Ajde, ajde. Da je Mass Effect remaster trilogija izašla ove godine, posere se i po Personi i Witcheru i svemu.
Znam da većini to nije pojam RPGa, ali po filozofiji sa kojom je taj žanr nastao, Mass Effect je prime example žanra.
Ajde, ajde. Da je Mass Effect remaster trilogija izašla ove godine, posere se i po Personi i Witcheru i svemu.
Znam da većini to nije pojam RPGa, ali po filozofiji sa kojom je taj žanr nastao, Mass Effect je prime example žanra.
wooddiebone Znam da većini to nije pojam RPGa, ali po filozofiji sa kojom je taj žanr nastao, Mass Effect je prime example žanra.
Slažem se s ovime.
Dragon quest XI bez razmisljanja
maverick Nego kakav je? Turn based?
On po meni ni nije više neki RPG, udaljili su se s njim još dalje od RPG elemenata, ali ipak ih ima.
wooddiebone Ajde, ajde. Da je Mass Effect remaster trilogija izašla ove godine, posere se i po Personi i Witcheru i svemu.
Znam da većini to nije pojam RPGa, ali po filozofiji sa kojom je taj žanr nastao, Mass Effect je prime example žanra.
Mass Errect 1 može bit u toj tvojoj kategoriji, kasnije su otišli u više akcijske vode. Ako već ideš na prime example, gdje ti je KOTOR i raniji RPG naslovi koji su stvarali žanr? Ili govoriš u smislu da je ušao u ovu generaciju? Zato je dobro odvojit JRPG i RPG, jer ovo "posere se po Personi" ti je ćorak, taj serijal postoji od PS1 (ili ranije, ne znam više), a petica (koju igrao nisi niti ćeš) je čudo neviđeno, što od muzike, artworka, RPG elemenata, priče, glasovne glume, načina na koji je ispričan, ideje, pristupa...Stvarno baljezgaš bez pokrića.
Najbolji rpg generacije je definitivno kad je Tuheljski.... aj necu....
Dragon Quest 11
Najvece rpg govno ove generacije je definitivno FF7 remake
E da, DQ11, žao mi što ga nisam spomenuo. Ima sve ono što JRPG stare škole treba imati.
Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
foggy Mass Errect 1 može bit u toj tvojoj kategoriji, kasnije su otišli u više akcijske vode.
Akcijske vode ne negiraju RPG.
RPG žanr pri svome nastajanju nije bio fokusiran na ono što danas zovemo RPG elementi.
RPG je prvenstvno nastao kao personalizirano storytelling iskustvo i tu je Mass Effect još uvijek nepokoreni kralj. Jednostavno je. Ono što je taj serijal napravio kroz svoja tri nastavka je neviđeno kako prije tako i nakon inicijalnog releasa. Jedan od najboljih primjera worldbuildinga UOPĆE, razina igračevog utjecaja na razvoj radnje, mogućnosti odabira, uzroci i posljedice, sve...
Sustav kockica i raznoraznih statistika je samo jedan od sistema koji nam daje da konzumiramo RPG filozofiju.
U trenutku kad je real time akcija postala moguća pojavom video igara, kockice i statistika uglavnom služe samo nostalgiji.
Vidiš da je Icek skužio i citirao baš taj dio mog posta.
Personu 5 planiram odigrati kad i ako nađem vremena za nju i ni na koji način mi namjera nije bila pljuvati po njoj. Vidiš da sam spomenuo i Witchera u tom kontekstu, a za mene je to igra generacije.
Tzereen A kaj da tek ja kažem, koji nisam igrao nit Witcher nit Pillarse nit Divinity
Ja bi se rastao od tebe da sam ti žena nakon ove izjave
wooddiebone Jasno, to sam i sam napisao da se ne negira, RPG je više od samo jedne stvari kao pojam. A njegove mehanike idu uvijek uz smjer igre, bila ona akcijsika, taktička, Virtual Sex ili nešto treće. RPG je širok pojam, a stvar je u tome što si ga svi interpretiramo na neki svoj način i prema tome bacamo naslove i mišljenja. I dalje Kotor navodim, Kotor je kralj zanata, Kotor je krenuo s puno toga što je Mass Effect kasnije preuzeo.
Ali slažem se za Mass Effect, serijal je stvarno nešto venzemaljsko, ispričali su svoju priču u ulozi jednog od ponajboljih protagonista ikad. Sve što veliš stoji. Imaju svoj smisao i ovo račvanje može biti primjer kak nešto treba odraditi, uz taj genijalni storytelling. Iako je meni prvi ispred ostatka, ostatak je dobar, ali ima svoje mušice. Kao paket svega što ja vidim kao RPG, prvi da, ostatak manje. Just that.
wooddiebone U trenutku kad je real time akcija postala moguća pojavom video igara, kockice i statistika uglavnom služe samo nostalgiji.
Na žalost, otišlo se smjerom ajmo stiskat po kocki i preć tako igru. Čast iznimkama.
wooddiebone Personu 5 planiram odigrati kad i ako nađem vremena za nju i ni na koji način mi namjera nije bila pljuvati po njoj.
Probaj onda malo bolje dočarat kontekst u koji stavljaš naslove, jer Persona 5 je čudo od igre kakvo ja u svojoj RPG karijeri nisam iskusio.
Dragon quest XI
Mislio sam da je očito jer sam stavio Witchera hahahah.
A KOTOR obožavam, ali meni je Mass Effect baš usavršio tu formulu, a uz to ponudio, meni osobno i bolji setting koji je još k tome i orginalan.
Iako naravno obožavam i Star Wars.
Kad bi se drzali prave definicije rpg-a, 90% naslova bi ekspresno ispali iz kategorije.
Btw, Persona 5 je last gen ako se ne varam. Huehue
A posto se drzimo modernih kriterija, moj glas ide DQ11. Prastara formula ispeglana do kraja. Niti vise, niti manje.
yakuza_stinger
Zapravo ne.
Kad bi se striktno držali definicije RPGa, sve video igre bi upale u taj žanr.
Fact.
wooddiebone kako ako fejlaju po tome cim imas definirane likove, imena, klase itd itd.
Ili ja krivo shvacam?
wooddiebone čak se slažem s tobom, da.
Ako se gleda po old school pripadnicima, Yakuza je u pravu. Samo pillarsi i takve stvari vi bile RPG. Fallout.
Ali RPG značajke danas ima sve. Čak i COD.
yakuza_stinger
Dobro pitanje.
Ne sumnjam uopće da je kreacija lika bitan dio RPGa, ali ako ju maknemo, ne mislim da dovoljno gubiš da bi izgubio temelje za RPG.
Tipa igraš DnD sa likom kojeg ti je netko drugi napravio.
Još uvijek igraš rolu i realno igraš DnD koji je RPG igra.
Zato velim, po strogim definicijama, i Uncharted je RPG jer si stavljen u scenarij sa likom i ti upravljaš likom, al to je filozofiranje već.
foggy pa upravo to. Nije uopce RPG i to sam ti davno objasnjavao kada si ga uporedjivao sa soulsborne igrama. Sekiro je akcijska avantura i tako ti pise i na wikpediji. dev nikada nije rekao da je sekiro dio souls univerzuma niti da prati istu formulu iako ima elemenata iz ranijih uradaka. zato mu se ne moze uzeti za manu nepostojanje rpg elemenata jer on to ni ne pokusava biti. Nigdje ne pise da sve FromSoftware igre moraju biti rpg i meni je drago sto su otisli u ovu avanturu.
Steta sto te cinjenice nisi uzeo u obzir kada si pisao recu vec si ti htio da sekiro bude dark souls, a sami Hidetaka nije htio da bude. Nije htio ni dva nastavka DS-a vec je izjavio vise puta da zeli uvjek nesto novo raditi i da ne voli nastavke. Kamo srece da je vise devova tog razmisljanja jer onda ne bi dobili Metal Gear 18.