Zero upalim Forzu Horizon 4 i kad se vrti u zabetoniranih 144 fpsa u ultra detaljima. Ima i to svojih čari. Meni je novi komp bio prijeko potreban i time se tješim.

2X FG je sasvim dovoljan i to je ono što imaju Rtx 4000 i Amd (za sve igre), 4X FG je dobra opcija, ali treba uzeti u obzir da osnovni fps treba biti barem 45-50fps tako da ta upotreba ima smisla samo na 144Hz+ ekranima sa lošijom latencijom, kartice poput 5060 i eventualna 5050 nece imati neki benefit sa 4X FG u zahtjevnim igrama jer sa RT i ostalim blingom nece imati tih 45-50 osnovnih fps.

    stitrek ali treba uzeti u obzir da osnovni fps treba biti barem 45-50fps tako da ta upotreba ima smisla samo na 144Hz+ ekranima sa lošijom latencijom, kartice poput 5060 i eventualna 5050 nece imati neki benefit sa 4X FG u zahtjevnim igrama jer sa RT i ostalim blingom nece imati tih 45-50 osnovnih fps.

    pricas potpuno suprotne stvari od Nvidie i prakse. vjerojatno pricas za losseless scaling di treba tako visok fps za FG.
    Nvidia je pokazala 28 osnovnih fps koji se dizu na 240 fps na novoj 50 seriji, odnosno sa 20 na 95 na 40 seriji.

    Drugo, Reflex, u mom slucaju kod testiranja cyberpunka prakticki eliminira latenciju kod FGa cak i kod max postavkama sa niskim fpsima.
    Cijela poanta DLSS FGa je da dize FPS sa niskog na visoki, ako vec mozes igrati igru na 60fps u max postavkama bez FG, FG ti uopce ne treba. samo smanjis postavke.

      • Uređivano

      somethingwrong

      Znaci ako 5090 ima nativnih 28fps u Cyberpunk to znaci da ce sa istim postavkama 5070 imati oko 15…ne vjerujem da ce 5070 sa tih nativnih 15fps (sa DLSS oko 25fps) i 4X raditi dobro pa makar koristili AI od Skyneta. Inace svaki 2X FG zahtjeva barem osnovnih 45-50 fps da se izbjegne ghosting i loša latencija, važi za Rtx 4000 i za Amd.

      Kvaka je što nativnih 28fps na 5090 DLSS diže na nekih 50-55 i onda nastupa 4X FG, ako 5070 sa DLSS sa istim postavkama bude imao oko 25 fps, to nece biti baš dobra baza za 4X FG, stvar je da ni jedan FG ne smije dobiti ispod 45fps za obradu, bez obzira bilo nativnih ili sa DLSS/FSR.

        stitrek Inace svaki 2X FG zahtjeva barem osnovnih 45-50 fps da se izbjegne ghosting i loša latencija, važi za Rtx 4000 i za Amd.

        nije istina. ti to prezentiras kao da je taj ghosting toliko primjetan da ga se ne moze gledati. U stvarnosti je prakticki neprimjetan. drugo, latencija nije tolika da bi bilo neigrivo. evo iz videa koji sam uploadao, prakticki svaki test je sa FG on.

        pogledaj latenciju i ghosting, i razliku gdje guram native iznad 60 i gdje ne. ne igraju ljudi igre kao Digital foundry da zumiraju i bulje u lijevi gornji kut slike kad prodju kraj svijetlece reklame.

        Takodjer se vidi i da je latencija niska, ovisno koliko fpsa guras, sto je i normalno.
        U kompetitivnim igrama koje traze super-super nisku latenciju ionako igras na nizim postavkama i imas vec ohoho fps i prije FGa.

          • Uređivano

          somethingwrong

          Ah hah, u postu sam naveo da je najbitnije da se ima iznad 45-50 fps da bi FG radio dobro, podesi igru da ima oko 30 fps ili niže pa onda testiraj, tu ces vidjeti na što se moj prethodni post odnosio.

          Ghosting je najveci problem kod preniskog fps-a (30 fps ili manje) kojeg FG treba obraditi, latencija je još i ok sa 2X FG i navedenim fps.

            stitrek pa jesam. nisi pogledao video uopce. sve gdje je PT ili RT na DLSS quality je ispod 60 FPSa bez FG.

            I da, negdje je netko spomenuo direct storage za SSD(mozda u drugom topicu). Uglavnom, koliko sam vidio trazeci dobar gen5 SSD, na PC do dan danas samo dvije igre podrzavaju DirectStorage, Ratchet i Clank: Rift Apart i Forsaken.

              • Uređivano

              somethingwrong pa jesam. nisi pogledao video uopce. sve gdje je PT ili RT na DLSS quality je ispod 60 FPSa bez FG.

              Ok, ali nije išlo ispod 30fps, FG ima osjetan ghosting na tako niskom fps, zato je preporuka imati minimalno 45-50fps da se to izbjegne.

              Pored brzih Cpu-a i SSD-a danas, Direct Storage i nema neku funkciju, vjerovatno pomaže za dosta slabiji Cpu, zasto nije implememtiran, ili nema velike benefite ili zahtjeva dodatne izmjene koji ne odgovaraju developerima.

                stitrek Ok, ali nije išlo ispod 30fps, FG ima osjetan ghosting na tako niskom fps, zato je preporuka imati minimalno 45-50fps da se to izbjegne.

                al ga vrtis okolo. maloprije je bilo 55 fps, sad je 30.
                pa doslovce ima ispod 30 FPS ako je sa FG na 45. i nema ghostinga osjetnog kako ti kazes. doslovce je u videu.
                Meni CP2077 u native 4K bez RT i FG runa na 65-70fps. Cim upalis RT Ultra ode odmah ispod 30. Da o PT ni ne govorim. Sa FG i DLSS se to vrati na iznad 60 i to bez tih problema koje navodis, sigurno ne u tolikoj mjeri da bi bilo cak iti primjetno kod igranja

                  somethingwrong

                  Citaj detaljnije postove, sa 30fps ili niže koje FG obrađuje svakako ima ghostinga (testirano u više igara) i da ponovim preporuka proizvođaca za korištenje FG-a je minimalno 45-50 fps da se te pojave izbjegnu.

                    stitrek ne trebam nista citati kad vidim ispred sebe da nema, Kojih proizvodjaca? Sigurno ne NVidie koja se doslovce reklamira sa dizanjem FPSa sa nativnih 20 na 200.

                      somethingwrong

                      Amd za AFMF 2 preporucuje te igre koje koriste implementirani FSR FG.

                      Kad FG dobije 20fps da ih reproducira, tada sigurno ne dobiješ 200, slijed ide nativni fps koji ide pod upscale pa onda FG, ne postoji FG koji može dobit 200 od 20 (nativnih ili upscaled).

                        • Uređivano

                        somethingwrong

                        Na Rtx 4000 podesi igru da dobiješ nativnih 20fps i onda ukljuci FG bez DLSS, rezultati ce biti sa ghostingom.

                        Onih 28fps (full RT+PT) na 5090 je native koji kasnije idu pod DLSS upscaler pa tek onda pod 4X FG (npr. 28fps nativnih u 56fps DLSS upscaled u 224 FG 4X.

                        Npr. Rtx 5060 sa istim postavkama ce imati nativnih otprilike 15fps u 30fps DLSS upscaled u 120 FG 4X, zbog niskih 30fps DLSS upscaled, artifakti i ghosting su neizbježni sa FG 4X bez obzira na nova DLSS AI poboljšanja, zato svakom tipu FG-a najbolje odgovara iznad 45-50fps.

                        Da rezimiramo cijelu ovu raspravu.

                        Flipper u onom 5070=4090 u svakom slučaju.

                        Evo svuda izbacuje

                        Flipper priđeš mladoj dami u klubu, mladoj tipa da nikad nije vidjela telefon na vrćenje, šapneš joj na uho jediničnu mjeru od 20 cm i, i premda joj je prva reakcija naprama van zgražanje, mozak joj već radi. Možda nebi bilo loše isprobat kako je to kad te trpa 50% veća kita iako joj je ova dosad sasvim dovoljna. Ali ona mlada i neiskusna ne zna da si ti zabio metar do pubične kosti i još zaorao 5-6 cm u nju. Realno, ti nisi lagao, metar ne laže, ali testiranja te večeri su pokazala realnih 10-ak posto, možda više ako slikaš pod dobrim kutom. Nema veze, slike će u screenshot temi dijelit neki drugi, a ona će ubuduće jebat mlađe i uživat, koga briga više za piksele centimetre. A ti ionako više nemaš vremena za ništa, pa te ionako boli... kurac

                          Ne sjećam se da sam ikada dobio bolje pojašnjenje. 😃

                          Giphy - Film Festival Greetings GIF by Atlanta Jewish Film Festival

                          Iz onih kanala što sam pratio nitko ne gleda na novu Nvidijinu seriju kao revoluciju i svi su oprezni prije samog testiranja. Da, ima tu puno novog techa, ali očekivano su odabrali najbolji slučaj kada sve funkcionira gotovo pa savršeno s DLSS+MFG, a s obzirom na stanje s PC portovima (ili PC verzijama uopće), idealni scenarij je obično daleko od najčešćeg, sve ovisi o podršci za igre kroz updejte i drivere. Brzo će kraj mjeseca pa će se vidjeti.

                          Ali PC gaming je obično takav. Evo, ja sam sinoć morao ići brisati konfiguracijsku dll datoteku da bi se Forza 4 Horizon uopće pokrenula. Srećom pa imam volje namještati i tražiti rješenja. Mnogi nemaju, pa skroz razumijem konzolaše koji su alergični na spomen igranja na PC-u jer znaju da će se morati zajebavati i drkati sa stvarima kojima ne bi trebali.