Pročitaj na portalu
Članak

Urban Jungle – hrvatska igra smještena u Rijeci

Ljudi još od pamtivijeka gaje fascinaciju prema prikazu njihovog grada, države ili vlastitog doma u nekom umjetničkom dijelu ili, u novije vrijeme, medijskom sadržaju. Dok su naši daleki predci nailazili na poznata mjesta u knjigama, novinama ili slikama tog vremena, danas nam s raznih ekrana iskaču dobro poznate lokacije kojima smo mnogo puta ponosno koračali.

Igrao sam ovo.. ah, good old times

Bolja od Watch Dogsa.

Odličan članak, joj kakav napad nostalgije. 😍

Nego, baš si morao od cijelog centra screenshotati najgori autobusni kolodvor u jugoistočnoj Europi? 😃

Pozdrav, ja sam jedan od programera igre. Prijatelj mi je poslao link. Bas me razveselilo, hvala. 🙂

Nevjerojatno mi je da netko danas pise o igri na kojoj sam pred nekih 20 godina radio u slobodno vrijeme poslije skole i na faksu. 😃

Nego, kad ste igrali, da li ste otkrili cheat code? 😉

    E sada bi to bila avantura sa apsolutno raskopanim cijelim gradom.

    I onda ubace simulaciju prometne na zaobilaznici i to je to.

    I onda misija, dođi od Kostrene do Opatije za sat vremena ali u periodu između 15.30 i 17.00 sati

      radan je li to ona famozna šifra TATAMIJESABORSKIZASTUPNIK? Prekasno sam ju otkrio, inače bih prije skupio novce za one egzotičnije aute 😄

      Hvala na igri koja je obilježila jedan period mog života. Koliko sam vremena potrošio lutajući ulicama Rijeke i tražeći poznata mjesta. Šteta što nikada nije došlo do nekog nastavka s poboljšanim reljefom. Tko zna, možda se nađe neki entuzijasta koji će biti voljan uhvatiti se toga.

        Welcome to the Urban Jungle.

        Bio sam u Rijeci svega 2 put kao u tranzitskom gradu iz kojeg sam išao na drugu destinaciju.

        Ovu igru nisam igral ali kad znam da je naš proizvod onda mi je srcu drago.

        sandidam da, tocno ta sifra. 😃

        Drago mi je ljudi igru lijepo pamte.

        A dvojka bi bila fora za napraviti. Doduse, postoji danas puno simulacija grada i prometa. Neznam dal bi to bilo to. Mada, nikad ne reci nikad. 🙂

        radan Pozdrav i tebi. Možeš napisati koji detalj o samom developmentu igre? Koliko je zapravo ljudi radilo na tome, koje ste alate koristili? Koliko je trajala izrada igre?

        Gdje ste danas?

          herc sorry, trebao sam napisati "šteta što nema", ali hvala na trudu svakako 😃

          doktor1 E sada bi to bila avantura sa apsolutno raskopanim cijelim gradom.

          I onda ubace simulaciju prometne na zaobilaznici i to je to.

          I onda misija, dođi od Kostrene do Opatije za sat vremena ali u periodu između 15.30 i 17.00 sati

          To je taj novi ritam grada 😀 Tako nekako bi se mogla i misija zvati.

          bok, ja sam jedan od autora igre, radio sam uglavnom grafiku. dani pred izlazak igre bili su izuzetno naporni, ali drago mi je sto sam imao priliku raditi na ovom projektu koji je svojevremeno privukao dosta paznje. nisam bas imao dojam koliko je bio popularan u skolama pa mi je super ovo procitati :-D hvala na recenziji!

          Hvala Sandi na ovom prikazu s odmakom od gotovo dva desetljeća! Kao i kolege Celeski i Radan, bio sam dio Urban Jungle tima, ali ne programerskog, već popratnog, prije svega sam dogovarao i pripremao reklame i odrađivao PR projekta. To su bila neka druga vremena i faza "probijanja leda" u tzv. advergaming domeni, a koliko je to teško išlo najbolje vam govori činjenica da u cijeloj igri nema niti jedne autokuće (najdalje smo došli u pregovorima s Volvom), već su pokrovitelji banka, telekom i tvornica ribe(!). Dosta ludo, ali i očekivano za Hrvatsku.

          doctorfreak

          Rado, uzmi samo u obzir da pisem iz 20ak godina starog sjecanja pa oprosti ako nesto krivo govorim. 🙂

          Tim je bio jako mali. Core team je bio: 3 programera, 1 dizajner (Sanjin koji je isto tu komentirao) i 1 voditelj projekta. Ostali su se ukljucili kad se projekat vec blizio prvom objavljivanju: zvucni tehnicar, promocija, organiziranje testiranja i puno testera. Sve se moze vidjeti unutar igre pod ekranom Zasluge.

          Najvise znam o dijelu programiranja buduci da sam tu bio od pocetka. U principu pocelo je samnom i jos jednim programerom, pa se jos jedan pridruzio, jedan otpao i jos jedan se pridruzio i na kraju smo nas 3 to iskodirali do kraja. Damir i ja smo radili na samoj igri a Lovro je radio na izradi formata karte i izrade karte. Igra je implementirana u Borland Delphi-u i koristi Direct3D 7.

          Inace, Lovor je napravio cijeli custom editor u kojem je napravio kartu Rijeke. Taj (2D) editor nikad nije objavljen jer je zahtjevao dosta tehnickog znanja o tome kako se radi igra da bi se efikasno koristio. Mapa je vektorskog formata. Zgrade imaju spremljen tlocrt u obliku 2D poligona, visinu i jos neke parametre (poput vrste krova) koje onda igra automatski "podigne" u 3D zgradu. Ceste su spremljene kao grafovi pojedinacnih traka koji se onda grupiraju u ceste koje opet igra kod pokretanja iskombinira u teksturirane ceste. Te trake ujedno imaju i prometna pravila definirana na njima.

          Vezano za cesto raspravljanu temu toga kako je igra 2D a Rijeka ima brda: Originalna ideja je bila da igra bude top down 2D. Znaci da koristi 3D ali da je kamera stalno direktno iznad, kao sto je GTA 2 imao. Razlog je bio sto smo smatrali da necemo imati dovljno resursa da napravimo 3D igru koja ok izgleda jer smo klinci koji to rade u slobodno vrijeme. Zato nismo ni razmisljali o terenu, jer nije bas bitan ako ti je kamera direktno iznad.
          I dugo je igra tako razvijana. Vec smo imali teksturirane zgrade, ceste i modele auta i vec je to licilo na igru, mogao si se voziti okolo. Ali, kamera je bila direktno iznad auta, u stilu GTA 2. I mislim da me Damir jedan dan nazvao: "Ej, cuj, ja sam fore radi probao spustiti kameru dolje da vidim na sta lici…" "I?" "Pa cuj, to izgleda skroz ok". I tako je i ostalo. 😃

          Igra je zapravo dosta dugo razvijana, nekih 4-5 godina do prve javne verzije. Radili smo u slobodno vrijeme, poslje skole (kasnije faksa) i vikendom. Ja sam recimo bio na drugoj godini faksa kad je igra izasla. Za finalizaciju igre je pomoglo i to sto smo Lovro i ja bili cimeri na faksu. 😃

          Eto, tolko za sada, moram ici dalje raditi, ali bilo se fora prisjetiti. 🙂