renda Ja sada mogu upaliti Xcloud na mobu i igrati Starfield. Možeš i ti i svatko drugi. Daj mi reci šta ja trebam napraviti da odem igrati FF7 na konzolama? Ja ne mrzim Sony jer je kompanija kao svaka druga, ništa gora niti ništa bolja nego Micorsoft ili Nintendo. Ono što mrzim su Sony pony-iji koji se drže toliko visoko iznad drugih i pametuju drugima, a da se sutra situacija okrene i Sony kupi Bethesdu ili Acti/Bliz bi janjce vrtili do 2028. I onda sam ja licemjeran. Vidilo se koliko si se pjenio u Hi-Fi Rush temi i kakve si ispade imao radi Starfielda. Reci izravno boli me kurac za obje kupnje i jedino mi smeta što te igre više neću moći igrati - svatko bi te razumio i svatko bi se stobom složio ukljućujući i mene jer bi imao pravo. Ovako kao i uvijek samo rendaš.

Sad se žali jer nema na Sony konzoli nekih igara a kad su se pisale peticije onda se sprdalo…ili još prije toga dok se nije ništa ni portalo

Naučit će neki da se ekskluzive teško govno za gaming populaciju. Ekskluzive, zatvorene platfome i nemogućnost biranja na kojoj tržnici ćeš kupiti igru. To je dobro za korporacije a zašto neko voli neku korporaciju a da nema dionice meni je neshvatljivo.

@Fenix je stavio #serious tag na ovu temu i molim da poštujete.

Apsolutno je dosta pričanja o Sony Ponyijima i ostalim izdrkavanjima. A naročito je dosta name callinga pojedincima.

Ili ćete se raspravljati normalno, pristojno i argumentirano ili nećete uopće.

Tuhy Ako ću zbog ovih MS-ovih poteza kroz koju godinu bit prisiljen kupiti njihovu konzolu jer je isključivo na njoj igra koja me zanima

Ljudi, cijela ova priča se vrti oko toga što će se dešavati nakon što konzole postanu nebitne. Ovo nije borba oko pozicija na tržištu sljedećih 5 godina, već sljedećih 35.

Glavni stup borbe je cloud tehnologija jer će prije ili kasnije fizička konzola na polici otići u povijest. Igrat će se preko pretplata sa servera, kao što trenutno gledaš Netflix na kojem god ekranu želiš. Microsoft već sad ima ogromnu prednost u tom pogledu i sa strane infrastruktrure i tehnologije. Pa kod njih već možeš igrati preko clouda.

Microsoftova ideja je za početak stvoriti paket - veliki katalog ekskluzivnih igri, jeftina pretplata i odbacivanje konzola - potrošač u startu ima 600$ manji trošak. Time bi se dominantno pozicionirali za novo tržiste koje dolazi, a kad dođe totalno zavladali njime. Ili bolje rečeno, ne novo tržište, već evolucija postojećeg. S obzirom da konkurencija neće još dugo, dugo do potrebne infrastrukture za ovo, strahovi da će doći do monopola su itekako opravdani.

A što se događa kad zavlada monopol to barem ne treba detaljno crtati, ništa dobro za gejmere.

    Nije clud samo tak…kako raste brzina interneta i brzina servera tako rastu i igre i njihova zahtjevnost….npr. količina podataka koje preko brzih SSD-ova putuje prema procesoru je sve veća i veća. Trenutno su u opticaju M2 pcie 4.0 a na tržište već dolaze pcie 5.0 i 6.0 i brzine su abnormalne. Također koja količina steraming servera će treba ti ako danas jedna konzola vuče 300 w…kave će to biti servrske tvornice u svakom gradu da zadovolje zahtjeve i što manji ping.

    Do tada tko živ tko mrtav.

      Ja cloud pokrenem jedino radi playstation stars bodova. Nekad trazi samo da neku igru pokrenes pa je tako zgodnije.

      Ali da bi igrao preko clouda eto nikad, bude negdi ps2/ps3 grafika uz lag.

      Ko voli nek izvoli neke nezahtjevne igre mozda ali ovo vece nikad.

      Ne brinite biti ce jos dugo konzola

      Sterlok pa kolega ThomasAAnderson dobro pise. Vratimo se na nedavnu konferenciju Nvidije, gdje se osim fokusa na AI, mogla cuti jedna jako upecatljiva recenica "nekad vam je server bio PC, danas je to data centar".

      Ako se nastavi ovakva politika, potrosnja per unit ce biti nikad manja, a performanse nikad bolje uz sve manje potreban bandwidth. I jos jedna stvar koja bi mogla promjeniti sve, gospodo pocnite pisati za non x86 arhitekturu

      Nemam problem s time da je M$ uzeo Bethesdu ili npr. studio koji je napravio Hellblade. Naravno da bi volio Bethesdine igre na PS-u, ali i Sony kupuje te “manje” studije koji im onda rade ekskluzive tak da mi je tu stav da to rade i jedni i drugi, ali Activision je nešto drugo. Call of Duty bi usporedio s Fifom, zamislite da je Fifa samo na jednoj konzoli. I to je samo CoD, koliko toga je još pod Activisionom.. pa samo kad se pogleda cijena od 77 milijardi (tako nešto) može se zaključiti da tu nešto nije u redu.

      Apsolutno svaku stranu svake industrije pokreće kreativnost. Ubacivanje desetina milijardi u nešto, bilo što, radiš kad ne znaš što bi drugo. Zato sam iz pozicije gamera protiv ovoga, jer sa strane igara nećemo dobit ništa. A posebno sam protiv kad me PR mašina pokušava uvjeriti u suprotno.

      Deadwalker i TAnderson super su sumirali sve. To je biznis. Sve dok mi se ne prodaje priča da se to radi za gamere, za milijarde onih koji tobože nemaju na čemu igrati itd, meni je ok. Jednim dijelom toga je i ova priča da Sony kupuje ekskluzive. A kao MS ne kupuje? Iz konteksta iznošenja obrane na sudu, jasno mi je zašto se ide u tom smjeru, ali da ekipa na forumima to koristi kao argument zašto je neka platforma bolja, to mi ne ide u glavu.

      Da se razumijemo, isto ide i za ono kad su Yoshida i Boyes radili tutorial za dijeljenje igara. Super fora, ali par tjedana ranije ste i vi planirali isto poput Xboxa. Pa online iza paywalla itd…

      Ali da se vratim na akviziciju, svatko tko mi kaže da MS ovo ne radi prvenstveno da bi izgurao Sony (i druge), gubi moju naklonost. Gubi naklonost i svatko tko mi tvrdi da Sony nebi drugačije. Samo što, eto, MS to radi sada i može napravit sada, a Sony ne može. A MS kao najbogatija firma na svijetu s najvećom mrežom servera na svijetu te s najutjecajnijim OS-om na svijetu svakako ima sve preduvjete da bude monopolist. I to ne samo u gamingu. Uostalom, i sam Sony za svoj cloud koristi Azure te nije da ima neku alternativu. Zato su mi smješniji ovi iz FTC-a jer su dva dana na sudu potrošili na pizdarije, umjesto da rade angle na cloud gaming i budućnost istog, njima je i dalje u fokusu Call of Duty i nebitna ekskluzivnost. Tu su englezi našli puno bolje razloge.

      I dok se slažem da je ovo oko akvizicije postao cirkus, smatram da apsolutno treba propitivat. Neka se povlači po povjerenstvima i sudovima, pa ako treba i godinama. Bilo da je MS u pitanju, Nvidia, Google, Amazon… Bilo tko. Sprdat i prozivat one koji bi propitivali mi je suludo, ma kakvim god porivima se vodio. Pa čak i da ne znaš nista o igrama i da si se jutros rodio, kada imaš akviziciju 10 puta veću od prethodne najveće ikad u industriji, moraš reagirati barem nekako.

        Fenix Zato su mi smješniji ovi iz FTC-a jer su dva dana na sudu potrošili na pizdarije, umjesto da rade angle na cloud gaming i budućnost istog, njima je i dalje u fokusu Call of Duty i nebitna ekskluzivnost.

        Čisto sumnjam da će COD ikad biti ekskluzivan za Xbox, jednostavno tako što generira previše novaca da bi se držalo na lancu. To za Cloud gaming se 100% slažem, tip je čak u jednom intervjuu rekao da se ne vidi kao konkurencija Nintendu i Sonyu već Amazonu i Googleu valjda u smislu cloud gaminga, što ima smisla jer se vidi da im je glavni selling point Gamepass a ne sama konzola. Također, zar Sony ne koristi Amazonove servere? Čini mi mi se da je stream zbog toga toliko janky jer Azure barem kod mene radi vrlo dobro.

        Monopol nikad nije dobra stvar, no i dalje smatram da ova akvizicija ne šteti igračima već pomaže. Da se izjasnim, Activision/Blizzard je užasno vođena firma (koje iznenađenje) te je samo pitanje vremena kad bi ju netko drugi kupio, a kupio bi ju jer su očito jako spremni na prodaju. Znači ili bi to bio Tencent ili NetEase ili Microsoft - od svih njih po meni najviše Microsoft ima veze s ičime da se radi i gamingu. Nadalje, gotovo je doba ekskluzivnosti te svatko bilo kad, bilo gdje može igrati Microsoft igre bez obzira posjedali oni Microsoft konzolu ili PC da se tako što pokrene. Gotovo je doba vremenskih ekskluziva gdje si ti primoran patiti od prljavih taktika “konkurencije” gdje ti je jedini izbor ako želiš tu igru igrati platiti njihovu konzolu ili 3x skuplji PC ili čekati godinu, dvije, tri ili čak četri - svatko može isti dan igrati igre preko Gamepass-a bez obzira na tabor. Svatko može skinuti Gamepass aplikaciju na TV, spojiti bluetooth kontroler i pridružiti se zabavi te odigrati sve Activision/Blizzard, Bethesda ili koje već ne igre? Odlično za krajnjeg korisnika, ne šteti apsolutno nikome nego “konkurenciji”. Daljnji benefit je taj što Microsoft ima najbolji track record u sačuvanih svojih digitalnih igara gdje mogu pokretati sve od svoje prve konzole do zadnje na trenutnim HW-u. Hoćeš igrati neku Xbox 360 ili Xbox igru? Nema frke, samo ubaciš igru u konzolu i dosta često ju odigraš kao poboljšanu verziju. Čak i da ne posjeduješ igru koju želiš, GP ima preko 100 originalnih igra u svojoj biblioteci. Dakle, ne dobro nego odlično za krajnjeg korisnika.

          prayer Gotovo je doba vremenskih ekskluziva gdje si ti primoran patiti od prljavih taktika “konkurencije” gdje ti je jedini izbor ako želiš tu igru igrati platiti njihovu konzolu ili 3x skuplji PC ili čekati godinu, dvije, tri ili čak četri - svatko može isti dan igrati igre preko Gamepass-a bez obzira na tabor. Svatko može skinuti Gamepass aplikaciju na TV, spojiti bluetooth kontroler i pridružiti se zabavi te odigrati sve Activision/Blizzard, Bethesda ili koje već ne igre? Odlično za krajnjeg korisnika, ne šteti apsolutno nikome nego “konkurenciji”.

          To je taj PR koji mrzim kad mi se prodaje, a sad i ti radiš isto. Ne može svatko to radit zato što još uvijek – ne radi. Odnosno, izvedivo je, ali još uvijek nisam upoznao nikoga tko je odigrao čitavu igru na taj način. Pogotovo ovo preko TV-a ima delaya, a preko mobitela da ne govorim. Sad ti je i Spencer priznao isto, igranje konzolaških igara na mobitelima nije pronašlo svoju publiku. Dijelom zbog tehničkih problema, jer se ne izvodi dobro, a dijelom zbog toga jer onoga koga zanimaju takve igre, već ima "nešto", bilo PC, bilo konzolu. Kažu da na svijetu ima 3 milijarde gamera i da kao žele doći do svakog od njih, jer su eto, svetci koji će učiniti svijet boljim, ali nije tako. Na svijetu nema 3 milijarde gamera niti će ih biti. I moja žena i moja mater i moja tri najbolja prijatelja igraju na mobitelima, ali nisu gameri niti će ikada biti. Ne zanima ih ni Starfield, ni Forza ni Stalker, pa ni GTA.

          Igranje iz clouda, osim ako nije u savršenim uvjetima sa izabranim hardverom je još uvijek u domeni onoga - "wow, ovo radi, jebeno da je ovo moguće", ali nitko ne igra. Nije odlično za nikoga i neće biti barem još neko vrijeme. A znam o čemu pišem jer radim u industriji i dvaput godišnje imam priliku testirati cloud u idealnim te kroz simulaciju realnih uvjeta i znam koje su limitacije infrastrukture. Od idealnog masovnog igranja iz clouda udaljeni smo otprilike desetljeće. Mene Starfield zanima više nego bilo koja druga igra zadnjih 5 godina i sigurno ga neću igrati "bluetooth kontrolerom preko TV-a što je super za krajnjeg korisnika", ne jer imam nešto protiv MS-a, nego zato što ne funkcionira. I to je ok, tko mi je kriv kad nemam Xbox niti dovoljno dobar PC, neću ni imati još godinu dana zbog spleta životnih okolnosti, ali nemoj mi prodavati priče.

          Isto ti ide i na argument sačuvanja igara, kojeg navodiš kao tobože nešto prijelomno u kontekstu akvizicije. Track rekord se svodi na to što su krenuli kao power PC i nastavili biti power PC, nije ništa iole bitno ni FTC-u, ni sudcu, ni dioničarima, a u konačnici ni igračima. Osim onima koji nastoje naći opravdanja.

          I opet ponavljam, nije mi drago, ali eto, vjerojatno će se dogoditi na ovaj ili onaj način. Samo mi nemoj prodavati PR i dobri smo.

            Ne znam, ja sam ovu zimu ovdje u Austriji prošao High on Life preko browsera i mobilnog interneta. Ima delay ali nije niti blizu onoga što sam u Hrvatskoj vidio sa PlayStation varijantom. Nije PR već radi, da imam 5G mobitel vjerojatno bi radilo još i bolje 🤷‍♂️ Da nisam to sa svojom rukom probao nebih ništa o tome pisao.

            Cloud nema šanse kod ogromnog broja gamera…npr. esports gameri koji preferiraju 120+ hz/fpsa a idelano 240hz/fpsa radi minimalnog input laga, SP AAA gameri gdje igre konstantno dižu ljestvicu u zahtjevima…jedna RTX 4090 tjera takve igre na 450W…ne znam koliko bi koštao najam takve mašine i da sve bude premium iskustvo.

            Također jednog dan kad sve ode u cloud kreču ucjene cijenom servisa, premium će koštati pošteno a mogu mijenjati cijenu kako im se sprdne. Jedina zraka spasa je da ima desetak takvih provajdera, i da se bore cijenom. Ali to opet znači da će svaki od njih imati vlastitu ponudu, pa gameru ostaje jedino da uzima najam na više servisa istovremeno ili da koristi kako koji mu treba, ako će se moći gasiti na mjesečnoj bazi.

            Ne vidim niš dobro u clud gamingu, to kaj nema početnog troška za hardver debelo platiš ovisnošću o servisu. Nadam se da će to biti debelo odgođeno limitima tehnologije.

            Fenix . Od idealnog masovnog igranja iz clouda udaljeni smo otprilike desetljeće.

            Ma više od toga, koliko god to radilo opet svi ovisimo kakav net imamo doma. Pa evo dode mi susjed iz Njemacke i kaze tu je internet top kako mi je u Njemackoj los, a ja svoj net smatran da je uzasan.

            Ali jos mi svi cekamo nove konzole da imas sve jace bolje brze i onda to priko clouda radi uzasno, mozda nekog ne smeta ali mene bi kopalo cilo vrime

            Moje neko iskustvo s cloud gamingom je GeForce Now, ok je to funkcioniralo (isprobao par igara) u de facto idealnim mrežnim uvjetima, no cijelo iskustvo je daleko od onoga što bih koristio svakodnevno. Kako Fenix kaže, trebat će još barem desetljeće prije nego li to postane mainstream.

            Svi dokazi upucuju na planirani monopol, jasno ko dan.

            Kako dolaze ove vijesti, točno se vidi da sve što dođe u medije je čisti PR, uključujući Sonyjev. Zapravo se u pozadini obje korporacije tuku rukama i nogama da jedni druge što lakše / brže izbiju iz tračnica.

            Realno je Sony zadnjih 10-ak godina imao kudikamo bolju strategiju pa MS sada pokušava vagonima keša riješiti zaostatak. S druge strane ovi koriste koliko god mogu svoju tržištu prednost da bi potkopali Microsoft na svakom koraku (bilo da su u pitanju privremene / trajne ekskluzive, kupovine ciljanih studija ili što već). FTC bio realno mogao na sudu ispitivati jedne i druge, samo je to kao i u Hrvatskoj hrpa nesposobne birokracije koja ne zna raditi svoj posao.

            Na kraju će se uvijek samo štititi korporativni interesi financirani budžetom za lobiste, dok ćemo mi to sve plaćati.

            Fenix je promijenio naslov Microsoft vs FTC (Sony), dan 3, komentari UŽIVO .