Fico Meni je samo zanimljivo kako oni uspjevaju tako brzo izbacit novi DLC,u roku mjesec-dva nakon izlaska igre.Pa onda sljedeći nakon 2 mjeseca i sl.Zato je kupujem kompletne igre,sa svim DLC-evima a ne te njihove skupe Season Pass-ove uz glavnu igru.I sigurno da su to sve mogli ubacit u glavnu igru,al onda nebi bilo dodatne zarade.Ovako je bolje za njih.

    master_x U videu doslovno kažu da prva ekspanzija dolazi tek na proljeće... Za dva mjeseca će još uvijek biti 2020. I dok misliš da su sve mogli ubaciti, to nije tako jednostavna stvar. To je ogroman sadržaj koji bi probio rokove i povećao šansu za minusom u produkciji. Ne možeš od razvoja igre napraviti crpilište novca na kojemu ne možeš profitirati. Dobit ćeš kompletnu igru i dvije velike ekspanzije kada budu spremne. Ili ćeš se požuriti i napraviti polovičan sadržaj prepun bugova pa će te pljuvati da ne znaš raditi igre. Gameri su valjda najprivilegiranija skupina ljudi na koje se može naići. Ništa im ne valja i sve znaju bolje i od samih developera.

    Ići prigovarati na količinu sadržaja u ovakvom AC-u (nakon 100 kila contenta iz Originsa i Odiseje) je kao da tražiš baku nakon što si pojeo cijeli pladanj domaćih štrukli, da ti još nareže pola kile slanine.

    Pohlepa očito nije isključivo na strani izdavača.

      Deadwalker Nego na čijoj je strani?zato i ima reklama u igrama od 60/80€,mikrotransakcija,blesavih kozmetičkih dodataka, i sl. ostalih dodatnih izvora prihoda nepohlepnih izdavača/developera.

      Na Odiseju sam potrošio 80h (bez ekspanzija). Ne znam u kojem to rječniku je pljačkanje igrača 🙂

        Deadwalker Ja o zelju ti o kupusu.Zanima me šta si mislio pod tim da nisu samo izdavači pohlepni.Šta nakon finalne verzije igre,žele još lovu sa doštukanim DLC-ima.

        Nije mi samo jasno po kojoj logici je nešto “izrezano iz igre” ako za 60€ dobiješ zaokruženu cjelinu na koju možeš potrošiti 2 mjeseca normalnog igranja.

        Identičan pristup je imala i Odiseja gdje u niti jednom trenutku nisam osjetio da me developer zakinuo za nešto da više zaradi, izuzev sporijeg levelanja da mi ugura boostera, no (ne)srećom za Ubisoft imam previše MMO-ova iza sebe.

        Ti tvrdiš da je Ubisoft namjerno izrezao gotov sadržaj iz igre da više zaradi. Čak da je i to slučaj:

        a/ proposition value je i dalje odličan naspram konkurencije
        b/ upsale je valid prodajna strategija ako kupac uživa u tvojem proizvodu i želi još malo više
        c/ za 3 mjeseca će već ići prvi sale
        d/ za 100 uPlay bodova može se cijena gold editiona spustiti na 80€ što je lova koju traži Sony za remake PS3 igre trajanja 30h
        e/ identičan pristup je imao CDPR kada je launchao W3 pa ih nitko nije prozivao
        f/ ne mogu vjerovati da branim Ubisoft 🙁

        Realno, nisi u krivu sa apsolutno ničim, ali i dalje bode oči kad ti i prije izlaska igre guraju pod nos sadržaj kojeg moraš kupiti posebno.

        Prije 10 godina bi to bilo u sklopu igre.

        Koliko god su svi AC-ovi glomazne igre, ipak nisam fan ovakvih stvari.

        Za Witcher 3 se ne sjećam da su se Heart of Stone i Blood and Wine bili najavljivani prije nego je igra izašla.
        Opet, prošlo je dosta vremena, moguće da sam tu u krivu.

        Uglavnom, kod bilo koje igre i izdavača dirne u živac kad već i prije izlaska igre počnu trubit o dlc-ovima, i teško se otet dojmu da je na neki način ipak izrezano (odnosno, namjerno nije stavljeno u igru), samo da se kasnije još dodatno zaradi na njoj.

          Tuhy Prije 10 godina bi to bilo u sklopu igre.

          Ovo je na razini: "U moje vrijeme...", pogled s ružičastim naočalama. Kao da ekspanzije nisu prije postojale i na njima se nije radilo već od kraja razvoja glavne igre, ako ne i tijekom. Kao da to nisu ideje koje su imali, no vremenski nisu mogli implementirati jer je trebalo napraviti kvalitetnu igru, a ne poluproizvod krcat nedovršenim sadržajem. Dragon Age je imao ekspanziju, Baldur's Gate je imao ekspanziju, čak je i Red Dead Redemption imao ekspanziju.

          I dalje tvrdim da gejmeri jedino znaju prigovarati jer im prvo padne na pamet da developeri (izdavači) idu varati igrače, a ne gledaju na način da će dobiti igru koja ima trajanje oko 100h, dok je ovaj plan dokaz da su spremni igru podržavati još dulje vrijeme i puniti ju razrađenim sadržajem koji se nadodaje na tu ogromnu satnicu. Ne govorimo o tome da dobiješ novo oružje, ovo su posve nova područja, nove radnje, govore i o novim vještinama, doslovno rade ekspanzije. Identična je stvar bila i s Witcherom 3 i tada se veselilo i hvalilo, ali je ovdje riječ o Ubisoftu i odmah smeta i nije dobro.

          Momak, ne prišijavaj mi nešto što nisam reko.

          Piše ti gore: "kod bilo koje igre i bilo kojeg izdavača..."
          Ne diram samo tvoj dragi Ubisoft nego se to odnosi na sve.

          Kažem da nervira kad bilo koji izdavač u singleplayer igrama prije samog izlaska stavlja naglasak na budući dodatni sadržaj.
          Rade brutalno veliku i kompleksnu igru, i svaka čast na tome," base" igra će ponuditi i više nego dovoljno sadržaja, ali smije mi smetat ovo oko čega raspravljamo, svejedno dal se radi o Ubisoftu, ND-u, Cdpr-u il Rockstaru.

          Za svoje novce koje namjeravam potrošit ne nešto imam pravo i hvalit to, a i prigovarat ako mi se nešto ne dopada.
          Nisam tu od jučer, dobro se zna kolko ja pljujem po nečemu (prerijetko) i kolko puta sam ulazio u rasprave baš protiv koji doslovno samo seru po nečemu bez pokrića.

          Izdaj igru kak spada i onda kreni pričat o budućim ekspanzijama, a ne mi prije izlaska nabijat na nos da ću platit 550 kn za full igru, a cca 3-4-5 mjeseci poslije (early spring) ću morat (odnosno,, ako ću htjet) platit dodatno za novi sadržaj.

          Reko sam da se slažem sa Deadwalkerom u apsolutno svakom pogledu i dodao još ipak svoj pogled na situaciju, al ne, moraš mi još ti doć pametovat jer se moje mišljenje razlikuje od vašeg, i onak me na finjaka sposrat.

          Samo čekam da Cdpr sutra izbaci trailer za neki Cyberpunk dlc...
          Ili FromSoft da Demoni dobivaju novi svijet, al samo u UltimateGoldSpecial izdanju igre, izlazak negdje oko Tri Kralja...

            Ja samo znam da 2004. izdan GTA San Andreas koji bijase 2 godine i nesto sitno u izradi ima vise sadrzaja i detalja nego 90% danasnjih igara i dosao je bez ikakvih dlc-eva itd, a tada je bio cudo pogotovo velicinom tako da DA, smatram da su danasnji developeri ljencuge, a izdavaci lakome lopovcine.

              Tuhy Momak, ne prišijavaj mi nešto što nisam reko.

              Momak, citat koji sam citirao je u tvojoj objavi i na njega sam se osvrnuo u paragrafu. Iza toga čvrsto stojim, rad na ekspanzijama je nastavak razvoja na glavnu igru i tako je već 20 godina ili koliko već ekspanzije postoje. Jedino što se promijenilo je marketing koji unaprijed jasno ističe koji je plan s igrom. Ne znam što tu točno ne valja s obzirom da znaš da nećeš kupovati nedovršeni proizvod, već ćeš dobiti igru koja će se ispolirati koliko to bude potrebno i dobivat će dodatan sadržaj. Ako nekome odjednom ne smeta što bi se 3 tjedna nakon izlaska, kada se hvale prodajnim brojkama, izjasnio plan za daljnji razvoj, onda je problem u igraču, ne u marketingu. Sve što dobivaš ovakvim marketingom je slika da si siguran u svoj proizvod, siguran si u to da se isplati nadograđivati i transparentan si prema igračima jer im jasno govoriš što mogu očekivati za svoje novce. Na kraju krajeva si i sam rekao da Season Pass kupuješ ako želiš, kada želiš.

              Tuhy Za svoje novce koje namjeravam potrošit ne nešto imam pravo i hvalit to, a i prigovarat ako mi se nešto ne dopada.

              I nitko ti to pravo ne uskraćuje niti brani kao što ne brani drugima da odgovore na isto jer nisi jedini koji troši novac na igru.

              Tuhy Ne diram samo tvoj dragi Ubisoft nego se to odnosi na sve.

              Molim te da se kloniš insinuacija o fanbojizmu s obzirom da svega nekoliko objava iznad možeš vidjeti da sam sposoban kritizirati i serijal i Ubisoft. Ja uživam u igrama koje radi Ubisoft. Isto tako sam sposoban vidjeti nedostatke i preko njih preći jer mi osobno ne smetaju u onome što im igre nude. Isto sam i sposoban istaknuti te nedostatke, a ne ih prikrivati ili negirati.

              Nisi jedini u raspravi i očito ubuduće moram specifično naglasiti kome pričam kada razlika u paragrafima očito nije dovoljno jasna. Rasprava traje već neko vrijeme, a kada idemo van ove teme lako se primijeti da u svakoj vijesti s portala ili temi na forumu dolazi do masovne pljuvačine jer Ubisoft. I to ponajviše od strane onih koji Ubisoftovim igrama nisu prismrdili već pola desetljeća. To je vidljivo nešto više u ovoj temi prema tome da se skače odmah na zaključak da se iz igre režu materijali, po tome da su fore o downgradeu sveprisutne, a riječ je o problemu iz prve polovice prošlog desetljeća. I na to se odnosim kada kažem da su igrači privilegirani. Jer na sve odmah gledaju negativno. U niti jednom trenutku ne padne na pamet prvo potražiti pozitivu jer je lakše prigovarati.

              maverick Ja samo znam da 2004. izdan GTA San Andreas koji bijase 2 godine i nesto sitno u izradi ima vise sadrzaja i detalja nego 90% danasnjih igara i dosao je bez ikakvih dlc-eva itd, a tada je bio cudo pogotovo velicinom tako da DA, smatram da su danasnji developeri ljencuge, a izdavaci lakome lopovcine.

              Ja pak smatram da ne znaš o čemu pričaš. Kompleksnost izrade igre u 2004. i 2020. je neusporediva. Puno je kompliciraniji proces s puno više kilometrima naprednijih tehnologija. O broju ljudi koji zapravo moraju raditi na projektu da bi se on napravio u neko očekivano vrijeme da ne govorim. Od studija od 20 ljudi koji su mogli u to vrijeme napraviti veliku igru, sada je potrebno nekoliko stotina. Najlakše je omalovažavati struku o kojoj ne znaš ništa. Unity je relativno pristupačan zbog C# jezika i k tome je besplatan, a na Udemyju imaš jeftine tečajeve, idu po 10€ čak. Slobodno se primi posla i napravi igru kada je tako lako.

                Fico ja pak smatram da je za ono vrijeme san andreas bio i vise nego kompleksan. I stojim pri svojem misljenju i nikada mi nitko nece moci opravdati najavu day one dlc-a ili u ovom slucaju da dlc stize prije nego sto je igra uopce vani

                  maverick zabono vrijeme

                  Mislim, samo potvrđuješ što sam i sam rekao... No neću dalje jer nije tema San Andreas.

                    Fico hocu reci da je u ono vrijeme bio kompleksan za izradu podjednako ako ne i vise u danasnje vrijeme jedan AC ili neka treca open world igra. Drugo je kad neki dev radi nesto ambiciozno tipa Cyberpunk.

                    Tuhy Izdaj igru kak spada i onda kreni pričat o budućim ekspanzijama, a ne mi prije izlaska nabijat na nos da ću platit 550 kn za full igru, a cca 3-4-5 mjeseci poslije (early spring) ću morat (odnosno,, ako ću htjet) platit dodatno za novi sadržaj.

                    Pucali bi si u nogu da kasnije najavljuju ekspanzije u trenutku kada grade hajp sa ogromnom i skupom marketinškom kampanjom te kada su ljudi zapravo spremni napraviti upsale znajući da ih čeka 100+ sati zabave u Viking univerzumu. Imaj u vidu da je tržište igara danas kudikamo konkurentnije i do proljeća / ljeta lako se dogodi da dođe neki novi hit te će AC biti već lanjski snijeg. Ovako su osigurali prodaju s najboljom maržom, dok igrač zna da ne mora ništa drugo igrati i do proljeća ako je dovoljno nahajpan.
                    Dodatno, AC je service igra te moraju imati takav content plan izložen da ljudi nastave plaćati uPlay+ pretplatu.

                    Ja stvarno ne vidim ništa loše - igrač za 60€ dobiva ogromnu igretinu i odmah zna da ga čeka još toga u narednim mjesecima, odnosno ima informaciju da će biti još contenta od kojeg će dio biti i besplatan. Ako
                    mu je to sve preskupo, bit će sale za par mjeseci te uz popust od 20-30% i još dodatnih 20% u zamjenu za 100 uPlay bodova može ubosti Gold Edition za 40-50€. Ili uzeti uPlay pretplatu negdje prije ljeta i za 15€ u mjesec dana odigrati cijelu igru sa obje ekspanzije.

                    Iz moje perspektive, previše drame oko ničega 🙂

                    Ja i dalje ne razumijem kakve veze ima najava ekspanzije prije ili nakon izlaska igre? Igra ce biti dovrsena i dovoljno velika i sadrzajna za te novce. Kao igrac ne gubim nista i zapravo osjecam iskrenost kompanije, jer imam jasan roadmap.
                    Ovo je transparentan marketing i kompanija ne laze. Zaista ne zelim muljanje i misleading kao TLOU2 sa trailerima ili ono sto Fifa zna imati iz godine u godinu.
                    Naivno je vjerovati da rad na ekspanzijama krece nakon izlaska igre, pogotovo jer same ekspanzije moraju izaci dok je igra aktualna na trzistu. Osim toga ovakve ekspanzije su ogromni projekti, sadrzajno traju i do 20 sati, vise od mnogih naslova koji od vas traze punu cijenu.

                    I dok se slažem s Chonom (osim oko TLOU2 😃) i Fićom te sam dijelim njihovo mišljenje, mogu shvatiti ove prigovore, jer podsjećaju na situacije kad se sadržaj namjerno reže i onda prodaje kao DLC.

                    Ali ovdje je stvar drugačija, a Ubisoft je s AC-ima zbilja i više nego korektan. Ovo nije odrezan sadržaj, već je zbilja naknadni sadržaj koji tonom i pristupom uvijek odskače od glavne igre i ne bi se uklopio u igru odmah po izlasku, već mu je svrha da se igra nakon što ste u igri već dobrano poodmakli ili je čak završili.
                    A još vas, k tome, i unaprijed obavijeste kako bi bili transparentni. Ubisoft više nije onakva kompanija kakvom ju svi doživljavaju već 5-6 godina.

                    RDR2 nije imao singleplayer dlc, nije ni Death Stranding, ne vidim zasto mora ac. Radi igru godinu dana duze jer ocito je stancanje problem pa ne stignu ubaciti sve sto su naumili. To sto se u igru bez dlc moze teoretski ulupati 80h ne dokazuje nista. U NBA2k mozes tisuce pa opet ima ugradjen kasino, ne razumijem cemu tamo negodovanje. Dvostruka mjerila? Meni se to nije svidjelo ni kod from software i drago mi je da nisu izbacili story dlc za sekiro. Dakle ne radi se o Ubisoft iskljucivo, ako se neki osjecaju uvredjenima, iako smatram da su im igre bezveze tamo jos od Black Flaga.

                    Moram nadodati da je meni Ubi nekada bio mozda i najdrazi dev/izdavac. Obozavao sam Splinter Cell, Princ i Anno serijale, a Black Flag ce mi zauvjek biti jedna od najdrazih igara. Nasao sam sva blaga, osovojio sve utvrde, rjesio sve side misije i pobjedio svaki legendary ship. Bas vrhunska igra i peak Assassin's Creed-a i polu-open worlda koji nije bio ni prevelik ni premal, pogotovo volim to sto je bio rascjepkan pa smo dobili neke unikatne lokacije i misije koje inace ne bi bilo moguce napraviti (ili jako tesko) u potpunom open worldu.