Vrijeme je da počnem nadoknađivat za svoju neaktivnost na forumu lesgoooo
Prije mjesec-dva sam odlučio malo rješavat igre iz backloga pa sam se odlučio za AC serijal na Ubi Connectu. Nakon Black Flaga nisam ništa igrao a AC2 i Brotherhood su mi childhood classics koji će mi uvijek bit u dragom sjećanju. (❁´◡`❁)
- , kad je Notre Dame bila oštećena u onom ogromnom požaru, Ubisoft je bio poklanjao AC Unity, pa sam ga skinuo ali nikad nisam odigrao.
Assassin's Creed Unity
Nisam baš puno pazio kroz playthrough, ali igra mi je generalno bila dobra za igrat. Sjećam se da je launch bio užasno buggy i prepun glitcheva, al danas je čak i okay. Par manjih buggova ali ništa pretjerano strašno.
Unity je preplavio ulice Pariza s ljudima i super izgleda, imao sam dojam da u niti jednom drugom Creedu ulice nisu bile tako guste i tzv. Social Stealth se fakat tako i osjećao (ali i sa druge strane, preformance mi nije bio uvijek najbolji, e sad, je li to do mene ili do optimizacije, ne bih znao)
Novi parkour sistem mi je pre-do-bar, animacije su insane i baš se osjeti taj "flow" kad se skače preko krovova Pariza u doba revolucije.
Sam Pariz je totalni eye-candy, od palača i ukrašenih ulica do najsiromašnijih djelova grada i blatnih uličica i baš se primjeti razlika u tim djelovima (od samog izgleda do civila koji prolaze i čak i unutarnjih prostora i krčmi)
Priča mi je bila hmm, pa okay? I guess? Ništa posebno, no imala je zanimljive ideje a Arno mi je solidan glavni lik, pogotovo na polovici/pri kraju igre je više okarakteriziran, te bih stvarno volio da su više razradili taj dio jer ono malo što sam vidio mi je bilo fora.
Znam da igra ima masu Co-Op stvari ali sam prolazio solo pa ne mogu komentirat o tom aspektu :/
E sad, ako se dobro sjećam, ovdje su prvi put uveli "Black Box" level design sistem. Svaka velika assassination misija sad ima jako razrađen prostor s više pristupa, prilika za infiltraciju, načina kako okupirat stražare dok se šulja odostraga etc. Znam da su totalno različite igre, ali te misije su me podsjećale na Hitman levele u ovim novim igrama. (Hitman-esque, Hitman-lite verzija?) I gušt su za prolazit.
Neprijatelji sad imaju tierove ili levele ili dijamantiće(?) koji određuju koliko ih treba mlatit i koliko jake su im batine (recimo, assassin s tier 2 opremom može riješit tier 3 lika, samo će duže trebat i treba bit pažljiviji)
Recimo, tu se sad može više stvari napravit: Dal da ja kao igrač, skupljam pare da nadogradim opremu i da mogu uvijek biti on-par sa svima, bez obzira stealthao li ili ne ili da ostanem na starter opremi, te da se više fokusiram na stealth i da mi svaka greška bude kobna, da više pazim i razmišljam dok igram. 🤔
Equipment u ovoj igri je insane. Znači, dimna bomba sve rješava, ima i ok izbor ranged opcija ali s druge strane svi gadgeti su dosta skupi sa kupit, do mjere da shopping za metke, noževe, dimne bombe, etc. na kraju dana dođe par tisuća livra! (liverea? uglavnom franačkih šoldi lmao)
Mislim da je bilo prošle ili prije 2 godine ali Ubi je također imao giveaway za AC Syndicate
Arkham Assassin's Creed Syndicate
Zadnji Creed prije nego šta je Origins izmjenio formulu, Syndicate me nikad nije nešto privukao, čak i kad je izašao, nije me bilo briga, takva vremena, I suppose.
I sad, na moje ugodno iznenađenje, Syndicate me dosta privukao i čak sam išao rješavat veliki dio side-contenta!
Po prvi put u serijalu igramo s dva lika odjednom, brat i sestra Jacob & Evie Frye. Jacob je namijenjen za open combat, dok je Evie više za stealth. Zanimljiva ideja, pogotovo jer mijenjanje likova je ful brzo. Moj problem s ovom idejom je u tome šta nisu dovoljno razdvojili likove, svaki lik može sve radit, samo Jacob se malo bolje šora, dok Evie se malo bolje šulja, razlika je u exclusive skillovima koje svaki lik ima i to je to really. Vidim da istu stvar rade i u novom AC Shadowsu, samo se nadam da će tu biti veća razlika između gameplaya likova.
Opet imamo novi leveling sistem, ovaj funkcionira tako da se za svakih cca. 1000 xp dobije 1 skill point, a da bi se prešlo na novi level mora se potrošit određen broj skill pointa, i tako sve do 10-tog levela.
Stvar koja me najviše iznenadila i koju stvarno nisam očekivao su promjene u combatu i koliko grappling hook mijenja kretanje po mapi i stealth!
Obviously u Londonu u doba kraljice VIki nisi mogao nosit big-ass mačetinu pa su sva oružja u igri vrlo low-key (osim kukri noža lmao), bokseri, skriveni noževi… Igra ima combo sistem kao u Arkham serijalu i u nekim većim tučnjavama je išao preko x160! Uveli su i neki "instant kill state" u kojem svi protivnici s jako malo HP-a su spremni za finishere, ali igra putem skillova i perkova potiče "setup" u borbi da se više neprijatelja sredi odjednom, malo planiranju u combatu ne škodi, samo je malo zeznuto za namjestit.
Grappling hook je alfa i omega. Ulice Londona su dosta široke i ne može se jednostavno skočit s jednog kraja na drugi kao šta se moglo u ranijim igrama, a i svijet je puno vertikalniji. Zbog toga imamo grappling hook koji kompletno rješava ta dva problema i održava "flow" u kretanju po gradu. Dok neki smatraju da hook ubija parkour (i mogu razumijeti to stajalište), u mom iskustvu s igrom parkour mi je više bio za horizontalno kretanje i donekle vertikalnog, dok hook mi je bio primarno za vertikalno kretanje uz povremeno horizontalno, prema meni sjajan dodatak i ovdje mi je parkour bio najzabavniji u serijalu! Rješio sve viewpointove u igri i rijetko koristio fast travel jer mi je movement toliko zabavan u ovoj igri.
Uvedeni su gang fights za kontrolu nad djelovima Londona i okay! Cool stvar, veliki dio mi se sviđa i koliko se sjećam imam samo jedan nitpick. Znači. da bi se preuzeo district, mora se odradit par side-stvari, od rješavanja gang hideouta, otmice važnih članova bande do oslobađanja djece koje rade u tvornicama i sl. (fun fact: ako su svi u tvornici mrtvi/onesviješteni onda u final cutsceni tvoj gang pomaže djeci da pobjegnu, a ako je ostalo još neprijatelja, onda je scena drugačija, svi se mlate dok djeca bježe, fora mali detalj). Nakon bilo koje takve misije može se pojavit district boss, i pošalje par lika da te izmlate, tu već postoji prilika da se riješi bossa unaprijed. Nakon šta je sve gotovo u districtu, ima zadnji gang fight u kojem se okupljaju sve sile u tom djelu grada i imaju ogroman (doslovno samo 10-ak ljudi + boss) brawl. Nakon toga district je "liberated" E sad. Moj nitpick oko tog sistema jest da, barem kako ja smatram, igra ne nagrađuje dovoljno igrača ako ranije ubi bossa, on je ionako samo još jedan obični neprijatelj u gang fightu, zar ne bi bilo bolje da on odmah bježi i ako ga se uspije ulovit i riješit, zadnji gang fight se može kompletno izbjegnut?
Priča me nije toliko uhvatila na žalost, a glavni negativac je stvarno samo stereotipičan insane bad guy lik, a i boss fight mu je lame
Full Synch side objectives ovaj put daju dodatne nagrade! To me ful vuklo na njihovo rješavanje ovoga puta!
Sve u svemu, Syndicate me baš ugodno iznenadio i stvarno sam se zaustavio par puta dok sam igrao i samo si reakao "U jbt pa ovo je fora!"
Assassin's Creed Origins
OKAY DAMNNNN
Nikad nisam mislio da će itijedan Assassin's Creed biti blizu mojoj ljubavi AC2 ali Origins me totalno, apsolutno, stopostotno oduševio i kompletno sam zaluđen s ovom igrom u zadnje vrijeme!
Par stvari o meni koje su utjecale na moja iskustva s AC serijalom: Veliki faktor da bi me igra zanimala je njen setting, obožavam drevni Egipat i mogu zahvalit Serious Samu, dokumentarcima na tv-u i učiteljicama i profesorima na tome. Priznajem, bio sam veliki skeptik kad su najavili promjenu u Assassin's Creedu, toliko veliki open world i rpg elementi me nisu zanimali. Nakon Originsa sam potpuno promjenio mišljenje, no ipak nisam siguran ako bih se ubacio u Odyssey ili Valhallu (možda kasnije, jer sam se zasitio open worldova a i setting me ne privlači nešto).
Od kuda da uopće krenem, open world mi je prelijep, raznolik, ima svega i svačeg za istražit, hidden endgame bossevi, horde (arena) mode, utrke u hipodromu, istraživanje piramida, čišćenje mape….
Bayek kao glavni lik mi je jedan od najboljih glavnih likova iz cijelog serijala, a glumac koji mu daje glas ga je odlično odglumio! Ne da kroz glavnu priču možemo vidjet kakva je osoba, nego i kroz side questove! Vidimo kroz igru odnos s njegovom ženom, kako osveta utječe na čovjeka, vidimo šta Bayek voli a šta mu se gadi, nije čovijek tabula rasa, reagira na puno stvari u open worldu!
Ovog puta može se penjat po apsolutno svemu! Samo drži tipku i idi naprijed, od piramida, hramova, do cijelih prokletih planina! Iako nije složenije kao u prijašnjim igrama i ne mogu se izvodit recimo, side ejectovi koji su mi bili amazing u starijim igrama, fakat je fun i na neki način oslobađajuće!
Priča mi je bila fora i nisam se s njom žurio, nego kao i u Syndicate, rješavao sam sporedne stvari u međuvremenu. Ima twists, turns, i u stvari emocionalan kraj. Baš pravi origin story.
Combat je totalno drugačiji, ali se brzo čovijek navikne: light i heavy attacks, dodge, roll, block, parry, pa čak i sekundarni (charge?) light i heavy attacks! Različite vrste neprijatelja koji su jako očiti da se radi o drugoj varijanti, imamo različite tipove oružja, lukova i strijela… Gear se može nadogradit i držat kroz levele a i ima puno legendary oružja!
Ima i tu smiješnih malih easter eggova i refenci na svašta, čak i našao jedan o Santani
Nakon 70+ sati još otkrivam nove stvari u igri, rješavam open world mapu i lagano idem prema 100%, što je u stvari jako rijetko za mene!
Imam nekakav feeling da se ovoj igri treba pristupit kao open world action-adventure igri prvo, a Assassin's Creed igri kao drugo. Ovo je tek početak Assassina (hidden ones) kao organizacije, tako da izravan combat je glavni dio gameplaya, dok ima mogućnosti za stealthanje, nije toliko razrađen kao i u prijašnjim igrama.
Assassin's Creed Origins: The Hidden Ones (DLC)
Okay! Prvi story DLC za Origins. Smješten je u Sinaju 4 godine nakon glavne igre, max level je podignut sa 40 na 45. Uhvatio ga na popustu za 4€ i apsolutno se isplati!
Priča se odvija oko pobune protiv Rimljana i dodatnog objašnjenja početaka Assassina, vrlo kratka, ali enjoyable. Ali ending… Majko moja nisam očekivao da za DLC od 4 eura ću dobit takav impactful ending, još više nego u glavnoj igri! Ne želim spoilat ali tko je igrao znat će o čemu govorim, baš odlično odrađena scena i vide se emocije.
Čak i mapa od DLC-a je raznolika, dobro, ne kao i glavna igra ali navrh glave mogu nabrojat 3-4 različita okoliša.
Side questovi su okay, ali super je stvar šta se neki od njih nadovezuju na glavnu priču i pokazuju šta se sve dešavalo nakon šta je Bayek odradio svoje.
Mislim da mi je ovo prvi DLC ikad kojeg sam rješio 100%
Apsolutno planiram i uzet The Curse of the Pharaohs čim bude na popustu!
:3
Assassin's Creed Mirage
Neću puno o njemu jer ga još igram, ali već sam cca. 10 sati igrao i so far, ful super je!
Ubisoft je najavljivao da se ovaj AC vraća korjenima serijala, i vidi se: manji open world, assassin stožeri imaju stari dizajn kojeg su imali i u jedinici, puno puno veći naglasak na stealthu, open combat je sad opasniji.
Bagdad i radnja su mi jedno od najzanimljivijih u serijalu, malo toga znam o zlatno doba Islama, tako do non-stop lovim collectable "Historic sites" koji objašnjavaju povijest i svakodnevni život u Bagdadu i svašta nešto, totalno guštam čitajući o tome! Navečer čak i gledam mini-dokumentarce na Youtubeu!
Volim kad ovako igre imaju ful zanimljiv tekst u loading screenovima, mala stvar ali uvijek je super kad bude u igrama
Ulice su pune svakakvih ljudi od svuda, Europe, dalekog istoka… A sama mapa igre je postavljena na način da prolog počinje u kutu mape, a odmah nakon uvoda krećemo od glavnog ulaza u Bagdad (ili kao ja, samo 180 i s devom u pustinju, pa onda naletit na bandit camp i skriveno blago).
Basim kao glavni lik mi je malo drven, uvijek monotono odgovara na sve oko sebe, baš se primjeti, pogotovo nakon šta sam igrao s Bayekom.
Kao i Basim, na žalost, parkour mi djeluje drveno i kao da trčim na magnetnoj traci i da nemam nikakve kontrole, čak i dosta neprecizno, bez obzira ako igram M+KB ili s kontrolerom. Recimo, idem radit leap of faith a Basimu se baš sviđa beton kraj gomile lišća (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Skoro svaki gear chest u igri ima neki mini puzzle kako doć do njega, podijeljen sam oko toga jer na jednu ruku zna bit fora ali s druge strane malo previše vremena zauzima.
Omg kitty hiii :33 hii kitty hii :3
Uhhh stvarno nisam složio misli tako da ću morat napravit neki bolji review nakon šta rješim igru ali za sada ful uživam u njoj, glazba je bomba, već skinuo soundtrack na Spotifyju, sviđa mi se kako je combat sada opasan, nadam se da će bit neki character development s Basimom.