4 mjeseci kasnije
10 dana kasnije
4 dana kasnije
8 dana kasnije
10 mjeseci kasnije

Kakva igra eeeeeej! Tocno se vidi da su pogodili i napravili igru ispred svog vremena. Nakon x godina ponovno igram Shadow i tako je dobar osjecaj kada te igra iznova podsjeti zasto ti se urezala u sjecanje i smjestila u popis najdrazih naslova.

Nakon pocetnih misija i skupljanja opreme, shvatis koliko je ovo mesnat naslov i koliko toga tako dobro funkcionira. Nakon raznih modernih naslova, tako lijepo je biti samo bacen u HC naslov, gdje nema ocitog ukazivanja na cilj. Stalker me isto tako podsjetio zasto sam tako cesto proveo noc uz campfire i ostale stalkere.. jer nema skipanja, nema meditacije, vrijeme tece svojim tempom, a i ti igrac moras tako s njim. Noc je jebena noc, ne vidis kurca, a igra je bila ispred svog vremena i sa dinamickim osvjetljenjem, pa se nerijetko dogodi da samo stanem i cudim se oko sebe dok stalkeri svojim lampadinama osvjetljavaju prostor.

Zona je itekako ziva, stalno se nesto dogada, ubijes nekoga i lesevi ostaju kroz igru. Osim ako netko ne pojede te leseve, sto se dogada. Mutanti love jedni druge, stalkere, banditi napadaju strateske tocke, anomalije ubijaju neoprezne, vojska striktno nadzire punktove, vremenske prilike se stalno mijenjaju. Uz ambijentalne zvukove, za koje odgovorno tvrdim da su mozda i najbolji u gamingu, Zona zivi punim plucima, savrseno.

Gameplay je cudo, toliko dobar AI koji flenka, pomaze jedan drugom i stisce te na sve moguce nacine, je ono sto kronicno fali danas. Nema statike, moras biti u pokretu da bi napravio nesto.

Inventar za prste polizat, oruzje sa modovima pucanja, moze se i zaglavit, a ako stavis na oko i single shot, damage raste. Oruzje se trosi kao i oprema, pojedini secondary taskovi imaju vijek trajanja, ne mogu biti trajno u quest trackeru. Mozes nositi leseve, sve mozes lootat, istrazivanje svakog kutka za artefakte je sivo podrucje, uopce nema naznaka koji je pravi put, a same artefakte i stasheve ponekad ni ne vidis, jer ne svijetle kao danas.

Potpisujem sve.

Igra i dan danas izgleda dobro uz poneki grafički mod.

Nagrade

    Sterlok ovaj put sam isao vanillu i ostao zatecen kako dobro izgleda

    Ovo je jedan od najboljih zvukova u fps igrama. Doslovno kao da si tamo, sve se jasno cuje, glasno je i nema previse petljanja s miksanjem. Pocne padat kisa, sve susti oko tebe, dodes ispod stabla, kisa se smanji i manja je buka. Predobro!

    Sorcerer nije potpuno tocno, imas medicine i u Stalkeru, ali lakse se naroljat dok trazis artefakte 😁

      chono nije potpuno tocno, imas medicine i u Stalkeru, ali lakse se naroljat dok trazis artefakte 😁

      I jeftinije Ha-Ha-Ha

      Toliko toga sam zaboravio. Istrosenu pusku mozes unloadat, municija ti ostaje, a potpuno nova dolazi kompletno prazna i moras reloadat.

      Mutante mozes raniti i sepaju ranjeni. Isto tako i vojnike, stalkere, pa legnu u bolovima.

      Granata nije samo eksplozija sa nekim radijusom,,vec te srapneli dohvate vrlo lako na optickoj vidljivosti.

      Mrak je jebeni mrak, u podzemnim hodnicima, ako nema svjetla to je to, ne vidis nista, treba ti lampa.

      Testirao AI u coveru i lik ne izlazi kao glineni golub iza istog zaklona. Promjenio je poziciju nakon sto je popio metak i u najnizem cucnju provirio iza neke trece prepreke

      8 dana kasnije

      Zaboravio sam i da hrana nije bezveze u igri, da budes gladan neovisno o HP baru s vremenom. Zato uvijek nosim parizer, narezak i kruh 😁

      Ali lokacije, jebene lokacije odusevljavaju. Mislim da su toliko uvjerljive iz 3 razloga:

      1. Uzeli predloske stvarnih lokacija, izgleda uvjerljivo i realno
      2. Ostre teksture koje ne stare poput onih u HL2
      3. Osvjetljenje koje se moze boksat i u danasnjim naslovima, sve je dinamicko

      Nacin na koji je poslozena svaka je top! Pozicija stasheva, artefakata, mutanata i opci feel je pogoden.

      A-life odnosno dio njega koji je u igri, je inovacija samo takva. Jedino nesto slicno sto sam vidio je RDR2 i Days Gone, ali ne u ovakvoj mjeri. Svaki put kada se vratim u odredeno podrucje, nesto drugacije se dogada sa NPCevima. Drugi ljudi budu na campfireu, drugaciji su sukobi medu frakcijama , ali i u broju sudionika, drugaciji je i ishod kada NPC naide na anomalije, drugacija je i reakcija mutanata na svijet.

      Nakon sto sam rijesio primjerice skupinu military seronja i otisao, nakon povratka skupina bandita je lootala leseve tamo. Rijesio sam i njih, vratio se nakon nekog vremena, a skupina mutiranih divljih svinja je jela leseve. Rijesio sam i njih i sada ima par netaknutih leseva, ostali su pojedeni, par mrtvih svinja i tu i tamo dode copor slijepih divljih pasa na hranjenje.

      15 dana kasnije

      Prosao sinoc Lab X18. Totalno zaboravio na onu grdosiju koja cuva drugu sifru za Level 2. I bolje, jer sam se podsjetio na jos dvije stvari:

      1. Grenade launcher modul se moze instalirati na AK74. Nakon sto je instaliran pritiskom na tipku se mijenja fire mode i mozes ispaljivati granate
      2. Drzeci jednu tipku radi se instant weapon drop sa svim attachmentima i municijom u oruzju

      Tocka 2 je i razlog zasto moram natrag, jer mi je ostao scope za AK 74 na podu 😭

      ali ok, ostali su samo ovi gadovi dolje: https://stalker.fandom.com/wiki/Poltergeist

      Zona me i dalje odusevljava kao RDR2 svijet i nasumicnost u njemu. Na jedno podrucje sam se vracao nekoliko puta i nakon bandita, bloodsuckera, snorkova i slijepih pasa, ovo podrucje je sada prepuno mutiranih stakora. Ali zaista ih je mnogo, cijeli swarm, hrane se svim tim nabrojanim lesevima i nakotilo ih se tonu! Ne kuzim kako su 2007. ovo postigli, da djeluje tako uvjerljivo, prirodno i raznoliko

      Vratio sam se po scope, ovo je aftermath svega 😃

      14 dana kasnije

      Kakva razlika izmedu Clear Sky i SOC eeej! Totalno drugaciji feel pucanja, kretnji i ciljanja. Sve je smooth, bolje i responzivnije

      6 mjeseci kasnije
      7 mjeseci kasnije