Miro Moj fensi nikad nece izaci nista bolje od Chrono Triggera
Najiskrenije rečeno — ovo je nešto što je gotovo nemoguće opovrgnuti. Ne vjerujem da će itko od nas na forumu (da, uključujem i sebe ;P) ikad izreći veću istinu od gore kvotane tvrdnje. Chrono Trigger je zasigurno NAJPRESTIŽNIJI i . . . vjerojatno najbolji JRPG ikad napravljen.
Enixov Yuji Horii je 1986. napravio Dragon Quest; Squaresoftov Hironobu Sakaguchi je 1987. godine napravio Final Fantasy. Igre su izgledale dosta slično jedna drugoj. Hironobu Sakaguchi je poslije izjavio da nije bio inspiriran Horiijevim Dragon Questom. Ja mu vjerujem. Sto posto. Vjerujem mu više no što vjerujem sebi u četiri od sedam dana u tjednu. Glavni razlog zašto su igre na kraju ipak ispale tako slične jedna drugoj je bio gotovo sudbonosne prirode. Prije svega: Yuji Horii i Hironobu Sakaguchi su doslovno Bogovi Svijetskog Talenta, bili su inspirirani identičnim stvarima, bili su Produkti Najplodnijeg Vremena, najvjerojatnije su oboje jeli nezašećerene jogurte prije spavanja, dok im se samo mozganje (i Pokretne Slike Koje Će Ih Napraviti Milijunašima) odvijalo u teško zagušljivim i zadimljenim prostorijama za vrijeme čučnja koji je trajao sve dok je u kutiji bilo cigareta.
Serijali su zdravo odrastali jedan uz drugog, a ono što se dogodilo 1995. je, bez ikakve sumnje, "Najprestižniji Skup Bogova Svijetskog Talenta" ikad. Yuji Horii, Hironobu Sakaguchi, Yoshinori Kitase, Akira Toriyama, Nobuo Uematsu i Yasunori Mitsuda. Na jednom jebenom mjestu. Na jednom jebenom projektu. Razmislite malo. Otiđite u kuhinju, odvrnite tu vodu do kraja, popijte dvije (!) zdjele hladne vode i vratite se. Čekati ću vas.
<33333
Po pitanju prestiža i imena (imena su uvijek najbitnija), jedini JRPG koji se približio Chrono Triggeru je — Lost Odyssey. Hironobu Sakaguchi, Takehiko Inoue (!!!), Kiyoshi Shigematsu, Nobuo Uematsu. Reći ću nešto o Lost Odysseyu. Lakše bi mi bilo odgovoriti zašto žene ne mogu staviti maskaru zatvorenih usta, što li su samo radili i pokušavali ljudi kad su otkrili da krava daje mlijeko ili kako murjaci stavljaju lisice nekome tko ima samo jednu ruku, . . . nego što bi mi bilo objasniti zašto se Lost Odyssey nije prodavao u Japanu i zašto je Mistwalker — uz najslavnije predispozicije — neslavno završio.
Lost Odyssey je, po meni (ne znam, možda sam totalna budala (možda i bez ovog "možda")) zadnji prestižni predstavnik video igara kao medija u smislu u kojem mi treba pet tisuća riječi da se izrazim, pa to sad otpada. Uglavnom.
Uz sve navedene kvalitete i prestiž, Chrono Trigger iz nekog razloga nikad nije postao Final Fantasy VII. Ne znam zašto. Da idem još dalje rekao bih da Chrono Trigger ni u kojem svijetu ne bi mogao biti Final Fantasy VII ovog vremena, pa čak i da postoji svijet u kojem je svaka igra Final Fantasy VII. Jednostavno je tako. Takav je svijet. U ona, blagoslovljena i nikad zaboravljena vremena u kojem je bilo Final Fantasyja VII više nego dovoljno, opet je postojao THE Final Fantasy VII. Onaj kojeg se svi tako dobro sjećamo. Final Fantasy VII koji dolazi u četvrtom mjesecu je prvi Final Fantasy VII u svijetu u kojem ima premalo, ako i uopće, Final Fantasyja VII.
Ono što želim reći je: Final Fantasy VII Remake je tu da spasi sve buduće Final Fantasyje VII, od kojih će, možda, jedan od njih biti i novi -- Chrono Trigger.
Kužite? Kužite?
Final Fantasy VII je najvažnija igra koju je Squaresoft napravio. Final Fantasy VII je najvažniji Final Fantasy kojeg su napravili. Psihički se ne mogu natjerati da sad sam sa sobom lamentiram da li je bilo boljih (IV ili VI?), da li je bilo kohezivnijih i skromnijih, a svejedno genijalnih (V), čudnijih, i opet, ne manje genijalnih (X i XII), onih s boljim frizurama i s Quistis (VIII) . . .
Poanta je da VII zakucava preko svih. Ne da mi se više tipkati, ali obećajem da ću napisati recenziju Remakea jednom kad izađe, poslati ću je Fenixu, a onda će je on, ako nije kukavica — objaviti — a potom ćemo svi skupa komentirati surfajući bez daske na nečemu što su nekada zvali — internet.
P.S.
Persona serijal spada u najuži krug stvari koje VOLIM. Volim cijeli taj "jezik" serijala, volim svaki slajd menija, svaku notu Meguroa, svaku sekundu svake igre i mislim to. Gledajući s aspekta neke, nazovimo je — Više Umjetnosti, kad Chrono Trigger i FFVII ulaze u vlak, Persona (bilo koja) izlazi na sljedećoj stanici.
P.P.S.
Šta se tiče FFVIII Remakea: istovremeno: želim ga, nikako ga ne želim, nikako se neće dogoditi.
P.P.P.S.
Romantizirajte, glorificirajte, mistificirajte video igre i njezine kreatore. Pogotovo kad izgledaju ovako (ili su barem nekoć izgledali tako). Zabavnije je.