Sve je to jasno, skužili smo što Raiden predstavlja i koje poruke šalje MGS2. Ali, stavimo se danas u situaciju da se primjerice za spomenuti TLOU2 marketing svodio na to da od prvog igrivog prikaza imamo Joela u glavnoj ulozi, da sve slike i promotivni materijali uključuju njega u prvom planu. Izađe igra, boom...s Joelom igraš 20-30% vremena (možda to i je slučaj, nisam odigrao igru, samo pretpostavljam zbog primjera) i to je sve što dobiješ. Joel ti je jedan od najdražih protagonista i smatrao si da ćeš dobiti igru kakvu si i želio i vidio da se reklamira, te za koju si na kraju krajeva i dao novac. Umjesto toga, glavni direktor i studio su se poigrali sa tobom na konto slave prethodne igre, na čijem imenu i glavnom junaku su i temeljili marketing. Pitam se samo koliko bi tek onda bilo hejtera TLOU2 da je bio takav nastup i marketinška kampanja.
I opet, ne kažem da je MGS2 nekvalitetna ili kamoli loša igra, već samo da je to bio zavaravajući marketing i jedna u nizu epskih trolaža Kojime, iz ove perspektive danas možda i neponovljiva. Ne znam da li bih mu i zbog toga trebao pripisati zasluge i odvažnost, ali da, prilično sam uvjeren da bi u današnje vrijeme brzog širenja informacija (vidiš vraga, jedna od centralnih problematika MGS2, bit će da je stvarno bio ispred vremena) prošao lošije s čitavom tom idejom. Tranzicija na novog protagonista nikad nije olako prihvaćena, ali bez obzira na Kojimu i ime MGS-a, to što su izveli je bilo igranje na sigurno i u određenoj mjeri svakako nekorektno.