Eto da sam i ovo odigra. Triba napomenit da je ovo em jedini Uncharted koji sam igra, em još jedna igra di sam prethodno vidija većinu bitnijih scena na YT pa nažalost nije bilo iznenađenja za mene. Pa je naravno to sve imalo bitan utjecaj na doživljaj.
Još jednom, Naughty Dog pokazuje di je najjači IMO - karakterizacija likova. Dijalozi, voice acting, facijalne animacije i općenito manirizmi, sve je to odrađeno na najvišem mogućem nivou i pridonosi stvaranju izuzetno živih i uvjerljivih likova. Bilo je tu i dosta cheesy scena i izjava, ali ovom tipu igre to prolazi. Zapravo i daje određeni šarm. Iz istog razloga opraštam i pristojan broj nelogičnosti i nategnutosti, srećom nije bilo ničeg šta bi mi baš uništilo iskustvo.
Međutim moram priznat da je trebalo dosta dugo da me igra stvarno uvuče. Cilu prvu polovicu sam ima osjećaj da je sve skupa nekako suhoparno i mlako, unatoč nekim jako dobrim scenama. I iz onog šta sam gleda po YT, čini mi se da su prethodne igre u serijalu išle all out na neki lakši Indiana Jones ton i stil, dok su ovdje (vjerojatno pod utjecajem TLoU) išli na prizemljeniji i ozbiljniji prikaz likova, šta dovodi do osjetnog sraza između takvih trenutaka i onih lighthearted segmenata s nemogućim akcijskim sekvencama i općenito over the top gameplayem. Tonalno ispada poprilično čudno.
E sad ne znam jesam li se ja s vremenom samo navika na to i prihvatija, ili je pisanje zapravo postalo bolje, ali kako je igra dalje odmicala, to mi je radilo sve manji problem. I zna sam otprije da je finale na Libertaliji pa mi se isprve nije sviđalo šta smo već na nekih pola igre zaglavili na jednoj lokaciji, ali na kraju je to ispa najbolji dio. Prvo je vizualno najlipši dio igre, ima lokacija koliko oćeš za samo stat i uživat u pogledu. Ali još bitnije, manje vremena je posvećeno ganjaju tragova, a više daljnjem i dubljem razvoju likova i njihovih odnosa. Pa je zbog raznih konflikata i cjelokupni ton posta nešto ozbiljniji i tek sam se tad u potpunosti uživija u priču.
A pod tim ne mislim na priču pirata, tu je bilo naznaka zanimljivosti ali me nikako nije stvarno zaintrigiralo i nažalost sam osta razočaran tim segmentom. Ali još jednom, glavni likovi i njihove osobne priče su spasile stvar. Do kraja sam bija potpuno investiran u njih u mjeri koju malo koja igra postigne i baš mi je bilo drago šta su dobili sretan kraj. Mogu mislit kako je tek ljudima koji su igrali cili serijal, u tom slučaju bi vjerojatno i ja pustija suzu na kraju. Malo opažanje doduše, čini mi se iz viđenog po YT da je Nate ipak bija više likeable lik u drugim nastavcima, iako je ovdje vjerojatno više relatable (kvragu koje su hrvatske riči za ove izraze?) i bolje okarakteriziran. Glavni negativac je onaj klasični "cool bad guy", ali ne pretjeruje. Zapravo je vrhunski odglumljen, a motivacije su mu jednostavne ali uvjerljive i efektivne.
Gameplay je skroz bazičan, ali mesnat. Napucavanje ima dobar osjećaj. Penjanje mi se više sviđa u novoj Tomb Raider trilogiji da budem iskren, plus mislim da ga je ovde bilo malo previše. Isto mislim da bi volija da je akcija bila prizemljenija, u skladu s ozbiljnijim trenutcima igre. Zagonetke su bile ekstremno jednostavne, ali dobro dođu za malo izmiksat stvari. Daleko od toga da nisam uživa, ali eto to su neke moje primjedbe na sam gameplay.
Dizajn levela je bolesno dobar. Pozornost koju Naughty Dog posvećuje detaljima, pa i u područjima kraj kojih samo proletiš u autu, to je blago rečeno impresivno. A to se inače odnosi na okruženje koliko i na razne animacije i ekspresije. Također me oduševilo kako uspiju zatvorene mape dizajnirat tako da izgleda ka da se radi o beskrajnom open world svijetu, a uvik znaš di triba ić bez da je nešto preočito šta strši u svitu i pokazuje ti put. Jednostavno je pametno i suptilno sugestirano di triba ić. To je nešto šta san primjetija i u TLoU, a ovde je dovedeno na novu razinu.
Da sažmem, među mane bi stavija neke tonalne probleme, mlaki prvi dio igre, rupe u logici klasične za žanr, određene aspekte gameplaya i priču iza Averyjevog blaga. U dobre stvari idu izgled i inteligentan dizajn lokacija, grafika, zvuk, filmski ugođaj, sve vezano uz likove i sama količina interakcije s njima, te posvećenost detaljima i mali trenutci koji daju dušu jednoj igri.
Laga bi kad reka da nisam očekiva malko više, ali unatoč tome i činjenici da sam idiot bez samokontrole koji sebi spojla hrpu toga, stvarno se radi o jednom itekako dobrom i nezaboravnom gaming iskustvu. A triba uzet u obzir da to govori netko ko nije već bija vezan za likove kroz prethodne igre. Šta bi tek napisa da sam u ovom serijalu od samog početka?