#115 The End is Nigh
Fun: 10/10
Tezina: 9/10 ( moguce i 9.5/10 zbog Retro God trofeja )
Vrijeme: 45 sati
Od Edmunda McMillena kreatora megapoznatog Super Meat Boya dolazi ova igra koja je po meni savrseni nastavak za SMB, a ne onaj SMB forever koji je Temple Run za siromasne. Utjecaj je ogroman i vidi se da je dosta stvari preuzeto iz SMB dok neke stvari su nove, a i sama mehanika igre je razlicita. Dok je SMB vise fast paced, End is Nigh je sporijeg tempa. Dok u SMB imate likove s kojima mozete cheesat neke levele ( Kid gledam u tebe ) ovamo sve igrate sa glavnim protagonistom Ash. U SMB skacete po zidovima dok Ash nema te sposobnosti, ali se moze zalijepiti za rubove pojedinih platformi ili se "provuci" kroz neke uske prolaze. Sve u svemu, oba platformera su mi odlicna i mazohisticka.
Igrate kao Ash, jedina "stvar" koja je prezivjela kataklizmu i koja se mora suociti sa nemanima koje vrebaju u pojedinim past svjetovima kako bi pokupio glavu, tijelo i srce te ih spojio i kreirao Frienda. Nakon toga krecu future svjetovi koji su dark world verzija prva 4 svijeta iz pasta ( u Past imate sve skupa 9 svjetova ) te na kraju 5 svijet Acceptance u kojem krecu sirene i morate pobjeci iz zadnjeg dark worlda u 5 minuti inace vas nuklearna bomba ubija. Nakon toga imate i jedan bonus level koji daje alternativni kraj a zove se Nevermore. Sve u svemu ima se tu sta za igrat collectiblesa ima preko 500 i to u vidu malih tumora, velikih tumora, kljuceva, i videoigara. Mali tumori se nalaze na svakom screenu, veliki tumori se nalaze u skrivenim lokacijama te trebate proci par screenova ( najcesce izazovnih ) da bi dosli do njih te svaki veliki tumor vrijedi ko 5 malih. Kljucevi sluze za otkljucavanje pojedinih lokacija, a videoigre sluze da bi ih igrali na konzoli u pocetnom svijetu.
Platina je zajebana, vjerojatno peta ili tu negdje najteza platina sto sam osvojio nakon SF IV, Splasher, SMB, Wolfenstein 2. Main igra u past svjetovima cak i nema teske levele, dok future svijet treba vjezbat da ga se nauci dobro. Razlog tome je trofej koji sam ostavio za kraj da predete main igru u manje od 200 smrti i manje od 90 minuta. Zvuci tesko, ali kad se izvjezbaju future svjetovi i nije toliko tesko, trebalo mi je 3 pokusaja i na trecem sam imao 154 smrti i 9 minuta prednosti, a umirao sam na glupe nacine. Kad sam presao igru 100% imao sam 5900+ smrti. E sad se pitate u cemu je kvaka i razlika, pa jednim dijelom u tome sto sam morao skupit svih 500 tumora koji znaju bit na dosta zeznutim lokacijama ( kao bandages u SMB ) i ne pikaju se dok ne dodete na iduci screen. Ako umrete na istom screenu morate ga ponovo sakupljat. Ali najvecim dijelom te smrti su iz videoigara. Kako skupljate videoigre mozete ih odma igrat na konzoli u prvom svijetu. Postoje Past Videoigre, Iron Videoigre, Glitch Videoigre, i 2 zasebne Videoigre. To je pravi pakao. Svaki tip videoigara ima svoje zajednicke challenge koji su najcesce predi videoigru, predi videoigru sa 50% coinsa, predi videoigru sa 100% coinsa, predi videoigru bez continue. Past videoigre imaju ta 4 challenga i 1 continue ti daju sto je otprilike 20 zivota. Iron videoigre zahtjevaju Iron Man runove odnosno u prijevodu deathless runove. Prve 4 videoigre i nisu toliki problem kad su zasebne ali peta Acceptance iliti Tower of Ascension je razlog zasto ide rame uz rame sa najgorim trofejiam iz SMB. Morate proc 5 svjetova u komadu bez da poginete itijednom (33 screena) s tim da peti svijet nemozete nigdje vjezbat kao prva 4 koja se pojavljuju u proslim videoigrama kao zasebna, nego ga vjezbate da dodete do petog i ginete konstantno na petom svijetu te ucite iz svojih gresaka. Neposteno da, mazohisticki da, ali tako je kako je.
Ista stvar je i Super Mega Cart koji ima 100 levela, 10 svjetova i morate u 40 zivota skupiti svih 1000 coinsa sto je jako tezak zadatak. 40 zivota se cini puno, ali virujte mi nije puno. Znaci svih 9 past cartova u komadu proc sa svim prstenovima, a 10 svijet nemate gdje vjezbat nego ga vjezbate sta rjesite 9 u komadu i dodete na deseti i ucite. Strava, nakon toga jos jednom morate rjesit Super Mega Cart bez continue odnosno 100 levela u manje od 10 zivota. Pozitivna stvar je sto Glitch Cartove netreba deathless jer tih levela bi se posramio i Dark Cotton Alley u SMB. Poprilicno su tezi nego oni najgori u SMB te ih treba "samo" proci. Ostatak trofeja se pokupi regularnim igranjem.
Svatko ko voli kvalitetne platformere (@foggy) toplo preporucam i ovu igru, i primjetio sam sto je teze "samo" zavrsit main game ( u ovom slucaju i cartove ) to je donekle laksa platina pa tako redom je najlakse zavrsit Splasher < SMB < TEiN, ali kod platian je obrnuti trend TEiN < SMB < Splasher.
Sad pocistit DLC od Ghostrunnera.