Mislio sam još malo pričekati, no neću naći vremena kasnije jer me Tsushima u potpunosti osvojila i ne skrećem pogled s ekrana pa, eto, idem se malo raspisati.

Mislim da je to što sam ulovio platinu dovoljno već da se zaključi kako mi se igra svidjela, no i dalje sam dojma da je onih 89 na Meti pretjerana ocjena i da tu ima stvari vrijednih kritike, kao i pohvale.

Ako gledam radnju kao nekakav paket koji uključuje i dijaloge i priču i likove, rekao bih da sam zadovoljan i da je iskustvo bilo pozitivno. Najbolji dio cijele radnje je definitivno ideja iza svijeta i njegovo porijeklo. Mislim da su na jako lijep način napravili jednostavan misterij intrigantnim time što su dodali toliko sitnih detalja u tijek događaja da stalno nešto u glavi govori: "Ajde, još malo čitaj/slušaj/gledaj." Išlo je do te mjere da sam skupio sve datapointove jer me jako interesirao svijet koji su stvorili.

Glavna priča je dobro izvedena, prvenstveno jer je u središtu tog misterija Aloy, stvarno odlično napisan protagonist. Posebno me se dojmilo kako su uspjeli na uvjerljiv način prenijeti naivnost tinejdžerice, no ujedno i njenu zrelost i oprez zbog načina na koji je odrasla. Možda je tu ostao blago neiskorišten potencijal za neke sitnice poput toga da se ne osvrće ni u jendom trenutku na to kada ubije prve ljude, a ne mašine, no u redu, to su nekako sitnice koje mi više upadnu u glavu kao alternative ili dodaci, a ne nužno kao nedostatci. Osim Aloy, jako mi se svidio Sylens jer je jedan od rijetkih trodimenzionalnih likova u igri. Stvarno kvalitetno napisan i odlično odglumljen od strane uvijek prepoznatljivog glasa.

Nažalost, pisanje za većinu drugih likova nije na jednakoj razini. Štoviše, na razini je jednog novijeg Assassin's Creeda. Možda nije problem samo u pisanju likova, već u tome što se mnogi provlače kroz side questove, koji, budimo iskreni, nisu posebno dobri. U redu su, ali samo u redu. Dobio sam često dojam da su tu kako bi umjetno produljili igru, umjesto da imaju veći utjecaj na cjelokupnu radnju ili barem na razvoj Aloy kao lika. Usudio bih se reći da i znam do čega je konkretan problem. Velika većina tih likova se pojavljuje u svega jednom ili dva questa u kojima ni nisu toliko prisutni. Na kraju tih questova dođe se do određenih zaključaka te se pokušava izazvati emocionalna reakcija inspirirajućom klišej pričom ili pak nekom epskom scenom popraćenom nebrijavajućom glazbom gdje se prikazuju ti isti likovi u svojim teškim trenucima. No u niti jednom trenutku mi nije stalo do njih jer ih poznajem svega pet minuta. Dvije godine nakon Witchera 3, moglo se jasno vidjeti kako se pristupa likovima u side questovima. Ako je fokus na tim likovima, a ne konkretno na radnji, onda oni moraju dobiti prostor da se postave kao netko tko je dio tog cijelog svijeta. U Horizonu se to ne događa. Isto vrijedi i za glavnu radnju u kojoj je Erend došao najbliže donekle pamtljivom liku. Izuzetak su side questovi u Frozen Wildsu koji su za tri stepenice bolji od Zero Dawna. Aratak je stvarno odličan lik.

Unatoč tome, zagonetka svijeta u kojem se plemena nalaze, raznolikost istih i Aloyina motivacija bili su mi dovoljno zanimljivi da me stalno tjeraju dalje i mislim da je priča, iako malo prekratka, odradila stvarno solidan posao. Tim više što se veselim igranju Forbidden Westa, pogotovo ako se stvarno poradilo na side questovima i likovima.

Po pitanju gameplaya, gotovo se u potpunosti slažem s @Deadwalker, no nije me do te mjere frustriralo da bih odustao od igranja. Nemam puno za nadodati pa ću na kratko proći kroz ovo što je i napisao. I mene je jako smetalo ograničeno penjanje po otvorenom svijetu punom brežuljaka i planina. Tim više što je tu kričavo žutu boju ponekad zamijenila krem boja na planinama, a neke niže stijene penjive su i bez tih boja, no ne sve, stoga ta nekonzistentnost dovodi do frustracija u borbama i tjera na penjanje kakvo sam zadnji put iskusio u Skyrimu.

Sama borba je odrađena vrlo solidno i preporučio bih @Deadwalker da svakako još da priliku jer otključavanje novih oružja i veće beštije na koje se naiđe tjeraju na prilagođavanje usred borbe. Slažem se da je donekle jednolično, no kada se krenu kombinirati oružja da bi se uništile specifične komponente, zna biti napeto i zabavno. Osobno sam imao četiri problema s borbama. Prvi je taj da su mašine pretjerano spužvaste, što se ne osjeti toliko u glavnoj igri, ali se poprilično osjeti u Frozen Wildsu. Drugi je problem kamera koja zna biti jako loša u borbama i onemogućava brzu reakciju ili pak u krivo vrijeme ode u skroz krivi i nepregledni kut zbog kojeg nadrapam. Identična je stvar bila u Originsu, samo što je tamo kamera bila previše blizu, dok je ovdje "lebdeća" i nekonzistentna. Lijepo za istraživanje, grozno za borbe. Treći problem su borbe s ljudima koje se svode na luk, strijelu i molitvu. Nisu pretjerano izazovne, no molitva je tu da ih ne bude puno jer su previše jednolične. Posljednji problem je beskorisnost koplja. Critical Hit je koristan, no direktna borba kopljem se kažnjava, Aloy je uvijek puno sporija od mašina koje bi trebala moći srušiti nadogradnjama.

Istraživanje je zabavno i dopalo mi se pretraživati prastare ruševine onih-koji-su-bili-prije. Atmosferi dodatno pridonosi raznolikost bioma. Nikad ne znaš koja predivna scena te čeka iza ugla. Nadao sam se boljim nagradama za skupljanje collectiblesa, malo me razočaralo kada sam vidio generične nagrade, no i dalje je bilo zabavno što su određene lokacije svojevrsne zagonetke u tome kako treba doći do njih. Zapravo je vrlo ubisoftast otvoreni svijet, no meni to uopće ne smeta. Volim čistiti mape, ići na razne lokacije, hvatati slike i sl. Svidjelo mi se što mašine imaju svoju svrhu i način života pa je to pridodalo atmosferi, no malo me smetala sterilnost gradova i sela. Ljudi su statični, nema puno buke, jedan Meridian ostavlja dojam metropole samo u arhitektonskom smislu, no ne i u ljudskom. Tu se trebalo ići korak dalje, pogotovo jer je dizajn stvarno lijep.

Oduševila me grafika. Mislim da je riječ o predivnoj igri koja je odlično ostarila. Možda se animacije lica čine pretjeranima u nekim trenucima, no svejedno su dobro ostarile i razina detalja na likovima i okolini daju poseban pečat na igru te ju čine prepoznatljivom. Najviše mi se svidjelo šarenilo svijeta. Sve je u snažnim bojama koje čine predivan kontrast, a odlično osvjetljenje tu radi velik dio posla. Noći su predivne, nebo boje petroleja prošarano zvijezdama i polarnom svjetlošću daje baš jedinstven štih. Ima planina, ima prašuma, ima pustinja, ima svega. Svijet u malome i stvarno predivno izgleda. Animacije su odlične, pogotovo kretanje mašina i Aloy, sve je vrlo prirodno. Pet joj je godina već, a znam da će i s deset izgledati jednako impresivno.

Zadovoljan sam i zvukom. Tu prvenstveno mislim na soundtrack koji rastura čitavo vrijeme. Odlično odgovara tonu igre i ima nekoliko skladbi koje su jako pamtljive i pametno iskorištene. Okoliš se čini živim, od zvuka vjetra pa do ptica, životinja i rike mašina. Čak se i potezi mašina mogu predvidjeti temeljem zvuka, to me se jako dojmilo.

Možda se tekst čini više negativnim, nego pozitivnim, no više je do toga da bih radije istaknuo lošije stvari jer su one dobre odrađene, odrađene većinom na pristojan i posve očekivan način, dok su one posebno pozitivne istaknute iznad. Igra mi se stvarno svidjela i dok ne mislim da je jedna od najboljih igara što PlayStation nudi, niti mislim da se posebno ističe od ostatka igara otvorenog svijeta, i dalje smatram da je izuzetno čvrst temelj za serijal. Zanimljiv svijet i dobro napisan protagonist mogu nositi puno tereta na leđima dok serijal ne pronađe više od samih temelja. Uvjeren sam da su u Forbidden Westu to uspjeli.

    Fico Slažem se s napisanim. Imamo slične dojmove.
    Drago mi je da ti se igra svidjela.
    Itekako je tu bilo stvari koje su slabije odrađene ali generalno se radi o dobroj igri.
    Siguran sam da će ti se svidjeti i Forbidden West gdje se vidi napredak u dosta segmenata.

    Pogotovo kad je GG do tad radio samo pucačine (možda su i nešto drugo prije toga ali kad je to onda bilo. Shell Shock je također pucačina samo iz TPS).
    Uzeli su veliki zalogaj i super je sve to ispalo na kraju. Prvo potpuno novi IP, a drugo akcijska open world igra.

      resident_evil Shell Shock je također pucačina samo iz TPS).

      Wow. Iskreno nisam bio ni svjestan da je Guerilla radila Nam '67...

      Fico budem odigrao ovo, čim mi posao malo popusti. Ulovio kroz vikend ovakav prekrasan screenshot, stvaro igra i danas vrhunski izgleda

        Deadwalker Da ne ulazim pretjerano u offtopic, kad ćeš nakon HZD-a dobiti želju za otvorenim svijetom, preporučam Tsushimu. Mislim da će ti bolje sjesti poznavajući igre koje ti se dopadaju.

          19 dana kasnije

          Fico sada tek vidim komentar, svakako, igrat će se.
          Nastavio nakon Mafije s ovime, što duže igram, počinje mi biti zanimljivije i zabavnije. Čini se da je početak igre još najdosadniji.
          Dignuo inače rezoluciju na 4K + DLSS na quality i ultra postavke, gura RTX3070 to u stabilnih 60. Screenovi govore sami za sebe koliko igra iz 2017. izgleda vrhunski:

          1 / 5

          7 dana kasnije
          6 dana kasnije

          Da nastavimo u revijalnom tonu, mislim da mi je uz Witcher 3 level dizajnom ovo je najljepša igra

          AbelKOsMos Ocito ti remakeovi/remasteri nekostaju puno i Sony se nada da ce serije boostat IP u nebesa.

          btw. Ako se nevaram dobivamo i GOW seriju,znaci dolazi i GOW18 RMK 😂? Sala na stranu GOW1-3 bi uzeo odma 😝

          Nadam se da je to samo nešto ko Director's Cut. Nema fakat smisla da ovo dobije neki žešći remaster.

          Bloodborneu puno više treba remakester.

            escoban Ovo je samo statistika sa PSNP-a. (broj igrača)

            Marvel's Spider-Man - 678k

            Horizon - 845k

            Bloodborne - 829k

            The Last Of Us (PS3) - 845k, (PS4) - 1054k

            Gran Turismo 5 - 728k (najjači GT po broju igrača)

            escoban osobno sam veliki fan Horizon-a al nema sanse da OPET dam tipa 70 eura za "remake"

            Imam posebna izdanja za PS4 i PS5, te digitalnu PC verziju al nema sanse da iz principa kupim remake

            Još jedan sasvim izgledno nepotreban remaster, jer ono, patch za 60 fpsa za PS5 su već izdali (igra je uostalom bila ponuđena i besplatno u vrijeme korone na PSN-u), al ajd…vidjet ćemo koliko to može ići bolje.

              Ma super je ovo, sagledajmo realno situaciju

              Edit: aj, brišem, da se ne koljemo bezveze oko gluposti