somethingwrong Vidjet ćemo, MS se doveo u jednu čudnu situaciju sa konzolom i studijima koje su kupili, ovako izdaleka izgleda kao da rade bez ikakve strategije. Kupuju studije , izjavljuju da će ti studiji raditi ekskluzive za xbox/gamepass i onda par mjeseci nakon objave da te igre idu i na PS.
Ti zbilja misliš da korporacija iskešira 70 milijardi dolara za akvizicije i radi to bez strategije? 🙂
Stvar je dosta jednostavna zapravo:
1/ MS je kupnjom Bethesde i AB-a postao jedan od najvećih izdavača igara, ako ne i najveći. Za tu publishing skalu je čisto gubljenje love ne izdavati igre na svemu što mogu.
2/ Akvizicije su napravljene zbog GamePassa, a ne da Xbox dobije ekskluzive kako bi prodavali sumanute količine hardwarea (preskupa igra, tako si nikada ne bi vratili investiciju + Sony je jednostavno dobio "konzolaski rat", glupo je trošiti resurse dalje na izgubljenu bitku).
Naravno, MS ne može znati kako će tržište prihvatiti njihovu subscription ponudu i hoće li im se takav zahvat isplatiti. Ovaj CoD release je sada veliki test. Nadella od kada je preuzeo Microsoft, sve što rade pretvorili su SaaS modele razvoja i naplate, Xbox nije izuzetak (oni su za razliku od Sonyja prvenstveno softverska tvrtka). Njima treba growth korisnika, konzole se po generaciji nisu odmaknule od 120 milja korisnika još od PS2 ere. Koliko vidim, žele gaming dovesti na Netflix level jednostavnosti na svemu što može vrtiti igre - računala, konzole, mobiteli, handheld itd. To je bilo opravdanje dioničarima za takvo ulaganje u kontekstu kupovine dva velika izdavača.
3/ Igre postepeno puštaju na PS i Nintendo jer bi imali prevelik backslash core Xbox fanova - samo se sjeti koliko su oprezno najavili prve 4 igre, čisti PR damage control. Od kada su se odlučili na akviziciju AB-a, mislim da je odlučeno da postaju publisher. Mislim, sada je već očito, Nadella je prije neki dan izjavio da će igre dolaziti na druge platforme i dalje.
4/ Xboxova je glavna ekskluziva sada - GamePass. Day one releaseovima na pretplatničkom modelu Sony ne može konkurirati. Vidjet ćemo doduše kako će sada proći CoD release u financijskom smislu i hoće li opet MS uvoditi neke restrikcije oko day one releaseova.
5/ Streaming igara je definitivno budućnost, ali još ne bliža. Previše komprimisa je u pitanju naspram native izvođenja + skupo je za platform holdera te igrača.
revo ne podcjenjujem Steam, no uzmi npr. Steam Deck - realno na njemu si isto možeš složiti da instaliraš Windowse i vrtiš koji god launcher želiš, no većina kupaca će odabrati predinstalirano plug & play iskustvo. Tako bi bilo i s Xboxom, pogotovo zbog GamePassa koji je dio cijele platforme. Ne bih se čudio da MS-ov idući Xbox bude kao certificirano konzolaško iskustvo, uz poziv drugim proizvođačima poput Asusa, Acera, Della i drugih da naprave svoju inačicu Xbox konzole i zatraže certifikaciju.
U suštini, konzolaško tržište će se vjerojatno dosta mijenjati u narednim godinama ako želi dalje rasti. I to kada kažem "konzolaško", mislim na igranje igara na TV ekranu, nebitno je li to dolazi od konzole u klasičnom smislu, certificiranog "brendiranog" PC-a ili clouda.