Garrus_V To je pitanje za lopove u uredima, ja sam samo navigacijski oficir koji radi na transportu i brizi oko tereta tijekom istog 😁
No koliko znam dnevni kapacitet jednog sjevernog toka je preko 100 milijardi kubika dnevno (a sjevernog toka 2 i veci), direktnog plina spremnog za upotrebu, a jedan brod na kakvom ja budem kapaciteta 180tak tisuca kubika ukapljenog plina (koji kad se regasificira poprima kapacitet od oko 150 miljardi kubika plina u plinovitom stanju spremnog za upotrebu, grubo receno), pokazuje da je to zbilja znacajna kolicina opskrbe kroz plinovod, izbjegavajuci potom sve troskove prijevoza kao i vrijeme/troskove potrebne za vrsenje regas operacije.
Usteda je sigurno znacajna, virujem da se broji u vise stotina milijuna godisnje, ako ne i milijardi, (sta znantno smanjuje i cijenu za nas, potrosace) kad uzmemo u obzir koliko je brodova godisnje potrebno da se kapacitet tog plinovoda nadomjesti. Operacija iskrcaja traje otprilike 24h, uz ostale operacije potrebne za isti svaki terminal (pravi terminal a ne fsru brod kakvi mi imamo na krku) moze misecno primit mozda 15tak takvih brodova, ako sve tece glatko, a svaki od njih predstavlja dodatne milijunske troskove.
Opskrba nece stat niti ce plina falit, bit ce kontinuirana kao i prije i tijekom plinovoda (i njemacka ce se uskoro upisat na kartu jer planiraju 2,3 fsru terminala napravit koliko sam cuja), mogu se namjerit potrebe, kao sta su mogle i prije sjevernih tokova, ali da je daleko skuplje, to svakako, sta sad utjece i na krajnju cijenu.
Firma za koju radim broji 35 lng brodova, vecina ih sada vozi plin za europu (prije je vecina vozila za juznu ameriku ili aziju), lova do krova za vlasnike.