši. Recenzent ne.
recezent je samo još jedno mišljenje…mogu prihvatiti da je nešto više ako iza sebe ima bitnija djela. Npr. kad Tarantino da mišljenje ili čak recenziju filma doživim to daleko drugačije nego kad to napravi Štef.
za mene, recenzije su samo mišljenje tog tipa i njegov ukus. Nešto mjerljivo je ak napravi test igre i napiše u kliko fpsa radi na određenom stroju, koliko sati ima igranja, koliko ej velika mapa i sl. To da li je igra doba ili loša, za mene je samo još jedno mišljenje a ne vrijednost te igre za moj pojam. I više cijenim subjektivne recenzije nego pokušaje objektivnosti koje se drže nekih šablona.
Ne nego stvarnost. Kritičari se utvaraju neki veliki značaj i da su trenirani za objektivnost, meni je to smijeh.
Sterlok Recenzija je sama po sebi objektivna jer je riječ o kritičkom osvrtu. Ako značajan utjecaj na konačan sud ima subjektivni doživljaj, onda se to može nazvati ili lošom recenzijom ili se uopće ni ne zove recenzijom.
Ima dobrih, ima loših recenzenata. Poanta je da previše ljudi traži mišljenje koje validira njihov doživljaj. Zbog toga ne vole kada je neki recenzent kontra njihovog suda. Tada je najlakše samo reći da je to još jedno mišljenje jer nije najjednostavnija stvar argumentirano kontrirati nečiju recenziju. Ignoriranje problema ih ne riješava.
Fico nikada nisam uživao u nekoj igri jer su recenzije bile dobre. Nikada nisam odustao od neke igre jer su recenzije bile loše. Ili je igra meni dobra ili mi je loša bez obzira na sva mišljenja ovog svijeta. Recenzije su mi samo info, ne mjerilo bilo čega. Info obično napisan od elokventnijih pojedinaca koji se znaju izraziti iznad prosjeka, ali to je to…samo još jedno mišljenje. I nema šanse da mi itko promjeni moj stav ma koliko se trudio, mislim tako zadnjih pedeset godina i misliti ću do smrti
Fico Recenzija je sama po sebi objektivna jer je riječ o kritičkom osvrtu. Ako značajan utjecaj na konačan sud ima subjektivni doživljaj, onda se to može nazvati ili lošom recenzijom ili se uopće ni ne zove recenzijom.
Ali kritički osvrt je isto subjektivan. Ovisi o iskustvu, znanju i interpretaciji onoga tko ga piše. Da se u obzir uzimaju samo činjenice bilo bi nemoguće napisat 2 kritička osvrta sa suprotnim stajalištem, a to nije istina u književnosti, filmu, a ni igrama. Ako nakon igranje iste igre dva recenzenta imaju potpuno suprotne zaključke, kako je i jedna od njihovih recenzija objektivna?
Obično se ljudi vežu uz nekog recenzenta koji ima sličan ukus kao što je i njihov, i onda vole pogledati kad se netko eksponiran slaže sa njihovim mišljenje jer im to boosta ego. To je cijela poanta recenzenata i recenzija i razlog njihovog postojanja. Po meni jedno od parazitskih "zanimanja" gdje ti ocjenjuješ tuđe djelo, zamisli nek se recenzenti ne naljute, valjda su spremni na kritiku
Vidim da i dalje ne shvaćaš o čemu je riječ. To što si ti uživao u nečemu ne govori o kvaliteti, već o tome da ti je to nešto sjelo. Sori, ali to ne čini igru kvalitetnom. Ja nisam uživao u Soulsborne igrama. To ne znači da su loše jer mogu vidjeti kvalitetu u raznim segmentima. To samo znači da nije igra za mene.
Sterlok I nema šanse da mi itko promjeni moj stav ma koliko se trudio, mislim tako zadnjih pedeset godina i misliti ću do smrt
Ne znam kaj bih više rekao osim da je ovo baš tužan stav.
sanzo Ali kritički osvrt je isto subjektivan. Ovisi o iskustvu, znanju i interpretaciji onoga tko ga piše. Da se u obzir uzimaju samo činjenice bilo bi nemoguće napisat 2 kritička osvrta sa suprotnim stajalištem, a to nije istina u književnosti, filmu, a ni igrama. Ako nakon igranje iste igre dva recenzenta imaju potpuno suprotne zaključke, kako je i jedna od njihovih recenzija objektivna?
Vrlo jednostavno. Uzmi dvije kontrirajuće recenzije TLOU2 i vidi i sam.
Kritički osvrt ne može biti subjektivan, sam termin to govori. I sam si napisao da ovisi o iskustvu i znanju, to je nešto što je mjerljivo. Interpretacija nečega je puno subjektivnija i tu se može pričati o shvaćanju određene priče što ne bi smjelo imati značajan utjecaj na konačan sud (idealno ne bi smjelo imati nikakav). Međutim, dijalozi mogu biti prirodni, a mogu biti forsirani. Glasovna gluma može biti tečna, a može biti drvena. Grafika može biti lijepa, a može biti i ružna.
Ponovit ću što sam napisao gore. Ako imate skalu od 1 do 10 s polovičnim ocjenama, subjektivni će dojam biti ona razlika između 8 i 8.5. Objektivni sud će biti ona razlika između 2 i 8.
Ne volim ovo pretvaranje da ne postoji objektivnost samo zato što ju neki nisu sposobni ili voljni prihvatiti.
A žao mi je kaj sam te rastužio ;D
Tzereen Mrzimo Abby
Ko je mrzi, kaj ti je?
Brijac Kako je Ellie, djevojka od 50kg, neobjašnjivo prevalila toliki put do kalifornije isto bolje da ne komentiram.
Da je bila glomazna od svojih 100 kg ne bi nikad prevalila toliki put ili bi pješačila godinama.
Ionak je to njihovo putovanje trajalo mjesecima barem je u prvom TLoU bilo tak kad su se izmjenjivala godišnja doba.