Pa gle, to je isto kao da danas kažeš kako je super imati Blu-ray player i filmove. Je, super je, ali taj će uređaj zastariti, a ti sigurno nećeš kupiti 4000 4k Blu-ray filmova. Čisto kolekcionarska hrčak ovisnost bez racionalnog temelja.
Isto kao u slučaju Netflixa, dio će uzeti oni, a dio izdavač, jednako kao što danas dio uzimaju Sony/Microsoft/Nintendo. Zbog toga će biti i ti publisher paketi.
Kažem, gaming je zahtjevan stream i to mogu izvesti samo veliki igrači, Microsoft, Google ili Facebook. Prvi ima ogromno iskustvo s Office365, u biti s cijelim Enterprise Online Exchangeom, Azureom i ostalim servisima, koje treba prekopirati na gaming. Drugi ima G-Suite, a treći najveću društvenu mrežu. Infrastrukturu imaju, kao i znanje.
Što se tiče druge strane, odnosno korisnika, 4G je dovoljan za bilo kakav 4K stream, a za 5G je nebo granica. Klasična infrastruktura je stvar prošlosti i na "kablu" će ostati samo Big Data kompanije - banke i telelomi. To više nije problem. Mobiteli, kompovi, pa i televizori (ili dongleovi) će imati SIM slot za data karticu.
Evo, baš sad sam mjerio. U strogom centru Zagreba gdje stanujem, na žici i A1 turbo paketu kabelskog interneta sam izmjerio 65/15 mbps u wirelessu, na UTP-u bi bilo nešto više. Odmah nakon toga sam ugasio WiFi i na 4G sam izmjerio 145/25, jer HT ograniči brzine, iako je stvarna propusnost puno veća. Mobilni internet i infrastruktura su stvar budućnosti i polako će i kućanstva i kompanije u potpunosti preći na to.
Ja želim library od 5000 multiplatform igara koje mogu odmah pokrenuti kako mi se sprdne, kao filmovi/serije i Netflix. Netko drugi želi deset igara kupljenih po 400-500 kuna.
Još je jedna prednost streaminga. A to je da više nema laga i lošijih multiplayer performansi. Dva servera, streaming i game server razgovaraju na petabitnim vezama. Ping i latencija 0. Jedino tvoj klijent razgovara sa stream serverom, ali sadržaj na serveru je instantan.