The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel (PS4)
Nakon poduže pauze, vratio sam se konačno u Zemuriu sa 6. nastavkom Legend of Heroes serijala. Sa svakim nastavkom sam sve više uvjeren da je ovo jedna od najboljih fantasy priča ikad ispričanh u nekoj igri i da se često može mjeriti sa ponajboljim knjigama u istom žanru.
Radnja je ovaj put smještena u Ereboniju, državu koja je do sad primarno služila kao negativac i koja je, zbog svoje ekspanzionističke politike pod vodstvom kancelara Giliatha Osbornea, u stalnom sukobu sa svojim susjedima. Erebonija je i sama sve više nestabilna i tenzije između plemstva i pučanstva ju sve više približavaju revoluciji i građanskom ratu. Ulogu glavnog lika u ovoj igri preuzima Rean Schwarzer, pučanin usvojen u plemićku obitelj, tek upisan u vojnu akademiju i dodijeljen u prvi razred koji miješa učenike iz obje klase. Igra tako prati Reanov školski život i njegova putovanja, zajedno sa svojim suučenicima po istočnoj strani erebonije. Mislim da su ovim pristupom uspjeli spojit najbolje elemente Sky i Crosbell serijala. Dio u školi ima sličnu ulogu kao Crosbell, lokacija na koju se stalno vraćaš i pratiš život svih likova na njoj, dok putovanja služi za upoznavanje likova, a preko njih i igrača, sa raznim lokacijama u Ereboniji na sličan način kao sa Liberlom u Sky-u. Zanimljivo je i da se radnja događa paralelno sa Crosbell igrama te da se događaji iz njih polako prelijevaju u već nestabilnu Ereboniju. Zanimljivo je vidjeti dojmove o istim likovima, lokacijama i događajima iz potpuno druge prespektive. Svijet koji je stvoren u ovom serijalu je Falcomov najjači adut i Cold Steel stvarno kapitalizira na svim sitnim detaljima koji su iz nastavka u nastavak dodani u priču.
Likovi su pisani na sličan način kao i u prošlim nastavcima. Svaki od njih na početku ostavlja dojam da je temeljen na jednostavnom stereotipu, ali se polako razvija u kompleksnijeg lika kroz razgovore i događaje u igri. Nažalost zbog velikog broja glavnih likova i nove bonding mehanike, većina njih ostane nedorečena u prvom nastavku. Simpatični su, ali igra jednostavno nema dovoljno vremena da se svakom od njih pošteno posveti. Sam bonding je isto problem. U jednom prolasku si limitiran na druženje sa polovicom likova i to još više smanjuje razinu karakterizacije za likove čije evente preskočiš. Po meni je to jako loš izbor za iznimno linearnu igru fokusiranu na priču, pogotovo kad ta igra traje preko 80 sati. Teško je nać opravdanje za ponovni prolazak samo da bi vidio nekoliko minuta razgovora.
Razvoj likova i borba su također korak unatrag od Azurea. Sustav quartzeva je potpuno promijenjen i nama više slaganja linija i kombinacija boja da bi se dobili jači artovi. Sve se sad svodi na equipanje najboljih quartzeva koje skupiš jer svaki od njih daje određeni art, statistiku i li oboje. Sama uloga lika je skoro u potpunosti definirana sa odabranim master quartzem te je ujecaj igrača na kraju minimalan. Balans borbe je isto narušen, artovi su nerfani dok su craftovi buffani do te razine da se artove skoro ni ne isplati koristit. Tome doprinosi i novi sustav slabosti protivnika koji daje dodatne napade i akcije svaki put kad pogodiš jednu od njih što artovi ne mogu napravit. Sama borba je iznimno lagana i osim 2 bossa na samom kraju igre, ništa ne predstavlja izazov. Čak je ovo prvi nastavak u kojeg nisu ubacili ni jedan opcionalan fight. Nekoliko ih izgleda tako, ali igra ih prekine bez da dopusti igraču da se malo potrudi. Možda to i nije veliki problem jer je fokus igre na priči koja čini 70-80% njenog trajanja, ali moram priznat da mi je nedostajao neki izazov.
Sountrack nastavlja tradiciju predivnih tema za svaku lokaciju u igri te epskih tema za borbe, pogotovo boss fightove. Nemam tu puno za reć, mislim da je @f_i_c_o već postao nekoliko (90%) najboljih stvari iz svake igre u odgovarajuću temu. Voice acting sam nakon sat vremena prebacio na japanski. Ne znam da li je stvarno kvaliteta engleskih glasova tako loša ili sam naviknut na japanske glasove od crossbella, ali engleske glasove nisam mogao slušat.
Uza sve pohvale koje imam na igru, ne mogu ne spomenut ono što je za mene bila najveća zamjerka, a to je da je igra nedovršena. Kao prvo ovo je prvi nastavak koji ne čini jednu narativnu cjelinu. Iako je svaki dio do sad bio samo mali dio veće priče, svaka igra za sebe je imala uvod, zaplet, vrhunac i rasplet. To u Cold Steelu nije slučaj. Cijela igra je uvod u priču i worldbuilding i kad se konačno nešto počne događat, igra završi. Drugo, jedan cijeli chapter je izrezan iz igre jer ga nisu uspjeli dovršit te je kasnije izdan kao drama cd. Druga igra nekoliko puta referencira događaje u tom chapteru i podrazumjeva da igrač to zna. Razumjem da je tim imao većih problema sa prelaskom u 3D i to se vidi i na dizajnu likova i protivnika, animacijama i lokacijama. Šteta da igra zbog toga stvano izgleda jako loše na trenutke, čak i gore od prethodnika koji su bar imali konzistentan stil, ako već ne prolaznu grafiku za svoje vrijeme.
Za kraj mogu reć da je uza sve zamjerke ovo i dalje kvalitetan rpg i solidan dio serijala. Priča je postavila temelje za zanimljivu radnju kroz ostatak Cold Steela, i jedva čekam da odigram preostale nastavke.
7/10