wooddiebone Jasno, to sam i sam napisao da se ne negira, RPG je više od samo jedne stvari kao pojam. A njegove mehanike idu uvijek uz smjer igre, bila ona akcijsika, taktička, Virtual Sex ili nešto treće. RPG je širok pojam, a stvar je u tome što si ga svi interpretiramo na neki svoj način i prema tome bacamo naslove i mišljenja. I dalje Kotor navodim, Kotor je kralj zanata, Kotor je krenuo s puno toga što je Mass Effect kasnije preuzeo.

Ali slažem se za Mass Effect, serijal je stvarno nešto venzemaljsko, ispričali su svoju priču u ulozi jednog od ponajboljih protagonista ikad. Sve što veliš stoji. Imaju svoj smisao i ovo račvanje može biti primjer kak nešto treba odraditi, uz taj genijalni storytelling. Iako je meni prvi ispred ostatka, ostatak je dobar, ali ima svoje mušice. Kao paket svega što ja vidim kao RPG, prvi da, ostatak manje. Just that.

wooddiebone U trenutku kad je real time akcija postala moguća pojavom video igara, kockice i statistika uglavnom služe samo nostalgiji.

Na žalost, otišlo se smjerom ajmo stiskat po kocki i preć tako igru. Čast iznimkama.

wooddiebone Personu 5 planiram odigrati kad i ako nađem vremena za nju i ni na koji način mi namjera nije bila pljuvati po njoj.

Probaj onda malo bolje dočarat kontekst u koji stavljaš naslove, jer Persona 5 je čudo od igre kakvo ja u svojoj RPG karijeri nisam iskusio.

Mislio sam da je očito jer sam stavio Witchera hahahah.

A KOTOR obožavam, ali meni je Mass Effect baš usavršio tu formulu, a uz to ponudio, meni osobno i bolji setting koji je još k tome i orginalan.
Iako naravno obožavam i Star Wars.

Kad bi se drzali prave definicije rpg-a, 90% naslova bi ekspresno ispali iz kategorije.

Btw, Persona 5 je last gen ako se ne varam. Huehue

A posto se drzimo modernih kriterija, moj glas ide DQ11. Prastara formula ispeglana do kraja. Niti vise, niti manje.

    wooddiebone čak se slažem s tobom, da.

    Ako se gleda po old school pripadnicima, Yakuza je u pravu. Samo pillarsi i takve stvari vi bile RPG. Fallout.

    Ali RPG značajke danas ima sve. Čak i COD.

    yakuza_stinger
    Dobro pitanje.

    Ne sumnjam uopće da je kreacija lika bitan dio RPGa, ali ako ju maknemo, ne mislim da dovoljno gubiš da bi izgubio temelje za RPG.

    Tipa igraš DnD sa likom kojeg ti je netko drugi napravio.
    Još uvijek igraš rolu i realno igraš DnD koji je RPG igra.

    Zato velim, po strogim definicijama, i Uncharted je RPG jer si stavljen u scenarij sa likom i ti upravljaš likom, al to je filozofiranje već.

      foggy pa upravo to. Nije uopce RPG i to sam ti davno objasnjavao kada si ga uporedjivao sa soulsborne igrama. Sekiro je akcijska avantura i tako ti pise i na wikpediji. dev nikada nije rekao da je sekiro dio souls univerzuma niti da prati istu formulu iako ima elemenata iz ranijih uradaka. zato mu se ne moze uzeti za manu nepostojanje rpg elemenata jer on to ni ne pokusava biti. Nigdje ne pise da sve FromSoftware igre moraju biti rpg i meni je drago sto su otisli u ovu avanturu.
      Steta sto te cinjenice nisi uzeo u obzir kada si pisao recu vec si ti htio da sekiro bude dark souls, a sami Hidetaka nije htio da bude. Nije htio ni dva nastavka DS-a vec je izjavio vise puta da zeli uvjek nesto novo raditi i da ne voli nastavke. Kamo srece da je vise devova tog razmisljanja jer onda ne bi dobili Metal Gear 18.

        Ne znam, teško mi je The Witchera 3 strpati u isti koš sa divinityjem, diablom, pillarsima, torchlightom itd... Kad čujem rpg odmah mi se ove igre vrte po glavi a ne The Witcher. Zbog toga glasam za Divinity: Original Sin 2. Iako nisam ljubitelj rpg-a ova igra je božanstvena u svim aspektima.

        wooddiebone predefinirani ili no name lik ne cini igru manje ili vise RPGom. Igranje igre sa Geraltom ili sa PussyDestroyerom69 je potpuno isto ako role playas i igras se sa statsima

          chono7 meni je isto pojam RPG-a igranje sa statsima. Iako je po tome Diablo punokrvni RPG...

          Tako da bi to nekako trebali proširiti. Znači, možda, igranje sa statsima i skillovima, plus odluke s posljedicama. Da imaš mogućnost odlučivanja kod razgovora i akcija.

          Doduše, po tome je AC Odyssey punokrvni RPG...

            Ako neke igre imaju RPG elemente, to ne znaci da su pravi RPG.

              Fico ne znam. Glava me boli. I Automata je RPG. Mogu nju nominirati?

              maverick Steta sto te cinjenice nisi uzeo u obzir kada si pisao recu vec si ti htio da sekiro bude dark souls

              Moja reca govori sve što ja mislim o igri i zašto je od mene dobila 89. Nigdje moja osobna preferencija ne spušta igri ocjenu. Ne govori neistine, radije pročitaj što sam tamo napisao.

              Fico Ako neke igre imaju RPG elemente, to ne znaci da su pravi RPG.

              Da, previše sitničarimo. Možemo se složit da je Persona 5 najbolji RPG generacije.

                E eto, meni je baš to igranje sa statsima jedan od manje bitnih aspekata.
                To je meni samo jedna od pomoćnih mehanika, a fokus je na interaktivnom i personaliziranom storytellingu.

                Znači nagovaranje nekog lika da napravi nešto što želimo i time dobijemo neki rezultat bi trebalo biti posljedica dobrih odabira prije toga, a ne random rolla kocke zbrojenog sa charisma ili persuasion statom.

                  foggy Nigdje moja osobna preferencija ne spušta igri ocjenu.

                  Nisam to ni napisao, ali je cinjenica da nisi svjestan ni kakav si tip igre igrao.

                  wooddiebone Znači nagovaranje nekog lika da napravi nešto što želimo i time dobijemo neki rezultat bi trebalo biti posljedica dobrih odabira prije toga, a ne random rolla kocke zbrojenog sa charisma ili persuasion statom.

                  Samo sto je prema tome i Life is Strange RPG

                    Fico

                    Istina. Zato i je tolko teško definirati taj žanr i zato kažem da po definiciji RPGa, puno više igara spadaju u taj žanr nego bi ljudi mislili prvo.

                    RPG je nastao kad video igara nije bilo, tako da je bio najbliža stvar življenju drugog života do pojave video igara.
                    Još nešto što bi ja spomenuo kao bitni faktor je nelinearna struktura progresije.

                    To je nešto što bitno sužava izbor vrlo blizu sweetspota.