Ovo je sad malo problematično pitanje za odgovoriti, jer daleko najvažnija priča (pogotovo za trenutno stanje svijeta) jest The Silver Case i njezin nastavak The 25th Ward. Problem je što je to zapravo igra stara 20 godina i tek izdana nedavno na engleski jezik. A bome bi se moglo i shvatiti da nije igra jer je većina Silvera čitanje teksta sa tu i tamo kojim jednostavnim rebusom. Dakle, ne bi to stavio u kategoriju novih izdanja ove generacije. (Svejedno toplo preporučam.)
Također, većina razvikanih i popularnih naslova ima sasvim solidnu priču koja kontekstualizira mehanike igre, ali meni je bitno koliko su te mehanike povezane sa pričanjem priče, tj. koliko su mehanike dio priče a ne samo izlika koja postoji zbog priče. Dodatni mi je problem što nisam odigrao Disco Elysium, nijedan Divinity, novi Torment, u osnovi bilo koji veći cRPG od recimo Obsidiana nisam odigrao, a šanse su jako dobre da te priče imaju svoje zasluge koje ne bi smjele proći nezapaženo. Shodno tome, moji uži kandidati bi bili:
- Bloodborne
- Undertale
- Nier: Automata
- Witcher 3
- Prey
- Hollow Knight
- Return of the Obra Dinn
- Deracine
- Death Stranding
I sad moramo dedukcijom micati one igre sa mehanikama koje su slabije povezane s pričom, a problem je što sve ove igre imaju iznimno dobro povezane elemente u jednu cjelinu i teško mi je procijeniti nijanse razlike, ako je to uopće moguće. Kad sam Undertale već stavio u igru generacije, ovdje neću. Witcher 3, sjajan kakav jest, ne radi ništa suludo poput Automate. Obra Dinn je sjajan triler, ali je "samo" triler. Bloodborne i Hollow Knight su sjajni u pričanju neispričanog, a Prey, Death Stranding i Deracine imaju bolesno dobru koheziju mehanika sa temom priče. A opet, kad kažeš Automata, ona ima pomalo od svega nabrojenog.
Idemo s time. Nier: Automata za najbolju priču generacije. Iako je lako moguće da je Disco Elysium na istoj razini po svemu što čujem.