Fenix Zato su mi smješniji ovi iz FTC-a jer su dva dana na sudu potrošili na pizdarije, umjesto da rade angle na cloud gaming i budućnost istog, njima je i dalje u fokusu Call of Duty i nebitna ekskluzivnost.

Čisto sumnjam da će COD ikad biti ekskluzivan za Xbox, jednostavno tako što generira previše novaca da bi se držalo na lancu. To za Cloud gaming se 100% slažem, tip je čak u jednom intervjuu rekao da se ne vidi kao konkurencija Nintendu i Sonyu već Amazonu i Googleu valjda u smislu cloud gaminga, što ima smisla jer se vidi da im je glavni selling point Gamepass a ne sama konzola. Također, zar Sony ne koristi Amazonove servere? Čini mi mi se da je stream zbog toga toliko janky jer Azure barem kod mene radi vrlo dobro.

Monopol nikad nije dobra stvar, no i dalje smatram da ova akvizicija ne šteti igračima već pomaže. Da se izjasnim, Activision/Blizzard je užasno vođena firma (koje iznenađenje) te je samo pitanje vremena kad bi ju netko drugi kupio, a kupio bi ju jer su očito jako spremni na prodaju. Znači ili bi to bio Tencent ili NetEase ili Microsoft - od svih njih po meni najviše Microsoft ima veze s ičime da se radi i gamingu. Nadalje, gotovo je doba ekskluzivnosti te svatko bilo kad, bilo gdje može igrati Microsoft igre bez obzira posjedali oni Microsoft konzolu ili PC da se tako što pokrene. Gotovo je doba vremenskih ekskluziva gdje si ti primoran patiti od prljavih taktika “konkurencije” gdje ti je jedini izbor ako želiš tu igru igrati platiti njihovu konzolu ili 3x skuplji PC ili čekati godinu, dvije, tri ili čak četri - svatko može isti dan igrati igre preko Gamepass-a bez obzira na tabor. Svatko može skinuti Gamepass aplikaciju na TV, spojiti bluetooth kontroler i pridružiti se zabavi te odigrati sve Activision/Blizzard, Bethesda ili koje već ne igre? Odlično za krajnjeg korisnika, ne šteti apsolutno nikome nego “konkurenciji”. Daljnji benefit je taj što Microsoft ima najbolji track record u sačuvanih svojih digitalnih igara gdje mogu pokretati sve od svoje prve konzole do zadnje na trenutnim HW-u. Hoćeš igrati neku Xbox 360 ili Xbox igru? Nema frke, samo ubaciš igru u konzolu i dosta često ju odigraš kao poboljšanu verziju. Čak i da ne posjeduješ igru koju želiš, GP ima preko 100 originalnih igra u svojoj biblioteci. Dakle, ne dobro nego odlično za krajnjeg korisnika.

    prayer Gotovo je doba vremenskih ekskluziva gdje si ti primoran patiti od prljavih taktika “konkurencije” gdje ti je jedini izbor ako želiš tu igru igrati platiti njihovu konzolu ili 3x skuplji PC ili čekati godinu, dvije, tri ili čak četri - svatko može isti dan igrati igre preko Gamepass-a bez obzira na tabor. Svatko može skinuti Gamepass aplikaciju na TV, spojiti bluetooth kontroler i pridružiti se zabavi te odigrati sve Activision/Blizzard, Bethesda ili koje već ne igre? Odlično za krajnjeg korisnika, ne šteti apsolutno nikome nego “konkurenciji”.

    To je taj PR koji mrzim kad mi se prodaje, a sad i ti radiš isto. Ne može svatko to radit zato što još uvijek – ne radi. Odnosno, izvedivo je, ali još uvijek nisam upoznao nikoga tko je odigrao čitavu igru na taj način. Pogotovo ovo preko TV-a ima delaya, a preko mobitela da ne govorim. Sad ti je i Spencer priznao isto, igranje konzolaških igara na mobitelima nije pronašlo svoju publiku. Dijelom zbog tehničkih problema, jer se ne izvodi dobro, a dijelom zbog toga jer onoga koga zanimaju takve igre, već ima "nešto", bilo PC, bilo konzolu. Kažu da na svijetu ima 3 milijarde gamera i da kao žele doći do svakog od njih, jer su eto, svetci koji će učiniti svijet boljim, ali nije tako. Na svijetu nema 3 milijarde gamera niti će ih biti. I moja žena i moja mater i moja tri najbolja prijatelja igraju na mobitelima, ali nisu gameri niti će ikada biti. Ne zanima ih ni Starfield, ni Forza ni Stalker, pa ni GTA.

    Igranje iz clouda, osim ako nije u savršenim uvjetima sa izabranim hardverom je još uvijek u domeni onoga - "wow, ovo radi, jebeno da je ovo moguće", ali nitko ne igra. Nije odlično za nikoga i neće biti barem još neko vrijeme. A znam o čemu pišem jer radim u industriji i dvaput godišnje imam priliku testirati cloud u idealnim te kroz simulaciju realnih uvjeta i znam koje su limitacije infrastrukture. Od idealnog masovnog igranja iz clouda udaljeni smo otprilike desetljeće. Mene Starfield zanima više nego bilo koja druga igra zadnjih 5 godina i sigurno ga neću igrati "bluetooth kontrolerom preko TV-a što je super za krajnjeg korisnika", ne jer imam nešto protiv MS-a, nego zato što ne funkcionira. I to je ok, tko mi je kriv kad nemam Xbox niti dovoljno dobar PC, neću ni imati još godinu dana zbog spleta životnih okolnosti, ali nemoj mi prodavati priče.

    Isto ti ide i na argument sačuvanja igara, kojeg navodiš kao tobože nešto prijelomno u kontekstu akvizicije. Track rekord se svodi na to što su krenuli kao power PC i nastavili biti power PC, nije ništa iole bitno ni FTC-u, ni sudcu, ni dioničarima, a u konačnici ni igračima. Osim onima koji nastoje naći opravdanja.

    I opet ponavljam, nije mi drago, ali eto, vjerojatno će se dogoditi na ovaj ili onaj način. Samo mi nemoj prodavati PR i dobri smo.

      Ne znam, ja sam ovu zimu ovdje u Austriji prošao High on Life preko browsera i mobilnog interneta. Ima delay ali nije niti blizu onoga što sam u Hrvatskoj vidio sa PlayStation varijantom. Nije PR već radi, da imam 5G mobitel vjerojatno bi radilo još i bolje 🤷‍♂️ Da nisam to sa svojom rukom probao nebih ništa o tome pisao.

      Cloud nema šanse kod ogromnog broja gamera…npr. esports gameri koji preferiraju 120+ hz/fpsa a idelano 240hz/fpsa radi minimalnog input laga, SP AAA gameri gdje igre konstantno dižu ljestvicu u zahtjevima…jedna RTX 4090 tjera takve igre na 450W…ne znam koliko bi koštao najam takve mašine i da sve bude premium iskustvo.

      Također jednog dan kad sve ode u cloud kreču ucjene cijenom servisa, premium će koštati pošteno a mogu mijenjati cijenu kako im se sprdne. Jedina zraka spasa je da ima desetak takvih provajdera, i da se bore cijenom. Ali to opet znači da će svaki od njih imati vlastitu ponudu, pa gameru ostaje jedino da uzima najam na više servisa istovremeno ili da koristi kako koji mu treba, ako će se moći gasiti na mjesečnoj bazi.

      Ne vidim niš dobro u clud gamingu, to kaj nema početnog troška za hardver debelo platiš ovisnošću o servisu. Nadam se da će to biti debelo odgođeno limitima tehnologije.

      Fenix . Od idealnog masovnog igranja iz clouda udaljeni smo otprilike desetljeće.

      Ma više od toga, koliko god to radilo opet svi ovisimo kakav net imamo doma. Pa evo dode mi susjed iz Njemacke i kaze tu je internet top kako mi je u Njemackoj los, a ja svoj net smatran da je uzasan.

      Ali jos mi svi cekamo nove konzole da imas sve jace bolje brze i onda to priko clouda radi uzasno, mozda nekog ne smeta ali mene bi kopalo cilo vrime

      Moje neko iskustvo s cloud gamingom je GeForce Now, ok je to funkcioniralo (isprobao par igara) u de facto idealnim mrežnim uvjetima, no cijelo iskustvo je daleko od onoga što bih koristio svakodnevno. Kako Fenix kaže, trebat će još barem desetljeće prije nego li to postane mainstream.

      Svi dokazi upucuju na planirani monopol, jasno ko dan.

      Kako dolaze ove vijesti, točno se vidi da sve što dođe u medije je čisti PR, uključujući Sonyjev. Zapravo se u pozadini obje korporacije tuku rukama i nogama da jedni druge što lakše / brže izbiju iz tračnica.

      Realno je Sony zadnjih 10-ak godina imao kudikamo bolju strategiju pa MS sada pokušava vagonima keša riješiti zaostatak. S druge strane ovi koriste koliko god mogu svoju tržištu prednost da bi potkopali Microsoft na svakom koraku (bilo da su u pitanju privremene / trajne ekskluzive, kupovine ciljanih studija ili što već). FTC bio realno mogao na sudu ispitivati jedne i druge, samo je to kao i u Hrvatskoj hrpa nesposobne birokracije koja ne zna raditi svoj posao.

      Na kraju će se uvijek samo štititi korporativni interesi financirani budžetom za lobiste, dok ćemo mi to sve plaćati.

      Fenix je promijenio naslov Microsoft vs FTC (Sony), dan 3, komentari UŽIVO .

      Fenix

      Ne mogu vjerovati da je Ryan jednom ispao kompetentan u javnosti.

      Ne bi riječ rekao da Sony nakon što ti skupo proda igru, tu istu igru blokira tj. njenu online komponentu ako ne platiš i pretplatu za online igranje.

      Tak da spika kak netko voli a drugi mrzi gamere ili ih šiša i koristi ko bankomat, mogu okačiti mačku o rep.

        Fico

        Da

        A uz to mi dobijemo jeftinije igru i usput me nitko ne tira da kupujem bilo kakve dodatke za nju, opet je izbor na meni.

        Sterlok tu istu igru blokira tj. njenu online komponentu ako ne platiš i pretplatu za online igranje

        Ako ćemo tako, taj apsurd plaćanja online-a je MS uveo kod X360, a onda Sony kopirao kod PS4. Vjerojatno bi ga Sony uveo ovako i onako nakon nekog vremena, ali tko zna.

          Fico

          Fico To je u potpunosti kontradiktorno onome sto vecina developera govori.

          Jel možda ti developeri dok to govore imaju u tom trenutku potpisani i važeći ugovor s Microsoftom?

          Lijepo je sve to što oni govore, ali matematika, logika i povijesni pokazatelji u drugim granama govore drugo.

            Dokaz da govore jedno, misle drugo je onaj e-mail šefa Bethesde gdje mu nije jasno zašto neće više izdavati igre na svim platformama, a sad u živo govori kako je dobro da radi igre sam za Xbox i PC.