• Gaming Vijesti
  • Šef Microsofta potvrdio, na PlayStation i Nintendo stižu nove Xbox ekskluzive

Brijac 88 milijardi je Microsft zaradio do sada u ovoj godini, treća su kompanija u svijetu, prva softverska. To je za njih kujac od ovce, doslovno nekam moraju uložiti jer lova propada tak i tak.

Spašavanje žive glave je daleko od toga.

    Sterlok

    Kao što rekoh na početku godine i još mslo ranije(dok se nije znalo da će xbox ići 3rd party) , ako MS uopće izbaci novu konzolu, bit će to hibridna konzola sa rudimentarnim hardwareom baziranom na ARM mobilnoj arhitekturi koju će raditi i 3rd party tech kompanije sa MS operativnim sustavom i gamepassom, bez fizičkih izdanja igara.

    I bonusčić screenshot

      Brijac kompletna gaming industija je u problemima, otpuštanja i promjena strategije na svakom koraku…više ni sami ne znaju da li bi radili AAA naslove ili live service.

      somethingwrong glasine su razne, po nekima izlazi konzola koja će podražavati windowse sa gaming launcherima. Da li će biti ARM manje bitno jer to su odlični procesori ako uspiju sve napraviti da bude kompatibilno.

      valjda je logično da rade konzolu koja će vrtjeti igre sa game passa.

        Sterlok valjda je logično da rade konzolu koja će vrtjeti igre sa game passa.

        ARM arhitektura bi zahtjevala jak hardware i kompleksni software za "prevođenje" ogromne kolicine X86 igara…jednostavnije je ici na Apu ala novi Halo Strix ili nekakvu varijaciju…uz AI FSR 4 i AFMF 2 sve AAA igre idu na 60-80-100+ fps, još ako cijena konzole bude oko 500$ sa Windows podrškom to bi bilo interesantno, caka je što i Valve ima takve ideje te populariziranje buduceg "Steam OS 4.0"

        Ma naravno, nema logike za ARM pored već gotovih AMD rješenja i onih u pripremi. Ali sve je moguće….sa ARM sve bi totalno zakomplicirali a u fokusu je multiplatform i što više jednostavnosti.

          Sterlok

          ARM ima smisla samo za handheld, smjer u kojem je išao Nintendo 2017. je bio logican, ali danas je litografija vec na 2-3nm i postoje snažni i ekonomicni X86 Apu-i…Rdna 4-5 na 3nm ce vjerovatno sa 15W biti duplo snažniji od Steam Decka ili Rog Ally, Nintendo Switch 2 ostaje na ARM-Nvidia zbog kompatibilnosti sa Switch 1.

          Nismo se razumjeli zašto ARM. Ta "konzola" ne bi vrtila igre na klasičan način. Igre bi se streamale
          Edit:
          Hardware bi osim OSa možda mogao služiti i za upscale streama za više efikasnosti

          Ak će to funkcionirati za koju godinu po sadašnjoj cijeni game passa zašto ne, meni je svejedno.

          A kaj se bude dogodilo da ce to za koju godinu radit ?

          Imam vrhunski opticki internet. Jako niska latencija i visoka brzina.

          Igrao sam alan wake 2 preko GFnow i nisam se mogao natjerat da odigram do kraja kolko je to jos uvijek loše.

          Kaj bi bilo da sam probao neki fps.

          Mozda sam preosjetljiv na taj sporiji odaziv, al to za mene jednostavno nije.

          Tu su faktori koje nvidia, microsoft i ostali ne mogu kontrolirat, a o tome ovisi tvoje iskustvo igranja

            revo Ne radi se tu toliko o tvome internetu kad se pređu određene brzine , koliko o serveru. Ako je ping prema serveru nizak ne bi trebao osjetiti neku povišenu latenciju.

            A kako bi to moglo funkcionirati, pa tako da se, recimo, smanji rezolucija streama i da s tvoje strane, ta neka buduća konzola, upscalea dobijeni signal pomoću neke verzije machine learninga.

            Nije to toliko ni daleko koliko se misli. Ja sam probao par single player PS3 igara preko streama na PS5 i nije kritično drukčije od direktnog izvođenja.

              somethingwrong mali je ping prema serveru i na gfnow si sam mozes podesit rezoluciju. Jesi isprobal ?

              O tom streamu se prica jako puno godina i koristi se dost dugo godina. U iducih 2-3 godine nece problem nestat.

              Upscale tehnologija postoji danas,a postojala je i prije. Bas nvidia ima najbolju.

              Microsoft i ovak slabo prodaje konzole. Prodo bi ih jos manje kad bi ogranicio bazu korisnika samo na one koji imaju vrhunski internet i zive blizu servera.

              Btw. Internet u americi nije big zna kaj, a to im je jedino trziste gdje nesto i prodaju

              Ako naprave konzolu sa windowsima i time kompatibilnu sa game launcher privući će hrpu PC publike kojoj je dosta kupovanja skupih grafičkih kartica. A to mogu napraviti bez problema, i trenutnu konzolu mogu prebaciti da hoće.

              Prvi ju kupujem i da košta 1000 eura.

              A zakaj bi radili prakticki steam mašine ?

              Poanta konzole je da prodajes svoje igre sa 100% zarade i tuđe igre sa 30% zarade. Pazi prodas elden ring i zaradis 30% nit oro nit kopo.

              Koja je logika windows konzole gdje oni nece zaradit gotovo nista

                revo Koja je logika windows konzole gdje oni nece zaradit gotovo nista

                Većina korisnika će koristiti default opciju, a proizvod kao takav sadrži veću dodanu vrijednost koju su onda ljudi spremni i platiti. Uostalom, barem na području EU-a, sve ide prema otvaranju walled platformi. Npr, na iPhoneu s idućom OS nadogradnjom moći ćeš kompletno obrisati Appleov App store i instalirati bilo koji drugi za preuzimanje aplikacija (što je do sada bilo nezamislivo). Mislim da sličan scenarij čeka i konzole, samo još nisu došle na red 🙂

                  revo A zakaj bi radili prakticki steam mašine ?

                  Poanta konzole je da prodajes svoje igre sa 100% zarade i tuđe igre sa 30% zarade. Pazi prodas elden ring i zaradis 30% nit oro nit kopo.

                  Koja je logika windows konzole gdje oni nece zaradit gotovo nista

                  Definitivno ne Steam machine. Ako će MS raditi novu konzolu probat će raditi Gamepass machine.
                  Možda i mobilnu verziju.
                  Štos sa streamanjem igara trenutno, bar što se tiče MSove verzije(koja je već godinama, od 2016. mislim) službeno još u testnoj fazi je da oni za streamanje igara s njihove strane koriste clustere Series S hardwarea. Koliko se sjećam 4 povezana Series S u jedan uređaj i isporučuju maksimalno 1080p stream.

                  Da, za ono o čemu ja pričam, da bi to radilo na mobilnom ili malom uređaju koji ne bi bio klasična konzola, treba i/ili robusnija server podrška i neki ML processor koji naravno ne bi bio ni blizu veličinom, potrošnjom i snagom sličan diskretnim grafičkim karticama.

                  Stvar je u tome, u streamanju igara kakvo je trenutno, AKO bi privukli veliki broj korisnika na svoju gamepass streaming platformu morali bi osigurati ogromne server clustere, s druge strane, mogli bi ići na ovu drugu soluciju.

                  Nisam probao GF Now, ne znam kako funkcionira. igraš li igre na zadanim postavkama ili možeš dodatno poboljšati kvalitetu sa DLSS. Koristi li stream GPU uopće u nekom značajnom kapacitetu?

                  Isto bih volio čuti iskustva ako je netko probao streamati igre na Firestick, koliko je igrivo sa korisničke strane?

                  Deadwalker Mislim da podcjenjujes popularnost steam-a.

                  Da se razumijemo ja sam za takvu stvar. Prvi bi kupio i stavio bi steamOS na tu "konzolu" ak bi se dalo hehe
                  Samo dok MS i Sony nisu primorani tak nekaj napravit ne vjerujem da budu. Microsoft nema bas nist od toga kaj se igre prodaju na steam-u i egs-u bez obzira kaj 99% tih ljudi koristi windows.

                  Jedino kad bi napravili takvu konzolu da mogu zapravo zaradit na njoj od HW-a, al tek bi onda to bilo skupo

                    revo Pa normalno. Zamisli takvu funkcionalnost konzole, ne bi bilo nikakvog razloga zašto onda sve Steam/PC igre koje ujedno izlaze na Xboxu ne bi bile posebno optimizirane za tu konzolu ( a to je smjer u kojem ide MS s multiplatformskim pristupom). Dodaš tome povoljniju kupnju ključeva s drugih shopova i realno imaš situaciju kakvu opisuješ - zašto uopće kupovati igre s MS/Xbox storea? S druge strane Gamepass definitivno nije rješenje za sve, stvarno ne vidim kako će biti održiv na duže vrijeme bez daljnjeg poskupljenja.

                      Zero druge strane Gamepass definitivno nije rješenje za sve, stvarno ne vidim kako će biti održiv na duže vrijeme bez daljnjeg poskupljenja.

                      Ne smiju više poskupljivati prvenstveno s marketinške strane, već su skuplji na konzolama od PS Extra/Premium.
                      Tu je i problem što developeri propadaju ako idu isključivo na Gamepass.

                      Vidjet ćemo, MS se doveo u jednu čudnu situaciju sa konzolom i studijima koje su kupili, ovako izdaleka izgleda kao da rade bez ikakve strategije. Kupuju studije , izjavljuju da će ti studiji raditi ekskluzive za xbox/gamepass i onda par mjeseci nakon objave da te igre idu i na PS.

                      Mislim da je i Jason Schreier izjavio prema dojavama da rade doslovce bez plana i da se sve odlučuje na vrhu MSa, a ne u Xbox diviziji

                        somethingwrong Vidjet ćemo, MS se doveo u jednu čudnu situaciju sa konzolom i studijima koje su kupili, ovako izdaleka izgleda kao da rade bez ikakve strategije. Kupuju studije , izjavljuju da će ti studiji raditi ekskluzive za xbox/gamepass i onda par mjeseci nakon objave da te igre idu i na PS.

                        Ti zbilja misliš da korporacija iskešira 70 milijardi dolara za akvizicije i radi to bez strategije? 🙂

                        Stvar je dosta jednostavna zapravo:

                        1/ MS je kupnjom Bethesde i AB-a postao jedan od najvećih izdavača igara, ako ne i najveći. Za tu publishing skalu je čisto gubljenje love ne izdavati igre na svemu što mogu.
                        2/ Akvizicije su napravljene zbog GamePassa, a ne da Xbox dobije ekskluzive kako bi prodavali sumanute količine hardwarea (preskupa igra, tako si nikada ne bi vratili investiciju + Sony je jednostavno dobio "konzolaski rat", glupo je trošiti resurse dalje na izgubljenu bitku).
                        Naravno, MS ne može znati kako će tržište prihvatiti njihovu subscription ponudu i hoće li im se takav zahvat isplatiti. Ovaj CoD release je sada veliki test. Nadella od kada je preuzeo Microsoft, sve što rade pretvorili su SaaS modele razvoja i naplate, Xbox nije izuzetak (oni su za razliku od Sonyja prvenstveno softverska tvrtka). Njima treba growth korisnika, konzole se po generaciji nisu odmaknule od 120 milja korisnika još od PS2 ere. Koliko vidim, žele gaming dovesti na Netflix level jednostavnosti na svemu što može vrtiti igre - računala, konzole, mobiteli, handheld itd. To je bilo opravdanje dioničarima za takvo ulaganje u kontekstu kupovine dva velika izdavača.
                        3/ Igre postepeno puštaju na PS i Nintendo jer bi imali prevelik backslash core Xbox fanova - samo se sjeti koliko su oprezno najavili prve 4 igre, čisti PR damage control. Od kada su se odlučili na akviziciju AB-a, mislim da je odlučeno da postaju publisher. Mislim, sada je već očito, Nadella je prije neki dan izjavio da će igre dolaziti na druge platforme i dalje.
                        4/ Xboxova je glavna ekskluziva sada - GamePass. Day one releaseovima na pretplatničkom modelu Sony ne može konkurirati. Vidjet ćemo doduše kako će sada proći CoD release u financijskom smislu i hoće li opet MS uvoditi neke restrikcije oko day one releaseova.
                        5/ Streaming igara je definitivno budućnost, ali još ne bliža. Previše komprimisa je u pitanju naspram native izvođenja + skupo je za platform holdera te igrača.

                        revo ne podcjenjujem Steam, no uzmi npr. Steam Deck - realno na njemu si isto možeš složiti da instaliraš Windowse i vrtiš koji god launcher želiš, no većina kupaca će odabrati predinstalirano plug & play iskustvo. Tako bi bilo i s Xboxom, pogotovo zbog GamePassa koji je dio cijele platforme. Ne bih se čudio da MS-ov idući Xbox bude kao certificirano konzolaško iskustvo, uz poziv drugim proizvođačima poput Asusa, Acera, Della i drugih da naprave svoju inačicu Xbox konzole i zatraže certifikaciju.

                        U suštini, konzolaško tržište će se vjerojatno dosta mijenjati u narednim godinama ako želi dalje rasti. I to kada kažem "konzolaško", mislim na igranje igara na TV ekranu, nebitno je li to dolazi od konzole u klasičnom smislu, certificiranog "brendiranog" PC-a ili clouda.