Pročitaj na portalu
Članak

Neoptimiziranje igara postalo je norma u 2024. godini

U posljednjih 4-5 godina svjedočimo nevjerojatnom napretku vizuala u igrama. Ray Tracing i druge tehnologije donijele su vizualnu revoluciju, no unatoč tehničkim čudima poput DLSS-a, frame generatora i drugih upscaling te načelno optimizacijskih tehnologija koje su u početku djelovale kao suplementacija igrama, u godini za nama one su postale više prokletstvo nego blagoslov.

Tocno se sjecam kad je izaso DLSS jedan korisnik na bug forumu je rekao da ce ta tehnologija postat štaka za developere. Sad se vidi da to zbilja tak je.

Kad pogledas kak dobro RDR2 izgleda na PS4 koji je uzasno slab pita se covjek kaj se događa.

Izbacuje mi ovaj kanal zadnje vrijeme na YT-u

Nisam dovoljno tehnicki potkovan da bi sve to skuzio, al vecina stvari je jasna

    revo dovoljno je pogledati Uncharted 4 koji je izašao 2016. i usporediti ga sa drlogom koji predstavlja 95% igara danas.

      solidmerlin Nema veze 60fps s tim.
      To je vecinom bilo CPU ogranicenje slabasnog amd jaguara.

      Stalker 2 uopce NE radi bez DLSSa ili nekog od AI upscalera. Pri tome ne mislim na izvedbu, nego na izgled. Ako se iskljuci igra postaje zrnata i negledljiva, preostro i kad se sharpness stavi na 0. Prvom prilikom stavim slike da vidite o cemu pisem.

      Nvidia je unistila optimizaciju techom, trziste monopolom i gaming elitizmom. Preveliki rast jedne kompanije ce biti pad sveukupne industrije.

      Naveo bi probleme i portanja naslova, jer ih nije volja, skrivaju se iza sirovih resursa i AIa. TLOU i Uncharted na PCu kao zadnji primjeri katastrofalnog launcha

      Zato je Indiana Jones primjer kako se na jednoj konzoli moze napravit predivna i graficki impresivna igra koja radi u 60 fps bez ikakvih problema, ja uzivam kao ne sjecam se kad zadnji put

      revo Tocno se sjecam kad je izaso DLSS jedan korisnik na bug forumu je rekao da ce ta tehnologija postat štaka za developere.

      Bez DLSS-a nebi bilo RT kakvog danas znamo. Izmeđuostalog, isključiš RT u igrama, ostaviš DLSS i dobiješ točno ono što je reklamirano, višak sličica uz minimalan utjecaj na kvalitetu prikaza, za razliku od konkurencije koja je miljama iza. Za FG vrijedi isto tako.

      Radujem se sljedećem mjesecu da vidim što će još izmisliti, ali ne sumnjam da će se vilice s poda morati skupljati

        prayer DLSS je zakon jer je 4k zbilja zahtjevan, ali RT me nije izuo iz cipela i dan danas.

        Uz sve te tehnologije imas igre koje ne izgledaju nist puno bolje od RDR 2 ili Days Gone, a izvode se daleko losije.

          revo

          A to je blagoslov i prokletstvo današnjeg osvjetljenja u videoigrama. Postalo je sve toliko dobro da teško ponekad možeš primjetiti razliku dok je na drugu ruku ponekad i jako primjetno i baš ostavlja značajan dojam. Meni je osobno uvijek framerate iznad grafičkih postavki, no ako imam mogućnosti i ako ide iznad 60 sličica, nafrljim sve do kraja pa neka gori.

          Ma dajte ljudi, zašto igrate i trošite vrijeme na igre? Zar nije bolje da pročitate neku knjigu, ne treba vam grafička, I9, DLSS…. 🫣

          Odlična kolumna. Mislim, bilo je dosta realno i predvidljivo da će ovo dogoditi jer ako igra ne radi dovoljno fluidno, lakše je samo DLSS prebaciti na performance, ne? 🙃

          Sama tehnologija je odlična i kod pravilne implementacije glupo je istu ne koristiti kada dobiješ skoro isti image quality uz vrlo osjetan rast performansi, no sada kada igre već u zahtjevima traže korištenje iste je red flag gdje smo došli sa svime.

          Nadam se da će ponovna popularizacija handheld konzola potaknuti developere da se potrude vise oko optimizacije. Ako je CDPR uspio optimizirati Cyberpunk da može biti Steam Deck verified igra, onda se ocito može kada se hoće.

            Deadwalker inicijalna ideja dlssa je produziti zivotni vijek kartica, medutim to ne ide zajedno sa zaradom od novih kartica. Kao rezultat svega imamo zakljucani tech na nove modele i neoptimizirane igre, najgori ishod za igrace

            11 dana kasnije

            "S obzirom na trenutni trend, jasno je da industrija mora promijeniti pristup. Potrebno je vratiti fokus na širu publiku, optimizirati igre tako da rade dobro na starijem hardveru, a nove tehnologije trebalo bi dodavati kao opcije. Igre bi trebale raditi optimalno same od sebe, nativno, a ne samo na sa top of the line grafičkama koje su također često upitne same po sebi."

            Znači ovo gore napisano je čista utopija, neizvedivo. Valjda je svima jasno da se tehnički zahtjevne igre rade kako bi se prodavao novi hardver. Ako omogućiš igranje na starom hardeveru postavlja se pitanje čemu ulaganje silnih milijuna u nove tehnologije? Industriji je u interesu da ide naprijed a ne da stagnira, stoga ovo što pišeš neće se nikada dogoditi. Tko može pratiti, pratit će a tko ne može otpast će putem. Sam temelj igara, zabave dostupne svima možda je postojao tamo negdje početkom devedesetih godina, a onda kada se shvatilo da je to ozbiljan biznis sve se promijenilo. Sam temelj ove industrije je zarada. Onog trenutka kada se na pojedinu igru počelo u razvoju trošiti preko 200 milijuna dolara tu prestaje svaka priča o igrama dostupnim svima. Novce treba vratiti i nešto usput zaraditi. Živimo u kapitalizmu, nema sentimenta.

            Ray Tracing i druge tehnologije donijele su vizualnu revoluciju

            Po meni je ovo razlog zašto danas dobivamo neoptimizrane igre, i generalno lošije vizualne kvalitete nego li igre koje su izašle prije tog Ray Tracing hypea.

            Toliko se pažnje daje Ray Tracingu, da su se zanemarili/ograničili ostali grafički/artistički dizajni na koje developer treba da uloži znanje i volju.

              Raziel

              Apsolutno se slažem! Veliki dio igara koje imaju RT opcije donose mali pomak u tom polju po tom pitanju a donose veliki gubitak u performansama. Na drugu ruku ima igara gdje RT zbilja čini drastičnu razliku ali je za takvo što ipak potreban skup HW.

              Raziel Toliko se pažnje daje Ray Tracingu, da su se zanemarili/ograničili ostali grafički/artistički dizajni na koje developer treba da uloži znanje i volju.

              Jedan dio je u samom procesu integracije RT-a kao tehnologije koji je neizostavni dio i pocetci su uvijek spori a jedan dio je i u forsiranju Jacketmana koji skoro ima monopol.

              Na kraju se sve svodi na postepeni balans u integraciji, nova Indiana Jones igra je dokazala da engine i RT ne trebaju biti bloat ali samo 10% firmi koristi svoj inhouse engine a ostali za AAA igre idu na komercijalni UE5 koji dovodi do laganog disbalansa…ali bit ce bolje, za desetak godina i singularni AI, nece biti bitno koja je Gpu, možda AI procesori to budu odrađivali🤣

              Raziel Po meni je ovo razlog zašto danas dobivamo neoptimizrane igre, i generalno lošije vizualne kvalitete nego li igre koje su izašle prije tog Ray Tracing hypea.

              Toliko se pažnje daje Ray Tracingu, da su se zanemarili/ograničili ostali grafički/artistički dizajni na koje developer treba da uloži znanje i volju.

              Naravno. No ne treba zaboraviti da nisu svi developeri u istoj klasi. Nekima te novije tehnologije pomažu da ušminkaju igru takoreći za džabe.

              Što se tiče samog raytracinga, od igara koje sam ja igrao , samo u Cyberpunk i Alan Wake 2, visoke postavke RTa ili PTa daju baš lako primjetne razlike.

              Uz dakako i veliku cijenu. Ali najviše dolaze do izražaja zbog samog settinga i stila.
              Htio sam staviti tu i TLOU2 remastered, ali sam išao provjeriti ima li doista ray tracing ili nema. Ima samo SSAR. Štos je što su napravili toliko dobro osvjetljenje i refleksije da je efekt praktički isti.
              Pogotovo u day3 sa Abby i Ellie.

              Hoću reći, može se, može se i na daleko jeftinijem hardwareu, i na last gen hardwareu ako developer uloži truda i/ ili zna što radi. Većina danas za predstavljanje igara koristi verziju igre na max postavkama na apsolutno vrhunskoj konfiguraciji, gdje čistom snagom, brute forceaju izgled. Kad to dođe u ruke prosječnog korisnika onda dolazimo do smisla ove teme.

              I da, ne može nikakav ray tracing nadomjestiti nedostatak dobrog arta i stila i ugođaja. Najbolji primjer za to mi je, naravno TLOU2 R i pogotovo Returnal na PS5. Igra na PS5 ima samo rudimentarni RT za osvjetljenje i sjene, ali cijeli paket, od animacija, muzike, settinga, preko nevjerojatne implementacije haptica na dual sense, do same grafike pokazuje da se može stvoriti onakva atmosfera.