Sterlok Onda je i Microsoft jednako loš jer njihove igre jako kasne na Steam.
Kao prvo, njihove igre vec godinu-dvije dolaze od prvog dana na Steam. Kao drugo, Microsoft financira razvoj svojih igara. Da se citalo malo iznad, vidjelo bi se spominjanje Alana Wakea II kao primjer igre s kojom nitko nece imati problema ukoliko ostane ekskluzivna za EGS.
Fenix Molim te da ne zakljucujes o nekakvoj emocionalnoj povezanosti kada imam pozamasnu kolekciju igara i na Originu i na Ubisoft Connectu i na GOG-u pa cak i na itch.io. Nemam problema s platformama, dokle god nisu antikonzumeristicke. EGS je upravo to.
Kao prvo, Game Pass je servis za posudbu igara, ne za kupovinu. Tu vec radimo posve nejednaku usporedbu. Kao drugo, ja ne znam na koji nacin Game Pass blokira kupovinu igara na drugim platformama. Dapace, ima solidan presjek igara koji su i na PS+ i na Game Passu. Developerima se financira njihova prisutnost na servisu, ne uvjetuje im se izostanak s ostalih.
Nigdje nisam digao spomenik Steamu kao "braniku PC igranja" pa bih molio da se onda ne stavljaju rijeci u usta. Kritiziram Epic Games i EGS kao prijetnju PC trzistu. Nije isto.
Predstavljanje Steama kao samo jos jednog izdavaca na PC-u je banaliziranje citavog servisa i Valveovih projekata. Sam Steam nudi podrsku za modove, forume, zastitu od varanja, DRM, kompatibilnost vise verzija igara, vodice i hubove za svaku igru, spremanje u cloud. Sve to bez da taj isti cloud ili online igranje uvjetuje iza pretplate, poput Sonyja, Microsofta ili Nintenda.
Svakih nekoliko godina izbace neki eksperimentalni hardver poput Indexa ili Steam Decka. Aktivno rade na open-source Linux distribuciji koja uspjesno forsira developere da se prilagodavaju i drugim operativnim sustavima (nesto cemu se Epic Games aktivno protivi i forsira korisnike na samo jedan ekosustav). Optuzivati ih za privatizaciju nimalo ne drzi vodu kada rade toliki posao na otvorenosti platforme.
Ideja monopola zakonski pada u vodu. Niti Valve ima previse servisa kojima okupira PC trziste, niti svojim praksama ne ubija konkurenciju. Epic Games svojim EGS-om upravo to pokusava. Kupovinom ekskluzivnosti zatvara PC trziste i forsira potencijalnog kupca da se okrene samo jednom mogucem izvoru.
Da ne govorimo o tome kako Epic Games gleda na svoje musterije. Do te mjere da za banalne funkcionalnosti im trebaju godine kako bi ih implementirali. Bitnije je kupovati ekskluzivnost za servis koji nije na standardu prije deset godina, a kamoli 2023. Od te famozne kosarice, do izostanka i potom poluimplementacije do tek nedavno pune implementacije clouda, pa sve do netransparentnih korisnickih recenzija. Antikonzumerizam na svakom koraku je doslovno pljuvacka u lice potrosacu. Konkurencija je pozeljna, ali samo postojanje iste ne znaci da je dobra.
I dok je sasvim razumno upozoravati na Steam poslije Gabena, potencirati jedan EGS kao konkurenciju hipotetski "zlom" Steamu je propast PC-a kao platforme za igranje. Postaje konzolificirani zatvoreni ekosustav koji ce pasti pod kontrolu samo i iskljucivo onoga s vise para. Nesto sto Epic Games uporno pokusava postici.
Da je ljudima stvarno toliko stalo do konkurencije, nagradivali bi GOG ili itch.io, no Epic dijeli besplatne igre i to je za previse ljudi nazalost dovoljno.